Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 346001 ganger)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #2040 : 18. mars 2009, 16:15 »
Gud er perfeksjonist? Tydligvis...IKKE.  Han har jo laget en jord full og feil og mangler, og et menneske som gjør onde ting (fordi Gud sendte satan ned til helvete), og samtidig tror mindre og mindre på Ham.

Hva er det Gud gir tilbake?
Når dere får spørsmålet om hvorfor hundretusenvis av uskyldige små barn dør hvert år, og hvorfor deres Gud ikke gjør noe med dette, så har dere alltid som svar at Gud har en plan med oss alle. Hvilken PLAN er overhode forenelig med å ta livet av et barn som ikke engang har opplevd jorden? Det finnes ingen logikk i dette. Jada, jeg vet at Guden deres ikke opererer etter logikk, men hvis alt skal tolkes og legges i hendene på Ham så står vi jo igjen som mennesker uten fri vilje.

Det jeg har lurt litt på er hvorfor disse pastorene for de litt ekstreme menigheten, pinse, evangeliesenteret og slikt fjolleri alltid ser så sleske ut. Hvorfor har de alltid sleske skjorter, 80-talls hår, litt harry klokker og bruker ALLTID sitt særdeles usympatiske sleskete fåresmil når man snakker med dem. De virker så selvgode og gale at jeg får lyst til å kline dem rett ned når jeg ser dem. Er dette en test fra Gud? Har han skapt de kristne så jævlige, ignorante og sleske for at vi andre skal tvile? Hva mener du om dette?
Ja, jeg ser ondskapen i verden som en del av livets prøvelser.
En general som skal rekruttere nye soldater gjør det samme. Han lar ikke guttene kose seg i lyngen for å finne ut om de er verdt å ta vare på, men tester dem. Harde tak og blodslit. Noen gir opp og går sin egen vei. Andre biter tennene sammen for å holde ut. Belønning, heder og ære er tross alt lovt.
Jeg tror Gud skapte oss for å ha samfunn med oss. Å glede seg sammen med oss, slik sine foreldre nyter tiden og utveksler kjærlighet med sine barn. Men her nytter det ikke å trenge seg innpå. Soldaten må VILLE, det samme må barnet.
Gud kommer til å opphøye sine disipler, slik en general opphøyer sin soldat. En dag skal vi selv "bli Ham lik", dvs Gud kommer til å gi oss del i sin egen arv. En dag blir den hardt prøvede soldaten belønnet og tildelt tittelen "general" - en dag blir barnet voksent og forstår foreldrenes tidligere formaninger fullt ut.
Guds belønning er utrolig for den som tviholder på evangeliet om nåden.

Når det gjelder ulike kristne folk du har sett eller møtt, så kan jeg ikke uttale meg så spesifikt. Men jeg føler det i stor grad samme som deg. Det er mye hykleri og falskhet der ute. Jeg har selv store problemer med å finne meg til rette i mange kristne sammenhenger. Det er ikke lenge siden jeg ble invitert på møte i en ny menighet som gjorde meg svært utilpass. Mange steder tror jeg satan sniker seg inn, mens den Hellige Ånd har blitt drevet ut. Dette kjennes ikke åpenbart, men for den som kjenner Skriften, så skal det kunne kjennes om dette er ekte. Mange som kaller seg kristne gir uttrykk for at livet som kristen fjerner problemer. Slik er det ikke. Vanskeligheter vedvarer, og det oppstår fiender. Kristne har alltid vært forfulgt, noe som skal intensiveres før Jesu komme.
Ikke la kristne fortelle deg om Bibelen, men la den tale for seg selv. At det finnes mange "falske profeter" der ute snakker nemlig Bibelen mye om. Satan kan være like mye innad i "kristne" kretser som utenom.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #2041 : 18. mars 2009, 16:46 »
Så det du sier er egentlig at gud er en pervers torturist som setter sine undersåtter på prøve for å se om de er verdige en plass i hans syke harem Huh
Er man en god person som bruker livet sitt til å hjelpe andre mennesker men ikke tror på den allmektige så skal man altså steikes og brennes i evig tid ?
Hmmm fantastisk god og snill og human denne gudfiguren du tror på er ass?  woot
Halleluja for verdens stokkdumme idioter...

