Skrevet av Emne: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft  (Lest 8894 ganger)

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #30 : 31. oktober 2008, 15:10 »
Og med tanke på hvor mange dopingskandaler den sporten går igjennom i året så er det vel heller ikke lenge før den blir tatt av OL-programmet.

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #31 : 31. oktober 2008, 15:15 »
Artig at folk som ikke setter seg inn i hva de uttaler seg om kommer med sine yttringer. Vi som har litt kunnskap om idrett generelt vet at vektløfting faktisk er et av de forbundene som står sterkest i å bevare sin olympiske status. Først og fremst pga. sitt antidoping program.

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #32 : 31. oktober 2008, 16:38 »
Iwf har til deres opplysning 184 deltagernasjoner. Av disse var 120 med på OL kvalik, og tallet er stadig økende. Frem til 2003 stod IWF for dopingtestene, men før vm i Canada tok WADA over og sparte ingen store kanoner. Vektløfting og friidrett er de 2 idrettene i dag som har best antidopingprorgam, ifølge WADA (kilde Johan Thonerud, kommentator på eurosport) så får andre mene hva de vil.(-:

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #33 : 31. oktober 2008, 18:23 »
Det  er slike utsagn som får dere vektløftere til å virke som bitre mennesker over at sporten deres er utdøende. Siden styrkeløft har klare regler for bøy definert i sitt regelverk( og vektløfting ikke har dt) er vel kanskje styrkeløftbøy ordentlig bøy Smiley   Men igjen, gjerne start en knall diskusjon på dette og se hvor langt det går!

Oi! Er sporten utdøende? Smiley

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #34 : 31. oktober 2008, 18:30 »
Oi! Er sporten utdøende? Smiley

Helt klart, helt ærlig hvem bryr seg om rykk og støt? For noen jukseløft!!!

Ser du hvor henn jeg vil med dette? 
Non Plus Ultra

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #35 : 31. oktober 2008, 20:06 »
Helt klart, helt ærlig hvem bryr seg om rykk og støt? For noen jukseløft!!!

Ser du hvor henn jeg vil med dette? 

Ja det ser ut som du ønsker å sette igang en skikkelig konstruktiv diskusjon på høyt nivå Wink

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #36 : 31. oktober 2008, 20:32 »
Artig at folk som ikke setter seg inn i hva de uttaler seg om kommer med sine yttringer.
-->
Og da snakker vi ordentlig bøy, ikke sånn styrkejukseløftbøy.

*host* hykler *host*

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #37 : 31. oktober 2008, 22:25 »
-->
*host* hykler *host*
¨

Var dette jeg ville frem til Smiley
Non Plus Ultra

truls

  • Gjest
Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #38 : 01. november 2008, 11:46 »
Lett å provosere styrkeløfterne gitt...    Ett eneste halvfrekt, halvspøkende ord, så er de på plass med mass-attack

Forskjellen på styrkeløftbøy og vektløfterbøy er som oftest dypet og stangplassering. Noen tjener mye på det ene kontra det andre, mens andre ikke tjener noe på det. Selv så tar jeg 20 kilo mer i "styrkeløftbøy" enn i "vektløfterbøy". Jeg konstaterer at det er forskjell, samtidig så er hverken det ene eller det andre "fusk" eller "uriktig utførelse" i mine øyne.
Men jeg kan godt finne på å bruke ordet "styrkeløftfuskbøy" alikevel. Det er faktisk veldig morsomt, spesielt når jeg ser reaksjonen på bruken av ordet Smiley

Som vektløfter som har testet litt styrkeløft er vel min utstyrsgevinst relevant: 75 kilo i bøy (95kg kontra vektløfterbøy) 27,5kg i benkpress (metalskjorte av gamle typen) og 22,5kg i markløft.

Skal uansett bli utrolig gøy å se Reza løfte. Om han kan tukte de "ekte" styrkeløfterne eller ikke vet jeg ikke. Det er vel noe av spenningen frem til vi forhåpentligvis får se noen resultater.


Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #39 : 01. november 2008, 15:18 »
Joda, men så ble han tatt også. Ingen tvil om at han var/er et talent, men totalene hans i IPF er ikke relevante når han er busta for dop.

Jo, totalene er faktisk relevante. Han har 1075 i +125 og 1092,5 i 125, gjort i år 2005 begge resultatene, dopingtest på begge stevnene og negative prøver på begge stevnene. Så da han gjorde de resultatene, var han rein Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #40 : 08. november 2008, 10:54 »
Nå løfter jo sider med Inzer og det har vel Frode Rui vist hvordan gikk. (Frode løftet med Titan før). Mulig Siders og wade får mer ut av Inzer enn det Frode fikk.

