Skrevet av Emne: Golds Gym Oslo  (Lest 48600 ganger)

Utlogget huc

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Golds Gym Oslo
« #120 : 03. november 2008, 14:29 »
Det kan umulig være riktig? Skal sjekke det opp selv etterpå, alt meg at jeg jobber på samme kvartalet.
Vet dere om noen billigere alternativer i samme området?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Golds Gym Oslo
« #121 : 03. november 2008, 14:31 »
Det kan umulig være riktig? Skal sjekke det opp selv etterpå, alt meg at jeg jobber på samme kvartalet.
Vet dere om noen billigere alternativer i samme området?


Forundrer meg ikke om det stemmer. Elixia Colosseum skulle ha 250 kroner for en dropin time.
Smiley

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Golds Gym Oslo
« #122 : 03. november 2008, 14:44 »
Dropin prisen skal gjenspeiles i månedsprisen. Dvs. at det skal lønne seg å ha årskort om du trener 1 gang i uka eller mer. Ved f.eks. 250,- i dropin vil det lønne seg å bli medlem for 695,- pr. mnd.

Jeg skjønner godt de tar 200-300,- pr. dropin når månedsprisen er såpass høy. Hadde det f.eks kostet 100,- i dropin så ville jo mange valgt det istedet for årskort. Logisk.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Golds Gym Oslo
« #123 : 03. november 2008, 14:48 »
Dropin prisen skal gjenspeiles i månedsprisen. Dvs. at det skal lønne seg å ha årskort om du trener 1 gang i uka eller mer. Ved f.eks. 250,- i dropin vil det lønne seg å bli medlem for 695,- pr. mnd.

Jeg skjønner godt de tar 200-300,- pr. dropin når månedsprisen er såpass høy. Hadde det f.eks kostet 100,- i dropin så ville jo mange valgt det istedet for årskort. Logisk.

Joa, men det er mange sentre som har en løsning der første drop-in time er billig - slik at man kan teste ut senteret før man eventuelt bestemmer seg for å melde seg inn.
Ingen vecka utan deca!

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Golds Gym Oslo
« #124 : 03. november 2008, 14:58 »
Da jeg først hørte om studioet og prisene fikk jeg først samme tanker som mange har delt her. Men etter å ha sett videoen forandret jeg mening. Det så ut som de hadde en stor variasjon av ustyr, både maskiner, plate load og frivekter. Pluss lokalene var trivelige og store. Hadde jeg vært bosatt i Oslo og hatt en lønn som tilsier at jeg kunne bruke 700,- i måneden på gymmedlemskap. Så hadde jeg nok valgt dette gymmet.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Golds Gym Oslo
« #125 : 03. november 2008, 15:20 »
Jeg synes det var et meget flott gym. Som vanlig klarer ikke de unge styrkeløftere i denne tråden å se lengre enn sin egen nese, og må selvsagt spre om seg med mishagsytringer. Såvidt jeg kunne se fra videoen var det både powerrack, to knebøystativ, flere benker, og haugevis med vektplater. Tror nok det er vekter nok for de fleste her. Men dette er selvsagt ikke et gym spesielt rettet mot styrkeløftere. Styrkeløftere som kundegruppe vil utgjøre en svært liten prosentandel av den totale kundemassen for et slikt gym, kanskje så lite som under en halv prosent.

Jeg synes gymmet ser imponerende og eksklusivt ut, og tror de vil trekke mye kunder på dette. For ordens skyld; jeg kommer ikke til å melde meg inn, men dersom jeg hadde hatt gratis medlemskap der, så kunne jeg nok tatt turen innom i blant. Hadde jeg bodd rett i nærheten og hatt nok gryn til at jeg følte jeg kunne avse penger til et slikt medemskap, så kunne det hende jeg hadde gjort det.

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Golds Gym Oslo
« #126 : 03. november 2008, 15:51 »
Nå kom Stallion meg litt i forkjøpet, men som nevnt tidligere i tråden så er det mange som setter pris på ett stort gym, fancy utstyr og att det er nytt & rent.
Som også nevnt tidligere så satser de nok ikke på den gjennomsnittlige bruker av treningsforum o.l. men på "mannen" i gata som betaler medlemskapet sitt og kanskje stikker innom en gang eller to i uka.
De starter nok ikke dette gymet av ren idealisme, men snarere kun for å tjene penger.
De har derfor ikke noe spesiellt ønske om å få inn kroppsbyggere, styrkeløftere eller andre "hardcore" trenende personer. Og i det tilfelle har de vel lykkes med målsettingen sin Wink sett utifra inleggende her.

