Skrevet av Emne: Det du ikke visste om melk  (Lest 61354 ganger)

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Det du ikke visste om melk
« #225 : 13. februar 2009, 18:04 »
Men la oss nå si da at melk er så utrolig fyfy å drikke, at man får hjerteknark og kreft og aids av melk osv.

Hva er best å drekke da? Vann??


Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Det du ikke visste om melk
« #226 : 13. februar 2009, 18:11 »
Jeg har nå drikke melk i alle år og synes det er utrolig godt men jeg går ikke rundt å prøver å hjernevaske meg selv (som noen tydeligvis gjør her) med at det er så sunt når så mye av studier etc bekrefter det motsatte.

Det er ingenting som tyder på at kumelk er bra for mennesker. Det at det er så mange mennesker som er intolerante mot melk burde bety at dette ikke er bra for menneskekroppen...og når man da i tilegg legger frem solide studier på at melk ikke er sunt.. så er det ganske godt gjort av de som fortsatt gaper om at melk er kjeeempe sunt og de som sier annet bare prater piss  :Smiley

Men la oss nå si da at melk er så utrolig fyfy å drikke, at man får hjerteknark og kreft og aids av melk osv.

Hva er best å drekke da? Vann??



Jeg har ikke sagt at melk fører til alle mulige helselidelser men at man får bedre benbyggning av å drikke melk er en stor løgn...og det er også mye som tyder på at det øker faren for diabetes. Om det øker mulighet for kreft og annet kan jeg ikke uttale meg om..men jeg hadde ikke blitt overrasket for å si det sånn

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Det du ikke visste om melk
« #227 : 13. februar 2009, 18:26 »
Hvis du ikke vet hvorfor folk i Norge har høy andel av beinskjørhet, og ikke forstår at melk ikke er en avgjørende faktor på dette, bør du ikke snakke høyt om forskning eller fysiologi. Ikke at du er kjent for dette Wink

Ja hvorfor har Norge en høy rate av benskjørhet når vi får i oss så mye melk ?...tipper du vil nevne noe om innaktivitet eller høy levealder her. Så landsoversiktene som jeg nevner viser altså at landene hvor befolkningen drikker mest melk, dvs USA og Norge ligger i verdenstoppen med benskjørhet.. Disse landsoversiktene er en sterk pekepinn på melkens betydning men ikke noe bevis...det som beviser det derimot er når man i tillegg via store studier innad i landene kommer til samme resultat. Og da nevner jeg feks det store studiet på 78000 sykepleiere i USA som ble fulgt i en tolvårsperiode og det uten tvil visste at mer melkedrikking ga høyere rate av benskjørhet. Da begynner vi å snakke bevis i mine øyne....

 Herunder nevnes bare et par av mange store studier ( fra USA og Australia ) om melkedrikkingens effekt på   benmassen. For de intereserte er det ikke vanskelig å finne seriøse studier som beviser dette

Growing evidence is showing that calcium in milk does not protect against osteoporosis. For example in a 12-year Harvard study of 78,000 women, those who drank milk three times a day actually broke more bones than women who rarely drank milk. Similarly, a 1994 study in Sydney, Australia, showed that higher dairy product consumption was associated with increased fracture risk: those with the highest dairy consumption had double the risk of hip fracture compared to those with the lowest consumption.

Author Russell Eaton says: 'Dairy milk does increase bone density, but this comes at a terrible price. The latest research is showing that far from protecting bones, milk actually increases the risk of osteoporosis by eroding bone-making cells. Also, people with osteoporosis have a much higher incidence of heart disease and cancer, and the evidence is pointing at milk as the common factor. '

http://www.ajph.org/cgi/content/abstract/87/6/992?maxtoshow=&HITS=10&hits=10&RESULTFORMAT=&fulltext=harvard&andorexactfulltext=and&searchid=1&FIRSTINDEX=0&sortspec=relevance&resourcetype=HWCIT






Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Det du ikke visste om melk
« #228 : 13. februar 2009, 19:08 »
Nesten så jeg tror hele den gjengen som poster kontroversielle ting er samme personen. Er det så sinnsykt vanskelig å linke eller henvise til kildene som dere limer inn? Er ganske lett å se at ingen av dere har vært i nærheten av høyere utdanning.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Det du ikke visste om melk
« #229 : 13. februar 2009, 19:58 »
Nesten så jeg tror hele den gjengen som poster kontroversielle ting er samme personen. Er det så sinnsykt vanskelig å linke eller henvise til kildene som dere limer inn? Er ganske lett å se at ingen av dere har vært i nærheten av høyere utdanning.

Greit å linke til kildene som du sier....men det er alikevel ikke min plikt å gjøre den jobben for deg. Jeg nevner forskjellige studier og hva resultatet av disse er og er du interesert i  kan du enkelt finne disse selv. Dessuten hadde du vært litt tålmodig så hadde du sett link til ihvertfall en av studiene.

