Skrevet av Emne: Hijab i forsvaret.  (Lest 22895 ganger)

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hijab i forsvaret.
« #60 : 10. februar 2009, 19:17 »
Sitter og ser på TV2 her nå, Tabloid. Kom inn ei interessant melding som lød tilnærmet som følger; jeg er norsk muslim, og er i mot hijab i politiet. I Marokko er det også kvinnelig politi, men der bruker de ikke hijab.

Merkelig. Skal ikke alle muslimer gjøre det samme? Huh Eller handler det mer om å dekke til "sine" kvinner, gjemme dem for nordmenn? Det er jo ikke pålagt i islam å bruke hijab, så hvorfor skal de på liv og død bruke det?
Veldig mange muslimer i Norge kommer fra de mest reaksjonære områdene i Pakistan og Somalia, og dette preger mange av holdningene og praksisen.  Islam virker sterk og på offensiven i Europa, men råtner på rot i sine egne kjerneområder.  Særlig i Nordafrika er Islam nå i alvorlig trøbbel.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #61 : 10. februar 2009, 19:21 »
Jeg vet ikke eksakt nummeret på kristne i Norge, men iom jeg omtrent aldri møter på noen som har noen spesiell positiv formening om Gud, og jeg er 100 prosent sikkert på at det ikke er i nærheten en gang at Norge har rundt 95 prosent religiøse, så kan jeg si med god sikkerhet at antallet kristne troende i norge er ganske lavt. Jeg bor i Oslo da, ville tro kanskje det er en del flere troende utpå landsbygder og diverse områder.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Hijab i forsvaret.
« #62 : 10. februar 2009, 19:26 »
Jeg vet ikke eksakt nummeret på kristne i Norge, men iom jeg omtrent aldri møter på noen som har noen spesiell positiv formening om Gud, og jeg er 100 prosent sikkert på at det ikke er i nærheten en gang at Norge har rundt 95 prosent religiøse, så kan jeg si med god sikkerhet at antallet kristne troende i norge er ganske lavt. Jeg bor i Oslo da, ville tro kanskje det er en del flere troende utpå landsbygder og diverse områder.

jeg kan jo nesten si,,hvor er bevisene for det? kilder? du treffer vel ikke på noen kristelige fordi du ikke har noen kristelige venner,,lurer på hvorfor siden du hater nærmest alle som er det.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Hijab i forsvaret.
« #63 : 10. februar 2009, 19:32 »
men jeg gidder ikke å gå til ett nytt emne igjenn å diskutere tro, eller ikke tro lengre..... vi er alle like bare jeg er psycko ifølge noen. Det er et valg jeg har tatt å være kristelig å jeg mener at det er det rette valget. vil du ikke tro, greit for meg....Vi kristne gjør ikke noe annet spesielt enn vanlige mennesker vi. Prøver bare å gjøre det rette...ikke drikke oss dritas osv, men vi kan jo ta en øl å litt alkohol vist vi vil. uansett, vi er like bare kristne tror.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #64 : 10. februar 2009, 19:45 »
Du har missforstått noe grunnleggende når det gjelder politikk.  Du tror tydeligvis at det bare er religiøse som har kollektive normer for moral.  Sånn er det ikke.  Vi er mange sekulære mennesker som bryr oss om hvordan naboen har det, og som har et ideologisk grunnlag for å sette fram kollektivistiske krav.  Et samlet politi er et eksempel på et godt kollektivistisk krav.   Jeg ønsker ingen religiøse eller politiske markeringer innkorporert i politiet, og det er ingen prinsippiell forskjell på en hijab og en T-skjorte der det står 'Nei til EU'.  Begge deler er en uting når det kombineres med en politiuniform.

Men blir det mindre bra dersom noen muslimske politidamer bruker hijab?

For meg høres det ut som at de fleste bare reagerer på dette pga at dette kravet er kommet fra muslimer med fordommer ut av lufta. Ingen tenker vel at det blir flere (muslimske)damer som søker på politihøyskolen og det blir lettere for dem å tøre å komme seg inn i arbeidslivet. Trodde det var det som var er en av målene bak integreringspolitikken?

