Skrevet av Emne: Øke i benkpress  (Lest 3683 ganger)

Utlogget Djammen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Sv: Øke i benkpress
« #15 : 17. november 2008, 19:09 »
Ditt problem det, ga deg bare noen tips så begynner du  og symte..se på benken min?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Øke i benkpress
« #16 : 17. november 2008, 19:09 »
Slipper å makse underveis i programmet for å makse når programmet er slutt. Mange tror de må trene så ekstremt tungt hele tiden, hva med å helle bygge overskudd for så å perse med alt det overskuddet i kroppen, enn å slite seg ut på dårlige nestenperser gjennom hele programmet?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Øke i benkpress
« #17 : 17. november 2008, 19:19 »
Ditt problem det, ga deg bare noen tips så begynner du  og symte..se på benken min?

Og jeg lurte på et par ting, så begynner med med forsvar... Jaja, du tar mye i benk

Utlogget eirikk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 395

Sv: Øke i benkpress
« #18 : 17. november 2008, 19:30 »
Ditt problem det, ga deg bare noen tips så begynner du  og symte..se på benken min?
og du har 20kg mer i bøy enn du benker...

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Øke i benkpress
« #19 : 17. november 2008, 20:02 »
Slipper å makse underveis i programmet for å makse når programmet er slutt. Mange tror de må trene så ekstremt tungt hele tiden, hva med å helle bygge overskudd for så å perse med alt det overskuddet i kroppen, enn å slite seg ut på dårlige nestenperser gjennom hele programmet?


Du sier noe der, men et 4 ukers program vil vel ikke skape et så mye bedre fundament for benkstyrken eller, hvertfall når man ikke trener særlig tungt?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Øke i benkpress
« #20 : 17. november 2008, 20:52 »
4 uker trening er ihvertfall 4 mer uker enn ingenting. Går an å kjøre programmet flere ganger etter hverandre feks. I tillegg har vi jo et benkpressprogram her på siden som heter BB's (bamsebjørns) benkpressprogram, men må skuffe deg om du tror du kommer til å løfte særlig tungt der heller.

5x5 er alltids er alternativ om du liker å stadig presse deg til nye høyder.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Øke i benkpress
« #21 : 17. november 2008, 21:42 »
4 uker trening er ihvertfall 4 mer uker enn ingenting. Går an å kjøre programmet flere ganger etter hverandre feks. I tillegg har vi jo et benkpressprogram her på siden som heter BB's (bamsebjørns) benkpressprogram, men må skuffe deg om du tror du kommer til å løfte særlig tungt der heller.

5x5 er alltids er alternativ om du liker å stadig presse deg til nye høyder.


Ja for å være helt ærlig liker jeg å løfte tungt, og slite skikkelig, men ikke slik at det går utover teknikk selvsagt! Men jeg tenker at det er en ting å løfte lett og øke gradvis og trene med overskudd osv, men man må jo komme forbi det platouet man er på nå, feks jeg tror jeg kunne klart 70 kg 2 ganger, og skjønner liksom ikke da poenget med å bruke 4 uker på å komme meg dit Tongue

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Øke i benkpress
« #22 : 19. november 2008, 12:20 »
Ditt problem det, ga deg bare noen tips så begynner du  og symte..se på benken min?

Er vell totalt urelevant hvor mye du løfer i benk om du aldri har hatt fremgang, og en ting er å copy paste ett ett treningsprogram.

Hvorfor skal han begynne mye lavere enn hva han trener med i dag, for så og bygge seg opp til en belastning han allerede klarer?

Synd det er alt for mye copy/paste på forumet fra mennsker som kan alt for lite om trening, og for lite om bakgrunnen til menneskene de skal gi råd.

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Øke i benkpress
« #23 : 19. november 2008, 12:29 »

Ja for å være helt ærlig liker jeg å løfte tungt, og slite skikkelig, men ikke slik at det går utover teknikk selvsagt! Men jeg tenker at det er en ting å løfte lett og øke gradvis og trene med overskudd osv, men man må jo komme forbi det platouet man er på nå, feks jeg tror jeg kunne klart 70 kg 2 ganger, og skjønner liksom ikke da poenget med å bruke 4 uker på å komme meg dit Tongue

For å svare på min egen post her...

Noe av meningen med å begynne en del lavere enn hva du trener med i dag er for å bygge opp til ett overskudd for å kunne øke din maksstyrke, du lar også kroppen få mulighet til å restituere seg og kan være smart til tider å ha en deload fase i treningen.  Men alt dette er avhenger av treningsfrekvensen din, intensiteten, volum, mm.

Anbefaler som andre har å følge dietmar sitt program for økt styrke siden målet ditt er å bli sterkest mulig i benkpress.

Utlogget Hustlr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: Øke i benkpress
« #24 : 19. november 2008, 12:35 »
tror du lett kan klare det vis du trener ofte nok. Jeg gikk opp 50kg i benkpress på 10måneder (fra 50kg i benk til 100kg) så det er nok fullt mulig å klare 25kg på 7måneder. (første 5månedene trente jeg 3ganger i uka, så gikk jeg opp til 4ganger i uka, trener bryst 2 ganger i uken) - da jeg startet å trene veide jeg 75kg, nå varierer jeg mellom 80-82kg.

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Øke i benkpress
« #25 : 19. november 2008, 23:55 »
Hvorfor skal han begynne mye lavere enn hva han trener med i dag, for så og bygge seg opp til en belastning han allerede klarer?

hehehe! HEHE! For å klare å øke over tid må du ikke belaste musklene for hardt, for det klarer ikke musklene mer enn i et par mnd. Og da kan du trene oftere og. Skaff deg et styrkeløftprogram, Sturla Davidsen eller dietmar etc., her skal du legge inn dine maxløft og så får du detaljert hvor mye du skal laste opp med..
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Øke i benkpress
« #26 : 20. november 2008, 00:00 »
se på benken min?
Ja heftig Benk det for en mann på 90 +  woot
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Øke i benkpress
« #27 : 20. november 2008, 00:08 »
hehehe! HEHE! For å klare å øke over tid må du ikke belaste musklene for hardt, for det klarer ikke musklene mer enn i et par mnd. Og da kan du trene oftere og. Skaff deg et styrkeløftprogram, Sturla Davidsen eller dietmar etc., her skal du legge inn dine maxløft og så får du detaljert hvor mye du skal laste opp med..

Du missforstod hele posten min, JEG lurte ikke på hvorfor det var sånn, men når folk kommer med anbefalinger på hvordan det skal gjøres eller ikke gjøres er det greit å komme med en forklaring på dette.

Og hadde du i tillegg lest andre posten jeg har så svarer jeg på det spørsmålet siden Djammen ikke gjorde det.

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Øke i benkpress
« #28 : 21. november 2008, 00:32 »
Ditt problem det, ga deg bare noen tips så begynner du  og symte..se på benken min?

Verdensrekorden for damer i -56 kg's klassen er jo mer enn det...
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!