Skrevet av Emne: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?  (Lest 11025 ganger)

Utlogget flisaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 592

  • Jonny Bravo, alle ungkarenes forbilde.
Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #30 : 18. juli 2008, 23:32 »
Hvis dere vil motsi meg? hvorfor motsir dokker meg bare uten begrunnelse?
og hvis dere ikke gidder hvorfor gidder dere å svare i det heletatt da?

desuten leser dere ikke det viktigste :

"Her har du mine råd, men du får vurdere hva som er rett og galt fordi jeg mener nesten det motsatte av de andre her!:"

Og rødhette, jeg tror ikke det er bra nokk begrunnet at det er 16års grense på forumet ;p
18år - 80kg - 185cm - 90benk-140bøy-120mark(ny maks snart)

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #31 : 18. juli 2008, 23:38 »
"ruller på gulvet og ler"

Årets tråd på forumet.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #32 : 19. juli 2008, 00:28 »
Hvis dere vil motsi meg? hvorfor motsir dokker meg bare uten begrunnelse?
og hvis dere ikke gidder hvorfor gidder dere å svare i det heletatt da?

desuten leser dere ikke det viktigste :

"Her har du mine råd, men du får vurdere hva som er rett og galt fordi jeg mener nesten det motsatte av de andre her!:"

Og rødhette, jeg tror ikke det er bra nokk begrunnet at det er 16års grense på forumet ;p

Hvorfor noen motsier deg? Før noen skal gi noen begrunnelse så kan jo du starte med å opplyse oss uvitende om hva som er farlig med å trene markløft med mer enn 50 kilo selv med riktig teknikk.
Jeg venter i spenning.Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Gonzalez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #33 : 19. juli 2008, 03:48 »
Her var det mye rart!

Her har du mine råd, men du får vurdere hva som er rett og galt fordi jeg mener nesten det motsatte av de andre her!:

1. Jeg anbefaler deg ikke til å trene alene! Du trenger både en kompis til å "pushe" deg og en som ser om du har rett teknikk.
+ Du vil ikke kjøre benkpress alene! du må kansje rulle stangen over kroppen din!

2. Markløft kan skade ryggen din selv om du kjører rett teknikk! så om du skal kjøre markløft så burde du ikke gå over 50kg! (Vær så snill å ikke lag en stor dramatisk scene av dette! Jeg gidder bare ikke å diskutere)

3. Hva skal du trene?  styrke, volum eller utholdenhet?
Styrke = løfte tungt og lange pauser
Volum = Bryte mest mulig muskler ned!
Utholdenhet= holde lengst mulig ut!

Så om du skal kjøre volum må du ikke nødvendigvis kjøre tungt, fordi det handler om å bryte ned og ikke la egoet trene! (å la egoet trene betyr at du tar mest mulig på stanga)


Og tilslutt konklusjon: (som jeg nesten glemte)

Du kan godt kjøpe europris vektene! De er helt sikkert gode til å starte med og til viderekommende!

Edit: Aldri hør på reklamer! De prøver å få de andre produktene til å virke dårlige slik at de kan selge sine egene!

Altså ta det "Varknebøyer1" sa med ei stor klype salt! Fordi han vil seffølgelig at du skal kjøpe hans vekter og ikke europris sine!

Du glemte et par bittesmå ting da du skrev dette innlegget: Trådstarter er langt fra nybegynner, og kan sikkert mye mer om trening enn deg. Han har heller ikke bedt om råd på annet enn vekter fra europris.

Jeg driter i hva av det du sier som er rett og galt. Vi bor i et land der alle har rett til å ha sin mening, og du presiserte jo tross alt klart og tydelig at dette var nettopp din mening.

Til tross for dette så anser i allefall jeg det som "vanlig høflighet" (eller noe i den dur) å holde seg til å pakke meningene sine på folk som faktisk ber om dem.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #34 : 19. juli 2008, 04:02 »
Hahahahaha!! hall of fame..

Hvor er det du har disse VILLE påstandene dine fra FLiisa? Etter 518 innlegg på forumet, skulle man tro at du hadde fått med deg bittelitt vesentlig kunnskap om trening..

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #35 : 19. juli 2008, 05:37 »
Hvis dere vil motsi meg? hvorfor motsir dokker meg bare uten begrunnelse?
og hvis dere ikke gidder hvorfor gidder dere å svare i det heletatt da?

desuten leser dere ikke det viktigste :

"Her har du mine råd, men du får vurdere hva som er rett og galt fordi jeg mener nesten det motsatte av de andre her!:"

Og rødhette, jeg tror ikke det er bra nokk begrunnet at det er 16års grense på forumet ;p

Hva er din begrunnelse? Er det bestemoren din som har dratt den magiske grensen på 50kg?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #36 : 19. juli 2008, 10:16 »
1 Flisa... bevisbyrden på dine latterlige påsander ligger hos deg.
Jeg har en sønn på 9 år, som fint greier å rette seg ut med 30 kg i hver hånd. Altså markløft med farmersgrep på 60 kg! Så det er DU som må begrunne tøvet ditt.

2  Det er GARANTERT gode grunner til 16 års aldersgrense.... det er så mye piss og barnslig tull skrevet her av og til, at voksne utøvere og folk med utdanning og konkurranseerfaring nesten ikke gidder være her i perioder. www.iform.no sitt forum har blit ødelagt av manglende moderering og fritt frem for småunger. Det er ikke spørsmål og diskusjoner om kreatin som gjør et forum bra, det er erfaring, kunnskap og nye ideer, konkurranser og utøvere med fremgang.


