Skrevet av Emne: Dopingfokus før NSM 09  (Lest 21996 ganger)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #90 : 07. desember 2008, 10:44 »
Strongman har jo høyere oppslutning en noen sinne her i Norge Iceberg.

Det er ikke å anklage andre for negativ og ødeleggende oppførsel når det er fakta Egil leverer i starten på denne tråden. Eller dreier det seg om at du mener Egil dikterer dette?

Jeg for min del hadde faktisk ikke brydd meg om det kom en eneste person og så på hvis jeg er med og konkurerer. Jeg er med for min egen del, ikke for andres.

Dette dopshowet du prater om, er det NSM og/eller strongman konkuransene generelt du mener?

Ser ikke helt hva du vil frem til med den siste biten av innlegget dit. Deltagere på strongman som blir tatt med steroider?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #91 : 07. desember 2008, 11:37 »
At strongman norge er større en noensinne er et resultat av iherdig innsats fra noen få, samt at markedet og produktet er ungt ennå. Å gå fra 0 til 1 betyr nødvendigvis at man er blitt større.
 I det øyeblikket produktet går fra å være "pussig bakgårdsfenomen" til levebrød og kommersiell aktør kommer trykket på organisasjonen til å bli tilsvarende stort og kravene fra samarbeidspartnere og media bli et helt annet.

Min påstand er at organisasjonen vil befinne seg i et vakuum mellom ønsket om å levere utøvere som kan konkurrere på internasjonalt nivå (dopede) og viljen til å fremstå som en seriøs samarbeidspartner og leverandør av underholdning på nasjonalt nivå der man blir akseptert av media (ikke dopede)

Det KAN være slik at man klarer å holde skuta gående uten å ta tak i dopingen, men sjansen for  sponsorer på sikt ønsker å kjøpe seg inn i et produkt som har bagasje i form av den uungåelige negative fokusering på doping er etter mitt syn liten.

Se på Proteinfabrikken og leksen derfra; man har levd av dopede talspersoner i en oppstartsfase for så å dumpe de i det øyeblikket man blir store og seriøse nok.








Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #92 : 07. desember 2008, 11:51 »
Jeg mener Vegard sa det best, dette er ikke ett tema for andre enn en liten gjeng medlemmer på treningsforum.

Det er vel rundt ti personer her inne som får mangelen på dopingtesting i strongman til å virke som ett verdensproblem. 8 av disse burde heller bruke tiden sin på å promotere sin egen idrett ( gjett hvilken)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #93 : 07. desember 2008, 12:05 »


Se på Proteinfabrikken og leksen derfra; man har levd av dopede talspersoner i en oppstartsfase for så å dumpe de i det øyeblikket man blir store og seriøse nok.


DU vet vel ikke hvorfor de "dopede" talpersonene som du kaller dem, ikke er en del av team proteinfabrikken lenger?

Jeg vet.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #94 : 07. desember 2008, 13:09 »
Jeg mener Vegard sa det best, dette er ikke ett tema for andre enn en liten gjeng medlemmer på treningsforum.

Det er vel rundt ti personer her inne som får mangelen på dopingtesting i strongman til å virke som ett verdensproblem. 8 av disse burde heller bruke tiden sin på å promotere sin egen idrett ( gjett hvilken)

Jeg synes faktisk det hadde vært veldig gøy om de hadde lykkes jeg, men som jeg har skrevet og forklart  tidligere så tror jeg man får problemer når sporten skal løftes opp på et høyere nivå rent kommersielt

DU vet vel ikke hvorfor de "dopede" talpersonene som du kaller dem, ikke er en del av team proteinfabrikken lenger?

Jeg vet.


Poenget står sikkert uansett, det finnes en dobbeltmoral hos kommersielle aktører som i stor grad går ut på å redde sitt eget skinn "when the shit hits the fan"


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #95 : 07. desember 2008, 13:31 »
Jeg opplever henvendelser fra nye steder med jevne mellomrom. det er flere kommersielle aktører som ønsker litt strongmanshow rundt omkring. Og de stedene vi har holdt små stevner (under 100 000 i budsjett) ønsker å gjøre det samme om igjen. Smiley

Strongman er gammelt nytt. de første stevnene i Norge gikk vel tidlig på 90-tallet. Internasjonalt så har "moderne strongman" eksistert siden 70-tallet i en eller annen form.

det er en håndfull mennesker som kommer med nogenlunde godt begrunnede innspill MOT strongman og dopingproblematikk. Disse menneskene sin mening må vi ta for det det er, og alle har lov til å mene det de vil. Men jeg greier ikke se logikken i at Strongman er nødt til å bli oppbygd og fungere slik enkelte utenforstående mener og syns. Smiley

Jo mer man regulerer, standardiserer og begrenser en aktivitet, jo mindre interessant blir den. Se på idretter hvor regler og lover blir strengere og strengere uten at det gavner sportens popularitet eller kvalitet. er dette bra? Nei.