Og for dere som er bekymret for at muslimene skal at over Norge og greier, har virkelig lite peiling på hva som skjer rundt i verden. Det ser heller ut til at Vesten (kristene) snart tar over alt som er igjen av verden. Hvis muslimene virkelig hadde vært en minste trussel her i Norge da hadde jammen USA gjort noe med det for lenge siden....
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #65 : 10. februar 2009, 19:46 »
Plutselig er dere rasistiske mot kristendommen fordi jeg tror på noe som dere ikke tror på. Jeg har aldri sagt at det er helt tåpelig å være ateist? eller hva du eller andre er, men ok, jeg er vel utrolig dum. De kristne forlanger nå ikke betalt når de skal be eller prøver å forandre mest mulig av norges lover.

Les deg opp litt på rasisme er du snill. 5 minutter gjør underverker.

Rasismebegrepet har blitt mer utvannet enn østlandskarsk og har vel knapt større betydning enn å statuere en uenighet mellom to parter.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #66 : 10. februar 2009, 19:47 »
Jeg vet ikke eksakt nummeret på kristne i Norge, men iom jeg omtrent aldri møter på noen som har noen spesiell positiv formening om Gud, og jeg er 100 prosent sikkert på at det ikke er i nærheten en gang at Norge har rundt 95 prosent religiøse, så kan jeg si med god sikkerhet at antallet kristne troende i norge er ganske lavt. Jeg bor i Oslo da, ville tro kanskje det er en del flere troende utpå landsbygder og diverse områder.
Du kan ha møtt mange uten å vite det, serru.. Wink
Han påstod vel ikke at det var 95% religiøse i _Norge_.. (Det stemmer ikke på verdensbasis en gang.) Men er nok flere religiøse enn du tror, serru. (Men ikke 95% nei, ikke i nærheten en gang.) Tallet er jeg ikke helt sikker på, men jeg kjenner kristne over hele landet, og det er jo ikke lenge i mellom jeg hører at noen har blitt kristne, eller blir fortalt om hvordan de forskjellige miljøene er på de forskjellige stedene. Stikk i motsetning til det du sier, har jeg inntrykk av at det er flere kristne enn det noen gang har vært.. Men som sikkert også er tilfellet for deg, det er vanskelig å sette seg sjøl på et slags uavhengig ståsted for å få et gjevnt inntrykk av hva som er tilfellet. Du har sikkert flest ikke-religiøse venner og kanskje færre religiøse, mens det i mitt tilfelle er motsatt.. Dette påvirker kanskje synet man har på hvordan det står til med religionene i Norge.
Asså, misforstå meg rett her nå, er ikke som om det "vanlige" tallet er feks 50% kristne/religiøse gjevnt over, det er heller slik at de aller fleste steder har et kristent miljø som utgjør en viss andel av befolkningen på det stedet; feks i Rogaland er jo prosenten skyhøy sammenlignet med feks Nordland/Troms/Finnmark.. Om jeg skal tippe vil jeg tro at det sikkert er noe sånt som 20% kristne i landet, eller der omkring. Mulig jeg driter helt på leggen, though.

Veldig mange muslimer i Norge kommer fra de mest reaksjonære områdene i Pakistan og Somalia, og dette preger mange av holdningene og praksisen.  Islam virker sterk og på offensiven i Europa, men råtner på rot i sine egne kjerneområder.  Særlig i Nordafrika er Islam nå i alvorlig trøbbel.
Godt mulig, men hijab er jo et kulturelt plagg, ikke et religiøst. Hvorfor skal de da innføre det på religiøst grunnlag, når det ikke en gang er en del av religionen annet enn i form av særtillegg i enkelte områder..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #67 : 10. februar 2009, 19:53 »
Men blir det mindre bra dersom noen muslimske politidamer bruker hijab?

For meg høres det ut som at de fleste bare reagerer på dette pga at dette kravet er kommet fra muslimer med fordommer ut av lufta. Ingen tenker vel at det blir flere (muslimske)damer som søker på politihøyskolen og det blir lettere for dem å tøre å komme seg inn i arbeidslivet. Trodde det var det som var er en av målene bak integreringspolitikken?

Og for dere som er bekymret for at muslimene skal at over Norge og greier, har virkelig lite peiling på hva som skjer rundt i verden. Det ser heller ut til at Vesten (kristene) snart tar over alt som er igjen av verden. Hvis muslimene virkelig hadde vært en minste trussel her i Norge da hadde jammen USA gjort noe med det for lenge siden....

