Skrevet av Emne: 2 styrketreninger om dagen  (Lest 3127 ganger)

leinen

  • Gjest
2 styrketreninger om dagen
« : 02. desember 2008, 14:06 »
Hei..

Jeg er 20 år gammel og trener 5 ganger i uken (styrke). Er også på protein diett og tar treningen min veldig seriøst.

Jeg vurderer å begynne med 3 styrketreninger ekstra i uken i tillegg til de 5 andre. Disse vil da skje Mandag - Onsdag - Fredag om morgenen i 8 tiden. Samt slenge inn kardio..

Jeg trenger tips om hvordan jeg skal gjøre det..

Noen mener å kjøre som vanlig d 5 treningene om ettermidagen (1 muskelgruppe om dagen) og kjøre mer hele kroppen med lettere øvelser og flere reps.

Hva tror dere?

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #1 : 02. desember 2008, 14:58 »
stagnasjon vil være et ord du burde kunne etter kort tid hvis du gjennomfører 8 styrkeøkter på 5 dager.

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #2 : 02. desember 2008, 15:13 »
LOL...

Arnold trente visst et par ganger om dagen han også. Men du vet hva et slikt opplegg forutsetter? (apropos arnold)
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #3 : 02. desember 2008, 16:38 »
Dette er ingenting å le av. Faktisk så mener jeg å ha lest at Charles Poliquin en gang sa at alle ville hatt bedre utbytte av å trene to ganger om dagen fremfor kun én, sett at programmet er satt opp riktig.

Anbefaler trådstarter å lese denne artikkelen. Der har du program + mer informasjon om det å trene to ganger om dagen.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #4 : 02. desember 2008, 17:01 »
Du kan du jo legge inn 3 ekstra økter med svømming eller sykling hvis du liker så godt å trene Smiley Blir nok veeeldig overkill med 8 styrkeøkter i uken for de aller aller fleste.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #5 : 02. desember 2008, 17:36 »
Med en gang du øker intensiteten slik som du har tenkt til, øker også restitusjonstiden din betraktelig.

hvor lenge har du trent ordentlig før da?
Et hellkroppsprogram du trener 3 ganger i uka er et bra utgangspunkt. i en startfase vil jeg påstå at en split der du trener en musklegruppe mer enn en gang i uken vil være nermere opptimalt, der du får flere økter i uka slik at du kan terpe på teknikk.

Er det en spesiell grunn for at du skal trene en slik split?

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #6 : 02. desember 2008, 17:45 »
Hvis du er så besvisst på det med restitusjon, burde du jo vite at når du går opp til å trene så mye blir det som regel litt for mye av det gode, for ikke å si ensidig.

Kjør heller de tre ekstraøktene med div. sporter. Klatring, svømming, boxing, sykling , ski osv.
hvis ikke må du jo kjøre med lavere intensitet på de vanlige øktene dine, slik at du kan på en måte erstatte disse med de ekstratreningene dine hvis du ABSLOUTT skal ha de me.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #7 : 02. desember 2008, 17:45 »
Om du ikke tror at  5 eller for den saks skyld 3 treninger i uken er nok, prøv deg på Sheiko.

Utlogget Linseprinsen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #8 : 02. desember 2008, 17:46 »
Om Arnold trente flere ganger om dagen, så er det ikke sikkert det er bra for deg.
Regner med at Arnold og mange andre bodybuildere gjorde/gjør en ting forskjell STEROIDER eller en form for doping.

Tviler på du vil ha noe godt av 8 styrkeøkter, men som andre sier kan man jo svømme, sykle eller jogge. Men som du sikkert vet når du trener så mye er kostholdet veldig viktig viss du skal ha fremgang eller blir du fort overtrent.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=44

Leste denne for noen uker siden, kan jo lese den viss du er intresert




Utlogget The boss

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 184

Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #9 : 02. desember 2008, 17:58 »
du kan jo dele opp øktene din mandag,onsdag,fredag, og tilegg kjøre cardio trening..så kjøre du ei styrke økt til på kvelden ?

feks
mandag kl 8 : biceps , cardio
mandag kl 17 brøst , lett triceps

bare et forslag Smiley
KK-67
sponset av:
toppkropp.no
x-life.no


Skal bli rå sterk

Styrkelyft är som ett gift. . . ett underbart sådant!

I think that this contest need,s a little bit of kaz!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #10 : 02. desember 2008, 18:01 »
Jeg tror du må sette deg ned å se på totalvolumet du har nå og hvor jævlig fette mye det øker ved å ha en sånn treningsmengde. Bare det å legge inn 2-3ekstra sett på en øvelse på hver treningsdag forandrer totalvolumet ganske mye... be warned.   SKal du ha så høyt volum må du fase det inn gradvis.
Non Plus Ultra

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #11 : 03. desember 2008, 21:36 »
Vet jeg gjenntar mye som er skrevet her, men uansett, like greit at du får høre det fra enda en person.

Jeg kan med hånda på hjertet si at du kommer til å drepe kroppen din. Energien vil du miste, du vil ikke legge på muskler, men heller tape det osv osv osv.. Om du klarer å gaine mye (uten steroider) ved å trene så mye og ofte skal jeg spise hatten min!

Før trente jeg 5-6 ganger i uka. Jeg syns at selv det var for mye. Da jeg gikk ned til 3-4 økter i uka, og heller satset mer på å spise, sove og trene riktig så gikk alt så mye bedre. 

BTW: Om du kjører de kraftigste steroidene på markedet kan du nok trene 2 ganger om dagen (men det er ikke å anbefale å trøkke drit)

Restutisjonen er like viktig som selve treningen!  Wink

Enig. Jeg har tid og lyst til å trene 7 dager i uka. Men jeg trener 3-4 dager i uka fordi jeg vet at det er bedre for fremgangen.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: 2 styrketreninger om dagen
« #12 : 04. desember 2008, 07:45 »
Enig. Jeg har tid og lyst til å trene 7 dager i uka. Men jeg trener 3-4 dager i uka fordi jeg vet at det er bedre for fremgangen.

Du vet det uten at du prøver ?

Dette med å trene flere ganger i uka, og kanskje flere ganger om dagen, kan så absolutt ha noe for seg så lenge man har intensiteten under kontroll. Dersom man dobler en vanlig 4-splitt til 2 ganger samme splitten i uka - det bærer nok galt av sted. Men å ha flere "lette" treninger trenger overhodet ikke være en dårlig løsning dersom man virkelig vil det. På den andre siden, man vokser nok neppe "dobbelt så bra" av et slikt opplegg selv om det kan være fordelaktig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!