Skrevet av Emne: Dopingfokus før NSM 09  (Lest 21755 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #120 : 09. desember 2008, 20:37 »
Du har sovet i timen nå? Mener du at ADN evt skal reise land og strand rundt og teste utøvere i strongman i hytt og gevær på lik linje med styrkeløfterne? Du tror at ADN gjør jobben gratis hvis vi 30-40 aktive danner en bordtennisklubb? Det er ikke gratis å benytte seg av ADN selv om man er i ett forbund.

Du mener utøverne skal betale skyhøye avgifter hvert år til bordtennisklubben slik at ADN har midler til rådighet for å teste off season og på konkuranser? Vet du hvor mye noe slik evt koster?

Tror du feks Egil har midler til å teste utøvere ved Battle of Viking hvor permiepengene er 10 000 totalt??

Er det NSM du tenker på? Hvem blir fornøyd hvis det blir innført dopingkontroller i strongman? Du eller folket?



Godt å se litt engasjement her Vegar. Jeg tror kostnaden ved å være innmeldt i et idrettslag er moderat jeg, og så langt jeg kan se er man da underlagt NIF regler. Så om jeg ikke tar veldig feil burde dette være en overkommelig kostnad.

At de som deltar i strongman aldri kommer til å gjøre dette er jeg jo veldig klar over, tro meg eller ei, jeg er kun måtelig interessert i teamet, men må smile litt i skjegget av alle fantastiske unnskyldninger for hvorfor man ikke kan underlegge seg testing.

Det kan jo være viljen det står på?

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #121 : 09. desember 2008, 20:40 »
Viljen er der den, men ser ikke hensikten. Hvem skal man gjøre det for? Det er det jeg spørr om. Kan du svare meg på det?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #122 : 09. desember 2008, 20:40 »
Du har sovet i timen nå? Mener du at ADN evt skal reise land og strand rundt og teste utøvere i strongman i hytt og gevær på lik linje med styrkeløfterne? Du tror at ADN gjør jobben gratis hvis vi 30-40 aktive danner en bordtennisklubb? Det er ikke gratis å benytte seg av ADN selv om man er i ett forbund.

Du mener utøverne skal betale skyhøye avgifter hvert år til bordtennisklubben slik at ADN har midler til rådighet for å teste off season og på konkuranser? Vet du hvor mye noe slik evt koster?

Tror du feks Egil har midler til å teste utøvere ved Battle of Viking hvor premiepengene er 10 000 totalt??
Tror du Leif og gutta vil bruke 70 000 kroner på å teste utøverne på Clash of the titans?

Er det NSM du tenker på? Hvem blir fornøyd hvis det blir innført dopingkontroller i strongman? Du eller folket?



standard er ca 500 spenn i året per utdøver så ville ikke kallt det for skyhøye utgifter.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #123 : 09. desember 2008, 20:41 »
500 i året for å være medlem i en bordtennisklubb ja. Tror du fortsatt ADN er blåkors?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #124 : 09. desember 2008, 20:44 »
Viljen er ikke der. Men hvem skal man gjøre det for? Det er det jeg spørr om. Kan du svare meg på det?

Det er et godt spørsmål Vegar. Betyr det at man ikke har interesse av å være deltager eller arrangør av dopfrie show så er det jo om ikke annet et veldig tydelig og ærlig signal til alle, både publikum og sponsorer.


Klar tale er fint.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #125 : 09. desember 2008, 20:47 »
At arrangementene og arrangørene er liberale er det vel ingen tvil om. Jeg har jo vært med og arrangert noen konkuranser. Strongman er jo underholdning. 10 deltagere som alle var medlemmer fra gymmet dro 150 tilskuere på en lørdag. Skal man teste alt eller noe?

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #126 : 09. desember 2008, 20:47 »
Tror ikke det er at det ikke testes som er grunnen til at folk bryr seg, men at det ikke innrømmes. Stiller jo de beste styrkeløftere i dårlig lys når noen kan reppe på norgesrekorden i markløft og fremdeles fremstiller seg som dopfri.

