Skrevet av Emne: Plutselig er jeg en livsfarlig person  (Lest 4074 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #15 : 03. oktober 2008, 16:48 »
Er vel ikke stygt å si at det finnes personer som ikke er fullt så smarte som resten av oss. Han her er vel en av de. Han er jo strengt tatt bare en unge enda, men at han sjøl ikke skjønner hvorfor han er farlig...? Tongue
På en annen side synes jeg vel kanskje ikke det er helt riktig å låse ham inne, nettopp pga han bare er en liten shitkid. Han er imo fortsatt "formbar", og kan jo fortsatt bli tilnærmet "normal" (whatever that is) om han bare får litt tid og _riktig_ omsorg/behandling.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #16 : 03. oktober 2008, 17:07 »
Jeg hater den vinklingen at han heller skulle vært på skolen, det sier seg selv at det er liten sjangse for at en idiot som han her kommer til å bruke veldig mye tid på skolebenken..

han leser industriteknikk eller hva det var (og sa selv han var lite motivert i forhold til skole) og vil jobbe innen data men vet ikke hva enda.

translation:

han lærer the tricks of the trade når det kommer til dop-pushing og håper på å jobbe som pengeinnkrever i et narko-miljø.

veldig målrettet..

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #17 : 03. oktober 2008, 17:15 »
Hvilken 16-åring liker vel skole, og virkelig veit hva han vil..? Tongue Kriminell eller ei..
Han er jo littegranne idiot, men det er vel de færreste som er beyond helping i den alderen der.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Hansemann116kg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

  • Tyrkia 2008
Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #18 : 03. oktober 2008, 21:40 »
Vel,hva skal jeg si om dette forumet...D var bestefaren min som ble brutalt slått i hjel 21 januar 2007...
Dette var jo selvfølgelig en trist måte og ende sitt liv på,men enda jævligere var d når vi satt i retten og
så og hørte på Robin som var helt uberørt av d som kom fram(dette slo statsadvokaten hardt ned på)...
Han vet også veldig godt hvem jeg er og hva jeg har sagt til han i ettertid(har jaget han noen ganger)...
Null sympati for han.Han satt også i retten og fortalte at han skulle bli pappa og d gledet hans seg til(trodde vell at d skulle hjelpe han; for en idiot).Dommeren spurte om hvilken straff han burde få og da svarte han-vel noen timer med samfunnstraff er det han hadde tenkt seg.Hva med alkohol?
Der svarte han dengang 15 år-har drukket noen ganger (2 ganger: sitat fra moren).
Sannheten er: 100 ganger for mye og like bråkete hver gang...
Er han en trussel?  På skolen var han en skjult trussel blant elevene,mange var redde for han, og tok avstand.Så til alle dere som har litt sympati for guttungen, hadde dere sittet i rettsalen og hørt alt som kom frem så hadde dere hatt en annen mening...
Men uansett så får dere ha deres meninger for sånt blir d diskusjoner av.'



Utlogget eirikk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 395

Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #19 : 03. oktober 2008, 21:44 »
håper de skambanker han daglig i fengselet..

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #20 : 03. oktober 2008, 21:55 »
Vel,hva skal jeg si om dette forumet...D var bestefaren min som ble brutalt slått i hjel 21 januar 2007...
Dette var jo selvfølgelig en trist måte og ende sitt liv på,men enda jævligere var d når vi satt i retten og
så og hørte på Robin som var helt uberørt av d som kom fram(dette slo statsadvokaten hardt ned på)...
Han vet også veldig godt hvem jeg er og hva jeg har sagt til han i ettertid(har jaget han noen ganger)...
Null sympati for han.Han satt også i retten og fortalte at han skulle bli pappa og d gledet hans seg til(trodde vell at d skulle hjelpe han; for en idiot).Dommeren spurte om hvilken straff han burde få og da svarte han-vel noen timer med samfunnstraff er det han hadde tenkt seg.Hva med alkohol?
Der svarte han dengang 15 år-har drukket noen ganger (2 ganger: sitat fra moren).
Sannheten er: 100 ganger for mye og like bråkete hver gang...
Er han en trussel?  På skolen var han en skjult trussel blant elevene,mange var redde for han, og tok avstand.Så til alle dere som har litt sympati for guttungen, hadde dere sittet i rettsalen og hørt alt som kom frem så hadde dere hatt en annen mening...
Men uansett så får dere ha deres meninger for sånt blir d diskusjoner av.'




var akkurat det inntrykket jeg fikk av han og, liksom; ja jeg slo ihjel en person uten grunn, so what? Skal jeg lissom sitte i fengsel i et helt år bare på grunn av det lissom?

