Skrevet av Emne: STADIG kritikk/uthegning av kroppsbyggere Vs. styrkeløftere  (Lest 7612 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Det er fordi Kråppsbyggere å fitnessutøvere er så egoistiske og selvsentrerte at de ikke gidder å se seg til siden engang, og med den selvmedisineringen som enkelte bedriver så er det vel også best at de holder kjeft også. Men hvis de gjør det ler de rått og kommer med en kommentar sånn rundt "du kommer ikke langt i konkurransen her med den kroppen der"!
Det er faktisk det eneste miljøet du blir uglesett og som ingen vil gi en utstrakt hånd hvis noen trenger en. Ihvertfall ikke som middelmådig utøver.
Kan si i styrkeløftmiljøet så er alle behjelpelig uansett hvilket nivå du er på.
Overvære et stevne så får du se hvordan et ordentlig miljø skal og bør være.. Wink

Her klarer jeg ikke å sitte på gjerdet. (Burde da.. Smiley)

Du, Bob. Du er en mann oppe i årene som burde (mulig du er dette personlig), være opplyst og reflektert nok til å ytre mindre lite gjennomtenkte og dømmende påstander. Du får ha meg unnskyldt, men dine få erfaringer fra NM i AF er ikke representativt for det allmenne miljøet rundt om i Norges land. Rundt om kring sitter det mange hobbymosjonister som ønsker, en gang i livet, å nå en milepæl med å stå på scenen i den formen man klarer.

Du har opplevd et lite stykke inntrykk fra et miljø ihvertfall ikke jeg kjenner meg igjen i. Du har også, noe du for øvrig forsøker å ro deg bort fra, en fot stående i styrkeløftverdenen. Derfor burde meningene dine være mer nyanserte og gjennomtenkte.

Beklager når jeg sier dette, men en kar som Slux virker mange ganger mer opplyst om temaet enn deg. Og han har ikke opplevd mye enda. (No offence Bjørnar. Smiley)

Mulig du, som dine så mange ganger forsøker på, prøver å sette litt på spissen, trekker absurde paralleller for å skape en enda lenger avstand mellom de som konkurrerer i fitness\ CBB\ bygging fra den allmenne hobbymosjonisten. Ikke vet jeg hvorfor dere ønsker dette, mulig det kommer av deres absurde syn på alle som driver med bygging av kropp fremfor styrke som dopede neanderthalere som ikke ønsker noen andre noe godt. Heldigvis virker det som meningene forblir i trøndelag\ møre.

Forhåpentligvis klarer dere ikke å presse unge mennesker, som ønsker å prøve seg på scenen, til å bruke dop. Ettersom man MÅ være en dopjunkie for å bygge muskler, senke fettprosenten og gå opp på en scene.

Ja det eksisterer doping i bygging, CBB og fitness. Men det er ikke grunnlag for at du skal dømme alle og enhver for å delta i et miljø hvor dop er dagsorden hver dag. Ettersom du tok steget på scenen en gang, håper jeg du innser hvordan mennesker uten dop i kroppen også ønsker å komme seg på en scene.

Jeg skjønner at du har funnet overgangsalder-gnisten i Trøndelag hvor benk, bøy og knebøy kaster deg i Nirvana mandag, onsdag og fredag. Men du trenger ikke å slukke gnisten til alle andre av den grunn...

 Smiley

Til slutt: Uten kraftige indisier på bruk, slutt å så tvil om folk.

I retrospekt er vel du den siste til å ytre dette... Grin




Når dette er sagt du virker du som en hyggelig kar Bob, så dette får være kritikk av de postene referert til. Dog, så har du mange merkelige, absurde utsagn som ikke kan forbli ubesvart.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Honnør, VargThor. Nok et velformulert innlegg som er en fryd å lese. Smiley
Personlig blir jeg til stadighet overrasket over den kvalmende dobbeltmoralen som hersker blant visse.
Ingen vecka utan deca!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Synes byggere virker veldig hyggelige jeg iallefall.  De driver en sport som fasinerer meg og skremmer meg samtidig, akkurat som strongman.  Styrkeløftere trener jo ganske likt som byggere/AF/Strongmen, så hvorfor skal vi krangle om hvem som er best og hvem som gjør hva? 

Det finnes idioter innen bygging og styrkeløft som i alt annet.


”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Jeg blir ganske oppgitt over hvordan ENKELTE personer her inne klarer lire av seg dritt på dritt , bare fordi det er en bygger som har gode løft, og gode resultater.

Send dem til Bolærne.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Men du er dog større idiot om du stiller i styrkeløft og bruker dop, enn innen en sport som feks bygging eller strongman.
Ikke det at jeg synes folk skal bruke dop uansett, men det er jævla kjedelig når man jukser innen idrett der det HELT klart ikke er tillatt. At enkelte prøver seg på en "luring" kan vi forsøke å få vekk fra idretten vår med en helt klar antidopprofil, hyppige tester og ikke minst spre kunnskap at ved riktig trening og kosthold over tid kommer styrken/resultatene om du har talent og ikke minst tålmodighet!

Blenda!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Her klarer jeg ikke å sitte på gjerdet. (Burde da.. Smiley)

Du, Bob. Du er en mann oppe i årene som burde (mulig du er dette personlig), være opplyst og reflektert nok til å ytre mindre lite gjennomtenkte og dømmende påstander. Du får ha meg unnskyldt, men dine få erfaringer fra NM i AF er ikke representativt for det allmenne miljøet rundt om i Norges land. Rundt om kring sitter det mange hobbymosjonister som ønsker, en gang i livet, å nå en milepæl med å stå på scenen i den formen man klarer.