Utlogget flisaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 592

  • Jonny Bravo, alle ungkarenes forbilde.
Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #37 : 19. juli 2008, 21:33 »
Nåja, hvis det er "farlig" å la folk under 16 trene med vekter, er det så lurt å la sin sønn på 9år maxe?

Før alt jeg vet kan det sikkert stemme at Markløft er en bra øvelse og det sikkert bare er en falsk myte som går rundt på treningstudioe her i lokale.

og jeg så faktisk ikke at trådstarteren var en vidrekommende..

og nei, desverre så har hvor mange innlegg lite å si hvor erfarn man er! Man kan ikke lese seg god til å trene... (hvis du kan lese deg til 100% teknikk er du god!) Og honnør systemet her er også kolapset helt :S f.eks en fyr fikk honnør, fordi han gav en annen det....

og sånn btw så fylte eg 16 før 2månder siden, har bare ikke gidda å vorre på detta forumet fordi folk vil heller latterligjøre påstandene, enn å overbevise på en seriøs måte.(nei eg tenker ikke bare på dette innlegget) (før dere svarer at jeg ikke er så seriøs, så kan dere lese de flotte komentarene: ruller på gulvet av latter osv..)


Men tilbake til saken:

Tvilser sterkt at europris's treningsutstyr ikke holder til Teknikk trening.
18år - 80kg - 185cm - 90benk-140bøy-120mark(ny maks snart)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #38 : 19. juli 2008, 21:36 »
Markløft er jo en knalløvelse, men det forutsetter god teknikk og at du trener med hodet, ikke egoet Wink
Smiley

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #39 : 19. juli 2008, 21:40 »
Får gjøre som flisaa sier her; tilbake til saken.

Jeg kjøpte en gang i tiden EZ-stanga med 50-60 kg småskiver fra Europris, og det var det største makkverket jeg noensinne har vært ute for! Vektene bare gled av stanga, låsene var elendige og satt ikke fast, og i og med stanga/hullene på skivene er så tynn/små er det ikke mulig å kombinere med skikkelige stenger og skiverSkulle jeg satset på å ha utstyr hjemme hadde jeg ikke vært mye i tvil på at jeg hadde lagt litt ekstra penger i det og handlet skikkelig utstyr.

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget flisaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 592

  • Jonny Bravo, alle ungkarenes forbilde.
Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #40 : 19. juli 2008, 23:25 »
Hmm, det hørtes ikke bra ut :s

Jeg har fått før meg at nesten alle varer er laget på samme måte! uansett merke og pris osv...

Men sefølgelig! du får det du betaler for!
18år - 80kg - 185cm - 90benk-140bøy-120mark(ny maks snart)

Utlogget Gonzalez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #41 : 20. juli 2008, 00:35 »
Men sefølgelig! du får det du betaler for!
Right you are.
Jeg ville i allefall ha gått for kvalitet først som sist. Investerer du i en olympastang så holder den resten av livet (vil jeg tro), så da slipper du å skaffe nytt utstyr når du finner ut at du skal trene markløft med 200kg i kjelleren.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #42 : 20. juli 2008, 21:40 »
Nåja, hvis det er "farlig" å la folk under 16 trene med vekter, er det så lurt å la sin sønn på 9år maxe?
Hvem påstår det er farlig for folk under 16 å trene??
Det er 16 års aldergrense på forumet her, for å slippe så mye utrolig tåpelige påstander. Det er nok misforståelser blant voksne, om ikke 16 åringer uten kopmpetanse skal fortelle hva som er bra og ikke.

og by the way, 9 åringen "maxet" ikke. Han gikk greit to-tre meter med 30 kg i hver hånd... Wink

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #43 : 20. juli 2008, 21:46 »
Right you are.
Jeg ville i allefall ha gått for kvalitet først som sist. Investerer du i en olympastang så holder den resten av livet (vil jeg tro), så da slipper du å skaffe nytt utstyr når du finner ut at du skal trene markløft med 200kg i kjelleren.
Jeg synes det er tøffere å trene markløft på loftet. Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Hvordan er Europris sine vekter og vektstenger?
« #44 : 20. juli 2008, 22:07 »
Hvis dere vil motsi meg? hvorfor motsir dokker meg bare uten begrunnelse?
og hvis dere ikke gidder hvorfor gidder dere å svare i det heletatt da?

desuten leser dere ikke det viktigste :

"Her har du mine råd, men du får vurdere hva som er rett og galt fordi jeg mener nesten det motsatte av de andre her!:"

Og rødhette, jeg tror ikke det er bra nokk begrunnet at det er 16års grense på forumet ;p

Jeg har sagt deg midt imot med begrunnelse, men jeg har ikke sett noen svar for din side! Og hvis du ennå ikke har skjønt det er noen av rådene dine ikke verdt en dritt! Å si at man ikke skal trene mark med over 50kg er latterlig, og det hører ingensteds hjemme. Vil du se til å fatte at du sprer feilinformasjon, og for de som ikke har a) en evne til å forstå at du har feil pga kunnskaper eller b) er kritiske og villige til selv å sjekke opp dine påstander, vil kanskje ta dette for god fisk.

Jeg driter igrunn i aldersgrenser, men moderatorene burde fått lov til å banne brukere som ved gjentatte anledninger sprer feilaktig informasjon, ikke viser evne eller ønske om å ta til seg andres kunnskap og/eller erfaringer eller som er frekke og obsternasige.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!