Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89750 ganger)

Utlogget EspenM

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 147

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #45 : 11. september 2008, 21:41 »
Nå er det vel slik at denne personen har en langt høyere status enn gjennomsnittspersonen her på forumet - noe som igjen fører til at han blir hørt i media. At VG velger å publisere denne vinklinga er forsåvidt forståelig, men og litt kjipt. For jeg vil gjerne ha litt bredere dekning av WSM for.eks.

Greit, han doper seg. Men til gjengjeld så trener sikkert vedkommende hardere enn gjennomsnittsmenneskefamilien noen gang vil gjøre tilsammen.

Forøvrig er det like morsomt hver gang VG lager en poll om politikken til FrP eller får fokuset på en bakdør innad deres inngangsveier til publikum.

Svend Karlsen har jo forsåvidt de svarene som ligger for den subjektive vurdering. Han vil jo ha sporten videre, sier jo seg selv. Tror det var lurt av han å ikke ha noe spesifikt standpunkt!

Krysser fingra for Arild i morgen!! Smiley
450kg til jul må man da klare!

Treningsloggen: Flasketuten peker på...

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #46 : 11. september 2008, 21:42 »
Det skinner kraftig igjennom i den artikkelen som Bull Hansen skrev på Antidoping.no, at det mye heller burde vært fokusert på Styrkeløft fremfor Strongman på TV.

Jeg skjønner ikke hva tv har med NIF-lover og doping å gjøre. Boxing, wrestling, UFC, Gladiatorer, Strongman, Bygging og Fitness går til tider på forskjellige kanaler. Har TV noe ansvar for å følge en enkelt forening sine interne lover for hva de skal sende på TV?

Filmer med vold, drap, mishandling, narkotikabruk, forherligelse av rus og alkohol. Glorifisering av ran, tyver og mafia-organisasjoner. DET er greit på tv, men ikke strongman?

VPC i år var et positivt og fantastisk show! Bull Hansen bør slutte å syte og heller skape noe selv i steden for å rive ned det andre skaper.
Meget bra innlegg Egil. Igjen.Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #47 : 11. september 2008, 21:45 »
en ting er å kritisere strongman for manglende samarbeid med antidoping norge.
den problemstillingen er mer legitim og mere seriøs.

men og argumentere med at styrkeløft er en mer "ekte" sport med utøvere som er sterkere og dopingfrie er bare tull. bare det å bringe styrkeløft inn i diskusjon doping og strongman viser jo at det er misunnelse lang vei som er grunnen til bull hansens kritikk.

jeg har drevet med styrkeløft i 8 år,vært med å representere norge internasjonalt en rekke ganger,og sett på vannvittig mange utøvere løfte.
det og påstå at styrkeløft er en idrett total fri for doping er i beste fall total uvitenhet. og nei,jeg kommer ikke til og nevne navn på de jeg tror har brukt doping.det holder jeg for meg selv

i alle idretter der man kan øke sin prestasjon med doping vil det finnes enkelte som velger denne løsningen.men og angripe en hel sport på bakgrunn av at bull hansen fikk "råd" om doping på et strongman stevne blir for teit.

jeg ble selv kontaktet av andre styrkeløftere og spurt om jeg kunne skaffe/ville kjøpe doping.
skulle jeg da slutte med sporten og svartmale alle styrkeløftere?

jeg valgte og ikke gjøre det,tok det heller opp med den det gjalt og klubben han/hun løftet for.
at bull hansen ikke ser det på denne måten er synd for han. vi andre kan glede oss over et tv-program som gir underholdning til flere enn oss som trener.vet mange jeg kjenner som syntes nsm og vpc var topp underholdning.

hvis folkene innen styre og stell i styrkeløft hadde jobbet mer aktivt for og fremme sin egen idrett
istedenfor og rakke ned på alle som får mediadekning så hadde alle vært fornøyde.


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #48 : 11. september 2008, 21:46 »
Vet du hvem du omtaler?

