Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 345888 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: allmektig Gud
« #2115 : 23. mars 2009, 16:47 »
Vel, det var bare en tankevekker, som jeg sa. Det står ikke i Bibelen. Jeg synes uansett å se sammenhenger mellom natur og Guds vilje. Kostholdet er et annet eksempel. Bibelen sier ikke mye om det (med unntak av jødiske forskrifter), men dyreføde er å anse som en gave fra Gud, noe som ikke faller i god jord hos de fleste.

Kjødet (kroppen vår) er riktignok syndig av natur, så på den måten henger det ikke sammen å leve etter alle "livets lyster" og samtidig følge Guds bud. Samtidig tror jeg det å følge Guds vilje er sunt både fysisk og mentalt. F. eks. sier jo Skriften at vi skal svette for å få mat på bordet. (1Mos 3, 17-19).  Dette kan illustrere at vi faktisk bør slite og bruke kroppene våre litt, for å ha god helse. Det passer jo forøvrig godt inn i manges stillesittende hverdag. Det kan være deilig å daffe ja, men det er ikke det beste når alt kommer til alt. Da velger jeg å tro at "naturen" straffer oss hvis vi lar være, noe som samsvarer med Guds Ord.
Hva mener du jeg velger å se bort ifra?


Du finner tilfeldige sammenhenger som tilfeldigvis kan tolkes i en retning du finner "meningsfull" eller riktig. Det blir mildt sagt rart.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2116 : 23. mars 2009, 22:41 »
Ifølge bibelen er det også en grov synd å "forspille sin sæd på marken" så jeg regner med at du ikke bruker høyrehånda til det de fleste gutter bruker den til Huh Altså runke om du ikke forsto.....
Ifølge bibelen er det også nesten umulig for rike folk og komme igjennom perleporten og i og med at vatikanet er en av verdens rikeste institusjoner/land så vet vi vel hvor den sjarmerende og opplyste pave benedikt havner >Cheesy

Istedenfor å ta bare et utdrag av teksten "spille sæd på marken" så kan du lese hele sammenhengen så kan du se at det ikke er imot noe form for onanering. For å gi en kort oppsummering, kommer utrykket onanering ifra onan(en mann fra bibelen) som nektet å gi sin bror etterkommere som Gud sa han skulle, onan skulle med andre ord ha sex med broren(som var død) sin kone. Onan gikk med på dette siden de var samme kjøtt og blod(Gammle testamente og før i tiden hadde andre skikker osv til Jesus kom igjenn) Men historien er at Onan hadde sex med kvinnen, men rett før han eakulerte tok han ut penisen sin ut av broren sin kone å lot sæden spille på marka. Så det som var ondt i Guds øyne var at onan hadde sex med henne uten la henne få barn(altså på en måte utnyttelse av henne for sitt eget behov)

2. mener at en rik ikke kan komme inn i himmelen/perleporten?

Du ser og leser men forstår ikke. Jesus sier at det er vanskelig å komme inn i himmelen når du er veldig rik. Du kan bare velge Gud eller mammon(mammon betyr penger)
Altså har du kjærlighet til penger og ikke Gud vil du ikke komme til himmelen.

Evangeliet etter matteus. kapittel 6,24
Ingen kan tjene to herrer. Han vil hate den ene og elske den andre, eller holde seg til den ene og forakte den andre. Dere kan ikke tjene både Gud og Mammon

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #2117 : 24. mars 2009, 06:39 »
Istedenfor å ta bare et utdrag av teksten "spille sæd på marken" så kan du lese hele sammenhengen så kan du se at det ikke er imot noe form for onanering. For å gi en kort oppsummering, kommer utrykket onanering ifra onan(en mann fra bibelen) som nektet å gi sin bror etterkommere som Gud sa han skulle, onan skulle med andre ord ha sex med broren(som var død) sin kone. Onan gikk med på dette siden de var samme kjøtt og blod(Gammle testamente og før i tiden hadde andre skikker osv til Jesus kom igjenn) Men historien er at Onan hadde sex med kvinnen, men rett før han eakulerte tok han ut penisen sin ut av broren sin kone å lot sæden spille på marka. Så det som var ondt i Guds øyne var at onan hadde sex med henne uten la henne få barn(altså på en måte utnyttelse av henne for sitt eget behov)

2. mener at en rik ikke kan komme inn i himmelen/perleporten?

