Skrevet av Emne: En del spm ang deff  (Lest 677 ganger)

Utlogget TheWolves

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

En del spm ang deff
« : 23. april 2008, 17:09 »
Hei. Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette, men prøver her.

Først litt bakgrunn. Jeg begynte å trene på treningssenter når jeg var ca 15, er nå 17 og blir 18 i år. Da jeg var 15 var jeg overvektig, og fra perioden 15 – 16 ½ gikk jeg ned ca 25 kg, pluss minus. Puberteten hadde selvfølgelig mye å gjøre med det også, da jeg også vokste ca 10 cm i høyden. Etter det ble det en pause med styrketrening, og for lite fokus på kosthold, men jeg holdt meg egentlig ganske slank og fin. Så begynte jeg på igjen med styrketrening sånn ca i august eller noe i 07, og trente relativt bra. Så ble det en pause igjen, for dårlig motivasjon og rett og slett latskap, og jeg trente så å si ingenting og spiste meg bare tjukkere og tjukkere fra desember til mars i år. Nå har jeg begynt på igjen. Nå veier jeg 85 kg (veide ca 75 eller noe i september, men håper noe av det er muskler..) Er ca 185 – 187 cm høy.

Det jeg har merket i det siste er at jeg har vokst mye i bredde (muskler), og ser rutene begynner å komme under flesket. Men jeg har dessverre fått en relativt mye høyere fettprosent, og jeg vil at dette skal bort så fort som mulig. Jeg har fotballtrening to ganger i uken, så blir en del kardio da, men jeg vil ha resultater kjapt. Hvor mange dager bør jeg trene kardio i uken (planlegger å nesten droppe styrke helt da målet mitt bare er å gå ned i fettprosent) for å ikke bli overtrent? Og hvilken måte er best for å forbrenne mest mulig? Sykling, jogging, intervall? Snart sesongstart i fotball, så bør være rask og lett på foten Wink

Jeg trenger også et godt kosthold, og har fått tips om at det er bra å kutte ut brød. Hvor mye hold er det i dette tipset? Hjelper det noe? Hva skal jeg evt erstatte det med når jeg tar med meg niste på skolen? Jeg trenger også tips til en middag det er enkelt å lage selv, som er relativt billig og som enkelt og greit fåes på den lokale dagligvarebutikken.

Blir mye spørsmål her nå, men håper dere gidder å svare likevel. Et lite ekstra i tillegg; jeg går på antibiotika nå mot kviser, og har fått tips om å kutte ut melkeprodukt. Hvilken innvirkning har dette på kostholdet mitt? Bør jeg ta noen tilskudd? Og, kan antibiotika på noen måte føre til tregere forbrenning eller lignende?

Vet mye av dette står på forumet allerede og lignende, men jeg vil gjerne ha nøyaktige svar på alt jeg spør om. Hvis moderator synes dette ble for dumt og alt er besvart før kan han/henne gjerne slette..

Tusen takk på forhånd Smiley Setter stor pris på alle svar!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!