Skrevet av Emne: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?  (Lest 8365 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #45 : 04. juni 2008, 12:05 »
Hvorfor ikke da sette inn enorme ressurser på og bøtelegge alle sykklister i landet som ikke har lys, tillstrekkelig med bremsekapasitet,ikke overholder vikeplikt , sykkler på feil side av sykkelsti o.s.v, jeg mener skal man absolutt gripe inn i alle "ulovligheter" så har man jo litt av en jobb foran seg , ifølge din logikk mener jeg?

Fordi man bøtelegger ikke narkomanes kriminelle virksomhet for å straffe. Heller for å hjelpe.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #46 : 04. juni 2008, 12:07 »
Hvorfor ikke da sette inn enorme ressurser på og bøtelegge alle sykklister i landet som ikke har lys, tillstrekkelig med bremsekapasitet,ikke overholder vikeplikt , sykkler på feil side av sykkelsti o.s.v, jeg mener skal man absolutt gripe inn i alle "ulovligheter" så har man jo litt av en jobb foran seg , ifølge din logikk mener jeg?
nei.
Det er ikke min logikk.

Syklister er ikke pliktige i å kunne vegtrafikloven.
Det er ikke kriminalitet å sykle uten lys, det er en forseelse.

Narkotikapolitikken som norge fører er meget streng. Da blir straffene strenge og virkemidlene likeså. Jeg sier ikke det er riktig å ha "amerikansk" lovgiving rundt narkotika, men enn så lenge det er forbudt, så er det politiets jobb å følge de retningslinjer som staten setter.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #47 : 04. juni 2008, 12:11 »
Fordi man bøtelegger ikke narkomanes kriminelle virksomhet for å straffe. Heller for å hjelpe.
Fy faan dette må vel være dagens største vits,hva hjelper det å arrester og bøtelegge en sliten narkoman som får sitt livsopphold på sosialen?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #48 : 04. juni 2008, 12:12 »
Helt enig, men dette skjer i praksis ikke med mindre man står inne på et kjøpesenter ...


Vel, kanskje de vil innerste inne - men i praksis alle jeg kjenner tør ikke gå hele den veien - så vi er nok uenige.

Forskjell på å tørre og ikke ville.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #49 : 04. juni 2008, 12:14 »
Bare å gi de narkomane jobb i kommunen og som politikere. De får noe å gå til, og vi ville ikke merket forskjell.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #50 : 04. juni 2008, 12:28 »
Her we go again. Du skal ikke tro din lite gjennomtenkte plan med å anklage en manns meninger, med bakgrunn i hvem som betaler lønnen hans, fører deg noe sted. Du har virkelig ikke skjønt stort, 29 år eller ikke, når du ikke klarer å lese innlegget, tenke, for så taste vilt på tastaturet foran deg. Ikke føler jeg meg tøff i uniform heller, da jeg jobber uten. Smiley

Vi snakker faktisk om hvordan man løser problemet. Jeg definerer min plan på løsning, basert på de tanker jeg har gjort meg opp i løpet av mine år tett på disse menneskene. Hadde du bare forstått, noe du sikkert fortsatt ikke kommer til å gjøre nå heller, endringen vektere viser ovenfor miljøet grunnet "politilakeienes" ønsker.
Et eksempel på dette er vel salatyveriarrestasjonen??
 Du skulle virkelig tatt deg noen dager der nede. Snakket med de som er i helvetet.
Jeg har flere barndomsvenner som er hardt belastede narkomane så jeg er ikke helt grønn,dette koker ned til om man løser noe ved å jage folk, kanskje i strid med norsk lov....?
 Menneskene som forklarer om virkeligheten der miljøet hardner til. Det finnes 4-5 mennesker som var plata-miljøets "beskyttere". Disse menneskene jobbet mellom de narkomane og langerne, og sørget for at alt gikk som det skulle. Hva har skjedd siste årene. Disse menneskene jobber nå for langere, og miljøet hardner til. Volden øker, narkomane tyr til kriminalitet, delvis fordi tigging er overlatt til proffer.

