Skrevet av Emne: Hijab i forsvaret.  (Lest 22998 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #45 : 10. februar 2009, 17:46 »
Hanzy her har vel ikke sagt noe i mot at kristendommen har preget norske lover.. Han mener vel heller å peke på at kristendommen har lite reell makt i dagens Norge.. Eller misforstår jeg helt?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Hijab i forsvaret.
« #46 : 10. februar 2009, 17:51 »
Hanzy her har vel ikke sagt noe i mot at kristendommen har preget norske lover.. Han mener vel heller å peke på at kristendommen har lite reell makt i dagens Norge.. Eller misforstår jeg helt?

ja.....kristendommen bestemmer eller lager ikke noen nye lover her i norge lengre...det er vel helst staten som lager lover for kirka osv.. homofile kan gifte seg osv.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #47 : 10. februar 2009, 17:56 »
Det at jeg må betale skatt som går til den drittkirka eller det idiotiske ateistiske rumpeslikker forbundet er nok kødd i seg selv til at man burde hivd all religion til helvete og latt folk drive med dette innenfor sine egne husvegger utenom å bry oss andre.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #48 : 10. februar 2009, 17:59 »
Nå er vel "det idiotiske ateistiske rumpeslikker forbundet" så langt fra religion du kommer.... Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Hijab i forsvaret.
« #49 : 10. februar 2009, 18:04 »
Er egentlig møkka lei av at innvandrere skal komme til Norge og former landet på sin egne måte. De skal være sjeleglade for at de i det heletatt får bo i landet! Skal vi virkelig la dem styre VÅRT land? NEI!! Hijab i politiet/forsvaret må være det mest tåpelige og dumsnille Norge

Enig!!! Faen, ikke lenge til desse forbanna muslimene tar over hele verden ... Norge består jo snart av 50 % muslimer!! Fårstår ikke denne forbanna regjeringa noe som helst??! Totalt hjernevasket hele regjeringen
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Hijab i forsvaret.
« #50 : 10. februar 2009, 18:05 »
Det at jeg må betale skatt som går til den drittkirka eller det idiotiske ateistiske rumpeslikker forbundet er nok kødd i seg selv til at man burde hivd all religion til helvete og latt folk drive med dette innenfor sine egne husvegger utenom å bry oss andre.

du tror på helvete?


Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #51 : 10. februar 2009, 18:05 »
Nei, men de er frekke nok til å ta imot skatt fra oss etter at man melder seg ut av statskirka. Skjønner ikke helt hvorfor noen av disse organisasjonene får noe pengestøtte som helst, de kunne vel greid seg selv hvis folk faktisk støtter dem og vil være medlem.

Jeg har null interesse av å gi penger til noen som er kristne eller muslimer eller hva enn de er, bare fordi de er dette, og vil heller ikke støtte dem med utstyr osv for å leke religion. Ei er jeg interresert i å støtte en organisasjon som ikke gjør noenting annet enn å ikke ha en religiojn, det kunne jeg greid lett selv, og det tror jeg alle andre kan også, uten å måtte være meldt på i noe sånt tull.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #52 : 10. februar 2009, 18:07 »
du tror på helvete?

Bare en sliten kristen fyr kunne ha spurt et så teit spørsmål når du lett burde vite svaret.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #53 : 10. februar 2009, 18:18 »
Nei, men de er frekke nok til å ta imot skatt fra oss etter at man melder seg ut av statskirka. Skjønner ikke helt hvorfor noen av disse organisasjonene får noe pengestøtte som helst, de kunne vel greid seg selv hvis folk faktisk støtter dem og vil være medlem.

Jeg har null interesse av å gi penger til noen som er kristne eller muslimer eller hva enn de er, bare fordi de er dette, og vil heller ikke støtte dem med utstyr osv for å leke religion. Ei er jeg interresert i å støtte en organisasjon som ikke gjør noenting annet enn å ikke ha en religiojn, det kunne jeg greid lett selv, og det tror jeg alle andre kan også, uten å måtte være meldt på i noe sånt tull.
...og jeg er ikke med på at det skal bygges nye gymsaler fordi jeg ikke lenger har gym. Øremerket skatt ftw.. biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #54 : 10. februar 2009, 18:28 »
Vel, er jo staten sin oppgave å bygge gymsaler og diverse slik jeg har forstått det, hvertfall kommunser. Ser ikke hvorfor det skulle være staten sin oppgave å betale for at folk skal leke seg med overtro, eller enda teitere, betale for en organisasjon uten noen som helst mening(ateistisk forbund). Hvorfor må man være medlem i noe hvis man ikke tror på noe, er det liksom sånn at det absolutt må være noe man tilhører? Tipper de fleste hadde valgt å ikke være i noen religion eller støtte noe forbund, hvis de kunne slippe. Hvis du er veldig religiøs så kunne du jo være med å spleise på ting med en menighet eller noe i den duren, sånn som alle andre gjør med sine hobbier.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Hijab i forsvaret.
« #55 : 10. februar 2009, 18:33 »
Tipper de fleste hadde valgt å ikke være i noen religion eller støtte noe forbund, hvis de kunne slippe. .

