Skrevet av Emne: Active's loggbok - Trening for en nybegynner! (29.11.08)  (Lest 6357 ganger)

Utlogget Smartin Lund

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Active og Smartin Lund skal trene i morgen 1530PM!

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
13.11.08 - Nye deltakere!

Jeg og BL trent på onsdag. Var en helt grei økt, men jeg kjente meg litt sliten før vi begynte, så jeg følte at jeg ikke fikk 100% ut av den. Men ellers gikk det greit. Skulle egentlig ikke løfte i benk, men jeg satte meg ned på chestpress-maskinen (får være korrekt nå) og løftet 63kg. Riktignok bare et rep, men det føltes deilig. Fremskrittene er ganske tydelige. Treningsopplegget mitt er også snart ferdig. Skal finpusse det litt og begynn med det til neste uke.

Jan Ivar 'Frosk' har også blitt medlem på Elixia, så han kommer til å trene sammen med meg og BL på onsdager og fredager. Det blir gøy. Han har ikke trent i det heletatt før han har begynt, så det blir blir gøy å se kontrastene nå. Stakkars, men that is the truth! Siden vi følger opplegget sånn delevis allerede skal vi løfte ordentlig benk i morgen. Jeg er spent på å se hvor mye jeg tar nå. Jeg har ikke løftet ordentlig i benk tidligere (har vært snakk om chestpress hele tiden). Tror vi kjører på 40kg eller 45kg så får vi se hvor mye pluss vi kan legge på. Vi burde også få sånn passe god idé av hvor mye vi burde trene med seinere også.

Skal prøve å skrive i morgen, men det er veldig lett å glemme. Oppdatering om treningsøkta kommer snart i allefall. Stay tuned!

En liten EDIT; Fingeren min er nesten god igjen, men det gjør forsatt vondt å bøye den 100% sammen. Hadde vært gøy å knekt den, forstuelse suger DICK!

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
15.11.08 - God økt!

I dag hadde vi en god økt. Vi gikk rett på benken og jobbet lenge og hardt der. Løftet i en slags pyramide, men det var egentlig ikke planen før vi var sånn halvveis ferdig, så resultatet ble litt rart. Vi varmet opp med stange som vanlig og gikk på 40kg. Det gikk ganske greit og vi tok 3 sett her (hvis jeg ikke husker helt feil). Så tok jeg 45kg, men allerede nå var jeg ganske sliten. Så jeg tok ikke mer enn rundt 5 rep. jeg vurderte å gå opp på 50kg, men bestemte meg heller for å gå ned på 40kg og ta en lett økt istede for å kjøre på med flere kilo.

Vi løftet så 40kg 1 sett til, før vi gikk ned på 35kg og til slutt 30kg. Da vi var ferdige i benken tok vi 3 sett flys, som var utrolig tungt. Etter det tok vi biceps og mage. Det var greit å ha med Frosk i dag, men det var litt uvant at det ikke var bare meg og BL. Han tok litt mindre enn oss i de fleste apparatene (men det skulle bare mangle). Det kommer seg nok etterhvert. Gleder meg til å løfte i benk på mandag igjen! Cheesy

- Thomas

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
18.11.08 - Skråbenk!

På mandagen løftet jeg og BL i ordentlig skråbenk for første gang. Vi skulle egentlig ta den vanlige benken, men den ble okkupert av en gjeng før vi kom. Det var litt vansklig og uvandt i starten å ligge riktig mens vi løftet, men etter en stund gikk det bedre. Jeg hadde planer om å løfte 50kg for første gang på løs benk i går, men siden skråbenk er hardere valgte vi heller å trene med 40kg. Det var ikke så veldig tungt. Jeg fullførte 1 sett på 40kg og klarte 9 rep på 2. sett. På 3. sett klarte jeg 7 rep før jeg trengte hjelp på den 8.

Så gikk jeg ned på 35kg og til slutt 30kg før jeg sa meg ferdig. Jeg føler selv at det var en veldig bra økt, men jeg skulle ønske at jeg kunne løftet i vanlig benk istede for skrå, men, men. Benk igjen på fredag, jeg gleder meg Cheesy Etter det trente vi rygg, biceps og mage. Syntes alt gikk veldig fint, men jeg kunne kjørt hardere på sittende roing. 50kg blir litt i letteste laget, men det er biceps-musklene som butter, ikke ryggen.

På biceps kjørte jeg 9 rep på 30kg (15kg each) og 2 sett med 25kg (12,5kg each). Deretter var det en blanding mellom 25kg og 20kg. Føler at jeg ble bra sliten her også, men jeg kunne presset meg til å ta et sett til, tror jeg. En ting jeg har lagt merke til er at jeg ikke føler at biceps er ordentlig restituert etter 2 dager, så jeg tror det er riktig at jeg trener det bare 2 ganger i uka, istede for 3 slik jeg først planla.

Jeg har også kommet opp med en idé til endring av treningsopplegget (igjen). Nå som vi trener hardt i benk blir vi veldig slitne i triceps på mandager og fredager og på fredag skal vi egentlig ha nedtrekk med tau og curl. Dette funker egentlig ganske dårlig siden vi er veldig slitne allerede. Derfor har jeg foreslått at vi skal flytte triceps over til onsdager, men vi får se hva som skjer. Der endelig opplegget er 95% ferdig, jeg er bare veldig treig.

Forresten så har jeg flere prøver og innleveringer denne uken, så det er en del stress, tror ikke jeg får skrevet så mye her da. Men skal ta med det viktigste. Kanskje jeg skriver etter fredagen Smiley Stay tuned

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
19.11.08 - Moro!

