Skrevet av Emne: WTF taekwondo  (Lest 8216 ganger)

Utlogget Ravnen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2

Sv: WTF taekwondo
« #15 : 28. oktober 2008, 21:11 »
Jeg trener ITF og jeg lurer på hvorfor dere sier at man ikke kan slå mot ansiktet der. Har aldri hørt at det ikke er lov. Har deltatt i både NM og nordisk, og alle de nordiske landene har regel som sier at det er lov til å punche i ansiktet. Under beltested og bak kroppen er de eneste plassene som det ikke er lov til å treffe på. Eneste beskyttelse som er påkrevd er tannbeskytter, susp og godkjente hansker og postring på føtter. Vi utøver lettkontakt, men har fått meg en del trøkker fordi.
Så vil jeg si at WTF er den kjedligste sparringen jeg noen gang har sett...i ITF kjøres det mye mer serier enn i WTF. Ble veldig skuffet da jeg sto opp 3 på natta for å se på TWD sparring, og så sto de stort sett der bare å trippet. Det skjer aldri i ITF. Men ellers vil jeg tro WTF og ITF kjører de samme grunnprinsippene.

Et lite hjertesukk fra en ITF-utøver...
Our greatest glory is not in never falling, but in getting up every time we do.

~Confucius

Waal

  • Gjest
Sv: WTF taekwondo
« #16 : 28. oktober 2008, 21:17 »
Nå vil ikke jeg anbefale de aller fleste typer kamsporter hvis du faktisk er ute etter å lære effektiv selvforsvar... men hvis du kun er ute etter trimmen, så passer jo taenkondom bra:P

Hvis du noen gang har sett folk sloss på ordentlig, så ser du at slossing er 90% bryting og resten er tilfeldige slag og spark (som sjelden treffer skikkelig uansett). Dessuten fungerer ikke kompliserte grep og taklinger når du har brøkdel av et sekund til å reagere, samt at adrenalinet pumper i kroppen. Fleste kampsporter tar ikke hensyn til adrenalinets effekt på kroppen... altså at finmotorikken forsvinner og at du får tunnelsyn. Så lenge du ikke har trent i 10-15 år, så vil du ikke ha nytte av de aller fleste grep og taklinger.

Du bør trene bryting, kombinert med enkel kamptrening. Da lærer du kroppsbeherskelse, samt enkle og effektive grep og taklinger som kan overføres til ekte kamp. Enkelt og effektivt er samme prinsippet militæret lærer spesielsoldatene sine etter når de skal trene de i nærkamp. De vet at ingenting annet fungerer.


Personlig mener jeg de fleste kampsporter er ren humbug, og at det ikke kan kalles selvforsvar. Det verste er at mange tror det er effektivt, dermed får de falsk selvtilitt... noe som kan være veldig skummelt hvis de først skulle havne i kamp.

Jeg er faktisk helt enig med deg, eneste som man har bruk for når man står der med en gal dude forran seg, er bryting!.

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: WTF taekwondo
« #17 : 29. oktober 2008, 19:08 »
Nå vil ikke jeg anbefale de aller fleste typer kamsporter hvis du faktisk er ute etter å lære effektiv selvforsvar... men hvis du kun er ute etter trimmen, så passer jo taenkondom bra:P

Hvis du noen gang har sett folk sloss på ordentlig, så ser du at slossing er 90% bryting og resten er tilfeldige slag og spark (som sjelden treffer skikkelig uansett). Dessuten fungerer ikke kompliserte grep og taklinger når du har brøkdel av et sekund til å reagere, samt at adrenalinet pumper i kroppen. Fleste kampsporter tar ikke hensyn til adrenalinets effekt på kroppen... altså at finmotorikken forsvinner og at du får tunnelsyn. Så lenge du ikke har trent i 10-15 år, så vil du ikke ha nytte av de aller fleste grep og taklinger.

Du bør trene bryting, kombinert med enkel kamptrening. Da lærer du kroppsbeherskelse, samt enkle og effektive grep og taklinger som kan overføres til ekte kamp. Enkelt og effektivt er samme prinsippet militæret lærer spesielsoldatene sine etter når de skal trene de i nærkamp. De vet at ingenting annet fungerer.