Poenget er at Politiet skal være nøytralt. På samme måte har politiet også regler for bruk av smykker (kors) og i en viss grad norrøne symboler og tattoeringer. Hijab er ikke nøytralt, selv om det i utgangspunktet ikke er et direkte religiøst plagg. Hva er problemet med å behandle all likt?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hijab i forsvaret.
« #68 : 10. februar 2009, 19:54 »
Litt komisk egentlig, hijab er ikke nevnt i koranen ifølge de som har lest den, men muslimske menn krever at jenter fra og med puberten skal tildekkes i forskjellige grader (for at menn ikke skal tennes seksuelt av å se hele hodet), fra hijab til burka.
Dvs at hijab egentlig er et kulturelt plag, som muslimer sniker inn bakveien for at vi skal integrere til islam kontra at de skal intgrere seg til Norsk kultur med sin egen vri.......

Hvordan blir det hvis det er demonstrasjoner mot Israel sin ambasade så kommer 50 politimenn og damer med hijab og turban.

Dette vil motvirke funksjonen til politiet iom at de ikke skal være partiske, de skal være uniforms-nøytrale og ikke representere hverken den ene eller den andre, men folket.
Du er inne på noe essensielt her. Årsaken til bruk av hijab er jo som du sier på bakgrunn av at kvinner ikke skal kle seg utfordrende, men sømmelig. Dette er forsåvidt ikke helt tullete i utgangspunktet, det finnes også norske normer på det som kan kalles anstendig bekledning.
Å innføre hijab som en del av politiuniform faller på sin egen urimelighet hvis muslimers motiv er å dekke til kroppsdeler som vekker begjær. For det første er ikke hodet eller håret det som først vekker begjær - det tror jeg vi alle kan være enige i. Videre er dagens politiuniform for kvinner langt fra mulsimers standard eller nøytralt i forhold det å vekke lyst hos mannfolka. Kvinnelige politifolk går i tettsittende bukser og t-skjorter, og kler seg langt ifra sømmelig om jeg har tolket islam rett. Hvorfor er det ikke viktigere å bruke burka/skjørt for å dekke til de delene som virkelig skaper begjær? For meg virker det helt ulogisk å dekke til hodet først, men la resten av kroppen være like utfordrende.

Må også legge til at det er moro å se at leserne her inne i alle fall kan enes om noe. Sålangt virker det ikke som noen i denne tråden har uttrykt seg positivt til hijab i politiet, men tøff er den som tør. Mange gode innlegg som fikk meg til å le godt her Smiley
Må også si meg helt enig med dem som anser islamiseringen av Norge og verden forøvrig som en trussel. Jeg har aldri stemt FrP, det har vært et kvalmende parti i mine øyne. Men til høsten er jeg ikke i tvil. Det blir FrP på meg ganske enkelt fordi dem tar dette på alvor. En av framtidens største utfordringer spør du meg.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #69 : 10. februar 2009, 19:56 »
For meg høres det ut som at de fleste bare reagerer på dette pga at dette kravet er kommet fra muslimer med fordommer ut av lufta. Ingen tenker vel at det blir flere (muslimske)damer som søker på politihøyskolen og det blir lettere for dem å tøre å komme seg inn i arbeidslivet. Trodde det var det som var er en av målene bak integreringspolitikken?

Og for dere som er bekymret for at muslimene skal at over Norge og greier, har virkelig lite peiling på hva som skjer rundt i verden. Det ser heller ut til at Vesten (kristene) snart tar over alt som er igjen av verden. Hvis muslimene virkelig hadde vært en minste trussel her i Norge da hadde jammen USA gjort noe med det for lenge siden....
Dette gjelder ikke bare muslimer, in keis du ikke har fått med deg det. Det hele koker opp i et spørsmål om hva man skal tillate og ikke, og hvis det _ikke_ hadde vært tilfelle, hadde det da vært rett å legge til rette for muslimer og ikke feks sikher som kanskje måtte ønske å bruke turban? Eller er det sånn at du stemmer for at muslimene får tilrettelagt dette og, mens de andre religionene/kulturene/politiske synspunktene ikke får noen ting? Jeg ønsker som nevnt å bli purk og å bruke Frp-pin til uniformen. Tongue

"Tøre å komme seg inn i arbeidslivet" blir litt tynt, da det i mange tilfeller er mannen som bestemmer hvorvidt kvinnen skal få lov til å jobbe i det heletatt. Når man først er inne på integrering, må man vel kanskje ta med at det hadde vært mer positivt om hijab _ikke_ hadde blitt lov, fordi de da blir nødt til å tilpasse seg oss. Om hijab blir lov blir det jo vi som tilpasser oss dem, og hvor blir det da av integreringa?

