Skrevet av Emne: 180kg x 20 reps i bøy uten belte på 105.9kg kroppsvekt  (Lest 51461 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
edit 3:
180kg x 20 reps i knebøy uten belte  på 105.9kg kroppsvekt

edit 2:

167.5 x 20

http://www.youtube.com/watch?v=hNhzWMtYJcc

edit:

162.5 x 20:

http://www.youtube.com/watch?v=KjuuDM0AQOo



opprinnelig innlegg.

Dette er skamløs selvpromotering, men here goes:  Grin Grin Grin

150kg x 20 reps hjemme i kjelleren i dag i knebøy uten belte.

Jeg kunne sikkert pusha ut noen få reps til om det stod om livet,
men syntes innsatsen er godkjent.

I over ett år har jeg ikke vært i stand til å ta skikkelig bøy pga.
problemer med ryggen. Det er så utrolig skjønt å kunne bøye
skikkelig igjen!

http://www.youtube.com/watch?v=mMWo8DBAmNc

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #1 : 21. juni 2008, 20:20 »
Helvete Per, du er da i ein erfaren nok web bruker, til å kunne klare å lage ein skikkelig link,,
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #2 : 21. juni 2008, 20:21 »
Helvete Per, du er da i ein erfaren nok web bruker, til å kunne klare å lage ein skikkelig link,,

Eg skulle akkurat til å gjere det no, men du kom meg i forkjøpet. Eg tenkte, ka i helvete, har tf laga automatisk url-håndtering no når eg edita linken, men du var raskare!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #3 : 21. juni 2008, 20:22 »
Du fikk det til å se tungt ut, per, men gratulere! 20 reppere flytter noen grenser i hodet. Desverre vil maxstyrken lide hvis du fortsetter med supersquats som program, men du kan bli rå i låra! Smiley

(been there.. Wink )

Utlogget Orion

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #4 : 21. juni 2008, 20:38 »
Kult at du holdt ut så lenge Smiley

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #5 : 21. juni 2008, 20:45 »
Beinhardt!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #6 : 21. juni 2008, 22:48 »
Takker for det... Ja, ga meg selv godkjent i dag. Har vel sikkert hatt styrken til dette tidligere også, og har vel gjort 20 på 150 for lenge siden, men da mye høgere. Så dette er da rekord for meg, så jeg er fornøyd jeg. Har ikke sett noen andre enn Skallagrimson som kjører lignende bøy her, selv om det sikkert er mange som har kapasitet til det. Skallagrimson gjorde vel 170 x 20. Men om ein lurer på hvordan det føles er det bare å sette  i gang. Smiley Det er jo dette som er trening. Ikke biceps-curl, benking og sidehev som blir gjort av mange. Cheesy Mon tro hva Kirketeig kunne gjort på 20 reps? Men siden han er styrkeløfter, så er det ikke så aktuelt med 20 reps kanskje.

Gjør forresten ikke supersquatprogrammet. Er bare det at jeg ikke har mer enn 150kg med vekter, og tenkte å jobbe meg opp mot 20 reps. Det tok 5 dager å komme dit. Kjørte først 7 reps, så 12, så 16 og i dag 20 reps...

Kanskje jeg skal prøve meg mot 30 reps nå ? hehe.

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #7 : 21. juni 2008, 23:01 »
Du er gærn du.. jeg vet hvordan det er å streve på 20 reps, fyyy faen å i ett helvete det er! :p

så all props til deg! bøyer meg i støvet Bow
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget Kjell...

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 145
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #8 : 21. juni 2008, 23:11 »
Veldig bra Wink
Trodde du skulle gi deg deg på 8 reps , men neida Wink

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #9 : 21. juni 2008, 23:15 »
Imponerende Per!  Det er enda mer imponerende når jeg ser du kjører dette sakte og rolige reps-hadde du kjørt raskere på de f.eks 10 første så hadde du kanskje klart enda flere?
Eneste jeg har prøvd er maxreps på kroppsvekt-tror jeg hadde ca 35 reps på 90 kilo da, var støl ei uke etterpå!:)
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #10 : 21. juni 2008, 23:26 »
Du per, er jeg grunnen til at du skulle klare 20rep Tongue Cheesy ?
Nå må jo jeg prøve og ta flere en 20 på vekta jeg konkurer med deg om :p
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #11 : 21. juni 2008, 23:42 »
HAHA:) den klassiske knebøy gangen etter du var ferdig biggrin Hva mener du med at maksstyrken blir dårligere skallgrimson??? hvis man løfter mer enn man noensinne har gjort i reps må man jo bli sterkere i mine øyne... er vel mer tilvenningen av kroppen igjen å løfte tunge vekter om man har kjørt høye reps i en periode og blitt sterkere med det..? mulig jeg er dum nå, men det er ikke mulig at jeg er dum, så da kan jeg ikke være det.
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #12 : 22. juni 2008, 00:06 »
Mon tro hva Kirketeig kunne gjort på 20 reps? Men siden han er styrkeløfter, så er det ikke så aktuelt med 20 reps kanskje.