Mitt bidrag var faktisk ment som et nyansert innlegg, hvor det jeg så bastant, men motvillig uttrykker er at miljøet må tvangsminskes. Her må faktisk rehab settes på dagsorden, samtidig som kriminalisering intensiveres.
Dette er jo forsøkt i mange land deriblant usa og det funger bare ikke,noen land har også dødstraff for besittelse av en brukerdose og selv ikke disse landene har noe mindre narkotikaproblem enn det vi har

Noen klokker burde ringe når en godt voksen mann ikke skjønner hvorfor yngre mennesker øker sin bruk av rusmidler, når miljøet ligger til de grader åpent for enhver.
Jeg tviler sterkt på at mange unge mennesker har sin dopdebut på plata,ærlig talt når de ender opp der så har de vel holdt på¨en stund,tror ikke mere polititrakkasering vil hjelpe noen av disse uannsett....
Disse klokkene ringte alt for sent for min del, noe som gjorde at innlegget ditt ble besvart. Håper du og Kristin en dag innser at livet ikke er rosenrødt, og at alt ikke kan være tillatt. Til da, så får du fortsette å poste innlegg på et forum, hvor det er lett å stå å rope at alle må være snille, og ikke tenke på krig og fred og sånn.
Jeg hadde ikke stemt på Kristin for å redde livet Grin

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #51 : 04. juni 2008, 13:07 »
MANGE så og si debuterer på plata, der blir det solgt rohypnol og valium til unger ned i 12-13 års alderen.

Synes folk generelt bør være litt mer forsiktige med å uttale seg om ting de åpenbart ikke har greie på.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #52 : 04. juni 2008, 13:09 »
en  ting jeg ikke ser diskutert i denne tråden (kan hende jeg overså det) så langt, er jo det viktigste: Det går ikke an å diskutere hvorvidt man skal flytte på de narkomane eller ikke såfremt man ikke har et sted man vil flytte de.. Uten det dør hele diskusjonen bort etter min mening. Så, spørsmålet er jo da: hvor ønsker vi å ha de? De fleste svarer vel da: hvor som helst, så lenge de ikke er i nærheten av meg.. det skaper jo noe utfordringer da de alltid vil være i nærheten av noen..  Kom med et forslag til hvor de skal være, så er denne diskusjonen legitim, ellers blir det fullstendig uten mål og mening. Selv har jeg ingen idé om hvor de burde flyttes, men er svært lite glad i å måtte brøyte meg vei mellom de hver gang jeg er på jernbanetorget.  Har også forståelse for at man ikke ønsker å ha de som nærmeste nabo til operaen der de sitter på plata, men.. der plager de hvertfall ingen. Kanskje man skal lage en egen narko park.. inngjerda gresstust et sted i sentrum, kan de sitte der.

Er redd løsningen er så "enkel" som at vi enten må legge nok ressurser i avrusning og rehabilitering til at vi fjerner miljøet, eller godta at de alltid kommer til å være i nærområdet til en eller annen.

Rent etisk sett, burde man jage de bort hele tiden.. Jeg vet faktisk ikke.. hold de lengst unna små barn, og gjerne unna oss andre og..  forslag: Børsen, fint område for narkomane Cheesy

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #53 : 04. juni 2008, 13:10 »
MANGE så og si debuterer på plata, der blir det solgt rohypnol og valium til unger ned i 12-13 års alderen.

Synes folk generelt bør være litt mer forsiktige med å uttale seg om ting de åpenbart ikke har greie på.

kan du dokumentere det? Det er MANGE kameraer i det området her, og politi går inn med engang det er mistanke om salg til mindreårige / mindreårige som er i kontakt med de narkomane.  Om du ikke kan dokumentere burde du være forsiktig med å uttale deg du og Smiley

EDIT: bare for å dokumentere litt, tilbake fra 2001: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=9332018

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #54 : 04. juni 2008, 13:31 »
kan du dokumentere det? Det er MANGE kameraer i det området her, og politi går inn med engang det er mistanke om salg til mindreårige / mindreårige som er i kontakt med de narkomane.  Om du ikke kan dokumentere burde du være forsiktig med å uttale deg du og Smiley

EDIT: bare for å dokumentere litt, tilbake fra 2001: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=9332018

Du skulle hatt premie.

Jeg har selv kjøpt stoff på plata når jeg var 14, sammen med flere jevnaldrende på den tiden. Min lillebror gjorde også det, plukket han opp der når han var 13.

Trenger på ingen måte å være forsiktig i rusdebatten når jeg har vært gjennom det selv.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #55 : 04. juni 2008, 14:12 »
Du skulle hatt premie.