Jeg tipper det motsatte siden 95% av verdensbefolkningen tror eller har en religion, og 31% av dem er kristne.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #56 : 10. februar 2009, 19:04 »
Sitter og ser på TV2 her nå, Tabloid. Kom inn ei interessant melding som lød tilnærmet som følger; jeg er norsk muslim, og er i mot hijab i politiet. I Marokko er det også kvinnelig politi, men der bruker de ikke hijab.

Merkelig. Skal ikke alle muslimer gjøre det samme? Huh Eller handler det mer om å dekke til "sine" kvinner, gjemme dem for nordmenn? Det er jo ikke pålagt i islam å bruke hijab, så hvorfor skal de på liv og død bruke det?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #57 : 10. februar 2009, 19:07 »
Flesteparten av verdensbefolkningen bor ikke i et land der man betaler skatt til sin religion uansett, så hva med du heller tar prosentvis norges befolkning. Er ikke mange kristne her til lands skal jeg si deg. Spesielt når man regner med at langt over halvparten av de som faktisk er med i statskirken er det fordi de ble døpt der, og kunne ikke gitt mer faen i om de var med i den eller ateistisk forbund.

Og tror nok ikke at 95 prosent av verden tror på noen Gud kompis, er stor forskjell å tro på en ting enn å være tvunget meldt inn i et eller annet piss fra man er født.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #58 : 10. februar 2009, 19:09 »
Sitter og ser på TV2 her nå, Tabloid. Kom inn ei interessant melding som lød tilnærmet som følger; jeg er norsk muslim, og er i mot hijab i politiet. I Marokko er det også kvinnelig politi, men der bruker de ikke hijab.

Merkelig. Skal ikke alle muslimer gjøre det samme? Huh Eller handler det mer om å dekke til "sine" kvinner, gjemme dem for nordmenn? Det er jo ikke pålagt i islam å bruke hijab, så hvorfor skal de på liv og død bruke det?

Tror det bare er noen kverulante tullinger i fronten for denne saken, mens i realiteten er det ikke så mange i politiet som faktisk kunne tenke seg å bruke en hijab. Er jo alltid noen som skal kjempe for sin sak hva enn den skulle være, og hvor enn irriterende og teit forslaget er.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #59 : 10. februar 2009, 19:13 »
Er ikke mange kristne her til lands skal jeg si deg. Spesielt når man regner med at langt over halvparten av de som faktisk er med i statskirken er det fordi de ble døpt der, og kunne ikke gitt mer faen i om de var med i den eller ateistisk forbund.
Du vet hvor mange kristne det er, virker det som. Få høre.

For the record er ikke medlemskap i statskirken et kriterie for å kunne kalle seg kristen; du blir heller ikke kristen av å være medlem i statskirken.
Kirken er for øvrig så full av fjolleri at jeg flere ganger har vurdert å melde meg ut, og det er det jo mange både ikke-kristne og kristne som har gjort.

Tror det bare er noen kverulante tullinger i fronten for denne saken, mens i realiteten er det ikke så mange i politiet som faktisk kunne tenke seg å bruke en hijab. Er jo alltid noen som skal kjempe for sin sak hva enn den skulle være, og hvor enn irriterende og teit forslaget er.
Enig der. Så da blir jo spørsmålet; skal man legge til rette for at de 7-8 som kanskje måtte ønske dette? Nei, så bestemt ikke... Videre møter man da problemet om dette skal begrenses til religion, eller om det også skal inkludere feks politiske synspunkt eller kanskje noe kulturelt? Skal jeg feks lov til å gå med en Frp-pin på skjortelommen om jeg føler for det? Så bestemt nei.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!