Skrevet av Emne: Hva jeg nettopp hørte på radioen...  (Lest 9674 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #60 : 30. mai 2008, 23:18 »
Husk at man kan ikke "vinne" en diskusjon på internett...

Tull.. Grin

Det eksisterer en haug med tapere ihvertfall.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #61 : 30. mai 2008, 23:27 »
http://i21.photobucket.com/albums/b286/Tricepsman/arguing.jpg

funka ikke dette, hva må man skrive før å etter for å legge inn bilder i detta forumet?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #62 : 30. mai 2008, 23:36 »


Altså, du må ha med [ url ]  link [/ url ]

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #63 : 30. mai 2008, 23:46 »
haha, sjekk han der´a! Helt mongo!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #64 : 31. mai 2008, 13:45 »


Hehe nei har ikke det gitt. Men jeg vet ikke jeg, kan godt hende det faller i smak det. Har ingen anelse om hvordan de tenker og hva slags retningslinjer de har. Men det er vel noe med det å tro på seg selv og dyrke seg selv som en gud eller noe?

Kort sagt så dreier satanismen seg om å leve ut sitt eget ego. Alle menn/kvinner har sine verdier/moral og man skal respektere folk for å være sterke/Stå opp for seg selv. Man må erkjenne at man er et "dyr"(biologisk vesen) og de fleste satanister er derfor ateistiske. Satanister er derfor elitiske, og tror på den sterkestes rett. Styrke er beundringsverdig, mens svakhet blir sett ned på.

Ps: Ifølge satanismen er ikke det å være en egoist det samme som å være en idiot. Tenker man bare på seg selv og gir faen i alle rundt seg, så blir man en idiot - en sosial taper. Satanister er derfor veldig opptatt av å ta vare på alle de bryr seg om, men gir stort sett "faen" i resten.

Utover det er det vanlig å ha en dyp respekt for naturen og dyr - rett og slett fordi de er egoisme i sin "pureste" form.

jeg er forøvrig ikke satanist :-)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #65 : 01. juni 2008, 10:27 »
Kort sagt så dreier satanismen seg om å leve ut sitt eget ego. Alle menn/kvinner har sine verdier/moral og man skal respektere folk for å være sterke/Stå opp for seg selv. Man må erkjenne at man er et "dyr"(biologisk vesen) og de fleste satanister er derfor ateistiske. Satanister er derfor elitiske, og tror på den sterkestes rett. Styrke er beundringsverdig, mens svakhet blir sett ned på.

Ps: Ifølge satanismen er ikke det å være en egoist det samme som å være en idiot. Tenker man bare på seg selv og gir faen i alle rundt seg, så blir man en idiot - en sosial taper. Satanister er derfor veldig opptatt av å ta vare på alle de bryr seg om, men gir stort sett "faen" i resten.

Utover det er det vanlig å ha en dyp respekt for naturen og dyr - rett og slett fordi de er egoisme i sin "pureste" form.

jeg er forøvrig ikke satanist :-)

Vel, er ikke den satanismen du beskriver en fortolkning gjort av Anton, og hans folk? Jeg mener, satanismen har eksistert i all "evighet", og den orginale satanismen kom som et resultat av "troende" som byttet side.

Det du beskriver har ingen eksestensiell sammenheng med kristendom, rett og slett ettersom det er en "protest" mot kristendommen av sterkt prinisppfaste ateister. Dog, de kaller seg satanister, noe jeg er sterkt uenig at de er. En satanist i mitt syn, er en som vedkjenner bibelen.

? Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #66 : 02. juni 2008, 08:58 »
Sååå det du sier er at du skal ha lov å ytre deg i det offentlige rom uten å bli motsagt av andre som ytrer seg i det offentlige rom?

Lykke til. og god bedring


Neinei, for all del. Men det er jo forskjell på og ytre sin mening, og komme med personangrep, og drive å bli usaklig og kalle folk for monstere, og egoistisk jævler, og du er den mest usympatiske personen jeg vet om osv. Blir bare for dumt. Og er veldig mange som ikke forstår at folk er forskjellig og har forskjellige meninger. Er jo det som greia med å leve i et fritt land. Vi er forskjelige og så lenge man ikke gjør noe gærent eller noe som går uttover andre må man greie å forstå at ikke alle tenker likt som en selv Wink

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #67 : 02. juni 2008, 09:00 »
Kort sagt så dreier satanismen seg om å leve ut sitt eget ego. Alle menn/kvinner har sine verdier/moral og man skal respektere folk for å være sterke/Stå opp for seg selv. Man må erkjenne at man er et "dyr"(biologisk vesen) og de fleste satanister er derfor ateistiske. Satanister er derfor elitiske, og tror på den sterkestes rett. Styrke er beundringsverdig, mens svakhet blir sett ned på.

