Skrevet av Emne: Hvilken type karbohydrat kilde er best?  (Lest 15113 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #60 : 30. desember 2008, 19:10 »
Er ikke 70 % da, men ratioen av carbs, protein og fett så er det carbs du skal ha høyest prosent av. Jeg prøver å følge : før trening = ratio - 4-2-1, rett etter trening 65-35-5, så neste måltid 50-30-20, så 60-30-10, så resten av dagen følger jeg best mulig 50-25-25 ratio

Det er heller ikke noe bevist med å spise store måltider og ha færre måltider enn flere måltider.

"Many studies have concluded that those who eat four to six smaller meals per day have less body fat than those eating two or three meals a day, despite the fact that both groups eat about the same amount of calories "


Eating a large meal increases the opportunity for fat cells to extract fat from the blood and, therefore, grow bigger. Fat cells can actually adapt to a pattern of large, infrequent meals by becoming more efficient at storing fat.

In addition, a two-to-three-meal a day pattern causes the body to face long stretches without food. This eating pattern actually tricks the body into thinking it's in a starvation state, initiating physiological changes that actually slow down your body's resting metabolic rate, the number of calories "burned" at rest. This occurs because your body is trying to conserve energy for fear of starvation. A reduction in metabolic rate slows fat loss. This is another reason why diets do not work. Our body responds to the reduction in calories as if it were starving and your metabolism slows down.

Once again, if you are trying to lose fat by decreasing your caloric intake, it is best to eat small meals and snacks four to six times a day so your metabolic rate will stay "revved" up throughout the day, making fat loss and/or maintenance a much easier and healthier task. Of course, be sure that the meals are nutritious, well-balanced, and low in fats and simple sugars. If you eat four to six meals a day and don't eat healthy, low-fat foods, you are missing the big picture.





http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=172

Denne studien beviser at det ikke stemmer at forbrenningen går ned.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #61 : 30. desember 2008, 19:15 »

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=172

Denne studien beviser at det ikke stemmer at forbrenningen går ned.



STudier mot studier... igjen, vi får velge selv hva vi vil følge
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #62 : 30. desember 2008, 19:16 »
Den er grei.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #63 : 30. desember 2008, 20:33 »


STudier mot studier... igjen, vi får velge selv hva vi vil følge

dette er det smarteste du har skrevet på dette forumet.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #64 : 30. desember 2008, 20:46 »
dette er det smarteste du har skrevet på dette forumet.

Totalt enig.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #65 : 30. desember 2008, 23:46 »
Det angående fytinsyre er jo dokumentert da... det er harde fakta... tror du jeg fant på fytinsyre,haha.

Du kan sikkert google det opp og finne mye om det...

hehe, no må du ikke påføre meg rykte om at jeg står for bare frukt og urter..
Jeg snakker jo om protein også da, de beste kildene... whey protein isolate, kylling, kalkun, organiske egg, tunfisk etc...

Jeg sier heller ikke at du skal kutte ut brød fullstendig, men velge et bedre alternativ laget av surdeig eller spirret korn...
Jeg kjenner en med master i ernæringsfysiologi, en som studerer folkehelsearbeid.
Seminarene jeg har vært på har jo lster med referanser og kilder, forskning...
Man har ikke seminarer med info som er dårlig backed up,og ivertfall ikke personer som shawn phillips og luke lowrey, de trener folk i Nba, nfl, nhl, og OL deltagere...
Tror ikke disse klientene hører på akkurat hvem som helst...
SÅ jeg er ganske trygg i mine statements....
Pluss de er i tillegg logisk noen av dem.

Men som sagt, velg selv liksom..

Urter er bare for å hjelpe rensingen,sier jeg at de bygger noe som helst??
SNakker jeg ikke om protein heller???

Jeg snakker om viktigere ting enn inntak, men om opptak og absobering, og hvordan man gjør alt sammen effektivt....

Men det er til syvende og sist ditt eget valg hva du gjør..
Resultater er king, jeg har fått resultater med disse metodene, og ganske raskt..
Det gjør disse statementsene jeg har kommet med enda klarer og definert i mine øyner

Så det du egentlig sier er at du ikke kan en dritt selv men har hørt at urter, proteiner og frukt er bra?

Jeg bryr meg ikke om hva du forteller om, jeg vil vite hva slags bakgrunn du har for å komme med alt dette, at du kjenner en kar som er kul holder liksom ikke.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #66 : 31. desember 2008, 00:29 »
 Lips Sealed
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #67 : 31. desember 2008, 00:40 »
Onkelen min er ernæringsfysiolog, kjenner en til i sydney, kjenner også en som er folkehelsearbeider, de seminarene jeg har vært på er ikke åpent for the public, egentlig, jeg var heldig å ta del i den og fikk æren av å være der med masse proffe folk, utøverer og trenere i eliten, nba, nfl, nhl, OL deltagere også noen major league players...
Pga jeg har signert en non-disclosure agreement, så kan jeg ikke nevne hvem som var der med navn. fordi de ikke ville at folk skulle vite hvor de har fått edgen sin over motstanderene sine, hehe, er litt ego og rart synes jeg, men det bestemmer ikke jeg.
Så fra det seminaret har jeg fått masse info og papirer, pluss tilsendt en del e-books.
Jeg har mail adressen til en certified nutritionalist som jeg får mye info fra, som jeg kjenner godt gjennom et basketball camp i sydney... hun sender meg masse skriftlig info fra reseach etc, siden jeg er svært intressert i kosthold og ernæring... skal studere det selv snart.
JEg skal spørre etter mer info angående dette, og opprette en tråd med en mer fyldig forklaring på hva det går ut på regarding fytinsyren og opptak etc....