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2042 : 18. mars 2009, 16:48 »

Men det er i det minste bra at du erkjenner at det finnes mye dårlige folk i kristen sammenheng. Når jeg ser sånne ekstreme fundamentalist-kristne, og det gjelder til en viss grad også deg ( for du har mange ekstreme meninger) så tenker jeg; " hehe, hvis dette Bibeltullet HADDE vært sant, så hadde nok disse menneskene kommet til Satan. For de har nok misforstått Guds budskap."
Sa brura

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2043 : 18. mars 2009, 16:55 »
For å si det på en human måte. De som ikke erkjenner seg selv som et syndig mennekske i forhold til Guds hellighet, og tar imot frelse for sine synder, blir ikke inkludert i det vi kan kalle paradis.

Det som er utenfor paradis er ondt. Hvem har makt over det onde, jo Satan. Hyggelig.

Selv en jævel (for å bruke det ordet) kan komme inn i himmelen dersom han bevisst erkjenner seg selv som et syndig menneske, og tar imot nåde for sine synder, selv om dette skjer i hans siste levende minutt. Urettferdig, ja. Men, sånn er Gud. Rettferdig for de som tror, og urettferdig for de som ikke vil tro. Men, hvis man ikke tror spiller det jo ingen rolle uansett om Gud er rettferdig eller urettferdig da han ikke eksisterer...
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #2044 : 18. mars 2009, 17:05 »
Så det du sier er egentlig at gud er en pervers torturist som setter sine undersåtter på prøve for å se om de er verdige en plass i hans syke harem Huh
Lidelsen er midlertidig. Belønningen varer for evig.
Sitat
Er man en god person som bruker livet sitt til å hjelpe andre mennesker men ikke tror på den allmektige så skal man altså steikes og brennes i evig tid ?
Hmmm fantastisk god og snill og human denne gudfiguren du tror på er ass?  woot
Halleluja for verdens stokkdumme idioter...
Gud dømmer ikke gode mennesker til steiking og brenning i evig tid. Men hva som er "godt" i Guds øyne er ikke nødvendigvis det samme som manges oppfatning av det gode.
Er vi "gode" mot andre for selv å forvente noe tilbake? Eller gir vi også av vår godhet med visshet om at vi ikke vil kunne få noe igjen? Det er forskjell på å be en velstående kompis eller en uteligger på middag, som eksempel.
Elsker vi våre kjære? Hva så? Er det noen sak?
Elsker vi våre fiender?
Gud gjennomskuer våre "gode" gjerninger som egentlig er egoistisk motivert.
Hvis vi forkaster Hans evangelium om godhet og nåde er vi ikke gode i Guds øyne.

Gud dømmer rettferdig, den kristne forventning nummer ut i nettopp det.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #2045 : 18. mars 2009, 17:09 »
For å si det på en human måte. De som ikke erkjenner seg selv som et syndig mennekske i forhold til Guds hellighet, og tar imot frelse for sine synder, blir ikke inkludert i det vi kan kalle paradis.

Det som er utenfor paradis er ondt. Hvem har makt over det onde, jo Satan. Hyggelig.

Selv en jævel (for å bruke det ordet) kan komme inn i himmelen dersom han bevisst erkjenner seg selv som et syndig menneske, og tar imot nåde for sine synder, selv om dette skjer i hans siste levende minutt. Urettferdig, ja. Men, sånn er Gud. Rettferdig for de som tror, og urettferdig for de som ikke vil tro. Men, hvis man ikke tror spiller det jo ingen rolle uansett om Gud er rettferdig eller urettferdig da han ikke eksisterer...
Sånn er gud sier du?, jaja heldig du da som har snakket med gud? gi meg gjerne nummert hans for jeg føler jeg har en høne og plukke med denne selvgode torturisten.
En overlevende fra en konsentrasjonsleier sa visstnok "hvor var du gud" når han leste et skillt inne i leieren mange år senere hvor det stod at "gud var med oss", men det var vel bare en prøvelse det og som de kristne sier  what

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #2046 : 18. mars 2009, 17:10 »
Selv en jævel (for å bruke det ordet) kan komme inn i himmelen dersom han bevisst erkjenner seg selv som et syndig menneske, og tar imot nåde for sine synder, selv om dette skjer i hans siste levende minutt. Urettferdig, ja. Men, sånn er Gud. Rettferdig for de som tror, og urettferdig for de som ikke vil tro. Men, hvis man ikke tror spiller det jo ingen rolle uansett om Gud er rettferdig eller urettferdig da han ikke eksisterer...
«En av forbryterne som hang der, spottet ham også og sa: «Er ikke du Messias? Frels da deg selv og oss!» Men den andre irettesatte ham og sa: «Frykter du ikke Gud, enda du har samme dom over deg? For oss er dommen rettferdig, vi får bare igjen for det vi har gjort. Men han har ikke gjort noe galt.» Så sa han: «Jesus, husk på meg når du kommer i ditt rike!» Jesus svarte: «Sannelig, jeg sier deg: I dag skal du være med meg i paradis.»