Du ser og leser men forstår ikke. Jesus sier at det er vanskelig å komme inn i himmelen når du er veldig rik. Du kan bare velge Gud eller mammon(mammon betyr penger)
Altså har du kjærlighet til penger og ikke Gud vil du ikke komme til himmelen.

Evangeliet etter matteus. kapittel 6,24
Ingen kan tjene to herrer. Han vil hate den ene og elske den andre, eller holde seg til den ene og forakte den andre. Dere kan ikke tjene både Gud og Mammon
rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl Help Help Help Help Argue Argue Argue Argue Argue Argue Argue Argue Argue Argue Argue Argue rofl rofl rofl rofl rofl

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #2118 : 24. mars 2009, 06:57 »
http://www.dagbladet.no/2009/03/23/nyheter/skole/innenriks/5431481/
"Min hensikt med artikkelen er å fremme kritisk sans i forhold til det som står i lærebøkene. Det er viktig at elevene får et forhold til hva som er teori og hva som er vitenskaplig fakta. Jeg opplever at flere lærebøker presenterer teorier som om det skulle være fakta."

Lærer?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2119 : 24. mars 2009, 07:43 »
fy faen for en idiot.

det FINNES IKKE VITENSKAPELIGE FAKTA. det finnes bare vitenskapelige teorier.
en teori er den høyeste annerkjennelsen en idee innen vitenskapen kan få. folk tror ordet teori betyr vill gjetning eller å finne på svada.

"Selv om utviklingslæren er seiglivet, er forskere i ferd med å avlive den."

det er så dumt jeg får lyst til å grine.
er forresten underlig vi gjør det dårlig på pisa undersøkelser  Grin

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: allmektig Gud
« #2120 : 24. mars 2009, 08:57 »
http://home.powertech.no/haraldfa/mot-xx.html

Jeg syntes det er fantastisk at troende, som UAC sier, finner enhver slutning som kan trekkes dithen de selv vil, for så å påpeke åpenbare "sannheter" i bibelen. Det at de ikke ser dette selv engang, tyder jo sterkt på et ensporet, ukritisk, uærlig livssyn, hvor det viktigste i livet er å klamre seg til den lille redningsflåten de har liggende i usikkerhetens hav - et hav hvor vi andre svømmer og koser oss.

Å være uvitende om sin egen uvitenhet er den uvitendes sykdom.
Amos Bronson Alcott

Religiøse tror de vet. Vi andre vet vi ikke vet.





The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #2121 : 24. mars 2009, 10:07 »
Istedenfor å ta bare et utdrag av teksten "spille sæd på marken" så kan du lese hele sammenhengen så kan du se at det ikke er imot noe form for onanering. For å gi en kort oppsummering, kommer utrykket onanering ifra onan(en mann fra bibelen) som nektet å gi sin bror etterkommere som Gud sa han skulle, onan skulle med andre ord ha sex med broren(som var død) sin kone. Onan gikk med på dette siden de var samme kjøtt og blod(Gammle testamente og før i tiden hadde andre skikker osv til Jesus kom igjenn) Men historien er at Onan hadde sex med kvinnen, men rett før han eakulerte tok han ut penisen sin ut av broren sin kone å lot sæden spille på marka. Så det som var ondt i Guds øyne var at onan hadde sex med henne uten la henne få barn(altså på en måte utnyttelse av henne for sitt eget behov)

2. mener at en rik ikke kan komme inn i himmelen/perleporten?

Du ser og leser men forstår ikke. Jesus sier at det er vanskelig å komme inn i himmelen når du er veldig rik. Du kan bare velge Gud eller mammon(mammon betyr penger)
Altså har du kjærlighet til penger og ikke Gud vil du ikke komme til himmelen.

