Skrevet av Emne: Går ikke opp i vekt...  (Lest 7438 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #45 : 14. august 2008, 22:12 »
Når jeg snakker om at begge trener hardt så er det jo selvfølgelig en forutsettning om at begge trener med samme intensitet og volum. Man kan ikke måle hvilken treningsfrekvens som er mest effektiv om 1 person trener igjennom kroppen 2 ganger i uka og trener som ei gammal russisk hore mot en som trener igjennom kroppen 1 gang i uka og trener som om livet avhenger av det. Sistnevnte ville jo selvfølgelig hatt større fremgang.

Hvordan beviser dette resonnementet at noen som trener gjennom kroppen tre ganger i løpet av to uker pr automatikk trener hardere enn noen som gjør det to ganger i løpet av samme tidsrom?

Fordi kalori-inntaket økte fordi jeg økte protein-inntaket.

Selvfølgelig litt fett og karbs følger jo alltid med maten. Men prøvde å holde det til det minimale.

HeatoN85 og Razz_ har svart på dette ovenfor.



Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Går ikke opp i vekt...
« #46 : 15. august 2008, 00:13 »
Enn i en diett-sammenheng da?
Jeg har nettopp begynt med min første diett, må ta av en del fett.
Jeg gikk inn på StrongLifts sine sider og der har dem anbefalt:
45% protein
20% fett
35% karbohydrater

I mitt tilfelle vil det si
365g proteiner
97g fett
285g karbohydrater
3330 kcal

Har dere hatt bedre resultater på å kjøre ned proteinene og kjørt opp karbohydratene?
Håper på gode tips her sånn Smiley
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Angus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 94

Sv: Går ikke opp i vekt...
« #47 : 15. august 2008, 00:28 »
En ting som er verdt å få med seg er at et veldig høyt proteinntak i forhold til karboinntak trolig senker testosteronnivået (1), imidlertid ikke et stort problem hvis man velger å tilføre testosteron utenifra.

litt off topic, men dette har jeg aldri hørt om før. Det burde vel tale mot alle lavkarbodietter? (i hvert fall for menn)
PER ADUA AD ASTRA

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Går ikke opp i vekt...
« #48 : 15. august 2008, 00:36 »
Vel jeg fant iallefall denne:
http://www.jacn.org/cgi/content/full/23/5/373/T3
På High Protein (HP) så tar dem av mye mere fett iallefall enn det man gjør på Low Protein.
På det meste over dobbelt så mye hvis jeg har lest rett. Smiley
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #49 : 15. august 2008, 01:24 »
Enn i en diett-sammenheng da?
Jeg har nettopp begynt med min første diett, må ta av en del fett.
Jeg gikk inn på StrongLifts sine sider og der har dem anbefalt:
45% protein
20% fett
35% karbohydrater

I mitt tilfelle vil det si
365g proteiner
97g fett
285g karbohydrater
3330 kcal

Har dere hatt bedre resultater på å kjøre ned proteinene og kjørt opp karbohydratene?
Håper på gode tips her sånn Smiley

Ved kaloriunderskudd ("deff") er det en fordel å øke proteininntaket noe, først og fremst pga økt glukoneogenes fra aminosyrer (mer protein blir til karbo), men også fordi protein metter mer enn fett og karbo.

litt off topic, men dette har jeg aldri hørt om før. Det burde vel tale mot alle lavkarbodietter? (i hvert fall for menn)

Her må jeg faktisk ta meg selv i noe. Selv om nivået av fri testosteron er lavere så trenger det ikke å være fordi produksjonen er nedregulert, men også pga at mer binder seg opp i vev med androgene reseptorer.

Vel jeg fant iallefall denne:
http://www.jacn.org/cgi/content/full/23/5/373/T3
På High Protein (HP) så tar dem av mye mere fett iallefall enn det man gjør på Low Protein.
På det meste over dobbelt så mye hvis jeg har lest rett. Smiley

Jepp. Det er ikke noe tvil om at et høyt proteininntak er å foretrekke ved kaloriunderskudd. Smiley


Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Går ikke opp i vekt...
« #50 : 15. august 2008, 14:07 »
Tusen takk for svar Smiley
Hvor lang tid kan jeg kjøre diett, og hvor lang tid opphold bør jeg ha før jeg kjører en ny runde igjen?
Takker for svar Smiley
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #51 : 16. august 2008, 00:07 »
Vekt er irrelevant. Muskelmasse er relevant. Jeg gjetter på at alt det ekstra proteininntaket gjorde at du gikk mer i kcal-overskudd - med litt økt muskelmasse, men mest økt fettmasse, som resultat.

Forøvrig tror jeg du er kraftig ute på jordet her Soane når det gjelder argumentasjonen din rundt proteiner i kosten. Hva er poenget med å fore kroppen opp på 400-600 g proteiner om dagen når kroppen bare nyttegjør seg av ~ 200+? Her snakker vi dyre kcals. Og denne termogene effekten du prater om forandrer ikke naturens lover til vektnedgang/oppgang. Kunne like så greit tatt deg en gåtur da.

Videre må jeg le litt av alle DC-frelste som sprer rundt seg med dette som om det skulle vært en treningsrevolusjon. INSANE HARDCORE PROTEINEATING ANIMALS; THATS THE GUY WHO DOESNT HAVE IT!!!   Grin

Hvis du leste hva jeg skrev tidligere i tråden så ville du ha visst allerede at min fett prosent har ikke forandet seg noe visuelt mye i det hele tatt. Men like vel har vektøkning vært til stede.

Min egen erfaring tror jeg mye mer på en forskningsrapporter. Det er jo så mange forskningsrapporter som strider mot hverandre at troverdigheten til dem blir jo mindre av fler og fler.

Du kan ikke bare si at kroppen nyttegjør seg av ikke mer enn 200 gram om dagen. Dette er induviduelt! Og det finnes nok av levende eksempler som taler for dette.

Du kan le så mye du vil men da ignorerer du jo faktiske visuelle bevis. Tror du de største svina som Ruhl, Coleman, Yates bare på slutten av sine karrirære år begynte å spise eksremt mye mat? Tro om igjen. Men så har man andre eksempler på byggere i verdensklassen som har nådd topp niva med relativt lave protein inntak, og kalori-inntak.

Jeg prøver ikke med andre ord å si at det jeg sier er en universiell sannhet. Men at ting er litt genetisk betinget. Ingenting bør avfeies på strak arm.

Jeg vet det er idiotisk å overbevise folk som er gjernevasket av Flex Musclemag og forskningsrapporter, men jeg vil bare ha frem et poeng.

Men jeg lar dere gjøre deres ting, så gjør jeg det på min måte. Og noen år kan vi snakkes igjen Smiley Du vil dra steroider inn i diskusjonen og vi blir nødt til å ha hele denne lærerike diskusjonen på nytt lol Smiley


Utlogget protech

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

  • Body 2006
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #52 : 19. august 2008, 10:24 »
Takk for alle svar og fantastisk engasjement alle sammen! Har gått litt over stokk og stein, off topic etc.
Men stenger tråden nå, fått svar på det jeg trenger Smiley

ThanksaloT
23 år

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!