Den siste der, med at de kristne skal ta over verden, vil jeg gjerne høre mer om. Smiley

USA hadde gjort noe med det om muslimer hadde vært en trussel for Norge? Hehe hadde de invadert oss og innført "demokrati" da mener du, eller noe sånt? biggrin

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #70 : 10. februar 2009, 19:58 »
Poenget er at Politiet skal være nøytralt. På samme måte har politiet også regler for bruk av smykker (kors) og i en viss grad norrøne symboler og tattoeringer. Hijab er ikke nøytralt, selv om det i utgangspunktet ikke er et direkte religiøst plagg. Hva er problemet med å behandle all likt?

Ingen problem å behandle alle likt, men hva er feil med å behandle noen forskjellige for å gjøre det lettere for en gruppe personer som ellers ikke klarer seg så bra i dagens samfunn?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hijab i forsvaret.
« #71 : 10. februar 2009, 20:02 »
Men blir det mindre bra dersom noen muslimske politidamer bruker hijab?

For meg høres det ut som at de fleste bare reagerer på dette pga at dette kravet er kommet fra muslimer med fordommer ut av lufta. Ingen tenker vel at det blir flere (muslimske)damer som søker på politihøyskolen og det blir lettere for dem å tøre å komme seg inn i arbeidslivet. Trodde det var det som var er en av målene bak integreringspolitikken?

Og for dere som er bekymret for at muslimene skal at over Norge og greier, har virkelig lite peiling på hva som skjer rundt i verden. Det ser heller ut til at Vesten (kristene) snart tar over alt som er igjen av verden. Hvis muslimene virkelig hadde vært en minste trussel her i Norge da hadde jammen USA gjort noe med det for lenge siden....
Ja, det blir mindre bra dersom noen muslimske politidamer bruker hijab.  Se argumentasjonen min i forrige innlegg.

Jeg reagerer på dette fordi mange religiøse (i disse tider særlig jøder og muslimer.  Katolikker i Norge har også begynt å yppe seg) ser på religionen som identitetsskapende, mens sekulære tankekonstruksjoner ikke sees på som identitetsskapende på samme måte.  Dette gjør at mange muslimer og jøder har en tendens til å sette opp sine egne samfunnsstrukturer og sine egne identitetsmarkører der de føler at dette er nødvendig.  Dette er skadelig for fellesskapet, og særlig er det skadelig for kvinner, for arbeiderklassen og for barn og ungdom.

Jeg tror ikke at muslimene kommer til å ta over Norge.  Men jeg frykter for at vi kan få et parallellsamfunn der religiøse og kulturelle skiller preger samfunnet mer og mer.  Jeg vil ikke ha noe muslimsk mini-Israel i Norge, og heller ikke noe eksilnorsk mini-Israel i spanske borettslag.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #72 : 10. februar 2009, 20:03 »
Ingen problem å behandle alle likt, men hva er feil med å behandle noen forskjellige for å gjøre det lettere for en gruppe personer som ellers ikke klarer seg så bra i dagens samfunn?
På hvilket nivå klarer de seg ikke bra?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hijab i forsvaret.
« #73 : 10. februar 2009, 20:05 »
Ingen problem å behandle alle likt, men hva er feil med å behandle noen forskjellige for å gjøre det lettere for en gruppe personer som ellers ikke klarer seg så bra i dagens samfunn?
Vi går i eksakt feil retning dersom vi gir etter for de kreftene som ønsker å utbre hijaben.  Et virkelig antirasistisk samfunn må være sekulært.  Vi skal ha et forent politi.  Med det samme vi er igang, så mener jeg også at religiøse skoler og dyre privatskoler for fiffen bør stenges.  Enhetsskolen er veien å gå.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #74 : 10. februar 2009, 20:08 »
Med det samme vi er igang, så mener jeg også at religiøse skoler og dyre privatskoler for fiffen bør stenges.  Enhetsskolen er veien å gå.
Ikke enig. Er det andre grunner enn at det er for "fiffen" du mener de bør stenges? Er det at alle ikke har råd til å gå der?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!