Skrevet av Emne: ZMA- bevist effekt?  (Lest 37008 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #75 : 13. mars 2011, 23:16 »
Det står at ZMA ikke bør taes sammen med kalsium, for å få maks effekt.. jeg drikker alltid en shake før jeg legger meg. Og den inneholder kalsium. Men er det nok til å utgjøre en forskjell på ZMA effekte? hvis så. hvor lenge etter jeg har tatt shaken kan jeg ta ZMA?
sink og kalsium konkurrerer om opptak. bare ta ZMA en eller flere timer før shaken, så er det ikke noe å tenke på

Utlogget Archangel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #76 : 14. mars 2011, 10:47 »
Jeg har brukt ZMA i ca 2 år nå. Må si at søvnen var utrolig bra mens jeg gikk på det, altså jeg klarte trene bedre enn med dårlig søvn. I tilegg fikk jeg de første ukene mange sterke drømmer..kan dele med dere at mesteparten handlet om damer/trening  Tongue

Når det gjelder testostoron-produksjon så vet jeg ikke om jeg har mer enn det jeg hadde før. Målte i hvertfall nivåene mine og de lå på "middels-høyt", altså ganske bra.

Har selvfølgelig lest om at det øker t-produksjonen, men det kan jeg ikke gå god for. Eneste jeg kan si er at jeg ikke kommer til å slutte med det kosttilskuddet  sånn med det første Wink

Det virker som om du er veldig fornøyd med ZMA, men har du merket noen bi-effekter/negative "utfall" , eller noe lignende? Smiley
etter det jeg har lest her virker det som et særs godt produkt, som har fått bra tilbakemeldinger Smiley
hvor får du tak i det? får du det i Norge? Cheesy
Info:
17 år
195 cm
85 kg

"He who stands with me, shall be my brother!"

Utlogget ZigZagg93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #77 : 25. mars 2011, 00:31 »
Det virker som om du er veldig fornøyd med ZMA, men har du merket noen bi-effekter/negative "utfall" , eller noe lignende? Smiley
etter det jeg har lest her virker det som et særs godt produkt, som har fått bra tilbakemeldinger Smiley
hvor får du tak i det? får du det i Norge? Cheesy

ZMA får du tak i Norge ja http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/anabolic-zma-180-kapsler

Utlogget #777

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #78 : 29. mars 2011, 01:14 »
føler zma kombinert med kreatin har en god effekt, pleier å ha en merkbart bedre fremgang i de periodene jeg bruker det:) husk at de norske doseringene av zma er for små så gjerne doble de(minst) for å få effekt

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #79 : 29. mars 2011, 09:20 »
føler zma kombinert med kreatin har en god effekt, pleier å ha en merkbart bedre fremgang i de periodene jeg bruker det:) husk at de norske doseringene av zma er for små så gjerne doble de(minst) for å få effekt

Kjøpte Anabolic ZMA fra gymgrossisten, 180kapsler pr boks.. ga 99kr per,var et bra tilbud! 
på boksen var det "klistret" på en lapp fra gymgrossisten der ingrediensene osv var oversatt til norsk , også sto det " 1 kapsel før legge tid osv.... " .
På selve boksen står det " 3 capsules per serving ". Så ja, norske doseringer er ikke akkuratt noe effektgivende.

Utlogget Archangel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #80 : 29. mars 2011, 09:58 »
Hva vil dere (som har prøvd dette) si er en nødvendig dose?

går det og kombinere ZMA med Kreatin (f.eks. http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/422) ?
Info:
17 år
195 cm
85 kg

"He who stands with me, shall be my brother!"

Utlogget natas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #81 : 29. mars 2011, 14:11 »
Kjøpte plazma zma på proteinfabrikken. Og på boksen står det at jegt skal ta 2 kapsler. Så da kjørte jeg på med tre Wink Jeg tror også at de norske doserings tipsene, ikke er høye nok.
De har sikkert satt doserings mengden ned for og helgardere seg eller noe ?
Kjører også creatin samtidig, Har hat en markant bra fremmgang på det. ca 5-6 kg på 3 uker Wink
Go Hard!


Pain is  temporary glory is forever

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #82 : 01. april 2011, 15:27 »
Kommer med et lite innspill igjen;
Etter jeg har begynt på Anabolic ZMA fra Gymgrossisten starta jeg med  2 kapsler, merka ikke noe serli da..men neste dag tok jeg 3 og det på tom mage, og etter det har jeg merket at jeg aldri drømmer noe lengre ( jeg er som regel en vill drømmer!)  og merker natten går veldig fort,våkner av meg selv også.  Føler meg ganske så  utvilt også Smiley   så bare gode creditz for det produktet Smiley
PS: når jeg ikke tar zmaen, drømmer jeg mye rart igjen.. virker som det blokkerer drømmene mine!
noen som merker det samme ?