Du har opplevd et lite stykke inntrykk fra et miljø ihvertfall ikke jeg kjenner meg igjen i. Du har også, noe du for øvrig forsøker å ro deg bort fra, en fot stående i styrkeløftverdenen. Derfor burde meningene dine være mer nyanserte og gjennomtenkte.

Beklager når jeg sier dette, men en kar som Slux virker mange ganger mer opplyst om temaet enn deg. Og han har ikke opplevd mye enda. (No offence Bjørnar. Smiley)

Mulig du, som dine så mange ganger forsøker på, prøver å sette litt på spissen, trekker absurde paralleller for å skape en enda lenger avstand mellom de som konkurrerer i fitness\ CBB\ bygging fra den allmenne hobbymosjonisten. Ikke vet jeg hvorfor dere ønsker dette, mulig det kommer av deres absurde syn på alle som driver med bygging av kropp fremfor styrke som dopede neanderthalere som ikke ønsker noen andre noe godt. Heldigvis virker det som meningene forblir i trøndelag\ møre.

Forhåpentligvis klarer dere ikke å presse unge mennesker, som ønsker å prøve seg på scenen, til å bruke dop. Ettersom man MÅ være en dopjunkie for å bygge muskler, senke fettprosenten og gå opp på en scene.

Ja det eksisterer doping i bygging, CBB og fitness. Men det er ikke grunnlag for at du skal dømme alle og enhver for å delta i et miljø hvor dop er dagsorden hver dag. Ettersom du tok steget på scenen en gang, håper jeg du innser hvordan mennesker uten dop i kroppen også ønsker å komme seg på en scene.

Jeg skjønner at du har funnet overgangsalder-gnisten i Trøndelag hvor benk, bøy og knebøy kaster deg i Nirvana mandag, onsdag og fredag. Men du trenger ikke å slukke gnisten til alle andre av den grunn...

 Smiley

I retrospekt er vel du den siste til å ytre dette... Grin




Når dette er sagt du virker du som en hyggelig kar Bob, så dette får være kritikk av de postene referert til. Dog, så har du mange merkelige, absurde utsagn som ikke kan forbli ubesvart.

Nå var det vel ikke jeg som kastet fakkelen først i dette tilfellet.
Hva mine erfaringer innen kroppsbyggermiljøet virker litt kort i manges øyne kan så være. Men jeg var der i 3 år og fikk sett en del negative ting som ikke bør skje uansett miljø.
Mulig du er en mere "respektert" person innen miljøet enn det jeg var. Jeg synes ikke det er morro å ha et evig press på meg med å bruke doping, når jeg også er relativt tregtrent og vokser veldig sent. Selv om mine resultater ikke er av de beste og kroppen min vokser veldig sent, så er jeg faktisk stolt over det jeg har fått til.
Følelsen av å stå på senen var stor første gang, men fikk fort en bismak for min del. Det var profilerte personer som hadde noe på hjertet og de måtte ytre det at de var sååå mye bedre enn det jeg var. Greit nok, men når det går så langt at det blir mobbing og press av det så gidder jeg ikke. At det står folk ved siden av og hører på gjør ikke saken noe bedre for deres del. Jeg ville ha tatt den prssede personen i forsvar hvis jeg hadde hørt likt prat uansett hvem det skulle omhandle.
2. gang på senen da mistet jeg all motivasjon for denne sporten hva seriøsitet o.l. angår.
Hoveddommeren reiser seg under forbedømmingen og holder en tale til publikum om at de fleste på senen i AF hadde for stor muskelmasse og hadde ikke noe på en AF sene å gjøre og burde bli dømt ut. Greit nok, men hva skjer? Jo de største går til finalen. Fantastisk. Dette sammen med kommentarene, dopingpresset m.m. gjør for min del miljøet uaktuelt.
 Jeg har ingen problemer med å snakke med byggere og Fitnessutøvere jeg nå som jeg har startet et "nytt" liv, men den gang fikk jeg veldig lite positivt tilbake i forhold til det jeg følte jeg ga.

At jeg startet med styrkeløft var bare et tilfelle. Sturla trente på samme studio som meg og jeg kom i prat med denne hyggelige mannen som jeg visste var blitt verdensmester bare noen år før.
Han fikk meg ned på KK-67. Der fikk jeg også treffe noen profilerte strongmenn og styrkeløftere som i ettertid har blitt flere. Det er et helt annet miljø der jeg også kan identifisere meg med selv om jeg knapt kan kalles en hobbyutøver også i den grenen. Jeg kunne ha like gjerne startet med løping e.l. igjen, men mine meninger ville ha vært uforandret den dag i dag uansett hvilken idrett/sport jeg har drevet med.

Grunnen til at jeg driver med vektløfting hvis man kan kalle det det, så er det fordi jeg liker tanken på at jeg kanskje klarer å få den store sterke kroppen jeg har drømt om siden jeg var 8 år.

Mine meninger kan til tider være veldig tøffe og bastante, men ikke tro at jeg gjemmer meg. Jeg står for det jeg har sagt og har jeg trått over streken så er såpass til kar at jeg også ber om unnskyldning. Jeg kan ikke se at det er nødvendig her.
Jeg svarte krasst til trådstarter fordi jeg mener at ikke alle er så skinnhellig innen byggermiljøet eller selv om det kan virke sånn på dere der sør. Dere har funnet deres hylle og det er både vel og bra. Men jeg følte jeg ikke passet inn, eller for å si det på en litt annen måte. Dere passet ikke til meg.  what

Om miljøet har blitt bedre siden 03", så tar jeg tilbake det jeg har sagt, men jeg har lov å tvile på det.  Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!