Er jo helt utrolig at det går ann å drepe en person målrettet med bare nevene uten noen annen grunn enn at han var i dårlig humør og så komme i fengsel i bare et år, han er 15år gammel, ikke 12. Men det værste av allt er at han attpåtil syns det er altfor lenge???

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #21 : 03. oktober 2008, 21:57 »
Vel,hva skal jeg si om dette forumet...D var bestefaren min som ble brutalt slått i hjel 21 januar 2007...
Dette var jo selvfølgelig en trist måte og ende sitt liv på,men enda jævligere var d når vi satt i retten og
så og hørte på Robin som var helt uberørt av d som kom fram(dette slo statsadvokaten hardt ned på)...
Han vet også veldig godt hvem jeg er og hva jeg har sagt til han i ettertid(har jaget han noen ganger)...
Null sympati for han.Han satt også i retten og fortalte at han skulle bli pappa og d gledet hans seg til(trodde vell at d skulle hjelpe han; for en idiot).Dommeren spurte om hvilken straff han burde få og da svarte han-vel noen timer med samfunnstraff er det han hadde tenkt seg.Hva med alkohol?
Der svarte han dengang 15 år-har drukket noen ganger (2 ganger: sitat fra moren).
Sannheten er: 100 ganger for mye og like bråkete hver gang...
Er han en trussel?  På skolen var han en skjult trussel blant elevene,mange var redde for han, og tok avstand.Så til alle dere som har litt sympati for guttungen, hadde dere sittet i rettsalen og hørt alt som kom frem så hadde dere hatt en annen mening...
Men uansett så får dere ha deres meninger for sånt blir d diskusjoner av.'



Er vel få her som har sympati med ham, men ingen er tjent med om han kommer til å gå ut og inn av fengsler for resten av livet. Å på noen måte "hevne" seg er da meningsløst, fordi han ikke får noen ny sjanse, selv om han etter manges mening ikke fortjener noen; målet er jo å få folk til å oppføre seg, og ikke forbli en belastning for samfunnet. Etter at de har tatt sin velfortjente straff, that is.

Ikke misforstå meg, for alt jeg bryr meg kunne han jo bare ha vært bura inne for resten av livet, for landet er jo fullt av ungdommer på hans alder og særdeles få av de andre oppfører seg som han her.
Følelser til side, selv om jeg selvfølgelig skjønner hvorfor du føler som du gjør; vi kan være enige om at han i beste fall er idiot, og vi kan være enige om at samfunnet bør beskyttes mot han. Likevel er han fortsatt så ung at det fortsatt er mulig for han å innrette seg etter samfunnets normer og regler.

...selv om "sånne som han her" ofte er en lost cause; sjansen for å rette opp i det bør likevel være der, fordi det skjer saker og ting i huet fra du er 15 til du blir 20. Noe alle over 20 er klar over.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #22 : 03. oktober 2008, 22:00 »
- Plutselig er jeg en livsfarlig person.

Ja, rart det der.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #23 : 03. oktober 2008, 22:09 »
- Plutselig er jeg en livsfarlig person.

Ja, rart det der.
Den jææævla colan!!! Faen!!
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Hansemann116kg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

  • Tyrkia 2008
Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #24 : 03. oktober 2008, 22:42 »
Det værste er at vi bor i samme by- Sarpsborg er jo ikke akkurat en stor by så jeg vil jo altid treffe på han,da vil jo minnene komme tilbake, d er sårt ikke bare for meg men for familien min også...
Bestemor har til dagsdato ikke gått ut av huset ennå- det er for jævelig...'
Men det er sant som dere sier alle burde få hjelp men er di motakelige for d,han ble jo fulgt opp fra barnevernet men d hjalp lite(ingenting).

