Skrevet av Emne: Må ned minst 15 kilo. (Avansert vektreduksjon på vanskelige premisser).  (Lest 2800 ganger)

Utlogget VanMorriz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Stikkord:
- Jeg har menisk skade i begge knærne, og mislykket meniskoperasjon i ett kne. (Jeg har også litt problemer med hofteledd i ved mye belastning).
- Skal ikke bygge muskler, men vil gjerne beholde mest mulig av de jeg har.
- Jeg trener hund til daglig og har derfor turer i skog og mark minst 3 dager i uken.
- Alle fungerende midler tas i bruk. (Unntak: fettsuging, dyre dietter, giftstoffer..)
- Kan ikke drikke eller spise melkeprodukter, spiser ikke sukker, er glad i fisk og spiser mye frukt.

Jeg MÅ ned i vekt:
- Jeg har hatt en tilsynelatende mislykket menisk operasjon for snart ett år siden. For at kneet skal lege seg normalt, så må jeg få fjernet de 15 kiloene med "sukker" som er fordelt utover kroppen min.
- Det spesielle med trening er at jeg ikke kan trene normalt, pga problemer med knærne. Dersom jeg trener mer enn de daglige treningene og turene med hund, så hovner knærne opp og jeg må ta det rolig i opp til en uke for å bli bra igjen.
Jeg tenker nå å ta "alle" midler i bruk for å komme ned i vekt, for så å senere kunne trene hele kroppen.
Å gå ned til 3-5 kilo under idealvekt er kanskje litt mye, mener noen, men jeg gikk fra 132 kg til 82 kg på 6 måneder i forbindelse med skilsmisse depresjon i år 2000. Og jeg har vert nede i 74 kg i forbindelse med sykdom (Parasitt?) i 2005. Så jeg tror det er fult mulig å komme ned i 83-85 kg.

Jeg ønsker tips og råd om:
- Måltiderstatningsprodukter som fungerer. (Rimeligste alternativer prioriteres).
- "Trene" muskler brenne fett med Digital EMS/TENS.
- Medisiner (har prøvd Reduktil med positiv effekt).
- Fettforbrennings øvelser.
- Generelle tips om hvilke mat typer man bør styre unna, og hvilke man bør prioritere for riktig ernæring og økt forbrenning.
- Andre

Mine mål:
- Alder: 27 år (35 år. Vanligvis blir jeg antatt å 5-10 år yngre enn det jeg er, og det forundrer meg at folk som er 5-10 år yngre enn meg ser ut til å være eldre enn meg).
- Høyde: 188, Kraftig benbygning, (Midje, Hofte, Lår, biceps... Vet ikke, mangler måleband)
- Vekt: 97,7 kg (27.09.08)
- Vekt: 94 kg (26.10.08)
- Vekt: 85 kg (??.??.??) MÅL!
- Idealvekten min er rundt 90 kg, men jeg vil ned i 85 kg for å ha noe å gå på når jeg skal trene opp knærne.
- Jeg er heldigvis en av de som får fettet fordelt over hele kroppen (valpefett), dette fører til at folk tror jeg veier 10 kilo mindre enn det jeg faktisk gjør. Fettet samler seg likevel 10-20% mer på innsiden av lårene, på magen og over hoftene (love handles).


(Stikkordlisten, skrivefeil og eventuelle data i første tråden vil muligens bli oppdatert, så lenge det ikke kommer i konflikt med relevante svar i tråden).
det umulige er bare midlertidig

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Det viktigste for deg er å få et bra kosthold. Er du allergisk mot melkeprodukter? Eller hva er grunnen til du ikke kan inta dette?
Flere har proteinpulver med egg eller erter. feks Norkost sin Activate gemma.

Koshold, kombinert med gåturer, romaskin og vekttrening. Ta de øvelsene du klarer. begynn med fullkroppsprogram. Feks RYP (søk så finner du sikkert oppsettet)

Hvorfor må du foresten ned 15 kg før kneet kan begynne å lege seg? Kan det ikke gjøre det mens du går ned i vekt?