For å finne RS sine potensielle vekter med Titan utstyr:
KB 390 + 100 kg utstyr = 490
BP 220 + 65 kg skjorte = 285
ML  380 + 20 kg drakt = 400

Den totale potensielle serien 490-285-400 = 1175 kg som ikke er så langt fra Siders.

PS: Med tanke på damevektløftete i styrkeløft blir de fort veldig sterke i benk. Benken hadde økt med 50 kg på 2-3 år siden dette ikke er en øvelse en vektløfter trener. I så fall ville han ha passert 1200 kg.


Legend Hosein Rezazadeh May Compete 100% RAW

"Iran's 100% RAW affiliate President Arian Salarian indicates that Iranian weightlifting legend Hosein Rezazadeh may compete next year at the 2009 100% RAW World Championships. Rezazadeh, shw, is a multi-time gold medal winner in the Olympics. He currently holds the world records in the snatch, clean and jerk, and total.

Salarian: "Unfortunately we can not compet this year Becuse get visa for Iranian is very Hard. But next year sure. We are Compet with Special team. I think Hosein Rezazadeh Can Compet with us." Salarian lists Rezazadeh's best raw lifts as a 859 pound squat, 484 bench press, and 837 pound deadlift."

http://www.powerliftingwatch.com/node/9492

Vektene overført i kilo: 390 i bøy, 220 kg. i benk og 380 kg. i markløft.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #41 : 08. november 2008, 11:03 »
Den engelske terminologien er vel:
- back squat (sl kb)
- Olympic squat ( Vl kb)
Den store forskjellen på løftene er egentlig bare en: stangplassering. I tillegg ønsker ikke vektløftere å lene seg fremover så dere kjører knærne lenger fremover og sitter rettere. Når jeg ser på vektløfting så ser jeg at denne effekten ikke er tilstede på tunge knebøy fra sittestilling. Når det blir tungt må også dere sette rumpa bak og bruke de kraftige hoftemusklene. Eneste jeg har sett som sitter relativt rett på sine maks vekter er Shane Hammon, årsaken er at han egner seg best til styrkeløft.


Lett å provosere styrkeløfterne gitt...    Ett eneste halvfrekt, halvspøkende ord, så er de på plass med mass-attack

Forskjellen på styrkeløftbøy og vektløfterbøy er som oftest dypet og stangplassering. Noen tjener mye på det ene kontra det andre, mens andre ikke tjener noe på det. Selv så tar jeg 20 kilo mer i "styrkeløftbøy" enn i "vektløfterbøy". Jeg konstaterer at det er forskjell, samtidig så er hverken det ene eller det andre "fusk" eller "uriktig utførelse" i mine øyne.
Men jeg kan godt finne på å bruke ordet "styrkeløftfuskbøy" alikevel. Det er faktisk veldig morsomt, spesielt når jeg ser reaksjonen på bruken av ordet Smiley

Som vektløfter som har testet litt styrkeløft er vel min utstyrsgevinst relevant: 75 kilo i bøy (95kg kontra vektløfterbøy) 27,5kg i benkpress (metalskjorte av gamle typen) og 22,5kg i markløft.

Skal uansett bli utrolig gøy å se Reza løfte. Om han kan tukte de "ekte" styrkeløfterne eller ikke vet jeg ikke. Det er vel noe av spenningen frem til vi forhåpentligvis får se noen resultater.



Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #42 : 08. november 2008, 11:05 »
Equpment is a mental game Mr Gilberg.

Griselett å få 100 på utstyret? Merkelig at så få får det da. Jeg får vel rundt 60, max. 70 kg. Olaf får 50 max. 60 kg. Siders fikk 357 kg i knebøy uten utstyr i 2006. Han var sikkert ikke formpeaket til den konkurransen heller. La oss si han tar 370 i knebøy uten utstyr. Da får han max 80 kg på utstyret. Verdens beste styrkeløfter. Hadde det vært griselett å få 100 så hadde han vel for pokker fått det han også. Jeg tror rett og slett ikke utstyret er likt for alle selv om vi skal ønske å tro dette. Jeg er nesten overbevist om at det er flaks som gjør at noen tjener mer enn andre. Kroppsproporsjoner o.l. Jeg tror ikke det man henter på utstyret er like trenbart som man skal ha det til. Da går det heller mer på å kjøpe riktige drakter, trangheten på draktene og slik, men det å skulle gå fra 50 kg økning med utstyret med okei teknikk til 100 kg økning med utstyret med bedre teknikk tror jeg ikke er mulig å trene opp.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #43 : 08. november 2008, 12:34 »
Equpment is a mental game Mr Gilberg.



Og man må faktisk legge inn noen sykluser med utstyret og ikke ha det på seg 3uker før stevnet og forvente enorm carryover Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hosein Rezazadeh i 100% RAW styrkeløft
« #44 : 08. november 2008, 12:49 »
Equipment is gone mental Mr. Gilberg.


Fixed Grin
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!