hvis du har noe bedre enn dette må du gjerne komme med det...
Det handler om å utvikle oss sammen, da kan ikke jeg bare sitte tilbake med infoen jeg vet, og fordi du eller hvem andre ikke har hørt om disse påstandene jeg kommer med, så er det ikke god nok grunn til å utelukke det.
DU, dere kommer med deres, jeg kommer med mitt, slik finner vi ut sammen.
Slik utvikler vi oss best sammen... team effort
Jeg gidd ikke komme med noe som oppspinn og tull, hvorfor skulle jeg??
Alle kildene mine er er mer enn nok troverdige, hva er kildene dine?? google search???


Derja! Ville bare vite om du var en som hadde en kul kompis eller om du faktisk har lagt litt effort i å lære, noe det nå viser seg at du har gjort Wink

Har tenkt litt på dette med fruktkarbs, og lurer på å teste en gang på nyåret, 1mnd helt uten korn, pasta++ og bare karbo fra frukt og grønt og sånn.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #68 : 05. januar 2009, 00:52 »
Onkelen min er ernæringsfysiolog, kjenner en til i sydney, kjenner også en som er folkehelsearbeider

Jeg har 4 fettere som har mastergrad i diverse grener innenfor sivilingeniør. Ene av dem er på vei til å ta en doktorgrad. Faren til damen min er en lege og eier en klinikk. Jeg har tatt i hånden til Stoltenberg. Fetter min er i politiet og forteller meg ting som er "ikke åpent for the public". Jeg får høre militære hemmeligheter fra kameraten min som er litt oppe i systemet.

Hva gjør alt dette her meg til? Ikke en jævla dritt.


Alle kildene mine er er mer enn nok troverdige, hva er kildene dine?? google search???

Å høre ting er ikke det samme som å tillegne seg fakta eller studere det. I tillegg til at man pøser ut påstand på påstand uten kilder mister du mye av troverdigheten din. Hver gang noen spør hvor du har fått dette fra gjentar du det samme igjen og igjen:

Luke Lowrey
Shawn Phillips
som bare jobber med "de beste av de beste"
seminarer som ikke har navn, sted eller dato.

Som igjen ikke betyr en dritt. Og er lite troverdige.

Slutt å angripe folk når de har lyst til å se kilder på tvilsomme poster fra deg. Google og internett generelt er gode informasjonskilder hvis man er kritisk til artiklene og det at artiklene har kilder generelt, noe det meste si poster ikke har.

Hvis du skriver noe fra de hemmelige "e-books" tingene dine kan du i det minste skrive kilder, jeg tviler sterkt på at heltene dine har gitt hundrevis av forskere munnkurv.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #69 : 06. januar 2009, 00:46 »
 Grin
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #70 : 06. januar 2009, 11:30 »
Sånn ja, nå mister du all troverdighet du kanskje har hatt, kjipern den pølsa, eid ut og inn av tf.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #71 : 06. januar 2009, 12:36 »
Nok en gang har overanalysering ikke kommet til noe positivt...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #72 : 06. januar 2009, 12:51 »
Eat, shit and lift. What more is there to do? biggrin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #73 : 06. januar 2009, 12:58 »
Du har forurenset dette forumet med dine kommentarer. Og jeg vil ikke være i nærheten av et forum du er på.
Du er ikke litt barnselig nå Thebridge Wink?
Hvis alle her skulle sluttet bare fordi det er en person inne på forumet som ikke liker deg, hadde det ikke vært så mange igjen:p

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Hvilken type karbohydrat kilde er best?
« #74 : 06. januar 2009, 14:37 »
Bare en siste post:

1. Lær deg å ikke ta ting seriøst på nettet. Det er noe alle burde lære seg første dagen de starter opp datamaskinen.

2. Jeg har ingenting imot deg som person, for jeg vet faktisk ingenting om deg. Hva du har skrevet derimot har jeg noe imot, da det meste er drit. Etter at du gjorde ditt inntog her har forumet blitt med dine egne ord, kraftig forsøplet.

Selv om posten min var litt satt på spissen er det også sant, kildehenvisningene dine er ekstremt mangelfulle. Man trenger ikke en lang liste, men å poste artikler uten noe som helst kilde, for så å slenge opp to navn når noen ber om å få se kilder er lite troverdig.

3. Istedet for å ta dette som et nederlag; prøv heller å være voksen og fortsett. Kom med gode artikler med kilder, vis at jeg tar feil, få meg til å holde kjeft, for jeg sier for det meste ingenting når det kommer artikler/kommentarer/råd/tips av god kvalitet.

Jeg er sikker på at noen kan vikariere for deg som konspiratør inntil du kommer tilbake. Lykke til Smiley
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!