 Å komme med bastanta påstander om min utdanning eller andre her på forumet sier vel det meste om deg...ihvertfall nok til at jeg ser det meningsløst å diskutere med deg. Mulig du har høy utdanning men folkeskikk har du tydeligvis ikke

Utlogget Walter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Det du ikke visste om melk
« #230 : 13. februar 2009, 21:28 »
Dårlig folkeskikk ja.....det går faktisk an å spørre om man kan få link til kilder på en høflig måte. En ting er at selv etter alt som tyder på at melk ikke er sunt så har man fortsatt på seg skylapper å rakker ned på alle som sier noe stygt om melken....og i tilegg komme med påstander om utdanningen til folk her. Bare et ord er dekkende...apekatt

Når det gjelder melk

1 Melk er ment for kalver
2 Store deler av verdens befolkning er intolerante mot melk
3 De land hvor menneskene inntar mest melk er også de land med mest benskjørhet
4 Mange store studier innad i mange land viser at økt melkedrikking faktisk øker raten av benskjørhet
I tilegg er det også masse studier som viser at det øker faren for diabetes og hjerte kar sykdommer

Greit nok med folk som pimper i seg melk og tror på at tvreklame er sannhet, men andre oppegående mennesker her på forumet bør da i det minste se at det er noe som skurrer i påstanden om at melk er sunt og bra for benbyggningen

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Det du ikke visste om melk
« #231 : 13. februar 2009, 21:37 »
Nesten så jeg tror hele den gjengen som poster kontroversielle ting er samme personen. Er det så sinnsykt vanskelig å linke eller henvise til kildene som dere limer inn? Er ganske lett å se at ingen av dere har vært i nærheten av høyere utdanning.

Symbiose, du er den mest arrogante, nedlatende dusten på dette forumet. Sorry as, måtte bare få det ut, du kommer alltid med kommentarer om hvor dumme vi er, og hvor smart og klok du er... Jeg tror du har hatt en dårlig oppvekst og dårlig barndom siden du er så usikker på deg selv.
Her kommer vi med med info, vi linker til sider, vi har kanskje ikke HELE studiene ord for ord her, men oppsumeringen av den, men alikevel klager du som en bortskjemt drittunge.
Du må visst ha alt inn med en teskje du. Få høre symbiose, hva er denne høye utdanningen du har da??? Hvis du vil ha noen lange hele studier så kan du kontakte notmilk.com og få 1000 av de sendt til deg, kanskje du kan få det på lydbånd også, fordi du vil sikkert høre hele studien i audio versjon også før du tror på det..   Er så latterlig hvor overlegen du tror du er. Greit at du vil ha links , det kan du få, men de kommentarene dine som du kommer er så nedlatende og arrogante... Lær deg respekt for andre mennesker, uansett om du TROR du er så mye bedre enn dem. Patetisk
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Waal

  • Gjest
Sv: Det du ikke visste om melk
« #232 : 13. februar 2009, 21:45 »
Man trenger ikke alverdens av utdanning for å forstå ut av studiene og all fakta som er lagt fram, at melk ikke bare er positivt.

Symbiose er sikkert en svett, nyutdannet realfagstudent, som har null bakkekontakt grunnet at han/hun ikke vet å omgås annet enn teoribøker Wink

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Det du ikke visste om melk
« #233 : 13. februar 2009, 21:53 »
Man trenger ikke alverdens av utdanning for å forstå ut av studiene og all fakta som er lagt fram, at melk ikke bare er positivt.

Symbiose er sikkert en svett, nyutdannet realfagstudent, som har null bakkekontakt grunnet at han/hun ikke vet å omgås annet enn teoribøker Wink


Syns det er faktisk mer ufattelig at du prioriterer studier fremfor dine egne erfaringer og menneskeheten generelt sin erfaring med melk.

Hvis melk er så forbanna farlig som disse studiene og enkelte personer her legger frem og skal frem til. Så er det faen ikke mye som er trygt å spise lenger. Og hva faen skal vi gjøre da? Leve på lut og kaldt faen. Forsker man nok på alt finner man sikkert dritt om det aller meste.