Jeg må ærlig innrømme at jeg gjerne skulle vært med på et tidligere tidspunkt i strongman. Jeg føler jeg har rukket for lite av morroa. Men jeg prøver så godt jeg kan å ta igjen det tapte. Smiley

Strongman handler om mye mye mer enn doping. det er snakk om sterke og enkle mennesker, som lever for å trene, løfte tungt og konkurrere mot hverandre i en artig konkuranseform. I tillegg så har vi publikumsapell, og vi opplever at folk elsker å se på det vi gjør. dette er utrolig artig. Å reise på stevner sammen og ha lange og slitsomme helger sammen med mennesker som brenner for det samme som deg, er utrolig givende.

Det føles da veldig rart at det man holder på med blir redusert til gnaging om sprøyter og tabletter.


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #96 : 07. desember 2008, 15:04 »
Honnør Egil:)

La oss si det sånn; hvorfor er strongman den eneste sporten som får denne pepperen av disse utvalgte få her på forumet?

Hvorfor ikke bygging? Hvorfor ikke Sykkling? Hvorfor ikke friidrett? Hvorfor ikke skisport? Vektløfting?

Jo, for enkelte her klarer ikke det faktum at strongman appelerer til folk, mens ingen gidder å se at noen drar et tungt markløft, knebøy og benk. (ingen direkte anklage her, men en tendens)

Er det slik at dere blir forbannet på grunn av at noen snakker om de sterkeste, og mener de på strongman sendingene? Er det virkelig et SÅ stort problem for de enkelte her at de ikke får klarhet i om noen stikker ei nål i rævva eller ikke?

Aner ikke. Mener faktisk at det er mange gode argumenter for at ståa er der den er.

Hvem som er dopet vet vi ikke, for det er faktisk ikke nøye.

Mr Olympia; Hvorfor angripes ikke dette? Neida, ser dere Jay på gymmen er det "faaaan, skjekk den fysikken"...

Denne her diskusjonen er egnetlig utslitt, men det må iallefall argumenteres, og ikke slik Vegard påpekte, bare gjentas en slags generell utblåsning på emnet. Argumenter!:)


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #97 : 08. desember 2008, 21:02 »
Honnør Egil:)

La oss si det sånn; hvorfor er strongman den eneste sporten som får denne pepperen av disse utvalgte få her på forumet?

Hvorfor ikke bygging? Hvorfor ikke Sykkling? Hvorfor ikke friidrett? Hvorfor ikke skisport? Vektløfting?

Jo, for enkelte her klarer ikke det faktum at strongman appelerer til folk, mens ingen gidder å se at noen drar et tungt markløft, knebøy og benk. (ingen direkte anklage her, men en tendens)



igjen må jeg si at jeg ikke tror misunnelse er roten til ALT vondt Wink

sykling? der er det tester. friidrett? tester. skisport? tester. vektløftere? å kritisere seg selv blir kansje litt teit Wink

Grunnen til at det er strongman som får refs er at folk her inne  kan assosiesere seg med strongman som i bunn og grunn er det samme som styrkeløft/vektløfting ( svære folk som løfter tungt ).

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #98 : 08. desember 2008, 22:51 »
Ser den da, men det er jo ikke det samme, dermed bør jo folk egentlig bruke tiden på sin idrett, i steden for å rakke ned på alle andre:(

Hva med highland games? Det er ikke det samme som strongman, men ligner veldig...


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Bobba

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #99 : 09. desember 2008, 08:19 »
Ang strongman og doping. Hva hadde dere ventet dere? Det blir litt merkelig når ellers veldig oppegående personer banker hodet i veggen og anklager alle andre for negativitet og ødeleggende oppførsel. Lukk opp øynene og se dere rundt, revurder og juster.