Selv har jeg trent i 25 år med vekter, og trent på en god del forskjellige gym i denne perioden.
I mai meldte jeg meg inn i Elixia, mest pga av at jeg da kunne trene på forskjellig steder, alt ettersom hvor jeg var med hensyn til jobben, for å alltid kunne flette inn treninga.
Reagerte litt på prisen med en gang (600,- pr. måned) men ved nærmere ettertanke så er det tross alt 150 pr. uke, og jeg skulle trene minst 3 ganger i uka. Nå har det blitt ca 4 x i uka i snitt, og om det hadde vært økonomien det sto på, å skulle jeg alltids klart å spare inn det andre steder.
150,- i uka for økt velvære, er tross alt ingen ting. Smiley

En annen ting jeg reagerer litt på er alle de som ikke kan klare å gjennomføre en økt på disse stedene! Noen steder er sikkert dårligere enn andre, men så lenge man ikke skal konkurrere i styrkeløft så tror jeg de fleste skulle kunne klare å øke både i styrke og størrelse med litt tankegang.
Jeg bruker mest Elixia Carl Berner, og der har de f.eks egen frivektsavdeling med 2 knebøystativ, og frivekter mer enn 99,9 % her på forumet kan løfte Cheesy 2 benkpress, beinpress, 6 benker osv, riktignok 40 kg som største hantler (tips Myo reps Wink)
I tillegg kommer altfor mange cardiomaskiner, og store avdelinger med maskiner og hammerutstyr + saltrening.
Nå tar jeg riktignok bare 200 i mark & 180 i knebøy som maks, men det er fortsatt plass til godt over 100 kg til på stanga, så de fleste her har nok litt å gå på.
Man må ikke skrike & hyle, og spre om seg med magnesium for å ha fremdrift i treninga si.
Sjøl plager det meg ikke å ikke trene i singlet, men det er mange tynne tenåringer som tar seg av den biten uten å bli tilsnakka Grin

For ordens skyld så har jeg i tillegg ett medlemskap på ett "kjellergym" til 350,- i mnd hvis jeg skulle føle behov til å gå tilbake til røttene, med svettende, brølende, tungtløftende gutter & jenter med magnesium, hvor t.o.m. han som jobber der trener i singlet Grin og ingen bryr seg om en eller annen kaster singlet`n eller t-skjorta for å se seg selv i speilet.

Flame on Cool
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Golds Gym Oslo
« #127 : 03. november 2008, 17:19 »
Man må ikke skrike & hyle, og spre om seg med magnesium for å ha fremdrift i treninga si.

haha du kan spøke du!

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Golds Gym Oslo
« #128 : 04. november 2008, 17:58 »
Velvel... det som slo meg aller først når jeg så Golds Gym i Oslo og Golds Gym på Lillestrøm er vel at dette er vel ikke akkurat dette Joe Gold hadde i tankene. SÅ VIDT MEG BEKJENT!

Golds Gym har vel i bunn og grunn vært et hyle og brøle gym der selv den mest hardcore pensjonistmosjonisten hadde skygga banen. Men her i Norge så er Golds blitt et gym som lever av støttemedlemmer i aller størst grad.

Menmen, er jo penga som bestemmer Smiley

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Golds Gym Oslo
« #129 : 04. november 2008, 18:04 »
Gaylixia eller Gaylds gym er ikke noe for gutta.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Hans Høyhet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

Sv: Golds Gym Oslo
« #130 : 04. november 2008, 18:19 »
Jeg kan i hvert fall bekrefte det enkle faktum at noen store gutter ikke nødvendigvis er drømmekunden deres. Ikke at jeg hadde forventet noe annet, men når jeg først hadde hotellrom i nærheten, så hvorfor ikke? Jeg kom nå inn der, trass i at jeg av "herremannen" i disken ble beskuet noget mistenksomt. Fikk jeg trent? La oss se det på en litt annen måte, får Petter Solberg trene på motorveien?

Det ble med en kardioøkt, det var jo tross alt morgen, og til det så fungerer det hele helt greit, og planen min var ikke noe veldig utover det heller egentlig. Noe hardcore gym er det definitivt ikke, og når man ikke kan føle seg velkommen på bakgrunn av størrelse så er og blir gymmet i klassen med SATS og de andre. Neste gang jeg er i Oslo så blir det, som stort sett før, stedet der jeg alltid har holdt på plass de gangene jeg er i Oslo.

