Skrevet av Emne: Vil forby doping  (Lest 21504 ganger)

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Vil forby doping
« : 05. desember 2008, 14:11 »
Sitat
I løpet av seks år brukte Kjell Robin Larsen over en million kroner på dopingmidler. I dag er han ufør, og sliter med alvorlige helseplager.

Den tidligere "boleren" i Arendal kjemper nå for å få et forbud mot de farlige stoffene.

Han vil at andre skal slippe å gå i den samme fella som ham selv.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.6339297
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Vil forby doping
« #1 : 05. desember 2008, 14:50 »
Tror egentlig det er Steroider han vil støtte kriminalisering av.
desverre er dette enda en artikkel ødelagt av en lite kunnskapsrik journalist.

temaet, historien og vitnesbyrdet har potensiale. Men artikkelen blir veldig upresis når journalisten ikke har gjort hjemmeleksa si.

Anbefaler ham diskursanalysen "farlig stor" av Svenkerud.

Tviler på at clenbuterol, effedrin, epo, vekst, IGF, Mgf, ghrp-6 osv blir omfattet av en eventuell nlovendring. Det er i så fall synd og trangsynt.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Vil forby doping
« #2 : 05. desember 2008, 14:54 »
Hva med å istedet for å forby AAS og kriminalisere brukerne så har man istedet VELINFORMERT forebyggende arbeid på skoler og lignende. Og ikke slike Adn bedriver det idag, for det er rett og slett tragisk!
Non Plus Ultra

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Vil forby doping
« #3 : 05. desember 2008, 14:59 »
Eneste tapet med å kriminalisere doping, vil være å bruke ressurser på noe som er veldig lavt på listen over (til nå) lovlige samfunnskostnader.

Hvis vi ser bort fra etikk, juks, idrett osv, så er det mange ting som koster samfunnet mye mye mer, og som av den grunn burde kriminaliseres FØR steroider.

HVIS det i det hele tatt er kriminalisering som er løsningen når noe koster samfunnet ressurser.

Basehopping og offpistekjøring sammen med båtlig og jaktturer sørger for kostbare redningsaksjoner. Kan ikke kriminalisere friluftsliv av den grunn.

Røyking og alkohol sørger for enormt forbruk av helsetjenester, kostbar rusproblematikk, vold og sexualforbrytelser + + Man kommer nok ikke til å kriminalisere noe så tradisjonellt akseptert.

Misbruk av andre legale medisiner, benzo, smertestillende osv....

Trafikkulykker som følge av rus, alkohol, idioti osv... kan ikke forby biler av en grunn.

Men man kan avhjelpe mye med FOREBYGGENDE arbeid som VIRKER. Ikke tøv og løgn.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Vil forby doping
« #4 : 05. desember 2008, 15:22 »
Staten tjener jo veldig mye penger på avgifter på røyk og alkohol også da. Hvis noen må få behandling grunnet steroidebruk har man ikke betalt staten noe ekstra for å bruke steroider, men hvis man får lungekreft grunnet røyking har man betalt staten veldig mye penger i avgifter. Samme gjelder for alkohol. Jeg sier på ingen måte at det går opp i opp, men det er noe å ha i bakhodet.

Jeg ser imidlertid poenget med at det finnes viktigere ting for politiet å bruke den hardt pressede tiden sin på.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Vil forby doping
« #5 : 05. desember 2008, 16:32 »
Vi fikk besøk på skolen av politiet og en representant fra ADN, de skulle fortelle om farene ved anabole steroider, proteinpulver og denslags.


 :Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Vil forby doping
« #6 : 05. desember 2008, 16:35 »
Jaha? Hva som var så farlig med proteinpulver da?Tongue
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Vil forby doping
« #7 : 05. desember 2008, 16:39 »
Jaha? Hva som var så farlig med proteinpulver da?Tongue

Dette med proteinpulver var liksom annonsert før foredraget, samt at de hadde ført det opp på "innholdslisten" på presentasjonen. De sa vel ikke stort mer om proteinpulver konkret, men det var heller ikke poenget.


Det gjør ikke akkurat at jeg fikk lyst å ta de MER seriøst når de kommer med sånt.