Kanskje bør dere akspetere at dette er den "markedsplassen" dere promoterer produktet deres i?
Hvis markedet ikke vil ha det, må dere endre produktet, eller oppfattelsen av produktet (det kalles PR)
Jeg tror det blir en øvelse i tolmodighet uten resultat dersom dere tror at norge vil akspetere en noe annet en en klar og entydig antidopingholdning fra dere som leverandør av produktet strongman norge.

Dagens kurs er helt klart både en markedsmessig og moralsk blindgate for organisasjonen i mine øyne. (lukke øynene og skyve ansvaret over på den enkelte utøver)

Merk mine ord-det vil ikke gå an å leve med og av et dopshow i norge på sikt!!!
Hvor lenge går det før en av de håpefulle amatørene blir tatt med bilen full av varer og så skal du se NM i "løpe fra forretningsmessig samarbeid" fra alle deres samarbeidspartnere og "venner"
For viste du det ikke før-så skal jeg jammen fortelle deg at det er penga som rår!!

Dere må gjøre dette rent ellers så vil det for alltid bli en hobby for 4-5 personer...


Beste innlegget her inne sålangt.

Strongman som organisasjon må se til å gjøre noe med dop problemet og ikke unnskylde seg med at hvem som helst kan stille opp osv.

Det er mulig å eksludere personer som ikke er villige til å melde seg inn i et idrettslag/styrkeløftklubb slik at de kan bli testet i treningsperioden.

Strongman må begynne å ta denne problematikken på alvor slik styrkeløft forbundet gjorde på 80tallet. Styrkeløft hadde store dopingproblemer på 80 tallet, men hvis du snakker med doping kontrollørene nå så sier de at det er nesten ikke vits i å teste styrkeløftere for de er rene uansett.
Styrkeløftforbundet har gjort et utrolig godt arbeid mot doping, og jeg håper at Strongman forbundet også vil se lyset, og begynne å arbeide aktivt mot doping.

Hvis ikke så vil ingen ta Strongman seriøst fordi en vet at det er stor sjanse for at flere av deltakerene er dopet, og at forbundet ikke er villige til å gjøre noe med problemet.


Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #100 : 09. desember 2008, 08:56 »
Ser den da, men det er jo ikke det samme, dermed bør jo folk egentlig bruke tiden på sin idrett, i steden for å rakke ned på alle andre:(

Hva med highland games? Det er ikke det samme som strongman, men ligner veldig...



du har helt rett.

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #101 : 09. desember 2008, 09:13 »
det er ikke doping så er problemet men alt doping snakket.
føler du at du ikke kan konkurere uten dop er det du som har ett problem.
strongman eliten er ikke for alle uansett, å jeg kan garantere at selv de som eventuelt doper seg i eliten hadde vert i eliten selv uten doping (hadde evt tatt litt lenger tid osv)

Fordelene uten doping er jo mindre skaderisk, man bruker lengre tid på å øke muskelmasse så sener å leddbånd har sjans til å følle med.
Er overbevist at man kan nå så langt som helst uten doping, det vil bare ta litt lenger tid Wink

Tror ikke færre begynner å "bole" selv om strongman blir dopingfritt.

det jeg tror kommer til å skje om strongman blir dopingfritt er at det kommer til å oppstå sterkmann konkuranser der det ikke er doping kontroll.

kan ikke de heller ta tak i bodybuilding det er de som trenger hjelp spør du meg.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #102 : 09. desember 2008, 10:07 »
Strongman er show, styrkeløft er en gren.
La strongman ha de løse trådene de har.  Wink

Gidder ikke skrive en saklig fortelling på 2 sider.. Det er det nok av folk som allerede har gjort! Smiley


Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #103 : 09. desember 2008, 10:11 »
Hvis ikke så vil ingen ta Strongman seriøst fordi en vet at det er stor sjanse for at flere av deltakerene er dopet, og at forbundet ikke er villige til å gjøre noe med problemet.
Konkurrerer du i Strongman? Hvis ikke, skjønner jeg ikke hvorfor du er så bekymret for om folk vil ta Strongman seriøst!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #104 : 09. desember 2008, 11:21 »
strongman blir nå tatt seriøst nok til å få tv sendinger på norsk tv hvert år:)

VG har skrevet om strongman, dagbladet... Er ikke det å bli tatt seriøst?

Og hvem tar ikke strongman seriøst? Opp til den enkelte å velge:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!