Siden du spør, så har eg trent eit mengdeprogram der eg kjørte maxrep ein gang, det var i 2001 eller 2002, då veit eg at eg gjorde 24 rep på 152,5, så foreløpig leder eg.

Eg kjem nok ikkje til å gjere noko 20 rep forsøk igjen, då det både krever at du faktsik trener en del på det og at det ikkje gjer ein sterkere, heller tvert i mot. I forige veke gjorde eg ein 10er på 185, kunne nok skvist ut 3-4 repper til om eg hadde måtta, noko eg synes er bra med tanke på at eg ikkje har gjort nok særlig meir enn 3ere på tunge vekter det siste halvåret.

Eg skal legge ut ein film om eg finn på å gjere ein 10er på over 200 i raw bøy:-)
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #13 : 22. juni 2008, 00:36 »
har faktisk tatt en 15 repper på 180 i bøyen da jeg var 19 og sterkere enn nå... : ???Arrrrg!!!!! DET VAR helt uten utsyr annet enn belte. trodde ærlig talt jeg skulle dø etter settet siden hals musklene mine krampet og jeg pusta tungt i et kvarter etterpå... må si jeg følte meg mer død enn alive:) det værste med bøyen er jo uten tvil at lungene kollapser på rundt åttende reppen... vet faktisk ikke om jeg kan klare å presse meg til sånne latterlige løft igjen.. det kreves mot av tøffeste klasse. helt syyyyyyykt hvor du tyner deg selv på denne videoen. Jeg er mer typen som kjører raskt og vil kaste av meg vekta pga smerten, mens du kjører jo i flere minutter med 150 på nakken.... sykesyke mann >Cheesy
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: 150kg x 20 reps i råbøy.
« #14 : 22. juni 2008, 00:45 »
Takker for gode ord folkens. Dette var veldig artig, både responsen og bøyen i seg selv! Smiley Hadde vel kanskje klart å få ut noen få reps til om det stod om livet, men så mange hadde det ikke blitt. Smiley Det er jo veldig artig å pine seg selv og presse grensene.

aktiviteten: takk, jeg prøver å holde en grei teknikk, da jeg har vært litt slepphendt med den før, og prøver derfor å fokusere på hver rep istedetfor å bare pumpe rett opp og ned. Men med et par gale spottere som ropte øra mine fulle og 10.000 i premie om jeg klarte 25, så skal du ikke se bort fra at jeg hadde tatt det, men da måtte man nok sopt meg opp fra gulvet etterpå.

Tror nok Kirketeigen hadde slått meg nå også, men jeg gjør jo dette først og fremst fordi det er gøy. Selve maksstyrken er jo ikke det som jeg tjener mest på ved å kjøre på denne måten, men det gir et bra grunnlag for å bygge maksstyrke senere. Heldigvis kan jeg trene akkurat slik jeg vil, og det er jo en del av gleden ved det hele.

10-er på 185 av Kirketeigen var veldig bra. En 10-er i rawbøy på 200 hadde vært rått! Cheesy

conanesp: Det avhenger av nivået du er på. Si at man er nybegynner og ikke tar så mye i bøy, da vil man øke bra i maksstyrke på 20-reppere, men dersom man er litt viderekommen eller bra viderekommen, vil man ikke øke spesielt mye i maksstyrke på så mange reps som dette. Dette har jeg erfart før da jeg gjorde 10x10 en gang i uka i syv uker, økte vel bare fem kg i maks av det. Så man øker mer i maksstyrke av å trene med færre reps, så det er helt korrekt.

skylinepower, ja du satte standarden, så da måtter jeg følge opp.

aktiviteten, har tenkt på det med å prøve maksreps på kroppsvekt ja, men det høres ut som rene torturen. Jeg vet jeg kan presse meg langt, og det kommer til å brenne som svarte h****te!

Kjell: Det hadde vært behagelig å gi seg etter 8 reps, men det ville jo ikke vært noe å legge ut som film! :p

Radio Starr: Ja, nå får du bare følge opp. Gå til gymmet og rep ut 20 reps og legg ut video!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!