Skrevet av Emne: Fartsgrensene i Norge  (Lest 3847 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Fartsgrensene i Norge
« #15 : 16. september 2008, 16:36 »
Litt OT dette, men likevel:

Jeg sykler ofte. Av og til i 30, av og til i 50 (medvind og hjemlengsel Wink ) og en og annen sjelden gang i 80 (medvind, hjemlengsel OG nedoverbakke Wink ). Hvis vi ser på sistnevnte eksempel, er dette fullt lovlig om fartsgrensa er 80. På både sykkel, mc, bil og tyngre kjøretøy. Men hadde jeg kjørt moped derimot...  Huh

Er ikke dette litt absurd?

Utlogget Tannfeen

Sv: Fartsgrensene i Norge
« #16 : 16. september 2008, 17:15 »
når det er ingen uenighet i et forskningsmiljø er det som oftest noe muffens.

global warming anyone?

Vel, enten så er det noe muffens eller så er det åpenbart riktig.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Fartsgrensene i Norge
« #17 : 18. september 2008, 13:06 »
Liker å se på fartsgrensene mer som forslag til fart, hvis man har problemer med å bestemme seg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget powerslave

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 826
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 826

  • Team Strongman Roy Holte
Sv: Fartsgrensene i Norge
« #18 : 18. september 2008, 16:44 »
Å heve fartsgrensene uten å få opp vei standarden bør ikkje skje.
En stor del av stam veinettet er oppat asfalterte veier som var bygd ut på 50-60-tallet, og er både for smale og kronglete.

Så første steg burde være å få opp standarden.
Å heve vei standarden og øke satsingen på samferdsel er også i høgste grad samfunns økonomisk.
Ulykkene går ned, mindre forurensing, mindre slitasje på kjøretøy, sparer tid, etc, etc

(Og for kansje å spore litt av...)
Så kan vi (det norske folk) i stor grad takke oss sjøl for den utviklingen som har vært, med å ikkje stille krav til dei som skal styre og forvalte våre felles ressurser.
Og den rød-grønne regjeringen vi har no er en katastrofe uten sidestykke, og er på god vei til å kjøre landet i grus.
Virker som dei er mest opptatt av å leike julenisse rundtom i verden og dele ut milliarder og fine taler, menst landet heime smuldrer opp.
Norge kommer til å være det største u-landet i vest europa om 40-50 år.
La oss ikkje be om en lett byrde,men om en sterk rygg!

Konkurranse godkjente perser i Styrkeløft:
Knebøy:325kg
Benkpress:240kg
Markløft:300kg

Mål:En heil del meir!

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Fartsgrensene i Norge
« #19 : 18. september 2008, 20:14 »
Vel, enten så er det noe muffens eller så er det åpenbart riktig.

viss det er åpenbart er det som regel lite vits å forske på det;)


"Så kan vi (det norske folk) i stor grad takke oss sjøl for den utviklingen som har vært, med å ikkje stille krav til dei som skal styre og forvalte våre felles ressurser.
Og den rød-grønne regjeringen vi har no er en katastrofe uten sidestykke, og er på god vei til å kjøre landet i grus.
Virker som dei er mest opptatt av å leike julenisse rundtom i verden og dele ut milliarder og fine taler, menst landet heime smuldrer opp.
Norge kommer til å være det største u-landet i vest europa om 40-50 år."


ETT ord til deg.

BYBANE.















not.

Utlogget Tannfeen

Sv: Fartsgrensene i Norge
« #20 : 18. september 2008, 20:16 »
Hvorfor skjer trafikkulykker egentlig?

Kan muligens virke som et naivt spørsmål, men på en annen siden; hvor stor andel av ulykker skyldes mekanisk svikt eller dårlige veier, eller ren og skjær menneskelig svikt/ansvarsløshet? Kan vi ikke bare kalle en spade for en spade, og si at bedre veier og høyere fartsgrenser aldri kommer til å få bilførere til å kjøre mer ansvarsfullt?

Skjønner godt at folk som elsker bilkjøring har lyst på bedre veier og høyere hastigheter slik at de virkelig kan kjøre bilen det den er god for, men når de bruker dødstallene i trafikken som argument for å få oppslutning så blir det bare for dumt.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Fartsgrensene i Norge
« #21 : 18. september 2008, 20:19 »

Skjønner godt at folk som elsker bilkjøring har lyst på bedre veier og høyere hastigheter slik at de virkelig kan kjøre bilen det den er god for, men når de bruker dødstallene i trafikken som argument for å få oppslutning så blir det bare for dumt.

så har du jo dem som bare vil være mer effektiv i værdagen, og dem som jobber innenfor transport osv.

Utlogget Tannfeen

Sv: Fartsgrensene i Norge
« #22 : 18. september 2008, 20:53 »
så har du jo dem som bare vil være mer effektiv i værdagen, og dem som jobber innenfor transport osv.

Fair enough. Men hva har det med dødstallene i trafikken å gjøre?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Fartsgrensene i Norge
« #23 : 19. september 2008, 10:55 »
 Tongue

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Fartsgrensene i Norge
« #24 : 19. september 2008, 10:59 »
Noen som vet hvor fotoboksene på strekningene Lillehammer-Hamar og Lillehammer-Gjøvik er? Vet om det par, men har lyst til å vite alle Wink
http://svvgw.vegvesen.no/http://svvnvdbappp.vegvesen.no:7778/webinnsyn/anon/index
Trykk på 'bilist' og velg fotoboks.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Fartsgrensene i Norge
« #25 : 19. september 2008, 23:21 »
Fair enough. Men hva har det med dødstallene i trafikken å gjøre?

skulle bare få frem at ikke alle som vil ha bedre veier/(høyere fartsgrenser der det er mulig) ikke bare er harry råne tullinger som vil kjøre fort for fartens skyld Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!