Here we go again... Hva faen har Bull Hansen med dette å gjøre? Selger han for lite bøker eller? Nei, Bull Hansen, lær deg å skrive bedre Fantasy og hold deg unna sporter og idretter du aldri har hatt noe med å gjøre.
"Det er uetisk å sende fra generalforsamling på Strortinget på TV da flere av de oppmøtte kan ha kjørt for fort, nasket i butikk eller begått andre ulovligheter"
Se, jeg kan gjøre det også!  Wink

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #49 : 11. september 2008, 21:47 »
Da bør du signalisere det samme om all toppidrett i de siste 40 år. Det finnes jo en milliard eksempler.
I de fleste toppidretter er det streng testing. En god del velger likevel å bruke dope og lyve om dette. Det har jeg ingenting til overs for uansett idrett. Det er enda værre å gjøre dette i vanlige idretter, for der stider det i tillegg mot reglementet.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #50 : 11. september 2008, 21:49 »
Da bør du signalisere det samme om all toppidrett i de siste 40 år. Det finnes jo en milliard eksempler.

Har jeg ikke sagt tusen millioner trillioner ganger at du ikke skal overdrive woot
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #51 : 11. september 2008, 21:50 »
Var innom iForm.no (for tredje gang i år), her er hva de har å si om saken:

"Synes kritikken er helt på sin plass."

"Gladiatorkamper var også underholdning.
Jeg er helt enig med Bulll-Hansen. Det skapes en usunn holdning til doping når det taes så lett på det. TV2 kunne for eksempel satt krav til at det dopingtestes før de sender showet."

 Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #52 : 11. september 2008, 21:52 »
Var innom iForm.no (for tredje gang i år), her er hva de har å si om saken:

"Synes kritikken er helt på sin plass."

"Gladiatorkamper var også underholdning.
Jeg er helt enig med Bulll-Hansen. Det skapes en usunn holdning til doping når det taes så lett på det. TV2 kunne for eksempel satt krav til at det dopingtestes før de sender showet."

 Smiley

hvem skal betale for det??

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #53 : 11. september 2008, 21:53 »
Poenget til Bull Hansen er (slik jeg oppfatter det): Det er feil å sende idrett/sportsshow, som blir omtalt i ordelag som sidestiller dem med annen kraftsport, hvor man ikke blir systematisk testet for substanser ifølge WADA koden. Jeg leste selv det internasjonale strongman forbundets regler rundt temaet og fant raskt ut at de måtte skrive mye for å unngå å bare godkjenne WADA koden.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #54 : 11. september 2008, 21:54 »
HVIS ALLE LESER INNLEGGET TIL EGIL SÅ KAN KANSKJE DENNE DISKUSJON AVSLUTTES Smiley

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #55 : 11. september 2008, 21:56 »
Hva med utøver, arrangør og TV2.

hvem skal betale for det??

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #56 : 11. september 2008, 21:57 »
Hvorfor må en diskusjon om skult doping i strongman avsluttes egentlig?

HVIS ALLE LESER INNLEGGET TIL EGIL SÅ KAN KANSKJE DENNE DISKUSJON AVSLUTTES Smiley

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #57 : 11. september 2008, 21:58 »
Hvorfor må en diskusjon om skult doping i strongman avsluttes egentlig?


hvorfor ikke diskutere om skjult doping i styrkeløft i steden? mer spennede det siden de er med i nif. Smiley

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #58 : 11. september 2008, 21:58 »
Hvorfor må en diskusjon om skult doping i strongman avsluttes egentlig?


fordi denne diskusjonen er utdiskutert en rekke ganger før.
samme som raw vs utstyr diskusjonen.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #59 : 11. september 2008, 21:59 »
En påstand:
"man kan ikke kalles norges sterkeste mann hvis man ikke er testet for doping..."

Jeg vil nesten påstå det motsatte.... altså, litt på kanten her..

Men hvis man skulle arrangere "Norges Sterkeste Mann" på premisser satt av ADN , NIF og Bull Hansen, så ville det sittet 14 mann på tribunen som var sterkere enn "vinneren"... rofl

Det blir som at jeg arrangerer NM i Markløft for Kvinner, hjemme på Vevang... bare inviterer Kikki og mammaen min fordi det er premissene som Strongman.no setter feks... rofl. Så vinner Kikki, og så kan vi bare kalle henne den sterkeste markløfteren i Norge... Wink  Så kan Heidi Hille være blomsterpike og Inger Blikra dele ut premiene... *ler*

(sorry kjære, for at jeg brukte deg som eksempel) Smiley

Hvorfor må en diskusjon om skult doping i strongman avsluttes egentlig?

hvorfro trenger vi ha testing der i det hele tatt? Fins ikke en strongman som ønsker å bli sammenlignet med Styrkeløft og være i idrettsforbundet, selv om man er rein.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!