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Vil forby doping
« #8 : 05. desember 2008, 16:41 »
Vi hadde besøk fra Norges Idrettsforbund.. og de var også max stoka på at all type tilskudd var farlig.. stod der og langet ut i mot det meste utenom tran Tongue  Morro at jeg satt å drakk en shake..  biggrin
Ganske mange som ble provosert av utsagnene hans.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Vil forby doping
« #9 : 05. desember 2008, 16:50 »
Mannen i intervjuet, hummeren som han ble kalt pga sin karakteristiske røde solariumsfarge, enorme armer og fremoverroterte skuldre var en legende i treningsmiljøet Arendal pga sitt ukritiske dop-bruk. 1 mill på seks år er virkelig brutale saker.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil forby doping
« #10 : 05. desember 2008, 16:55 »
Latterlig, enkelt og greit. Om de vil dedikere all sin tid til å jobbe for kriminalisering av AAS og alt som har med det og gjøre, kanskje de bør tenke seg om en ekstra gang og revurdere om det er riktig prioritering? I min bok er det i allefall viktigere saker, men enkelte er jo så hjernebedøvet av egne erfaringer og fastlåste meninger at de ikke skjønner dette. "Jobbe mot tobakk? Næhæi, jeg brukte over en MILLION på dop i løpet av 6 år, så når JEG ikke klarte å kontrollere meg sjøl så kan ikke andre det heller". Tongue
Litt som faren til han gutten som hadde tatt livet av seg i Bigger - Stronger - Faster; han så det ikke en gang som en remote mulighet at andre medisiner enn steroider kunne ha bidratt til at det gikk som det gikk, og hadde det tilsynelatende som sin hjertesak å slåss BARE mot AAS. Det blir hakket for dumt...

I det heletatt, har det vært ett eneste tilfelle av dødsfall der man uten tvil og uten å spekulere har sett at AAS har vært direkte årsak?

ADN er forresten den mest fjollete organisasjonen vi har her i Norge. Sånn rent utenom Ottar da, selvsagt. Om de bare hadde kunne legge antidop-manien fra seg, og faktisk _informere_...... men nei.. Tongue "Proteinpulver kan lede til tyngre stoffer". Blir som å si at drikking av vann kan lede til drikking av kaffe.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Vil forby doping
« #11 : 05. desember 2008, 17:04 »
hehe husker på vdg da vi hadde besøk av en leder i idrettskretsen, og han fortalte kjempe skumle historier om at toppidrettsutøverne hadde stoppa bruken med engang av kreatin og proteinpulver når de hørte hva det inneholdt. Var visst noe ufattelig farlig og skadelige stoffer... jeg spurte selfølgelig hva disse stoffene var og hva som kunne skje men da fikk jeg ikke noe svar og beskjed om at det var ikke det som var det viktige... morsome folk
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Vil forby doping
« #12 : 05. desember 2008, 17:10 »
det at han sitter og viser frem et bilde som tydelig er photoshoppa og falskt gir hele mannen så ufattelig mye mer kredibilitet enn hva han hadde fått om han hadde bildet av en ekte bygger...skulle ønske man kunne gi hønnor til den
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil forby doping
« #13 : 05. desember 2008, 17:14 »
Ja bildet på pcen hans og ja, å bruke det som eksempel må være noe av det absolutt latterligste jeg noen gang har sett i en sak som skal prøve å virke seriøs.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Vil forby doping
« #14 : 05. desember 2008, 17:19 »
Jeg syns det er helt ok å være FOR kriminalisering av steroider. Det er både tankefrihet og ytringsfrihet i dette landet.

Det som er strevsomt er  alt det negative fokuset som rammer folk som ikke har gjort seg skylidg i noe som helst. Hverken juks i idrett eller skade på folk eller samfunn.

Og en annen ting krysset mine små grå.... Han her har brukt en MILLION kroner på varer... og er fortsatt i live til å fortelle om det!!
Han prøvde å sykle ned en bil, men steroidene og gudene vet hva annet greide ikke ta livet av ham.... enda.. jaja

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!