Ps: Ifølge satanismen er ikke det å være en egoist det samme som å være en idiot. Tenker man bare på seg selv og gir faen i alle rundt seg, så blir man en idiot - en sosial taper. Satanister er derfor veldig opptatt av å ta vare på alle de bryr seg om, men gir stort sett "faen" i resten.

Utover det er det vanlig å ha en dyp respekt for naturen og dyr - rett og slett fordi de er egoisme i sin "pureste" form.

jeg er forøvrig ikke satanist :-)


Aha.. Skjønner. Er ikke dummeste man kan tro på. Hadde hatt mer respekt for en som hadde den trosretningen en en som var hindu, muslim, kristen osv.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #68 : 02. juni 2008, 10:12 »


Aha.. Skjønner. Er ikke dummeste man kan tro på. Hadde hatt mer respekt for en som hadde den trosretningen en en som var hindu, muslim, kristen osv.

Du TROR ikke på Anton's versjon av satansimen. Du protesterer mot annen religion ved å uttrykke sympati.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #69 : 02. juni 2008, 10:46 »


Aha.. Skjønner. Er ikke dummeste man kan tro på. Hadde hatt mer respekt for en som hadde den trosretningen en en som var hindu, muslim, kristen osv.
lureste du har sagt i denne posten. Faktisk enig:D

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #70 : 02. juni 2008, 14:13 »
Vel, er ikke den satanismen du beskriver en fortolkning gjort av Anton, og hans folk? Jeg mener, satanismen har eksistert i all "evighet", og den orginale satanismen kom som et resultat av "troende" som byttet side.

Det du beskriver har ingen eksestensiell sammenheng med kristendom, rett og slett ettersom det er en "protest" mot kristendommen av sterkt prinisppfaste ateister. Dog, de kaller seg satanister, noe jeg er sterkt uenig at de er. En satanist i mitt syn, er en som vedkjenner bibelen.

? Smiley

Satan i seg selv er kun et gammelt Hebraisk ord som betyr "opprører" eller "motstander" og som opprinnelig var et ord de som opponerte mot den nye "jødedommen" brukte om seg selv. Selv om de mest sannsynlig hadde paganistiske/myteologisk tilhørighet, så var det altså en opposisjon mot etablert religion.

Mye tyder på at Sataan som ord også ble benyttet av den nye religionen om dens motstandere/opprørere. Etter en stund fikk ordet en mer omfattende betydning til å representere alt som var "ondt" - og som vi i bibelske tekster kjenner til som "Satan".

Den opprinnelige "satanisme" var et begrep som  ble brukt om motstandere av den etablerte religion, og det er også et begrep som hyppig har blitt brukt av kirken for å svartmale dens motstandere. Hekser, ateister, andre troende osv, ble ofte stemplet som "satanister".
Kristne Satanister, slik vi kjenner de idag - altså en gruppe som tilber og tror på den kristne "satan", er et ganske moderne fenomen og har røtter fra okkulte bevegelser i siste halvdel av attenhundretallet. De er dog ikke noe annet enn kristne - og på ingen måter "satanister" i sin opprinnelige form. Det er kun en misforståelse kirken og kristne samfunn har tjent på å underbygge.

Levay og CoS er blant annet en av mange grupper som har tatt tilbake ordet som det står i sin opprinnelige mening og betydning, - som motstandere av etablert en religion som undetrykker individet og menneskets natur.

Så på mange måter er det mer virkelig satanisme enn noe annet. Den "kristne satanismen" er faktisk ikke noe annet enn en kristen retning, da den tar utgangspunkt i en kristen Kanon.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Hva jeg nettopp hørte på radioen...
« #71 : 02. juni 2008, 16:54 »
Slik Jeshua er hebraisk. At "satan" har en hebraisk fortid, er ikke en hemmelighet. Derfor vil selvsagt satanister være "motstandere", hvor kristendommen omtaler "det" som det "andre" og "motsatte".

En annen tolkning, enn opposisjon til det gode i kristendom, blir irrelevant og galt. Derfor tviler jeg sterkt på at de opprinnelige satanistene, hadde noen som helst mytologisk tilhørighet, bortsett fra kristendom, evt andre sammenfallende religioner (islam, et cetera.) slik du skriver.

Derfor får du heller arrestere meg, men andre satanister enn kristne satanister, er nytolkninger slik Anton ønsker å tjene penger den dag i dag.

Etter mitt syn er da vitterlig ikke Anton med følge mer lik de opprinnelige satanistene, annet enn at de følger en tanke om opposisjon, noe ALLE gjør om de velger den andre siden. Anton ønsker religion ut av verden, slik ekstreme ateister føler. Opprinnelige satanister ønsket\ trodde at det onde seiret, og gjorde det de kunne for å tjene den herre de følte kom til å vinne. De var dermed innlemmet i en trosretning, noe Anton's pjuskegutter\jenter _ikke_ er.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!