Personlig mener jeg de fleste kampsporter er ren humbug, og at det ikke kan kalles selvforsvar. Det verste er at mange tror det er effektivt, dermed får de falsk selvtilitt... noe som kan være veldig skummelt hvis de først skulle havne i kamp.

Hvor har du disse 90% fra?

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: WTF taekwondo
« #18 : 29. oktober 2008, 19:23 »
Jeg gikk på TKD i 4-5 år, jeg slutta fordi jeg skjønte at det ikke var noe for meg, for mye pomser osv, syns det var litt for "kunstig". Gikk lei av alt det greiene, så jeg slutta. Skal prøve meg på Kravmaga neste år, da starter det nytt parti.
Blablabla

Utlogget Gervasot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

  • Fighter
Sv: WTF taekwondo
« #19 : 13. januar 2009, 03:14 »
Heisann

Jeg har trent WTF Tkd siden jeg var 12år gammel, og jeg må si at for min del fungerer det utmerket, er nå 23år, og er en av intruktørene i klubben (Stjørdal TKD klubb). i løpet av disse årene har hatt perioder der jeg har blitt lei, og derav prøvd andre kamsporter, Først ble det kickbosing: Det jeg likte best med det var at det var mere "Trøkk" der, og ganske intresant å bruke mere av overkroppen med slag å slikt, men hoved inntrykket mitt var at de fleste som var der ville lære seg og sloss, og noen ganger kunne det virke som instruktørene der også ville lære bort slossing, å hele greia ble litt "latterlig" for min egen del da jeg er imot slikt..

Fitnessboksing, det er knall trening det, man blir sliten av en time med det, og jeg følte at jeg lærte noe nytt, men etter 3-4 månder ble jeg lei for jeg syntes ikke det hadde noe formål, bortsett fra det å trene, i Tkd så er det mye av historien og det spesielle der som gjør det litt intresant og derfor kaller jeg det mere kampsport enn fitnessboksing,

MMA, det ER kampsport, hvis man liker det brutalt for å si det slikt:D mere enn det vil jeg ikke utdype.

For min del driver jeg med Tkd for det gir MEG mest, jeg liker holdninge, det å gi å få respekt, konkuranse delen, ja hele pakka,=)

Er selv konkuranse utøver, og synes det er gøy å konkurere innen Tkd=)

Konkurende utøver WTF Tae Kwon Do..

Trener også styrke=D

More to come..

Utlogget lykketrollet

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 757

Sv: WTF taekwondo
« #20 : 05. februar 2009, 11:34 »
Jeg har gått på ITF taekwon-do i 6 år, slutta i sommer på grunn av at jeg ike fikk tid til både taekwon-do og styrkeløft. Men for all del det er en kjempefin sport. Det er forsåvidt sant at det er mye som ikke kan "brukes i virkeligheten". Mye av selvforsvaret man lærer er nyttig, men mye er også veldig avansert og vansklig å utføre i en angrepssituasjon. Poenget er at de som går på taekwon-do ikke går der for å lære å "denge" andre, det er litt selvforsvar men først og fremst en sport.

Det er kjempe fin trening. du blir sterk, fleksibel og du lærer deg en utrolig kontroll på kroppen din. Jeg syns egentlig det er en mer en god nok grunn til å trene taekwon-do.

(Og JA, du har selvfølgelig lov å slå  og sparke hodet, det er faktisk det du får mest poeng for)

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: WTF taekwondo
« #21 : 05. februar 2009, 18:19 »
Først ble det kickbosing: Det jeg likte best med det var at det var mere "Trøkk" der, og ganske intresant å bruke mere av overkroppen med slag å slikt, men hoved inntrykket mitt var at de fleste som var der ville lære seg og sloss, og noen ganger kunne det virke som instruktørene der også ville lære bort slossing, å hele greia ble litt "latterlig" for min egen del da jeg er imot slikt..
Bra kampsport,men tydeligvis feil klubb..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!