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #25 : 05. oktober 2008, 20:29 »
Dette var en utrolig merkelig og dårlig skrevet artikkel. Et par eksempler:

MÅ RE OPP SENGA SELV: Det er enkle kår på fengselscella i Larvik fengsel. Fra klokka 19.50 om kvelden er bøker, tv og MP3-spiller underholdningstilbudene for gutten. Hver morgen må han stelle i rydde rommet og re opp senga

Må han virkelig RE OPP SENGA SELV? Du verden. Og har han bare bøker, tv og mp3-spiller til å underholde seg med? Norske fengsler er beinharde...

- Jeg gikk hjemover på veien og var veldig hissig. Det neste jeg husker var møtet med den eldre mannen og at vi holdt hverandre i jakkene. Det ble et håndgemeng mellom oss og han datt ned på bakken. Jeg satte meg over ham og slo ganske vilt. Det var et surr av følelser og jeg tenkte ikke, fortsetter gutten med tydelige østfold-L´er

Tydelige østfold-l'er? Var det virkelig en relevant opplysning i denne saken? Og som nevnt, at han drikker cola var tydeligvis også relevant. Vet at detaljer og ekstraopplysninger er vanlige i lengre portrettintervju, men dette er ikke et lengre portrettintervju og detaljene og stedene disse kommer på i artikkelen gjør at det ser svært merkelig ut. Og er det bare jeg som sitter med følelsen av artikkelforfatteren prøver å skape sympati for gutten ved å prøve å skildre hvor "forferdelig" han har det i fengselet?

Virker også som om han selv ser på seg som et offer. Er tydeligvis mer opptatt av å unnskylde handlingen med at han har hatt en tøff oppvekst, og at når han sitter oppå mannen og slår han gjentatte ganger opplevde "et surr av følelser". Fyren er avskum, og hansemann, jeg skjønner din frustrasjon og forbannelse svært godt. Tragisk at du skulle miste bestefaren din pga en psykopat som han der




Utlogget tattooholica

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 189

Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #26 : 05. oktober 2008, 21:10 »
synes han fortjener straffen sin, ingenting kan tilgi å drepe noen på den måten!
tattooholica  (164cm ca 53kg , trenger råd for å bli skikkelig fit etter å ha fått 2 barn)

Utlogget Hansemann116kg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

  • Tyrkia 2008
Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #27 : 05. oktober 2008, 21:52 »
Mye bra skrevet fra "Profeten" mye er sitat men d er jo sant.Ble forbannet når jeg så Dagbladets innlegg
i saken,hva skjer her a???Forsøker di og legge vekt på hvordan og hva han gjør i fengsel(so fucking what)...Han har drept en 76 årig bestefar/far med bare nevene,kvelden før var han i bråk på Greåker der fikk han juling av 3 gutter.Senere på natten/morgenen sparket han i en forbipasserende bil,så la han seg i veien og sov ca 300 meter fra Bestefar...
Han så guttungen og ringte politiet,så dro han ned for å sjekke tilstanden d var d siste han gjorde,der ble han brutalt slått i hjel og tror dere faen ikke at guttungen stjal bilen til bestefar.Han kom ikke så langt da -krasjet etter en kilometer...Nei- la gutten sone i Larvik der får han jo drikke Cola og se på tv...'

Hilsen Hansemann Angry

Utlogget BennyMilkshake

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39


Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Plutselig er jeg en livsfarlig person
« #29 : 24. november 2008, 21:41 »
Når jeg kommer inn blir jeg låst inn store deler av døgnet, som om jeg plutselig er en livsfarlig person, sa han til Dagbladet.no den gangen.

Rart det der, du er vel fort livsfarlig om du har drept noen..

Han vil være et fritt barn i mars neste år.
Nå må dem faen meg gi seg, gutten er 16 år og bør kunne ta vare på seg selv. Og 4mnd fengsel for drap?
Det er jo sykt! Han har trossalt tatt livet av en annen person, barn og barnebarn har mistet en del av familien, også må han sitte i et rom med tv, mp3 og cola i 4 mnd?! Minst 15 år hadde vært greit.

Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!