Jeg har selv kjøpt stoff på plata når jeg var 14, sammen med flere jevnaldrende på den tiden. Min lillebror gjorde også det, plukket han opp der når han var 13.

Trenger på ingen måte å være forsiktig i rusdebatten når jeg har vært gjennom det selv.


Indeed. Har selv flere venner som er innom plata for å kjøpe bon i ny og ne. Og man kan få det meste. Er du fullstendig grønn med dop, så vet uansett så og si alle at plata er tilholds sted for narkiser og dealere ergo er det bare å gå ditt så kan du få det meste.

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #56 : 04. juni 2008, 14:32 »
Du skulle hatt premie.

Jeg har selv kjøpt stoff på plata når jeg var 14, sammen med flere jevnaldrende på den tiden. Min lillebror gjorde også det, plukket han opp der når han var 13.

Trenger på ingen måte å være forsiktig i rusdebatten når jeg har vært gjennom det selv.

knall, da kunne du dokumentere det, var alt jeg ba om det Smiley 

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #57 : 04. juni 2008, 14:37 »
MANGE så og si debuterer på plata, der blir det solgt rohypnol og valium til unger ned i 12-13 års alderen.

Synes folk generelt bør være litt mer forsiktige med å uttale seg om ting de åpenbart ikke har greie på.


Du taler klokt. Unge knyttes til dette miljøet, et miljø som for øvrig utvides til Grønland, og oppover Akerselven.

Det Kenboy ikke forstår er omfanget av narkotikaproblematikken. Kenboy er mer opptatt av å utbasunere politisk korrekte meninger, enn å faktisk begripe hva folk mener her inne. Selv når Kenboy får dette inn med teskje, velger han å spytte skjeen ut, og be om å få en "snill skje, med bilde av en sol og blå himmel. Her diskuteres faktisk hvordan man får bukt med problemet, ikke hva man kan gjøre for å få de som allerede har havnet i helvetet.

De få dagene, Kenboy, du har satt din for på Oslo S, veier ikke opp for de meningene av mennesker som faktisk jobber med dette hver dag. (Nei, ikke jeg og min jobb.)

Fy faan dette må vel være dagens største vits,hva hjelper det å arrester og bøtelegge en sliten narkoman som får sitt livsopphold på sosialen?

Ok. Først, "faen".

Og dagens første vits kom ikke jeg med. Dagens første vits var det enten Jan B som kom med, eller resultatet av din ankomst.

En narkoman får ikke sitt livsopphold gjennom sosialen. Vet du hvor mye brukerdosene koster nå? Vet du hvor mye gjennomsnittet ligger på av sosialklienter? Det er et "lite" mellomlegg her.

kan du dokumentere det? Det er MANGE kameraer i det området her, og politi går inn med engang det er mistanke om salg til mindreårige / mindreårige som er i kontakt med de narkomane.  Om du ikke kan dokumentere burde du være forsiktig med å uttale deg du og Smiley

EDIT: bare for å dokumentere litt, tilbake fra 2001: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=9332018

Vi har kameraer rett på plata. Vi har vektere som jobber KUN med miljøet på plata. Vi ringer HVER GANG det er salg til mindreårige. Din påstand om automatisk innrykking er feil.

Kenboy, en diskusjon med deg om emnet er dødfødt. Du anklager de som mener miljøet burde minskes med håndhevelse, som folk som ønsker miljø rensing. Jeg ønsker de som er narkomane er bedre hverdag. Jeg har sett mange hyggelige historier av folk som har kommet seg ut av det. Jeg har bevitnet tyve ganger flere historier av mennesker som har stryket med som følge av dette. Samme gamle leksa. Det er for enkelt å falle tilbake. Derfor må narkomane bort fra gata, og rehabilitering intensiveres.

Jeg er glad du ikke bestemmer her i landet, selv om de som gjør det ikke akkurat gjør noe annerledes.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #58 : 04. juni 2008, 18:58 »
Noen ganger begynner jeg å lure om "mannen i gata" hadde klart å styre Norge bedre enn dagens politikere.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Rusmisbrukere - Hvor kan de oppholde seg?
« #59 : 04. juni 2008, 19:04 »
Oposisjonen er alltid flinkere å styre enn de som faktisk sitter med makta. Det er et politisk lemma.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!