Skrevet av Emne: Hvor mye løfter du som trener RENT, og alltid har gjort det?  (Lest 19022 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Keiko, du må være en bjørn av en mann, talent! Cheesy

Nei, nei ... Øyvind er en mann av en bjørn. Grin

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Jeg er ganske sterk:) Alltid vært helt ren og pen. løfta 200 i mark som 16 åring, det er jeg ganske fornøyd med og 280 som 21 åring.. nådde ei grense der. har 15 reps på 200 i mark. Bøyen kjørte jeg 17 reps på 180 kg som 19 åring uten noe utstyr, noe knærne mine angrer på nå kan jeg si Tongue  240 kg i bøy i en alder av 21 og det beste jeg har tatt i benk er en firer på 155 i benken... Ikke noe fornøyd der akkurat.. Ellers har jeg tretten reps på 70 kg i fransk pressen og har en 5 reps på 80 i stangcurl, med en god cheat. Har greid en 5 reps på 105kg i stående militær press, også gjordt som 19 åring... Hmm... ser her at jeg var sterkere som 19 åring... Back to the drawing board Huh
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget wolv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Beste løft så langt er: Benk 150kg, Mark 205kg\har også tatt serie på 5 med 5 rep på 180kg( men om det er så imponerende veit eg ikkje..Wink )Bøy ?( trener desverre lite bøy:( ) strict militærpress 100kg, bicepcurl med ez stang 2*80kg,  noenlunde det samme i franskpress, 42kg*6\7 i hantelpress, det var vel det...

24 år
182
105kg

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Hører jeg landslag snart.... . Fra tull til seriøst så er dette jo avhengig av kroppsvekt. Men noen milepæler er 200 kg bøy, 150 benk og 250vanlig mark  på ca 100 kg kroppsvekt. Vekter som 250-200-300 er for langslagsløftere i styrkeløft senior over 100 kg og da snakker jeg om en total 750 uten utstyr.

Nei... skamgrense som i hvor mye er bra!

Man er ikke "Sterk" før: bla-bla osv.. Wink

Vekter man lyver på seg er kjedelige vekter.

Jeg kommer ikke til å rope ut mine prestasjoner noe annet sted enn i treningsloggen min før jeg har 250 i rawbøy, 200 i benk og 300 i mark..... (så det er mulig det vil bli lite utbasunering fra meg på en god stund.. Smiley )

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Mine rawperser;

Knebøy; 170
Benkpress; 117,5
Markløft; 230

Er 20 år gammel, 176 cm høy og veier ca 80 kg.
Har trent i overkant av 3 år, men vært i militæret ett år.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Det jeg lurer på er, av de som med hånden på hjertet kan si de aldri har prøvd noen form for sterioder, veksthormoner, russere, prohormoner eller speed, eller misbruk av astmamedisiner eller noe som helst, hva løfter dere i mark, benk, skulderpress, nedtrekk osv? Det er lett å lyve her, så håper de som ikke er rene holder seg unna.  Smiley

Jeg kan bare prate for meg selv, og det jeg kan si er at det er morro å trene, og det er gøy å trene for å bli sterk. Først og fremst trener jeg for å slå meg selv, og slår jeg andre på veien er det bare en bonus. Om andre synes jeg er sterk eller svak bryr jeg meg ikke så mye om, all den tid mange bedømmer hva som er bra ut fra sitt eget ståsted. Men dersom man snakker i et styrkeløftperspektiv kan man jo enes mer om hva som er bra og ikke, ihvertfall sett i forhold til kroppsvekt.

Mine løft er nok ikke representativt for hva som er MULIG å oppnå rent, da jeg er overbevist om at det er mulig å være langt sterkere enn det jeg er rent. Bare se på de beste norske styrkeløfterene.

Jeg har trent med vekter i 8 år, mer eller mindre seriøst. Starter på 65 i benk, 100 i mark og 80 i bøy.

Kroppsvekten ligger nå like over 100kg.


Knebøy 220kg, kassebøy 230kg, konkurransebøy 250kg
Frontbøy 185kg
Benkpress: 126kg Benkpress med benkpresskjorte: 140
Millitærpress: 85kg
Overhead squat: 127.5kg og Behind the Neck Jerk 132.5kg
Markløft 220kg, Konkurransemark 252.5kg
 Mark av klosser 13cm - 280kg


Mine resultater er ikke enestående, og i styrkeløftsammenheng er det heller middelmådig, men for de fleste hobbyløftere er løftene mine sikkert ganske bra, med unntak av overkroppsløftene.

Poenget er at du bare skal være tålmodig og trene over tid, så blir du litt og litt sterkere for hvert år som går. Å ta snarveier er det veldig mange som gjør, men for enkelte kan dette få konsekvenser. Det å trene med og uten dop kan overhodet ikke sammenlignes.

Tren uten dop, livet ut!

-- stallion

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958



Poenget er at du bare skal være tålmodig og trene over tid, så blir du litt og litt sterkere for hvert år som går. Å ta snarveier er det veldig mange som gjør, men for enkelte kan dette få konsekvenser. Det å trene med og uten dop kan overhodet ikke sammenlignes.

Tren uten dop, livet ut!

-- stallion

Jepp, støtter denne.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Blir alle som ikke skriver løfta sine her ansett for å være dopa, Grungern?
Hva er skamgrensa for en dopingfri utøver? 250 - 200 - 300 ?

Er det det som er de "offisielle" skam grensene?

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Men hvor mye tar du i bicepscurl per?!
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Er det det som er de "offisielle" skam grensene?
Nei. De er 300 - 200 - 300. Alt under er som skam å regne.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Er det det som er de "offisielle" skam grensene?
kanskje.... for å betegne seg som skikkelig sterk. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

250, 200, 300 er gjørbart rein og uten utstyr.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Hvis man tar allskens kosttilskudd, trener hardt og ofte og resultatene fortsatt uteblir så synes jeg at i stedenfor å hive i seg roids eller synthol så kan man innse at man har jobba som faen og gjort så godt en kunne men kanskje det kan være genetisk og/eller teknisk at noen er sterkere.
Hvis en ikke tåler at andre er eller blir sterkere har man lite på et gym å gjøre syns nå jeg, og personlig kjenner jeg at å ha fått til fremgang og gode løft med støtte fra tvilsomme brygg og nålestikk hadde vært en alldeles hul seier, meningen med treninga og alt slitet hadde rett og slett blitt borte.

Edit; for meg er det inspirerende å se at andre er til dels mye sterkere, da har jeg noe å se fram til og jobbe opp mot!  Wink

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
250, 200, 300 er gjørbart rein og uten utstyr.
Må ikke begynne å fire på kravene her.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
300-200-300 er skamgrensen som definert av Gilberg. Alt under dette er latterlig dårlig, og en skam!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!