Dessuten melk kommer jo fra alle verdensdeler og alle pattedyr omtrent, er dette tatt med i betraktning? Melk fra ei voldtatt og spedalsk ku fra India ville ikke jeg valgt melken til fremfor en ku jeg selv hadde hatt som husdyr.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Det du ikke visste om melk
« #234 : 13. februar 2009, 21:55 »
Symbiose, du er den mest arrogante, nedlatende dusten på dette forumet. Sorry as, måtte bare få det ut, du kommer alltid med kommentarer om hvor dumme vi er, og hvor smart og klok du er... Jeg tror du har hatt en dårlig oppvekst og dårlig barndom siden du er så usikker på deg selv.
Her kommer vi med med info, vi linker til sider, vi har kanskje ikke HELE studiene ord for ord her, men oppsumeringen av den, men alikevel klager du som en bortskjemt drittunge.
Du må visst ha alt inn med en teskje du. Få høre symbiose, hva er denne høye utdanningen du har da??? Hvis du vil ha noen lange hele studier så kan du kontakte notmilk.com og få 1000 av de sendt til deg, kanskje du kan få det på lydbånd også, fordi du vil sikkert høre hele studien i audio versjon også før du tror på det..   Er så latterlig hvor overlegen du tror du er. Greit at du vil ha links , det kan du få, men de kommentarene dine som du kommer er så nedlatende og arrogante... Lær deg respekt for andre mennesker, uansett om du TROR du er så mye bedre enn dem. Patetisk

Jeg syns dette du skrev her faktisk passet mye bedre om deg selv. Syns også faktisk du traff spikeren mitt på hodet om dette var hadde vært rette mot deg selv.

Syns du er mer personlig og grov i dine uttaelser enn det Symbiose er.


Waal

  • Gjest
Sv: Det du ikke visste om melk
« #235 : 13. februar 2009, 22:03 »
Hvis melk er så forbanna farlig som disse studiene og enkelte personer her legger frem og skal frem til. Så er det faen ikke mye som er trygt å spise lenger. Og hva faen skal vi gjøre da? Leve på lut og kaldt faen. Forsker man nok på alt finner man sikkert dritt om det aller meste.

DCStroyer, du får leve på kostilskuddet ditt da, ingen som har sagt at noe er trygt å spise heller Wink


Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Det du ikke visste om melk
« #236 : 13. februar 2009, 22:06 »
DCStroyer, du får leve på kostilskuddet ditt da, ingen som har sagt at noe er trygt å spise heller Wink



Nei jeg gir faen jeg Wink

Eter alt jeg syns er godt, så sant det er treningsmessig forsvarlig å spise det.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Det du ikke visste om melk
« #237 : 13. februar 2009, 22:07 »
Jeg syns dette du skrev her faktisk passet mye bedre om deg selv. Syns også faktisk du traff spikeren mitt på hodet om dette var hadde vært rette mot deg selv.

Syns du er mer personlig og grov i dine uttaelser enn det Symbiose er.



Skjønner ikke hva du snakker om.
Jeg viser respekt til andre mennesker, det kan du se gjennom alle innleggen mine, men når folk som symbiose begynner å blir frekk i kjeften fortjener han ikke mer respekt av meg selv eller andre. Vis respekt, og få respekt, enkelt... Man kan ikke bare forvente å få, og aldri gi selv.... Har jeg noen gang begynt å være respektløs ?? Da må du vise meg det du...
Symbiose sin personlighet er arrogant og respektløs, thats a fact...
Viser han respekt, får han respekt...
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Waal

  • Gjest
Sv: Det du ikke visste om melk
« #238 : 13. februar 2009, 22:08 »
Nei jeg gir faen jeg Wink

Eter alt jeg syns er godt, så sant det er treningsmessig forsvarlig å spise det.

Jeg er enig med deg, jeg drikker melk jeg og, selvom jeg "vet" det er farlig.
På samme måte som folk som røyker, de vet det er farlig.

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Det du ikke visste om melk
« #239 : 13. februar 2009, 22:11 »
Her kommer vi med med info, vi linker til sider, vi har kanskje ikke HELE studiene ord for ord her, men oppsumeringen av den, men alikevel klager du som en bortskjemt drittunge.

Hvilke linker? Hvilke kilder? Det eneste jeg ser er en haug med poster uten en eneste henvisning til noe som helst. Gang på gang blir jeg nødt til å spørre hvor du har fått alt ifra. En liten link er ikke mye å forlange av dere i det hele tatt.

Utdanning? Lite relevant i denne diskusjonen, men akkurat nå holder jeg på med sivilingeniør i petroleumsfag, så jeg har nok litt mer vett i skallen enn gjennomsnittet.

I det hele tatt er jeg skeptisk til mennesker som ikke kan noe så grunnleggende som norsk rettskrivning. At de i tillegg skal formidle (kontroversiell) informasjon uten noe som helst form for henvisninger til kilder blir helt galt.

Lær deg å linke og vise hvor du har fått ting fra, med mindre du er tilbakstående burde det ikke være vanskelig. Respekt for mennesker har jeg alltid, du ser aldri at jeg angriper andre på forumet.

@Waal

Du har nok rett i at jeg er en realfagsstudent Smiley. Men sosialt fungerer jeg ganske godt, og regnes som ganske sympatisk. Det er bare det at det kryr av idioter på internett, noe som gjør at jeg ikke alltid har en vennlig tone.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!