Skrevet av Emne: Sjokomelk er fin restitusjon  (Lest 7552 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #30 : 02. november 2008, 14:48 »
- En halv liter inneholder 16,5 gram proteiner...kanskje i minste laget for en storvokst mann :-)

Det plager meg at énliterskartongene er så vanskelige å finne. Ekte mannfolk drikker en liter av gangen!

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #31 : 02. november 2008, 14:59 »
Da ser du ikke nøye nok i melke skapet. Har funnet sjokomelk i hver bidige butikk jeg er i Smiley
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #32 : 02. november 2008, 15:03 »
Dere må ikke mistolke det hun sier. Det er helt rett at særdeles få TRENGER proteintilskudd, grunnen til at mange tar det er rett og slett fordi det er billigere og lettere å få i seg enn mat, og man slipper da å bruke altfor mye av tiden sin på spising. Typisk at en shake går lettere ned om morgenen for folk som ikke er sultne om morgenen, samme etter trening.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #33 : 02. november 2008, 15:11 »
Om jeg har valget så foretrekker jeg lett en liter eller to med helmelk/lettmelk istedenfor proteinshake/gainer.


Sjokomelken til Q-Meieriene er vel ikke så veldig "gale" den heller; mtp tilsatt sukker.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #34 : 02. november 2008, 16:04 »
Problemet er jo ikke at de anbefaler sjokomelk, men det at de påstår at man pisser ut proteinet man skulle få fra en evt proteinshake. Mulig jeg har gått glipp av noe vesentlig her, men hva skulle i grunnen være den store forskjellen mellom proteinet fra en liter sjokomelk og en liter proteinshake, sånn rent bortsett fra mengden? Om det går på mengde, man pisser jo uansett ikke ut det man har i seg for mye..

..og prisen er jo faktisk tilnærmet den samme.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #35 : 02. november 2008, 16:15 »
Dama er helt klart korrupt og har fått no stæsj av meieriene for å si det der.. Smiley

Men for å være seriøst så driter jeg egentlig i hva diverse "kosthold-eksperter" som dukker opp i VG, KK og lignende sier, ettersom mye av det som blir sagt bare blir for dumt.
Som når jeg gikk på skolen og leste litt i gymboka, der det forsåvidt stod det samme mtp kosttilskudd. Og så stod det  at noen ved en eller annen idrettshøyskole hadde klart å miste 15kg fett og samtidig lagt på seg 15kg muskler på en 6-ukers periode...og alle som har trent litt mer enn bikkupscurl og halvsquat vet at det bare er fjas.

Got pump?

Utlogget Suchianu

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 349
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 349

  • Correct me if I'm wrong.
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #36 : 02. november 2008, 16:32 »
Dette er samme dama som står bak det artige lesestoffet på melkekartongen.
Show your scars!

Waal

  • Gjest
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #37 : 02. november 2008, 16:42 »
Nei, det er viktig å blande det ut med noe, ellers blir det vanskelig å få ned.

Seriøst: hvorfor ikke?

Om hvert jævla måltid hadde bestått av pulver, hadde ihvertfall jeg fått nyresvikt! Tongue

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #38 : 02. november 2008, 16:44 »
Om hvert jævla måltid hadde bestått av pulver, hadde ihvertfall jeg fått nyresvikt! Tongue
Du har to, så kjør på!

Waal

  • Gjest
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #39 : 02. november 2008, 16:45 »

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #40 : 03. november 2008, 00:24 »
Det plager meg at énliterskartongene er så vanskelige å finne. Ekte mannfolk drikker en liter av gangen!

Enig!Pleier ofte å styrte en liter skummetmelk når jeg er riktig tørst :-)

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #41 : 03. november 2008, 18:43 »
Proteinpulver er laaaaaaaaaaangt i fra nødvendig så jeg er litt enig i artikelen ja. Spørs selvfølgelig HVOR hardcore du er med treninga og da, men når det kommer til enden så er det absolutt ikke noe must. Not at all.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #42 : 03. november 2008, 19:23 »
Proteinpulver er laaaaaaaaaaangt i fra nødvendig så jeg er litt enig i artikelen ja. Spørs selvfølgelig HVOR hardcore du er med treninga og da, men når det kommer til enden så er det absolutt ikke noe must. Not at all.
Det der har jo blitt innlært på en ganske effektiv måte her på forumet, gjennom utallige tråder. Folk har jo ikke lenger en egen mening om saken, man sier bare det man har blitt indoktrinert til å si; "vi trenger ikke pulver". Sitter med følelsen av at mange sier dette fordi de tar ord fra forumets "guruer" for å være den hele og fulle sannhet. Tongue
Om en kar veier 150 kg og ganske enkelt ikke har tid til å spise nok, da trenger man jo faktisk å få i seg mer protein, ja kanskje til og med i form av... O gru... pulver..? Pulver er mao nødvendig for noen.


Hvorfor i huleste skal alskens "eksperter" henge seg borti om noen bruker proteinpulver? Er de redd det skal lede til sterkere stoffer eller noe sånt? Ganske så irriterende, serru, men når man ser på at Fedon og Roede fortsatt har "makt" her i landet så er det kanskje ikke noe å lure på likevel.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #43 : 04. november 2008, 12:09 »
Jada, Warlock jeg er litt enig, og for et par år tilbake ville jeg pisset på artikkelen. Men viste du at nåværende Mr. Olympia, Dexter Jackson faktisk ikke bruker proteinpulver? Han sier i allefall så i den ene filmen hans (Titans), og sier han ikke har noe trua på det. Og det er akkurat der det ligger mener jeg i allefall. Hva man har trua på liksom. Jeg har for min del erfart at det å bygge og vedlikeholde muskelmasse går like greit uten proteinpulver. Mange har dette for seg at det er et absolutt must, men jeg kan skrive under på at det er ikke det. Smiley
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #44 : 04. november 2008, 12:34 »
... Men viste du at nåværende Mr. Olympia, Dexter Jackson faktisk ikke bruker proteinpulver? Han sier i allefall så i den ene filmen hans (Titans), og sier han ikke har noe trua på det....
Hmm, like overbevisende som at ingen kroppsbyggere har rørt noe smurfedrops eller satt en sprøyte i toern for å få et aldri så lite forsprang på konkurentene...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!