Utlogget Martiiiin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #83 : 01. april 2011, 15:52 »
Kommer med et lite innspill igjen;
Etter jeg har begynt på Anabolic ZMA fra Gymgrossisten starta jeg med  2 kapsler, merka ikke noe serli da..men neste dag tok jeg 3 og det på tom mage, og etter det har jeg merket at jeg aldri drømmer noe lengre ( jeg er som regel en vill drømmer!)  og merker natten går veldig fort,våkner av meg selv også.  Føler meg ganske så  utvilt også Smiley   så bare gode creditz for det produktet Smiley
PS: når jeg ikke tar zmaen, drømmer jeg mye rart igjen.. virker som det blokkerer drømmene mine!
noen som merker det samme ?
Alle drømmer hele tia mens dem sover, så er vel heller det at du sover mye dypere og glemmer det du drømte Smiley
Jeg selv bruker ZMA, syns det fungerer jævla bra bortsett fra at jeg gjør mye rart i søvne haha. Setter meg opp i senga å begynner å snakke med alle vennene mine som har kommet inn på rommet mitt å begynner å kle på meg, selvom det er midt på natta og ingen andre enn meg der, mens jeg egentlig sover haha Cheesy Bare husker glimt av det dagen etterpå hva jeg holdt på med Tongue

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #84 : 01. april 2011, 16:00 »
Alle drømmer hele tia mens dem sover, så er vel heller det at du sover mye dypere og glemmer det du drømte Smiley
Jeg selv bruker ZMA, syns det fungerer jævla bra bortsett fra at jeg gjør mye rart i søvne haha. Setter meg opp i senga å begynner å snakke med alle vennene mine som har kommet inn på rommet mitt å begynner å kle på meg, selvom det er midt på natta og ingen andre enn meg der, mens jeg egentlig sover haha Cheesy Bare husker glimt av det dagen etterpå hva jeg holdt på med Tongue
Det du gjør i søvvne var jævla fett! haha Cheesy   Men ja,man drømmer jo alltid , det jeg mente var jeg husker ikke drømmene mine når jeg går på Zmaen.. hehe

Utlogget Martiiiin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #85 : 01. april 2011, 19:04 »
Ja gøy det ;P Skjønner hva du mener, men tror de andre har motsatt virkning ang drømming i forhold til deg :p Alle jeg kjenner som går på det og de fleste steder jeg har lest om det får bare mye sterkere drømmer og husker de bedre =)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #86 : 29. desember 2011, 02:13 »
Noen som har noen studier til evt innvikning på hormonnivåer av dette tilskuddet?

Akkurat starta med zma første gang her, sover tung som juling, og har elleville drømmer hver natt :O

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: ZMA- bevist effekt?
« #87 : 29. desember 2011, 02:15 »
Noen som har noen studier til evt innvikning på hormonnivåer av dette tilskuddet?

Akkurat starta med zma første gang her, sover tung som juling, og har elleville drømmer hver natt :O

Vil ikke gjøre noe magisk, foruten å være byggesteiner for div hormoner og dermed balansere hormonsystemet.. så om du har lave nivåer vil du evt kunne få en normalisering. Ikke noe magisk, men sove godt gjør mann definitivt!

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #88 : 29. desember 2011, 03:02 »
vil ikke gjøre noe spesiellt med mndre du mangler noen av stoffene. men det viser seg at folk i den vestlige verden får i seg for lite magnesium, da behovet er ganske høyt (420 mg/d). ZMA er egentlig idiotisk, ideen er fin ja, har regna på det og funnet ut at jeg ikke dekker dagsbehovet for både sink og magnesium med mat alene, og det er to veldig viktige mineraler for folk som trener, så da lønner det seg jo å det ekstra. problemet med ZMA er at det er dårlig dosert, bruker dårlige mineralforbindelser og er i tilleg overpriset. ZMA inneholder ofte en veldig høy dose zinc, 20-30 mg (øvre grense for tilskudd ligger på ca 20mg/d) og en for lav dose magnesium, 100-300 mg. ZMA står egentlig for zinc & magnesium aspartate, og egentlig er varemerket ZMA med -aspartate forbindelser, som har generellt godt opptak, men mange kosttilskuddprodusenter svindler ved å bruke veldig dårlig opptagelige mineralforbindelser som -oksid istedenfor, fordi det er billigere å produsere, og selger det til vanlig pris. (sørg for at ZMAen du kjøper ikke inneholder zincoxide/sinkoksid, magnesiumoxide/magnesiumoksid, magnesiumhydroxide/magnesiumhydroksid, som har svært dårlig opptagelighet. Hvis du absolutt skal supplementere med de tingene som ZMA inneholder, ville det heller lønne seg å kjøpe zinc, magnesium og kanskje et B-complex separat. Vedder på at det koster ca det samme, evt er billigere, og fungerer bedre en kommersiell ZMA.

det har vært studier, dog ikke mange tror jeg, og konklusjonen er at det ikke øker frie testonivåer i kroppen. men hvis du får for lite av disse næringstoffene, spesiellt zinc, så vil du få lavere testo som kan rettes opp igjen med f. eks ZMA.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: ZMA- bevist effekt?
« #89 : 29. desember 2011, 12:28 »
Kompis av meg gikk i søvne på ZMA og knakk handa si, true story.
Kan si jeg sover utrolig godt på ZMA, men det gjør jeg vanlighvis og. Men føler meg mere trøtt på morran

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!