I dag skulle vi egentlig ikke løfte i benk, men både jeg og BL følte at vi hadde mye energi i kroppen så vi gjorde det allikevel. Syntes det gikk veldig fint, løftet et sett oppvarming med bare stanga. Så gikk vi på 40kg et sett. Så løftet jeg et sett på 45kg og prøve 50kg. På dette tidspunktet var jeg allerede ganske sliten, men klarte 2 rep, som jeg er fornøyd med. Neste uke planlegger jeg å trene med 45kg.

Føler at jeg løfter riktigere i benk nå, enn for 2 uker siden. 40kg er også en del lettere enn det, det var før. Deilig å se fremgang, selv om jeg gjerne skulle ønsket at jeg løftet mye mer enn det jeg gjør nå. Målet mitt har lenge vært 70kg innen sommerferien. Jeg ser lyst på målet og satser på å klare det i goood tid. Time will tell om jeg klarer det. Skal holde dere oppdatert underveis!

Ja, og by the way, litt utenom treningsprat. Jeg hadde stor matteprøve i dag, føler at det gikk til helvette....meneh...no hard feelings. Bare første termin, 0 stress.

Ved siden av benkpress trente vi også skuldre, det gikk fint. Skulderpress er alltid hardt etter å ha løftet i benk, men 35kg (apparat) gikk fint. Så trente vi mage og bein. Prøve for første gang ordentlig beinpress (tilbakeoverlent). Følte meg litt svar da jeg sleit med 80kg, men klarte 100kg 5 rep x 2. Det kommer seg, sakte men sikkert.

Det var alt for denne gang, mer snart. Stay tuned. Ja, og foresten jeg må trene alene på fredag, så jeg kommer neppe til å trene i løs benk, men heller apparat. Dersom jeg er helt resitituert har jeg lyst til å prøve på 63kg, men vi får se åssen det går.

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
29.11.08 - First try!

Lenge siden jeg har skrevet nå, hm. Beklager det. Tenkte på det flere ganger. Har ikke skjedd mye spessielt den siste uka. Prøvde meg på 60kg på fredag, men faila. Derimot løftet jeg 55kg som gikk fint. 60kg burde gå fint før jul en gang.

Som jeg nevnte i første post har jeg lagd en del hjemmesider, nå jobber jeg med en facebook-application som setter opp benkpress-opplegg for 12 uker for deg. Tok opplegget fra en stor og komplisert excel-fil som inneholdte masse unødvendig. Skal reklamere for applicationen seinere, men den er ikke ferdig enda. Er vel ca. 50% overall som gjennstår.



Jeje, reklame, reklame! Cheesy Det var alt for denne gang. Skal legge ut hele programmet jeg kommer til å bruke de neste 12 ukene snart (benkpressprogrammet). Men har ikke tid til det i nærmeste fremtid.

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
Hei:) Jeg har endelig innsett at jeg ikke er som de fleste andre! Har nettopp innrømmet til mor og far at jeg er homofil! Mamma tok det greit, men Pappa derimot! Eneste som holder motet mitt oppe er å trene, trene og trene! Jaja, håper dere har forståelse for det!

Denne meldingen er skrevet av Best_92 en snik som må dø. For all del har ingenting imot homser, men er ikke en selv, beklager.

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Hei:) Jeg har endelig innsett at jeg ikke er som de fleste andre! Har nettopp innrømmet til mor og far at jeg er homofil! Mamma tok det greit, men Pappa derimot! Eneste som holder motet mitt oppe er å trene, trene og trene! Jaja, håper dere har forståelse for det!
Gratulerer, modig gjort.  Bow
Fedre er såvidt jeg vet av hannkjønn ergo tøffe, men han mykner nok til!  Stå på ikke mist noe mot, og trener du hardt nok så kan du jo ende opp som Norges sterkeste Homofile, med mindre jeg skulle komme ut av skapet  woot
He he mye tull fra meg nå, men som sagt, tøft gjort!
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Hei:) Jeg har endelig innsett at jeg ikke er som de fleste andre! Har nettopp innrømmet til mor og far at jeg er homofil! Mamma tok det greit, men Pappa derimot! Eneste som holder motet mitt oppe er å trene, trene og trene! Jaja, håper dere har forståelse for det!
Hvis det er 4 real (vet aldri på internett:p) så all mulig honnør!
Også veldig tøft å stå fram på forum der folk har lett for å slenge litt med leppa:)

Btw, uten sammenheng, du var vel ikke tilfeldigvis kjent som bl.a "thomg" på et annet norsk forum tidligere?

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Hei:) Jeg har endelig innsett at jeg ikke er som de fleste andre! Har nettopp innrømmet til mor og far at jeg er homofil! Mamma tok det greit, men Pappa derimot! Eneste som holder motet mitt oppe er å trene, trene og trene! Jaja, håper dere har forståelse for det!

WTF?? Er du seriøs??

Jæavlig kult da. Gratiss med det.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Best_92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Som sagt, veldig modig gjort:)  Stå på videre, tenk positivt! Du kan jo melde deg på Rabalder?
16 år:

125 kg knebøy.
75 kg benkpress.

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
Kan opplyse alle om at meldingen var skrevet av personen ovenfor, Best_92.

Nei, jeg er ikke homofil.

Btw, uten sammenheng, du var vel ikke tilfeldigvis kjent som bl.a "thomg" på et annet norsk forum tidligere?

HAHA! Jo! -=ThomG=- og Its a war out here er meg Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!