Realistisk vektnedgang er en liten halvkilo i uken, så til neste sommer bør du klare en grei form. Det går i bølgedaler, noen uke mister en lite andre mere.
Har selv gått ned 22 kg nå, og vil si at er en motivert og har litt selvdisiplin så er det en smal sak.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget VanMorriz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Det viktigste for deg er å få et bra kosthold. Er du allergisk mot melkeprodukter? Eller hva er grunnen til du ikke kan inta dette?
Flere har proteinpulver med egg eller erter. feks Norkost sin Activate gemma.
Jeg er både alergisk og har intoleranse mot melk. Mindre mengder går fint, men det fører stort sett til problemer med mage og avføring i mer eller mindre grad uansett mengde.
Tror ikke jeg har noen problemer med erter eller egg.
Sitat
...Hvorfor må du foresten ned 15 kg før kneet kan begynne å lege seg? Kan det ikke gjøre det mens du går ned i vekt?
Kneet/knærene vil antageligvis bli bedre så snart jeg begynner å gå ned i vekt. Men om jeg skal begynne å trene knærne og andre ting som krever belastning av knær så må jeg nok gå ned endel før jeg satser seriøst på dette.
Jeg har allerede gått nesten ett år siden første kneoperasjon uten å ha blitt bedre i kne. Det kneet jeg fikk operert er pr.dd. like dårlig som det var før operasjon.
Om jeg skal kunne vite om operasjonen har hatt noen effekt, så må jeg gå ned i vekt og se om det blir bedre enn det andre. Om det blir bedre enn det andre, så kan jeg få operert det andre kneet. Dersom det ikke blir bedre, så må jeg regne operasjonen som mislykket, og kanskje vurdere å operere det samme kneet en gang til.
Sitat
Realistisk vektnedgang er en liten halvkilo i uken, så til neste sommer bør du klare en grei form. Det går i bølgedaler, noen uke mister en lite andre mere.
Har selv gått ned 22 kg nå, og vil si at er en motivert og har litt selvdisiplin så er det en smal sak.
En halvkilo i uken virker til å være litt lite. Jeg er innstilt på å droppe mye mer enn det i begynnelsen. Jeg kombinerer gladelig flere forskjellige metoder for å gå ned i vekt, så lenge jeg ikke føler meg slapp og uvel underveis.
det umulige er bare midlertidig

Utlogget VanMorriz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Ett lite tilleggsspørsmål:
Jeg gjorde ett lite søk i forumet og oppdaget en sterk negativ tone rundt dette med EMS aparater.
Dersom det ikke funker, hvorfor bruker da fysioterapeuter slike apparater?

Det jeg tenker, er at siden jeg ikke kan trene ting som belaster knær og føtter, så vil EMS være ett bra alternativ for å trene muskler i føttene uten å måtte belaste ledd som trenger hvile?

Ellers har jeg hørt at EMS kan få fart på fettcellene slik at disse blir satt i bevegelse. Kan man da bruke EMS på steder med mye uønsket fett?

EMS skal angivelig kunne øke blodsirkulasjon, sette muskler i bevegelse og lindre smerte.
det umulige er bare midlertidig

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Artig lesning:
https://www.t-nation.com/article/features/the_truth_about_ems&cr=

Hvorvidt det stemmer eller ikke er neppe godt å si.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å svømme mye, det er knall når knærne er skjøre.
Brenner masse kalorier og gir nok motstand til å få litt trening for musklene også.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget VanMorriz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Artig lesning:
https://www.t-nation.com/article/features/the_truth_about_ems&cr=

Hvorvidt det stemmer eller ikke er neppe godt å si.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å svømme mye, det er knall når knærne er skjøre.
Brenner masse kalorier og gir nok motstand til å få litt trening for musklene også.
Sikkert mye bra info i det stykket. Det var litt vel mye info, når jeg bare er ute etter det som gjelder for meg og min situasjon. Får se om jeg orker lese hele en annen gang. Wink

Svømme, ja takk. Tror det vil bli med våtdrakt her som jeg bor. Hadde jeg bodd i en by, så hadde det sikkert vert tilgang til ett offentligbasseng med åpningstider.
Dessuten prøver jeg å gjøre mest mulig av treningen utendørs og uten apparater, da jeg også har en hund som jeg trener. Jeg har dessverre ikke så mye fritid at jeg kan gå på helsestudio uten at dette vil gå på bekosting av alt annet.
det umulige er bare midlertidig

Utlogget Ragorh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Du kan jo sjekke ut Lyle's "Rapid Fatloss Handbook": http://www.bodyrecomposition.com/

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Du synes at 0,5kg i uken er for lite..

Jo fortere folk går ned, jo lettere har de for å gå på en smell og gå opp i vekt igjen. Tar du det fint og rolig som en livstilsendring så klarer du lettere holde deg nede i vekt.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget VanMorriz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Jeg er nå nede i 94 kg.
Har da gått ned litt under 1 kg i uken. (Om jeg ikke har regnet feil)
I begynnelsen av perioden gikk det sent, de siste 2 ukene har det gått mye fortere.
De siste ukene har jeg hatt mye stress og hardt arbeid på jobb. Endel klatring og mye opp og ned.
Kjenner allerede forbedringer i knærne, de takler høyere aktivitet bedre enn tidligere.
Jeg har sluttet helt å spise frokostblanding og spiser bare frukt på vei til jobb.
Jeg har blitt flinkere å kutte ned på senkvelds/nattmat.
Jeg er frisk og opplagt, men er perioder litt mer sulten enn det jeg pleier å takle.

