Skrevet av Emne: Den sterkeste gjennom alle tider?  (Lest 11768 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #60 : 25. mai 2008, 10:47 »
Verken Pudzi eller Coleman hører hjemme på den listen der.

Lars Sværd derimot!  Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #61 : 25. mai 2008, 11:12 »
Verken Pudzi eller Coleman hører hjemme på den listen der.

Lars Sværd derimot!  Grin

Lars Sværd har ingen plass på slike lister. Han LAGER slike lister!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #62 : 25. mai 2008, 11:13 »
Lars Sværd har ingen plass på slike lister. Han LAGER slike lister!

Han har sikkert fått hjelp med program av PT-Frank, ikke rart han blir sterk da.
Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #63 : 25. mai 2008, 20:53 »
OD er the man...:jeg sier ikke noe på det...men reps er kondisjon??? dette er vel noe noe du sier for å skape kontrovers? hvis du hadde levd på....la oss si 1800-tallet; tror du det hadde telt mest med enkelt løft eller hva du kunne gjøre over en periode eller bevege deg med? Du er en av Norges sterkeste; men napp ut den tornen du har i sia til strongman! (vet du kjenner mange av strongman gutta godt!)
Nå lever ikke vi i 1800 tallet lenger.
Du nevner noe om en torn? Jeg ser OD flere ganger i uken og har ikke sett noen torn?  what
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #64 : 25. mai 2008, 21:47 »
Rart ikke jeg er med på den lista der..
Like overraska hver gang de ikke tar meg med:(
Konebanker og totalonanist

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #65 : 25. mai 2008, 22:26 »
Selvsagt er han det. Han burde vært klokkeklar på denne listen her. Den mest åpenbare, og mange andre kan også nevnes. Magnus Ver Magnusson, for eksempel, mener jeg også hadde forsvart en plass på denne listen. Hva har Varyl gjort som gjør at man kan sette han foran Marious Pudzianowski? Greit nok at han har vunnet både WSM og er regjerende IFSA-champ, men han er en svakere atlet enn Pudzianowski.



Hvorfor desimerer han Pudzi gang på gang på Arnold classic om han er en svakere atlet? Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #66 : 25. mai 2008, 23:00 »
OD er the man...:jeg sier ikke noe på det...men reps er kondisjon??? dette er vel noe noe du sier for å skape kontrovers? hvis du hadde levd på....la oss si 1800-tallet; tror du det hadde telt mest med enkelt løft eller hva du kunne gjøre over en periode eller bevege deg med? Du er en av Norges sterkeste; men napp ut den tornen du har i sia til strongman! (vet du kjenner mange av strongman gutta godt!)
He he jeg konkurerte i strongman NM i ni år på rad så noen torn i siden til strongman har jeg vel ikke akkurat da, det at reps er kondisjon er en litt intern en for det er klart med 145 kgs kroppsvekt så er jeg mest fan av 1-3 reps. Men når det gjelder karstak så er ikke rep like imponerende da er det max max max som teller, løft som er grensesprengende og ryggbrekkende tunge er hva som kjennetegner verdens sterkest man.


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #67 : 25. mai 2008, 23:24 »
ja, hvem er de sterkeste uten noen form for doping da? vil tippe lars klev er en av dem:)
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #68 : 26. mai 2008, 02:38 »



Hvorfor desimerer han Pudzi gang på gang på Arnold classic om han er en svakere atlet? Smiley

Her kreves det nesten dokumentasjon. Det er greit nok at Arnold Classic Strongman er en konkurranse som blir kjørt hvert eneste år, men det betyr ikke at Pudzianowski er med hver eneste gang. Han har såvidt jeg vet bare vært med to ganger og har fått en fjerde- og en sjetteplass. Hvilke plasseringer har Vasyl fått disse to årene? Til informasjon kom han på niendeplass under årets Arnold, men han var kanskje plaget med skader?

En annen kar som forresten kunne vært med her, er Derek Poundstone. Han er fremdeles veldig ung (26 eller noe) og har ikke kjempemange plasseringer å slå i bordet med - enda, vel og merke, men han er vel den eneste de siste to årene som har klart å slå Pudzianowski. I tillegg kom han på andreplass under årets Arnold Classic, og da med en brystskade (!!!!) som hemmet han i flere øvelser. Under Dumbellen så tok han ni repetisjoner med sin venstre arm (hans svakeste arm) og bare den, og vant i tillegg den øvelsen. Min favoritt til årets verdens sterkeste mann.

I tillegg kan det nevnes at han har løftet en stein på 250 kg., noe som vel er verdensrekord (uoffisielt).

Utlogget filfil

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #69 : 26. mai 2008, 03:26 »
He he jeg konkurerte i strongman NM i ni år på rad så noen torn i siden til strongman har jeg vel ikke akkurat da, det at reps er kondisjon er en litt intern en for det er klart med 145 kgs kroppsvekt så er jeg mest fan av 1-3 reps. Men når det gjelder karstak så er ikke rep like imponerende da er det max max max som teller, løft som er grensesprengende og ryggbrekkende tunge er hva som kjennetegner verdens sterkest man.

hehe! ok, greit legger meg like så greit flat Smiley men virker som så mange styrkeløftere "pisser" på strongman bare for at de beveger seg litt.. og kaz er den største i min bok(tross "bakgrunn"...hehe!)

