Skrevet av Emne: Skjortejævler  (Lest 25483 ganger)

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Skjortejævler
« #15 : 04. desember 2008, 10:00 »
Har full forståelse for irritasjonene over skjortejævlene jeg, -Kirketeig for eksemple, han er jo den største skjortejævelen av alle! Og vi må ikke glemme bøyjævlene, -det er jo klart jeg blir muggen når jeg løfter mer enn Alex raw i konkurranse før jul 07, og så smeller han til med 341 kg noen måneder etterpå bare fordi han har trent systematisk med utstyr, mens jeg har ruget på en stein... Faen altså!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Skjortejævler
« #16 : 04. desember 2008, 10:06 »
Først, svaret på spørsmålet(?) ditt:

Utstyr brukes av tre grunner:
- løfter mer vekter = setter rekorder/ser tøft ut = mer publikum (kanskje)
- redusert skaderisiko i skuldre og knær pga skjorter og knebind
- utstyrsprodusentene vil tjene penger, og finner opp produkter som lar løfteren løfte mer

Så til dagens tilbakemelding:


Du forstår ikke hvorfor det brukes utstyr i styrkeløft, men i stedet for å spørre på en saklig måte, så babler du om "spinkle jævler", briefing på gymmet og sutrer over at de løfter mer enn deg når de har på utstyret, for så å avslutte med ukens dummeste kommentar om at du er "all-natural" fordi du enten ikke kan, vil eller orker å bry deg med hva du spiser.

Forventet du et fornuftig svar på dette, eller postet du en hjernefjert? Her kommer noen forslag:

1. Post slike oppgulp i din egen logg, så slipper du at de som er interesserte i styrkeløft kaster opp i munnen av dumskapen din.

2. Dersom du ønsker fornuftige svar, ha med å stille spørsmålet, og droppe all sutringen og de underforståtte beskyldningene om at det egentlig er juks?

3. Hvis du ikke forstår, ikke bryr deg, og ikke har tenkt å konkurrere, hvorfor er det da et problem at noen løfter mer enn deg?

Herre...............................

Ærlig talt - synes du at JanB som kjeder seg på jobb fortjener et så langt svar Grin
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Skjortejævler
« #17 : 04. desember 2008, 10:58 »
Først, svaret på spørsmålet(?) ditt:

Utstyr brukes av tre grunner:
- løfter mer vekter = setter rekorder/ser tøft ut = mer publikum (kanskje)
- redusert skaderisiko i skuldre og knær pga skjorter og knebind
- utstyrsprodusentene vil tjene penger, og finner opp produkter som lar løfteren løfte mer


*er vel ganske tydelig at det ikke gir mer publikum...^^
Mannen i gata er ikke hjernedød(?), er ikke sånn at folk kommer strømmende inn så fort det lastes en ekstra skive på hver side. Dog et poeng at det hyppigere blir satt rekorder ettersom utstyr forbedres, men dette gjør også at en rekord ikke blir så "spesiell." Og det er vel bare styrkeløftere selv som synes det ser "tøft ut" ; )

*Ang skaderisiko så er det nytt for meg. Bind som sørger for 100kg ekstra i bøy forebygger neppe mer enn det utsetter utøverens rygg/coremuskulatur for økt risiko. Skal ikke si noe bombastisk mtp benkskjorter, har aldri makset med en, men fullt mulig at disse faktisk beskytter skuldrene såpass at det mer enn oppveier økt belastning på toppen av løftet mtp skader.

*Hvis grunnen til at man løfter med utstyr er for å sørge for penger i kassa til produsenter er det bare trist.


Mulig utstyret kan virke skadeforebyggende for noen.
Men fortsatt er det og blir det en parodi. Tenkte å dra en sammenligning her, men kommer rett og slett ikke på noe i samme klasse=p

Digresjon: Hadde btw vært utrolig morsomt å fått styrkeløft inn i OL, men det blir vel neppe noen realitet med alt rotet med regler/utstyr/forbund?



Utlogget lightweights

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Skjortejævler
« #18 : 04. desember 2008, 10:58 »


Utstyr brukes av tre grunner:


Du forstår ikke hvorfor det brukes utstyr i styrkeløft, men i stedet for å spørre på en saklig måte, så babler du om "spinkle jævler", briefing på gymmet og sutrer over at de løfter mer enn deg når de har på utstyret, for så å avslutte med ukens dummeste kommentar om at du er "all-natural" fordi du enten ikke kan, vil eller orker å bry deg med hva du spiser.


Herre...............................


Likte den opp der. Ukas dummeste kommentar
Når det er sagt, så var innlegget noe satt på spissen. Hørt om retoriske grep for å fange leseren? Smiley Når det kommer til min egen trening, så VET jeg at jeg er en pingle Grin Grin Uansett, beklager å poste et slik innlegg på Norges mest særiøse forum.
trur æ droppe derre plan om å bli tynn,å samtidig sterk!for det funke faen itj!

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Skjortejævler
« #19 : 04. desember 2008, 11:37 »
Men fortsatt er det og blir det en parodi. Tenkte å dra en sammenligning her, men kommer rett og slett ikke på noe i samme klasse=p

Dagen kontradiksjon!  rofl
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Skjortejævler
« #20 : 04. desember 2008, 13:31 »
Hvis du ikke bryr det om hva andre synes så hvorfor orienterer du deg mot andre da?

sant det,men kan ikke si at jeg bryr meg om hva andre synes:)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Skjortejævler
« #21 : 04. desember 2008, 13:42 »
Obvious troll is obvious.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Skjortejævler
« #22 : 04. desember 2008, 13:43 »
Hvis utstyrsprodusentene lagde noe de syntes var flott for å tjene penger behøver jo ikke folk kjøpe det, med mindre de liker det. (dette var ikke myntet på fenrik)

Først, svaret på spørsmålet(?) ditt:
- utstyrsprodusentene vil tjene penger, og finner opp produkter som lar løfteren løfte mer

Jeg hadde forøvrig en samtale med min forlover som er på vei tilbake i styrkeløft med benkpress. Han synes det er uhorvelig moro å løfte mye mer enn han eller ville klart uten skjorte og har begynt igjen pga det. Personlig synes jeg det er artigere å løfte mer kg.

