Skrevet av Emne: Muhammed-tegninger  (Lest 1317 ganger)

Utlogget Tannfeen

Muhammed-tegninger
« : 05. juni 2008, 21:47 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=501356

Denne gang har en tegner for Adresseavisen laget en karikatur som muslimene selvsagt har oppfattet som en fornærmelse mot islam. Ingen har vel glemt reaksjonene som oppstod forrige gang dette skjedde.

Personlig synes jeg det er korrekt å trykke slike tegninger, ikke bare av den ene grunn at de provoserer, men fordi de ofte har et godt politisk poeng. Bare det faktum at islamister er villige til å begå drap som en følge av en ikke-voldelig provokasjonen er en god grunn til å rette søkelyset på de normer som gjelder innenfor denne religionen.

Begynner det å bli på tide at vi gir avkall på noe av ytringsfriheten vår for å imøtekomme andre religioner i større grad, isåfall hvor langt skal vi strekke oss? Hva synes dere?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Muhammed-tegninger
« #1 : 07. juni 2008, 13:09 »
Synes det er en fet tegning jeg.

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: Muhammed-tegninger
« #2 : 07. juni 2008, 13:21 »
Hørte på radioen igår at (hvis jeg husker riktig) den pakistanske ambassadøren uttalte at det å trykke tegninger av Muhammed, var terrorhandling. Hva er det for idiotisk logikk!? Jeg velger hets av min kultur eller religion any day, over å bli sprengt.

Utlogget Tannfeen

Sv: Muhammed-tegninger
« #3 : 07. juni 2008, 18:18 »
Det jeg mener er at hvis vi unnlater å trykke tegninger som faktisk har et politisk poeng, bare fordi vi frykter represalier i form av hevnaksjoner, betyr ikke det da at vi tillater at ytringsfriheten vår innskrenkes?

Kanskje ikke tilfeldig at de landene som roper høyest om å bli krenket av tegninger selv står for de alvorligste krenkelsene mot menneskerettighetene i form av kvinneundertrykkelse, dødsstraff av homofile osv.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Muhammed-tegninger
« #4 : 07. juni 2008, 18:42 »
For;Kristendommen har gått igjennom en periode med tilpasning til de nye tider som Islam ser ut til å ha gått glipp av. Jeg synes alle aviser over hele verden skal trykke tegningene samtidig. Hvem skal man da ta?
Jeg nekter å la meg undertrykke av Islam eller noen religion. I mitt land har vi noe som heter paragraf 100.

Mot; Provokasjoner som tegningene bidrar til å styrke de radikale kreftene på begge sider og hindrer samarbeid, utvikling og forståelse. Å publisere de fører til mer vold og både islam og vesten taper på å opprettolde denne konflikten.

= Dra din egen slutning.


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Muhammed-tegninger
« #5 : 07. juni 2008, 21:11 »
Ved å gjøre tegne og trykke dette kan det føre til at menneskeliv går tapt, og da burde man vel strengt tatt latt være? Jeg mener heller ikke at vi skal la oss undertrykke, men det er ikke alltid den andre parten har de samme verdiene og holdningene som "vi" har, og da bør vi vel holde oss for gode til å provosere fram uenigheter og i værste fall angrep som kan ta livet av uskyldige?

For øvrig lurer jeg på om dette er å kreve vår ytringsfrihet, eller om det bare er et sarkastisk stikk fra en karikaturtegner som ikke innser hvilke situasjoner han kan klare å sette norske ambassader ut for...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget d4931

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

  • Level 19 sofaslask
Sv: Muhammed-tegninger
« #6 : 07. juni 2008, 21:24 »
Terror handler om en ting; bruke folks redsel for å få det som de vil. Hvis vi bøyer oss til disse kravene de islamske kommer med, så har de lyktes i sine terrorhandlinger. Vi blir redde, og dermed vant terrorismen. Jeg sier vi skal peise på uansett hvilke reaksjoner som måtte komme.

Hvis den pakistanske ambassadøren mener dette var en terrorhandling så er han ikke riktig navlet.

Utlogget thorsrud

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: Muhammed-tegninger
« #7 : 07. juni 2008, 21:43 »
Er jo veldig lett å sitte i det fredelige nord, og mene litt av hvert om både ytringsfrihet osv, uten helt å innse hvilke konsekvenser/virkninger disse "små tegningene" har. Har forøvrig en kamerat som tjenestegjorde i Afghanistan rett etter at Muhammedtegningene ble trykket, det var visstnok ikke en veldig hyggelig opplevelse..

Utlogget Tannfeen

Sv: Muhammed-tegninger
« #8 : 08. juni 2008, 00:30 »
Ved å gjøre tegne og trykke dette kan det føre til at menneskeliv går tapt, og da burde man vel strengt tatt latt være? Jeg mener heller ikke at vi skal la oss undertrykke, men det er ikke alltid den andre parten har de samme verdiene og holdningene som "vi" har, og da bør vi vel holde oss for gode til å provosere fram uenigheter og i værste fall angrep som kan ta livet av uskyldige?

For øvrig lurer jeg på om dette er å kreve vår ytringsfrihet, eller om det bare er et sarkastisk stikk fra en karikaturtegner som ikke innser hvilke situasjoner han kan klare å sette norske ambassader ut for...

Jeg anser ytringsfrihet for å være en menneskerettighet på lik linje med f.eks hvem jeg velger å gifte meg med/være utro med/hvilken legning jeg har, altså de rettighetene som flere av de muslimske landene gir blankt faen i. Skal vi da bare gi slipp på den rettigheten fordi noen kan ta skade av den? Blir ikke det litt som å si at en homofil muslim bør slutte å være homofil fordi han kan bli drept for det, og samtidig godta at homofile muslimer blir drept?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Muhammed-tegninger
« #9 : 08. juni 2008, 03:09 »
Hmm føler det er litt anerledes om de som klager er norske, eller om det er en eller annen langt nedi landene et sted som gjør det. Enklere å respektere nye nordmenn for deres mening enn det er å respektere hva feks Ali i Pakistan mener om det vi driver med innafor våre egne landegrenser; sistnevnte skal jo faktisk bare drite i det.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!