Som Gilberg eminent skriver over her så handler jo dette om penger, og jeg kan således lett forstå motivet for Gymet som helhet plasseringen tatt i betraktning. Og selv om ikke jeg er i målgruppen til investorene, så må jeg alikevel få lov å si at dersom et Gym skal ha suksess, det være seg helt uavhengig av navn og kjede, så må man kunne føle seg velkommen. Jeg har ingen motforestillinger mot at de ansatte har fått sine smilekurs og sikkert har noen treningskunnskaper å flagre med også, noe de bør ha om dette skal gå rundt. For min egen del ønsker jeg Gymet all mulig lykke videre, lever det videre så finnes det grunnlag for tilbudet tross alt. Det var nok aldri tenkt å være i retningen av Venice Beach, men strengt talt var begrepet Gold's ødelagt for mange år siden om man skal betrakte dette fra en "fanatist" sin synsvinkel, det er tross alt nettopp det de fleste av oss er.
I'm a bodybuilder and I'm OK, I sleep all night and I train all day.... Knebøy




Man vet aldri når en får bruk for et jernrør

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: Golds Gym Oslo
« #131 : 04. november 2008, 18:39 »
De som står som investorer bak dette gymmet er en blanding av foretningsmenn som ikke har satt sin fot på et treningsstudio før, men bare er ute etter en god invistering som kan gi noe økonomisk avkastning og en annen halvdel som er old school styrkeløftere!
Det er disse sistnevnte som har stått for utvalg av utstyr, og vil gjerne at folk skal komme for å trene styrke\ bygging. Men profilen på senteret tilsier at de ikke vil ha folk som etterlater seg blodflekker fra sprøytehull, eller sprader rundt i trusa for å se hvor mye testiklene har krympet siden sist.
De vil ha et raffinert styrke\bygger\mosjonist miljø, som setter pris på kvalitet og et spennede utvalg apparater og frivekter. (per idag har de bare 40k manualer, men 50k er på vei.)
Jeg trente selv med noen av investorene for et par dager siden, og de kom i de gode gamle platinum ballongbuksene-og knebøy var eneste øvelsen som sto på menyen.
Det er folk som skaper miljø, det betyr ikke noe fra eller til om resepsjonen er laget av marmor.
Men for de som må ha et utelukkende "hardcore" styrkeløft studio, i den forstand at de skal skrike så snørra fyker hvert sett på marken- eller liker "byggestudio" der alle ser ut som de har tredd en stringtruse på overkroppen- de vil nok ikke finne seg helt tilrette på golds gym.
For alle som ikke har et sinnsykt behov for disse utaggerende elementene som en nødvendig del av sin trening, de tror jeg vil synes at Golds Gym vil være et flott senter å trene på.
Jeg har trent siden åpningen, og har tilgode og se en snobbete gubbe som myser mot alle som løfter over 150 i benk eller har over 45 armer.
Til nå har det bygget seg opp et ungt klientell, stort sett normalt trente folk mellom 20-30 som pga. beliggenhet og variert utvalg av apparater har valgt å begynne på Golds. De er ikke spesielt rike, og ikke spesielt store eller sterke.
Jeg tror de fleste her på forumet hadde trivdes her Smiley
Men det blir min påstand, men jeg har til nå utelukkende positive ting og si om dette senteret.
Mvh David Helmikstøl
Finn fem feil.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Golds Gym Oslo
« #132 : 04. november 2008, 19:14 »
Til nå har det bygget seg opp et ungt klientell, stort sett normalt trente folk mellom 20-30 som pga. beliggenhet og variert utvalg av apparater har valgt å begynne på Golds. De er ikke spesielt rike, og ikke spesielt store eller sterke.

Ikke rike og heller ikke store eller sterke? Har de stor tiss da, eller er de totalt mislykkede?

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: Golds Gym Oslo
« #133 : 04. november 2008, 22:11 »
Ikke rike og heller ikke store eller sterke? Har de stor tiss da, eller er de totalt mislykkede?

Alle har en monster banan mellom beina ja, så kanskje ikke helt stedet for deg Jan...
Finn fem feil.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Golds Gym Oslo
« #134 : 04. november 2008, 22:12 »
Alle har en monster banan mellom beina ja, så kanskje ikke helt stedet for deg Jan...

Nei jeg foretrekker de som har innovertiss.

Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!