Joh. 23, 39-43

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #2047 : 18. mars 2009, 17:13 »
Lidelsen er midlertidig. Belønningen varer for evig.Gud dømmer ikke gode mennesker til steiking og brenning i evig tid. Men hva som er "godt" i Guds øyne er ikke nødvendigvis det samme som manges oppfatning av det gode.
Er vi "gode" mot andre for selv å forvente noe tilbake? Eller gir vi også av vår godhet med visshet om at vi ikke vil kunne få noe igjen? Det er forskjell på å be en velstående kompis eller en uteligger på middag, som eksempel.
Elsker vi våre kjære? Hva så? Er det noen sak?
Elsker vi våre fiender?
Gud gjennomskuer våre "gode" gjerninger som egentlig er egoistisk motivert.
Hvis vi forkaster Hans evangelium om godhet og nåde er vi ikke gode i Guds øyne.

Gud dømmer rettferdig, den kristne forventning nummer ut i nettopp det.
Jada jesus
Er det noen som bruker hele livet sitt på å sleike gud i ræva for å få en plass i noe så absurd som "paradis" så er det vel de kristne...

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2048 : 18. mars 2009, 17:15 »
«En av forbryterne som hang der, spottet ham også og sa: «Er ikke du Messias? Frels da deg selv og oss!» Men den andre irettesatte ham og sa: «Frykter du ikke Gud, enda du har samme dom over deg? For oss er dommen rettferdig, vi får bare igjen for det vi har gjort. Men han har ikke gjort noe galt.» Så sa han: «Jesus, husk på meg når du kommer i ditt rike!» Jesus svarte: «Sannelig, jeg sier deg: I dag skal du være med meg i paradis.»

Joh. 23, 39-43


ok. og?

erik. 18.03, 17.15

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #2049 : 18. mars 2009, 17:22 »
Jada jesus
Er det noen som bruker hele livet sitt på å sleike gud i ræva for å få en plass i noe så absurd som "paradis" så er det vel de kristne...
Kristne er ikke bedre enn andre, hvis du oppfattet meg slik.

ok. og?

erik. 18.03, 17.15
Dette er den kristne nåden i et nøtteskall.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #2050 : 18. mars 2009, 17:33 »
Kristne er ikke bedre enn andre, hvis du oppfattet meg slik.Dette er den kristne nåden i et nøtteskall.
Så den ene ender i helvete til evig tid og den andre i paradis fordi han smisket seg til nåden. Er dette moralen?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2051 : 18. mars 2009, 17:36 »
Kristne er ikke bedre enn andre, hvis du oppfattet meg slik.Dette er den kristne nåden i et nøtteskall.

jeg spør igjen. og?
du trenger ikke forkynne til oss vettu;)

alle vet hvordan religionen din fungerer. alle her har vært i kirker, lært om det på skolen, kjenner en kristen osv. desverre imotstening til dere når det gjelder evolusjon og vitenskap.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #2052 : 18. mars 2009, 17:38 »
Et lite tankekors er jo at Ghandi og Buddah ifølge bibelen brenner i helvete men dersom fex Fritzl angrer sine synder på dødsleie så skal han altså leve i evig paradis Help rofl

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2053 : 18. mars 2009, 17:43 »
Sånn er gud sier du?, jaja heldig du da som har snakket med gud? gi meg gjerne nummert hans for jeg føler jeg har en høne og plukke med denne selvgode torturisten.
En overlevende fra en konsentrasjonsleier sa visstnok "hvor var du gud" når han leste et skillt inne i leieren mange år senere hvor det stod at "gud var med oss", men det var vel bare en prøvelse det og som de kristne sier  what

Dette står skrevet med svart tekst i en bok vi kaller for den hellige skrift, også kalt bibelen.

Tenker du på hans vegne eller på de hans tanker på de andres vegne, de som ikke overlevde?
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2054 : 18. mars 2009, 17:45 »
jeg spør igjen. og?
du trenger ikke forkynne til oss vettu;)

alle vet hvordan religionen din fungerer. alle her har vært i kirker, lært om det på skolen, kjenner en kristen osv. desverre imotstening til dere når det gjelder evolusjon og vitenskap.

Hadde du visst hva du virkelig går glipp av tror jeg ikke du hadde taklet å forkaste tilbudet.

Hvis du tror du lærer Gud å kjenne igjennom KRL bøkene på skolen, eller av å gå i kirken må jeg nok skuffe deg der gitt.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!