Egentlig synes jeg det er et personlig valg og man må fri seg litt fra hva andre gjør.

I og med denne diskusjonen har vært oppe mange ganger før er det lite nytt å melde. Derfor ber jeg lightweights å lese igjennom tidligere svar i andre tråder for bedre kunnskap om temaet og argumentene.

Men vi er noen jævler med skjorter det har du helt rett i pus.

Utlogget lightweights

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Skjortejævler
« #23 : 04. desember 2008, 13:53 »
Hvis du ikke bryr det om hva andre synes så hvorfor orienterer du deg mot andre da?


Nå var det ikke slik at jeg bastant skulle hevde at min mening var den riktige. Jeg satt å spekulerte på motivene bak skjorteløft i styrkesammenheng. Det jeg mente med at jeg ikke bryr meg om hva andre synses, bunner rett og slett ut i at jeg ikke begynner å løfte med skjorte selv om jeg ser at skjorta er "golden" for mange her inne. Det må det da vel være lov til å mene?  Jeg tar den at utstyr er viktig i proff/eventuelt halvproff styrkeløftsammenheng, selv om jeg sikkert hadde fått mer øynene opp for styrkeløft om det kun hadde vært RAW-styrke det gikk på. Folk er forskjellig. er vel ikke noe galt med det:)  Pus? ja.. jeg er Pus.
trur æ droppe derre plan om å bli tynn,å samtidig sterk!for det funke faen itj!

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Skjortejævler
« #24 : 04. desember 2008, 14:01 »
Du har TYDELIGVIS ikke fulgt med. De som trekker mest folk er pro folkene med DOBBLE skjorter.

Skaderisiko vet du lite når du ikke har prøvd det. Jeg mener at RIKTIG bruk av utstyr er skadeforbyggende.

Produsentet tilbyr kun det den moderne konsumer ønsker. Hadde ikke kunden kjøpt hadde ikke de laget det heller. Når det er sagt er det få sponsorer til styrkeløft. Ingen av lokomotivene på oslo børs eller nasdaq for den del finner man med så mye som en krone. Årsaken er trolig at det ikke er noen som gidder å mase på de. Men når det er sagt så bidrar leverandørene med
a) gratis og rabbatert utstyr til  mange løftere
b) svært rabattert stativ, skiver og stenger til arrangører på internasjonalt og høyt nasjonalt nivå
c) Lisens penger for å få utstyret godkjent for bruk i feks IPF og NSF
d) Donasjoner på ca 100 000 kr  til IPF og mange tusner til nasjonale forbund

Nå skal det sies at teamet supportive shirts har blitt demokratisk stemt over og stort flertall, så dette er noe medlemslandene iallefall i IPF ville fortsette med. som betyr at deres utøver liker drakter og skjorter.

Nå finnes det jo egne forbund som arrangerer konkurranser delvis uten bruk av utstyr.

Når det gjelder Og lignende så er det verdens beste merkevare så de er kun ute etter å tjene penger. De idrettene som er mest aktuell er de mest komersielle som Golf, Amerikansk fotball, Baseball osv. Resten får sitt World Games.

Utlogget lightweights

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Skjortejævler
« #25 : 04. desember 2008, 14:05 »
Jeg sier da ikke at folk flest ikke blir dradd mot de stevnene som det brukes dobble skjorter i.. Jeg sier at JEG hadde likt  styrkeløft bedre uten noe som helst, MIN personlige mening. Men det er det vel tydligvis ikke lov til å ha her, Varknebøyer.

Ps: jeg la ut emnet i Åpent forum, ikke styrkeløft. I og med at jeg som du selv sier, ikke har blodpeiling på hva jeg snakker om. Jeg synes raw-løfting appellerer til MEG. Punktum.
trur æ droppe derre plan om å bli tynn,å samtidig sterk!for det funke faen itj!

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Skjortejævler
« #26 : 04. desember 2008, 14:54 »
Er så bra med styrkeløftere som utrykker at alle som setter spørsmålstegn ved sjorte-bruken, eller angriper den, er "idioter"  Grin

Som regel er "alle" den vanlige mannen i gata. Styrkeløft ---> publikumsvennlig??

Alle jeg kjenner, som trener styrke, og som ikke trener styrke, synes det virker helt "corny" med dissa skjortene, men de er selvfølgelig bare en gjeng med uvitende idioter som egentlig burde synes noe annet..... Smiley

Tror personlig styrkeløft hadde gjort mye bedre profil ovenfor publikum med litt endringer på utstyr, show og vekter (størrelse, og slikt).... men er jo ikke sikkert styrkeløft-sporten selv ønsker dette da Smiley

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Skjortejævler
« #27 : 04. desember 2008, 15:04 »
Det er på tide med et raw-forbund!!!!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Skjortejævler
« #28 : 04. desember 2008, 15:10 »
Det er på tide med et raw-forbund!!!!

Hadde vært artig å ha noe å trene mot ja. Men utstyrsløft = no way, Hose.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Skjortejævler
« #29 : 04. desember 2008, 15:16 »
Argumentet om at utstyret er skadeforebyggende er bare å regne som en dårlig vits  :Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!