Tips: Når det gjelder mat før leggetid, så tror jeg dette er en av de viktigste måltidene folk bør tenke på dersom de skal opp eller ned i vekt.
Når man har spist ett tungt måltid, (middagrester, pizza, etc..), før man legger seg så forbrennes dette mens kroppen har lite og nesten ingen aktivitet.
Det som kroppen da bruker direkte er minimalt og overskuddet går over til fettproduksjon.
Siden magesekken har vert utvidet mye før man la seg, så våkner man og kjenner seg veldig sulten. Det er da lett å hive i seg mer til frokost en det man ellers ville gjort.
Ellers er det kanskje litt viktig å tenke på at dersom man spiser mye rett før man legger seg. (Innen 2 timer), så vil man få dårligere søvn.

Du synes at 0,5kg i uken er for lite..

Jo fortere folk går ned, jo lettere har de for å gå på en smell og gå opp i vekt igjen. Tar du det fint og rolig som en livstilsendring så klarer du lettere holde deg nede i vekt.
Jepp, jeg er klar over dette. Men siden planen er holde meg permanent under 85-90 kg på lang sikt, så tror jeg det vil gå greit.
Det er livstilsendring som er ett av hovedmålene her.
Dersom jeg ikke klarer å holde meg nede i idealvekt området, så risikerer jeg i verste fall å måtte begynne med krykker før jeg blir 50.
Kan på en måte si at motivasjonen er på topp. Wink
Jeg regner med at vekt reduksjonen kommer til å flate endel ut, når jeg kommer under 90-92. Da begynner jeg å forbrenne fett som stort sett har vert der de siste 10 årene.
Må da sannsynligvis øke aktivitetsnivået endel, for å holde på muskelmassen.
det umulige er bare midlertidig

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Hm...å skrive om slanking her inne når du ikke har noen intensjoner om å trene med det første virker litt underlig. Tror du kanskje ville kunne hentet mer støtte på et slankeforum enn på et treningsforum.

Dessuten er det mye trening du kan gjøre med målsetning om å øke muskelmassen i kroppen uten at dette nødvendigvis belaster knærne i det hele tatt. Høres ut som om du trenger en person med god kunnskap om rehabiliterende trening.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget VanMorriz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

I ett "slankeforum" er man mest opptatt av diett som ikke nødvendigvis er balansert og bra for kroppen. Det er ikke det jeg er ute etter.
Skjønner heller ikke at slanking kan være ett feil tema under kroppsbygging og trening, da det er mange som vil ha bort fett og sitte igjen med muskler og en fastere figur.

Jeg er absolutt interessert i å lære mer om trening som ikke belaster knærne. Så om du har noen gode tips og råd, så er jeg positiv til dette.
Ønsker uansett å trene hele kroppen og ikke bare overkroppen.
det umulige er bare midlertidig

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Jeg har full tro på at man kan få bedre råd her enn på et slankeforum. Men det fremste rådet man vil få her -uansett- er å øke det fysiske aktivitetsnivået. De som går ned i vekt her - og jeg har selv kvittet meg med betydelige mengder med fett det siste halvåret - gjør det i kombinasjon med mye trening. Å sitte igjen med muskler og fastere figur er særdeles vanskelig hvis man ikke gjør noe for det.

Når det gjelder trening som ikke belaster knærne er det garantert mye du kan gjøre. Klarer du å gå vil jeg tro at du kan gjøre en god del øvelser hvor du kun bruker din egen kroppsvekt som belastning. Feks knebøy og step-ups. Derfra kan man veldig forsiktig øke belastningen.

Uten at jeg er utdannet på noen måte i forhold til rehabiliterende trening vil jeg anta at kneet ditt vil ha godt av å bygge opp støttemusklatur - og at du ved å styrke beina dine vil få mye igjen for det. Så jeg mener definitivt du bør få kontakt med noen som kan mye om det - og for alt jeg vet er det godt mulig du kan finne mye om slik trening på nettet også.

Å trene overkroppen vil uansett ikke være noen krise hvis det er noe du gjør i en begrenset periode. Ikke noen fare for at du vil få en gigantisk overkropp med det første. Det eneste du kan "tape" er at du lettere vil gå ned i vekt og lettere holde på vekten når du når den.

Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!