Skrevet av Emne: Kommentarer til mitt treningsprogram, med tanke på å bygge volum  (Lest 1648 ganger)

Utlogget Jannycash

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Sliter med å øke volum på armer og bryst, egentlig øke i volum generelt. Under ser dere programmet jeg kjører nå for tiden. Noen som vil komme med kommentarer til programmet, og eventuelt fortelle om det er noe dere ville forandret på?
Har trent i en del år, men ikke begynnt på studio før nå det siste året. Funnet ut at jeg har trent helt feil i mange år, og derfor hatt lite progresjon. Trener forøverig Mandag, Onsdag og Fredag. Litt Kardio på noen av de andre dagene.

Dag 1
Brystpress med hantler: 12 rep, 10 rep, 8 rep, 6 rep
eller
Benkpress 5x5
Flies på flat benk med hantler: 12 rep, 10 rep, 8 rep, 6 rep
Brystpress skråbenk med hantler: 12 rep, 10 rep, 8 rep, 6 rep
Flies i skråbenk med hantler: 12 rep, 10 rep, 8 rep, 6 rep
Armhveninger: TF
Dips: TF
+ Mage

Dag 2
Benkpress med smalt grep: 3x8-15
Franskpress med z-stang på skråbenk: 3x8-15
Nedpress smalt grep: 3x10
Scott benk - armcurl med vektstang: 3x10
Konsentrert arncurl med hantler: 3x10
Beinpress i maskin: 3x10
Knebøy: 3x10
+ Mage

Dag 3
Markløft: 3x10
Chins bredt grep med vektstøtte: 3x10
Skulderhev til siden: 3x10
Militærpress med hantler: 3x10
Øvre rygg i maskin: 3x10
Korsrygg i maskin: 3x30
+ Mage

Har aldri brukt noe protein eller gainer etter trening, da jeg har litt problemere med nyrene og har blitt frarådet og bruke det. Men lurer på om jeg skal prøve ut kreatin en periode.

Setter pris på kommentarer og svar Smiley

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
1. Du er nødt til å prioritere bein MYE mer enn du gjør her for å vokse bedre over hele kroppen.

2. Hvordan ser kostholdet ditt ut?

3. Jeg er 90% sikker på at du ikke vokser fordi du ikke får i deg nok proteiner.

Dessuten er jeg nesten sikker på at du overtrener brystet ditt.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Du sitter at du sliter med økning i bryst og armer forresten. Prøv å tren litt hardere og halvparten og øvelsene bare. Og se hva som skjer. Samt at du bedrer kostholdet. Maten er 70% når det kommer til å legge på seg muskler.


Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Bein er jo viktig å trene, men å si at han kommer til å vokse i overkroppen av å trene mer en de 6 setta på bein som han allerede gjør er vel å ta litt i ?
Men er enig i at det ser ganske overkill ut på Bryst.

Utlogget Linseprinsen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Hvorfor ikke bare ta et ferdigprogram?
Han som lage det veit som oftest hva han driver med. Bill Starr er et alternativ.

Utlogget Jannycash

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

1. Du er nødt til å prioritere bein MYE mer enn du gjør her for å vokse bedre over hele kroppen.

2. Hvordan ser kostholdet ditt ut?

3. Jeg er 90% sikker på at du ikke vokser fordi du ikke får i deg nok proteiner.

Dessuten er jeg nesten sikker på at du overtrener brystet ditt.
Skjønner hva du mener, men mener dere at et 5x5 program hele veien ville vært bedre enn det jeg kjører nå? Er spessielt armene som jeg føler henger mest etter. jeg har jo trene i flere år og en kompis som begynnte å trene for et halvt år siden har jo større armer enn meg nå Tongue Men det med protein inntaket er jo litt vrient.

Frokost: 3 brødskiver med brunost, leverpostei og skinke. 3 glass melk
0900: En yougurt og 1 glass melk
Lunsj: 4 glass melk, 4-5 brødskiver med ost og skinke
Middag: Hva nå enn som blir servert
Rett etter trening: 3 egg, 1 liter melk, En youghurt med havregryn og rosiner, brødskiver med kjøttpålegg.

Dette er sånn ca. det jeg får i meg iløpet av en dag. Ser det helt håpløst ut?
Og hva mener dere om kreatin?

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

5x5 er bra det Wink Det er ofte når man trener armer mindre at de vokser mer, fordi armene trenger ikke å få så mye juling hvis man kjører baseøvelser.
hvis du stagnerer så kan jo kanskje kreatin hjelpe deg litt men ikke forvent så veldig mye av det.
klarer du feks, 10 reps med 90 kilo i benken så klarer du kanskje 12 reps hvis du begynner med kreatin.

Utlogget Jannycash

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

5x5 er bra det Wink Det er ofte når man trener armer mindre at de vokser mer, fordi armene trenger ikke å få så mye juling hvis man kjører baseøvelser.
hvis du stagnerer så kan jo kanskje kreatin hjelpe deg litt men ikke forvent så veldig mye av det.
klarer du feks, 10 reps med 90 kilo i benken så klarer du kanskje 12 reps hvis du begynner med kreatin.
Okei, men har hørt at man lettere øker muskelmasse (volum) ved bruk av kreatin? Har kjøpt en pakke med CreaForce fra tech nutrition, skal se hvordan det funker Smiley

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Ja, er en del som merker litt økning i volum og Wink men bare ikke forvent så veldige forrandringer.
Det er ganske individuelt, noen er veldig fornøyd med kreatin, mens på andre så har det ikke no særlig virkning. Tror det er snakk om at mellom 10 - 20 % av befolkninga ikke reagerer på kreatin. Men som sakt, det er ganske individuelt, så prøv creaforce å se om det funker for deg Wink
kan også nevne at kreatin er et av de produktene som det er blitt forsket på og har dokumentert virkning. Det finnes ganske mange bullshit produkter ute på markedet som lover gull men som ikke gjør no særlig annet enn å tømme lommeboka til folk Tongue

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Man kan på en måte bil "oppblåst" av kreatin, siden musklene trekker vann til seg ved bruk av kreatin og det er vannlig å gå opp et par kilo.

En råd jeg kan gi deg er at du må ikke ha så mye forventninger til kosttilskudd, som oftest hjelper det veldig lite og man blir skuffet dersom det ikke går som forventet, og ødlegger motivasjonen.
Sats på mye mat, unngå for mye fett og spis mye proteiner, karbohydrater får du nok av gjennom vannlig kost.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Kjør 5x5 du.

Og legg til mer tunfisk, kjøtt og kylling og fisk i kosten din. Og å få deg en solid protein shake etter trening. Så er du iallfall godt på vei.

Utlogget Jannycash

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Kjør 5x5 du.

Og legg til mer tunfisk, kjøtt og kylling og fisk i kosten din. Og å få deg en solid protein shake etter trening. Så er du iallfall godt på vei.
Ja hadde jeg kunnt ta de shakene uten å risikere helsa på grunn av nyrene så ville jeg kanskje gjort det Wink

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

om du sliter med nyrene så ikke bruk kreatin. ta heller protein da. protein er viktigere en kreatin etter min mening
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Jannycash

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

om du sliter med nyrene så ikke bruk kreatin. ta heller protein da. protein er viktigere en kreatin etter min mening
Har lest meg fram til at kreatin er forsket på og at Creaforce ikke er skadelig for nyrene. Men det er noe av stoffet i proteinpulveret som jeg ikke skal ha for mye av. Det som er noe dritt. Legen som sa det, så regner med at han vet bedre enn meg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!