Skrevet av Emne: Da starter det! - Treningslogg  (Lest 1781 ganger)

Utlogget kentm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Da starter det! - Treningslogg
« : 17. november 2011, 10:02 »
Ja, fra og med Mandag hiver jeg igang med kroppsbygnings program.

FULLKROPSPROGRAM
Hvor jeg vil komme til å kjøre (3dager/mandag,onsdag, fredag/ - 12-15reps - 3set) ;
Beinpress (knebøy onsdag)
Rygghev
Roing med manualer
Nedtrekk
biceps curls
benkpress
pushdowns
skulderpress (militærpress onsdag)
crunches
+ markløft selv om jeg enda er litt usikker på hvor jeg skal sette den inn

Kostholdsplanen min vil bli
frokost 07:30 4-5 brødskiver med salami, leverpostei, kaviar + 2 glass med melk + en shake
Lunsj rundt 11.45 hvor det blir en skål med salat usikker på antall gram + en banan
14.30 Tar jeg noen brødskiver og et glass melk
16.00 drar jeg ned å trener etter 1time tar jeg liten pause med en shake + banan
18.00 etter trening blir det 1YT + en banan deretter hiver jeg middag på som i løpet av uken vil bli alt fra.
3eggsomelett med grønnsaker
kyllingstrimler og ris
Strimla svinekjøtt med ris
Kjøttkaker med poteter
Laksefilet med ris og grønnsaker
og i helgene vil det være veldig variert men det vil bli diverse fisk og kjøtt (bitt, koteletter)
22.00 Vil det bli et kveldsmåltid med alt fra en liten tacogryte fra toro til brødskiver + en shake

Vil ta å veie meg på Søndag samt slenge opp noen bilder med hvordan jeg er nå. Ser veldig fram til å starte! Og skal teste ut økta idag og se hvordan jeg ligger an i forhold til hva jeg kan ta i de forskjellige øvelsene.

EDIT; Har begynt med proteinshakes nå, så til frokost tar jeg en 2spoons shake. Til lunsj tar jeg en liten 1spoons og fyrer på med en 3spoons shake ca. midt i treningsøkten

Utlogget kentm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Da starter det!
« #1 : 17. november 2011, 18:12 »
TESTØKT (merk at jeg prøvde en liten test økt igår så kroppen var langt fra restituert, men tenkte å ta ut siste rest siden jeg ikke får trent før på Mandag igjen og det er da jeg starter for fullt";
Da har jeg kjørt igjennom programmet. (x-antall mange sett med oppvarming på hver øvelse)
Kjørte;
3x8 benkpress 60kg med 2min pause
2x12 1x15 Pushdowns 30kg
3x12 30kg Skulderpress
Tok meg en liten 10minutter med en shake+1banan
3x15 100kg beinpress
3x12+4 14kg biceps curls
2x15 + 1x12+20kg Rygghev
Skulle ta nedtrekk og roing men fikk en strekk i armen som skal få hvile nå til mandag
Og til slutt crunches med 15 til hver side og 15 rett fram x 3

Tok alt i den rekefølgen, gjerne kom med innspill angående rekkefølgen og evt. pauser.

Rimelig fornøyd med økta, dumt at jeg ikke fikk kjørt gjennom roing og nedtrekk men tar det ikke så tungt siden jeg trente igår. Ser ekstremt fram til Mandagen nå Smiley

EDIT; Bilder skal jeg prøve å få lastet opp søndag, hvor kan jeg forresten laste de opp? Og hvordan legger jeg dem inn? : )

Utlogget kentm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Da starter det! - Treningslogg
« #2 : 21. november 2011, 19:11 »
Ja da var den første økta gjennomført;

Benkpress 3x8 + 1x9 60kg
pushdowns 3x15 30kg
Skulderpress 3x12 40kg
Pause med shake og banan
beinpress 3x15 150kg
rygghev 2x12 + 1x12+10kg
nedtrekk 3x12 65kg
Biceps curls 3x12 14kg
Roing med manualer 3x12 20kg på hver hand
Situps fikk jeg rett og slett ikke tatt, hadde en syk situps dag på torsdag og er enda gåen what strammet som et helvette på magen i så og si alle øvelsene.. enten har jeg gjort noe fryktelig feil torsdag eller så har jeg trent magen veldig godt  Ohmy

Veldig fornøyd med økta egentlig, fortsatt veldig uvant med fullkroppsprogram men kjenner det blir bedre og bedre samt kortere pauser allerede. Samt øking i kg. Men som mål nå har jeg og nå 12 reps på de jeg kjører 8 og 15 med de jeg kjører 12 på.