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #70 : 28. mai 2008, 13:56 »
han kunne nok værdt det hvis han fortsatte. Desverre for så store løfter som Lars hang ikke markløften med. Jeg tror han kunne gjordt 1000 til 1100 kg = 1000=400-300-300 og 1100 =450-330-320.

Per dd er Asbjørn Randen sterkeste gjennom alle tider i Norge i styrkeløft som er bevist rein over 27 ganger i løpet av 10 år fra drøye 600 kg til over 1000 kg.


Hadde Sturla Davidsen ikke blitt tatt ville han også vært på den lista. Svend K er vel i samme situasjon tror jeg med tanke på en kroppsbyggerkariere.

Blir veldig spennde med OD, L. Markussen og R. Holte i fremtiden. Men mest spennde er det med CYC.

ja, hvem er de sterkeste uten noen form for doping da? vil tippe lars klev er en av dem:)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #71 : 28. mai 2008, 14:29 »
Per dd er Asbjørn Randen sterkeste gjennom alle tider i Norge i styrkeløft som er bevist rein over 27 ganger i løpet av 10 år fra drøye 600 kg til over 1000 kg.

Hadde Sturla Davidsen ikke blitt tatt ville han også vært på den lista. Svend K er vel i samme situasjon tror jeg med tanke på en kroppsbyggerkariere.
Hva mener du egentlig med de to siste linjene her? Du mener at Sturla ville vært på lista over de sterkeste gjennom alle tider i norsk styrkeløft som har vært dopfri om han ikke ble tatt som juniorløfter i 1987, eller tenker du på dopingdomen fra 2000 igjen da han hadde lagt opp styrkeløft og var utmeldt fra forbundet? Og hva mener du med at Svend Karlsen er i samme situasjon med tanke på en kroppsbyggerkarriere? Mener du at kroppsbyggerkarrieren betyr at han da dopet? Jeg skjønner ikke helt den tilleggelsen, spesielt ikke når Svend som juniorløfter, også på 80-tallet, ble tatt to-tre ganger. Jeg skjønner ikke vitsen med å trekke det fram engang.

Det er ingen tvil om at Asbjørn Randen er den sterkeste gjennom tidene i Norge som aldri har vært i befatning av doping. Den sterkeste rene styrkeløfteren gjennom tidene i Norge er nok imidlertid fortsatt Sturla Davidsen, selv om han ikke var ren som junior i 1987. Ja, jeg er klar over at Asbjørn har løftet over 1000 kg og Sturla ikke klarte denne barrieren, men min påstand er at 1000 kg i 1997 er det samme som ca.1050 kg i 2008. Nå tror jeg at Asbjørn kommer til dette nivået, men før han gjør dette så rangerer jeg Sturla, kun på bakgrunn av ren styrke, over ham.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Zuul

Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #72 : 28. mai 2008, 14:42 »
poenget var vel om man kan kalle seg sterkeste dopfrie gjennom tidene om man er tatt for doping, samme når man er tatt?

Sa Zuul uten å blande seg inn i debatten forøvrig

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #73 : 28. mai 2008, 17:05 »
men min påstand er at 1000 kg i 1997 er det samme som ca.1050 kg i 2008.
det var det året det var så bratt det!

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Den sterkeste gjennom alle tider?
« #74 : 28. mai 2008, 17:58 »
Hva mener du egentlig med de to siste linjene her? Du mener at Sturla ville vært på lista over de sterkeste gjennom alle tider i norsk styrkeløft som har vært dopfri om han ikke ble tatt som juniorløfter i 1987, eller tenker du på dopingdomen fra 2000 igjen da han hadde lagt opp styrkeløft og var utmeldt fra forbundet? Og hva mener du med at Svend Karlsen er i samme situasjon med tanke på en kroppsbyggerkarriere? Mener du at kroppsbyggerkarrieren betyr at han da dopet? Jeg skjønner ikke helt den tilleggelsen, spesielt ikke når Svend som juniorløfter, også på 80-tallet, ble tatt to-tre ganger. Jeg skjønner ikke vitsen med å trekke det fram engang.

Det er ingen tvil om at Asbjørn Randen er den sterkeste gjennom tidene i Norge som aldri har vært i befatning av doping. Den sterkeste rene styrkeløfteren gjennom tidene i Norge er nok imidlertid fortsatt Sturla Davidsen, selv om han ikke var ren som junior i 1987. Ja, jeg er klar over at Asbjørn har løftet over 1000 kg og Sturla ikke klarte denne barrieren, men min påstand er at 1000 kg i 1997 er det samme som ca.1050 kg i 2008. Nå tror jeg at Asbjørn kommer til dette nivået, men før han gjør dette så rangerer jeg Sturla, kun på bakgrunn av ren styrke, over ham.

Haha, du er så forelska i Sturla du. Kjærlighet gjør blind!  Wink

Men seriøst. Enig i at 1000kg i 2008 ikke er like imponerende som 1000kg i 97. 50kg kan være et godt anslag. Men for å gå under kategorien "sterkeste dopfri utøver" så synes jeg at en skal ha plettfritt rulleblad hos ADN.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!