Skrevet av Emne: Spiseforstyrrelse?  (Lest 2032 ganger)

Utlogget martinokei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

Spiseforstyrrelse?
« : 28. april 2008, 18:13 »
Jeg har et problem, jeg føler meg dårlig av å spise med andre. dette går selvfølgelig utover lunsjen, hvor jeg for det meste bare greier å stappe i meg frukt.

dette er ikke usunt, men får ikke proteinene jeg trenger. Og på morgenen bruker jeg å ha dårlig tid, så jeg bare tar "en frukt" og spiser en frukt og stikker.

når jeg kommer hjem fra skolen, greier jeg å spise vanlig mat.

Jeg føler dette er rart. er det noe feil med meg?
martinokeis trenings- og kostholdslogg:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=66779.new#new

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #1 : 28. april 2008, 18:24 »
Det kan være at du har stressrelatert angst. Kanskje du føler at situasjonen; å sitte sammen med mange andre, spise og være sosial er en stressende situasjon, og derfor mister matlysten.

Sa brura

Utlogget Theisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #2 : 28. april 2008, 18:28 »
Prøv å bare press det ned og ikke tenk så mye over det. Var en liten periode jeg ikke spiste noe serlig på skolen
Mål: Bli som vin Diesel

Utlogget martinokei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #3 : 28. april 2008, 18:54 »
Prøv å bare press det ned og ikke tenk så mye over det. Var en liten periode jeg ikke spiste noe serlig på skolen

dette har ikke vært en periode. om en periode er 5 år, så er det vel det. spiste lunsj en gang annenhver uke i ungdomsskola. kan ha det derfra. "gadd" ikke lage meg mat på morgenen, så bare hoppa over det. Hoppa også over frokost på ungdomsskolen, men det har skjerpa seg. spiser mat på mårran nå.

Når jeg tenker over det, så går det greit med brød og baguetter og. noen som kan være til hjelp å lage et kosthold for meg, sånn at jeg er sunn, samtidig som jeg går ned?

kan spise hva som helst på fritiden, sålenge jeg har noe å spise som jeg takler på skolen...
martinokeis trenings- og kostholdslogg:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=66779.new#new

Utlogget spax

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #4 : 28. april 2008, 19:02 »
og du sliter også å spise middag ute sammen med mange folk, eller når det er mange folk rundt bordet?

Utlogget martinokei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #5 : 28. april 2008, 19:03 »
og du sliter også å spise middag ute sammen med mange folk, eller når det er mange folk rundt bordet?

jeg bor på hybel, så spiser middag alene..
martinokeis trenings- og kostholdslogg:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=66779.new#new

Utlogget spax

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #6 : 28. april 2008, 19:05 »
men, jeg har akkurat samme greiene på skolen og har hatt det lenge!

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #7 : 28. april 2008, 19:08 »
spis mat som glir lett ned. ha med havregryn for eksempel. supper og annet. drikk melk for å få proteiner

Utlogget martinokei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #8 : 28. april 2008, 19:10 »
men, jeg har akkurat samme greiene på skolen og har hatt det lenge!


om de rundt bordet spiser det samme, spiser jeg litt av det. unnskylder meg med at jeg allerede har spist. jeg synes det er veldig problematisk..
martinokeis trenings- og kostholdslogg:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=66779.new#new

Utlogget martinokei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #9 : 28. april 2008, 19:11 »
frukt og melk til lunsj? f.eks 2 epler og 2,5dl melk?
martinokeis trenings- og kostholdslogg:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=66779.new#new

Utlogget spax

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #10 : 28. april 2008, 19:14 »
om de rundt bordet spiser det samme, spiser jeg litt av det. unnskylder meg med at jeg allerede har spist. jeg synes det er veldig problematisk..

kjenner meg igjen der!
har desverre ikke noe som hjelper heller=/ slitsomt

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Spiseforstyrrelse?
« #11 : 28. april 2008, 19:16 »
Jeg slet med spiseforstyrrelser da jeg var i slutten av tenårene og begynnelsen av tyveårene. Jeg fungerte dårlig når jeg skulle spise sammen med folk jeg ikke kjente godt, og jeg ble tidvis kvalm av å se på at folk spiste. Noe jeg i ettertid har forstått var veldig knyttet til skam rundt mat. Jeg var overbevist om at jeg var feit, selv om jeg var mager, og mente vel rett og slett av feite folk ikke skulle spise. Har man slike tanker er det ikke så lett å gjøre noe med uten å få hjelp fra folk som har greie på det.

Da jeg hadde det sånn hadde jeg nærmest et fobisk forhold til mat. Det viste seg at det som hjalp faktisk var å spise det jeg hadde lyst på, jeg brukte en liten stund på å avlære meg selv at mat var forbudt, men da det løsnet (dvs da jeg turte å slippe tak i alt som var forbudt og begynte å spise det jeg syns var godt selv om det var usunt eller inneholdt mange kalorier) tok det ikke så lang tid før ting normaliserte seg.

Det kan virke som om det for meg lignet litt på andre fobier. Dvs at du har nødt til å utsette deg selv for det du er redd for - i mitt og kanskje ditt tilfelle: mat.

Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget martinokei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #12 : 28. april 2008, 19:23 »
det er ikke no problem å spise mat, men det er tanken på annen mat enn de i klassen (går idrett, og alle i klassen har da praktkropper).

jeg kjenner de heller ikke så godt siden jeg flyttet hit for to år siden.

men når jeg tenker på frokost. hva vil man anbefale? havregrøt?

lunsjen tar jeg 2 epler og en melk som jeg kjøper i kantina. (eller 2 brødskiver med pålegg?)

middag, så tenker jeg 0 karbohydrater, det vil si: bare kjøtt + mager kesam?

til kveldsmat steker jeg et par egg..

har ikke fått trent styrke i det siste, men får begynne på igjen (ble skadet). tar shake etter treningen.

blir dette for lite Kcal? er redd for det, selv om at jeg blir mett...
martinokeis trenings- og kostholdslogg:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=66779.new#new

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #13 : 28. april 2008, 19:36 »
Først og fremst finn ut hvorfor.
så kan du gå over til problem løsning;)

klarer du å spise mer når du er med folk du står med nært / stoler på? Kansje de kan hjelpe deg.
Har du problemer med selvtillit?
Er det mulig å gradevis øke mat inntaket, eller forandre det?

Eg må si at eg ser problemet ditt litt uklart. Du skriver ''men det er tanken på annen mat enn de i klassen''. Vil det si at du syns det er flaut / rart å spise annen mat en de andre?
Westside disciple

Utlogget martinokei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

Sv: Spiseforstyrrelse?
« #14 : 28. april 2008, 19:52 »
Først og fremst finn ut hvorfor.
så kan du gå over til problem løsning;)

klarer du å spise mer når du er med folk du står med nært / stoler på? Kansje de kan hjelpe deg.
Har du problemer med selvtillit?
Er det mulig å gradevis øke mat inntaket, eller forandre det?

Eg må si at eg ser problemet ditt litt uklart. Du skriver ''men det er tanken på annen mat enn de i klassen''. Vil det si at du syns det er flaut / rart å spise annen mat en de andre?

ja, jeg har dårlig selvtillit.
Jeg synes vel det er rart å spise noe annet enn det de spiser. egentlig ikke så rart, for all kantinemat er liksom "godkjent" i hodet mitt.

synes dette er flaut overfor meg som person, men må bare bli ferdig med det på en måte..
martinokeis trenings- og kostholdslogg:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=66779.new#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!