Utlogget S-.

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 587
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 587

Sv: Da starter det! - Treningslogg
« #3 : 21. november 2011, 19:22 »
Fin logg du har!
Masse lykke til videre Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Da starter det! - Treningslogg
« #4 : 22. november 2011, 17:35 »
Mye å ta tak i her, men tror det smarteste for deg vil være å begynt på stronlifts.com sitt program. Det du kjører nå er ikke noe jeg ville anbefalt til noen. Og de pausene dine er helt, helt, helt unødvendig. Og sit-ups er helt helt helt unødvendig. Bare for å ta ting veldig enkelt. Smiley

Utlogget kentm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Da starter det! - Treningslogg
« #5 : 23. november 2011, 19:32 »
Takk for tilbakemeldingen, er noe ala stronglifts jeg har kjørt før..
Men er litt sta og har bestemt meg for å prøve dette programmet en liten stund framover type 6uker og se hvordan det går  Smiley . Fordi det føles ganske riktig, jeg har en fin økning med kg(i vekter etc.) samt minsking av fett prosent. Og føler virkelig at dette programmet tar meg noen vei.

Dagens økt;
1x8 + 2x12 benkpress 60kg (neste gang går jeg for 3x12 og deretter ned på 65kg og x8 igjen)
3x12 33,5kg + 1x15 30kg Pushdowns  (3reps ned men 3,5 kg økning her)
3x12 40kg Skulderpress (ingen økning her, men kjenner at det blir lettere og har mindre pauser mellom hvert sett)
2x15 150kg + 1x12 160kg beinpress (gikk ned 3reps på siste sett men økte med 10kg)
2x15 + 1x12+15kg  Rygghev
2x12 65kg + 1x15 65kg Nedtrekk
3x15 14kg biceps curls (økt med 3reps i hvert sett, så neste gang går jeg ned til 12 igjen med litt økt vekt)
Har byttet ut roing med manualer med barbell Row og kjørte 3x8 60kg
Og på slutten istedet for situps sprang jeg 3km på 14.47.

Total økning fra sist;
Benkpress; +4 reps i 2 sett = +8reps
Pushdowns; ned 3reps men 3,5kg økning + et tillegs sett på 1x15 med tidligere vekt
Skulderpress; Ingen økning
Beinpress; ned 3reps siste sett men 10kg økning
Rygghev; økning med 3reps + 5kg økning i siste sett
Nedtrekk; +3 reps i siste sett
Biceps curls; +3 reps i alle sett

Rimelig fornøyd med økta, enda jeg ikke føler meg helt iform.. Har slitt litt med influensa de siste dagene så har blitt mye søvn og kostholdeplanen har ikke blitt fulgt til punkt og prikke.

Utlogget mari92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Da starter det! - Treningslogg
« #6 : 24. november 2011, 17:51 »
Bare et lite tips; Har du regnet ut ca hvor mange kalorier du spiser per dag?  Smiley Ser du bruker proteinshakes, noe som kan ha et ganske høyt kaloriinnhold og hindre deg i å redusere fettprosenten din.

Utlogget kentm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Da starter det! - Treningslogg
« #7 : 24. november 2011, 21:14 »
Har ikke det men med tanke på at jeg egentlig får i meg ganske lite mat iløpet av en dag (og det jeg får i meg er ren mat) vil jeg tippe at det jevner rimelig ut.. Men ja, hvordan finner jeg ut av det skulle jeg til å si?  what Aldri telt kalorier etc. og hvordan vet jeg ca. hvor mye jeg forbrenne iløpet av en dag?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!