Skrevet av Emne: 1200 asylsøkere på Andøya  (Lest 5605 ganger)

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: 1200 asylsøkere på Andøya
« #45 : 26. juli 2008, 19:20 »
Jeg sa ingenting om det eventuele problem som vil kunne oppstå, jeg bare påpeker at mesteparten av argumentasjonen fram til da gikk på invandring generelt, og ikke akkurat denne spesielle saken.
All that is gold does not glitter...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 1200 asylsøkere på Andøya
« #46 : 26. juli 2008, 19:26 »
Jeg sa ingenting om det eventuele problem som vil kunne oppstå, jeg bare påpeker at mesteparten av argumentasjonen fram til da gikk på invandring generelt, og ikke akkurat denne spesielle saken.
Naturligvis vil mange argument som brukes gå på generell innvandring. Det er jo tross alt vanlig innvandring det er snakk om, eneste forskjellen er at nå går de inn for å samle mange på ett sted. Noe mange her, inkludert meg selv, ser på som en dårlig idè.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tannfeen

Sv: 1200 asylsøkere på Andøya
« #47 : 26. juli 2008, 19:49 »
Lukter litt sarkasme av den der, men svarer likevel: nei, fordi den strider med den norske grunnloven; ikke-muslimer tvinges også inn under denne, i et samfunn der sharia er gjeldende, noe som ikke er mulig så lenge Andøya er norsk.

Luktesansen er i orden. Men likevel, dette er noe jeg har lurt litt på.
Rent hypotetisk, sett at muslimer en gang kommer i overtall; og flertallet av stemmene i landet faller på et muslimsk parti som fronter innføring av sharialov, også for ikke-muslimer. Er det ikke da greit? Altså så lenge flertallet støtter partiet? Nå trenger jo ikke muslimer engang å være i flertall, siden nordmenn flest stemmer såpass spredt.

Ikke for å henge ut muslimer, dette kunne jo *like gjerne* handlet om en hvilken som helst religion. Men altså, hvordan ville dette artet seg i praksis?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: 1200 asylsøkere på Andøya
« #48 : 26. juli 2008, 20:13 »
Luktesansen er i orden. Men likevel, dette er noe jeg har lurt litt på.
Rent hypotetisk, sett at muslimer en gang kommer i overtall; og flertallet av stemmene i landet faller på et muslimsk parti som fronter innføring av sharialov, også for ikke-muslimer. Er det ikke da greit? Altså så lenge flertallet støtter partiet? Nå trenger jo ikke muslimer engang å være i flertall, siden nordmenn flest stemmer såpass spredt.

Ikke for å henge ut muslimer, dette kunne jo *like gjerne* handlet om en hvilken som helst religion. Men altså, hvordan ville dette artet seg i praksis?
Sannelig om jeg veit. Mistenker at også dette er grunnlovsstridig, men er ikke helt sikker. Noen jus-folk her veit kanskje?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: 1200 asylsøkere på Andøya
« #49 : 26. juli 2008, 20:17 »
Sannelig om jeg veit. Mistenker at også dette er grunnlovsstridig, men er ikke helt sikker. Noen jus-folk her veit kanskje?


[/quote]

Det må sannsynligvis være et 2/3 flertall for at dette skal på stortinget. Samme som stat/kirke saken.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!