Kunne ikke bry meg mindre om noen av utøverne i NSM er dopet, men når man direkte lyver om at de ikke er/har vært det blir det feil. (tenker da på f.eks karlsen opptreden i god morgen norge)

At det blir for dyrt er jo bare tull, vet ikke hva en test koster men koster bare hundrelapper å melde seg inn i ett idrettslag. Og tror gjerne ADN ville møtt opp for å teste.

Tror heller ikke at de fleste som ser på hadde blitt mindre imponert om vektene var litt lavere. For ola nordmann som får vondt i ryggen av å bære 4 handleposer i fra bilen til kjøkkenet, vil det bety lite om farmersene veide 140kg eller 170kg.



Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #127 : 09. desember 2008, 20:48 »
500 i året for å være medlem i en bordtennisklubb ja. Tror du fortsatt ADN er blåkors?

hva er argumentet ditt? at det påløper deg noen flere kostnader som vi ikke kjenner til? Da er i såfall noen hundretusen medlemmer av NIF lykkelig uvitende om de. Du er klar over at ADN får støtte til sitt arbeid?

Kan du påvise disse merkostnadene?

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #128 : 09. desember 2008, 20:53 »
Tror ikke det er at det ikke testes som er grunnen til at folk bryr seg, men at det ikke innrømmes. Stiller jo de beste styrkeløftere i dårlig lys når noen kan reppe på norgesrekorden i markløft og fremdeles fremstiller seg som dopfri.

Vet ikke av at dette har skjedd i noe strongman stevne?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #129 : 09. desember 2008, 20:54 »
Jeg tror at ADN plutselig ville økt andelen tester i norges bordtennisforbund hvis alle vi i strongman ble medlemmer der!

Helt sikker!

Jeg er enig med Iceberg. Flere av de som driver med strongman kommer aldri til å se noen grunn til å melde seg inni en vilkårlig klubb bare for å skaffe seg et dopingalibi.

Det vil bare dele miljøet opp i to nivå, og de som vil trøkke kan lett gjøre det og delta i de konkurransene de vil likevel. For ingen av arrangørene er klubber i NIF, så alle kan stille uansett tilknytning.

Jeg har sagt det før.... denne diskusjonen vil dukke opp jevnt og trutt. Det tråden ble startet for, var at det faktisk er folk som ringer rundt og LAGER kontrovers og oppslag for å skade arrangement som IKKE er som de liker det...

Minner meg om OTTAR som demonstrerer utenfor strippeshow... Wink

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #130 : 09. desember 2008, 20:56 »
hva er argumentet ditt? at det påløper deg noen flere kostnader som vi ikke kjenner til? Da er i såfall noen hundretusen medlemmer av NIF lykkelig uvitende om de. Du er klar over at ADN får støtte til sitt arbeid?

Kan du påvise disse merkostnadene?

 Så det du mener er at strongman gutta skal bli medlem av NIF slik at de kan bli testet? Bare for å tilfredstille hvem?

Man må jo ha eks antall medlemmer i ett forbund for at ADN skal ta jobben, det er det jeg vil frem til. Klart en løsning hvis man vil bevise sin "uskyld" er å melde seg inn i ett forbund.

Men nok en gang for hvem?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #131 : 09. desember 2008, 20:59 »
Men nok en gang for hvem?

Faan så treige dere tatoverte gullkjedegutter er i topplokket....nå har du spurt om det samme minst 10 ganger - svaret er Iceberg...vær så snill å slutt å gjenta deg selv nå - gå inn på kjøkkenet og putt ei bolle i munnen Grin
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #132 : 09. desember 2008, 21:03 »
Jo, men for hvem skal jeg putte den bollen i kjeften? Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #133 : 09. desember 2008, 21:06 »
FOR MEG!!! Grin

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #134 : 09. desember 2008, 21:08 »
Jo, men for hvem skal jeg putte den bollen i kjeften? Grin

Bare putt den i kjeften jeg er sikker på at den er godkjent av ADN. Fortsetter du med like repeterende adferd får du en diagnose av mann i hvit frakk og blir passet på av Bøs og Skog på lukka avdeling :Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!