Evangeliet etter matteus. kapittel 6,24
Ingen kan tjene to herrer. Han vil hate den ene og elske den andre, eller holde seg til den ene og forakte den andre. Dere kan ikke tjene både Gud og Mammon

Hvorfor var da presteskapet i Europa blant de rikeste i verden i flere hundre år og styrte/eide en tredjedel av Europas totale gullreserver? Jaja...

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2122 : 24. mars 2009, 10:21 »
Istedenfor å ta bare et utdrag av teksten "spille sæd på marken" så kan du lese hele sammenhengen så kan du se at det ikke er imot noe form for onanering. For å gi en kort oppsummering, kommer utrykket onanering ifra onan(en mann fra bibelen) som nektet å gi sin bror etterkommere som Gud sa han skulle, onan skulle med andre ord ha sex med broren(som var død) sin kone. Onan gikk med på dette siden de var samme kjøtt og blod(Gammle testamente og før i tiden hadde andre skikker osv til Jesus kom igjenn) Men historien er at Onan hadde sex med kvinnen, men rett før han eakulerte tok han ut penisen sin ut av broren sin kone å lot sæden spille på marka. Så det som var ondt i Guds øyne var at onan hadde sex med henne uten la henne få barn(altså på en måte utnyttelse av henne for sitt eget behov)

2. mener at en rik ikke kan komme inn i himmelen/perleporten?

Du ser og leser men forstår ikke. Jesus sier at det er vanskelig å komme inn i himmelen når du er veldig rik. Du kan bare velge Gud eller mammon(mammon betyr penger)
Altså har du kjærlighet til penger og ikke Gud vil du ikke komme til himmelen.

Evangeliet etter matteus. kapittel 6,24
Ingen kan tjene to herrer. Han vil hate den ene og elske den andre, eller holde seg til den ene og forakte den andre. Dere kan ikke tjene både Gud og Mammon

Hva skjer med " du skal ikke begjære din nestes kone"? Gud ville i dette tilfellet med broren Onan, at han skulle knulle hustruen til sin bror? Dette er jo litt sykt er det ikke? Man må jo begjære noen for at man skal kunne få ståkuk og knulle dem, eller hva?

Kan Gud overkjøre bibelen når han føler for det? Liten selvmotsigelse der, da Bibelen er perfekt og noe man skal følge slavisk, siden den er skrevet av Gud.
Sa brura

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #2123 : 24. mars 2009, 10:36 »
utdannelse->kunnskap->atraktiv jobb->penger->helvete

jesus er livet->jesus er livet->jesus er livet->fattig->framstår som en kunnskapsløs idiot-jesus er livet->himmelen
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2124 : 24. mars 2009, 10:44 »
Hva skjer med " du skal ikke begjære din nestes kone"? Gud ville i dette tilfellet med broren Onan, at han skulle knulle hustruen til sin bror? Dette er jo litt sykt er det ikke? Man må jo begjære noen for at man skal kunne få ståkuk og knulle dem, eller hva?

Kan Gud overkjøre bibelen når han føler for det? Liten selvmotsigelse der, da Bibelen er perfekt og noe man skal følge slavisk, siden den er skrevet av Gud.

Så ble hun med barn igjen og fødte en sønn; hun kalte ham Onan.  5 Siden fikk hun enda en sønn og kalte ham Sjela. Da han ble født, var Juda i Kesib.
     6 Juda tok en kone til Er, sin eldste sønn. Hun hette Tamar.  7 Men Er, Judas eldste sønn, gjorde det som var ondt i Herrens øyne, og Herren lot ham dø.  8 Da sa Juda til Onan: «Ta din brors kone hjem til deg, gift deg med henne i din brors sted, så du kan skaffe din bror etterkommere.»  9 Men Onan visste at barna ikke skulle høre ham til. Når han hadde omgang med sin brors kone, lot han sæden gå til spille på jorden, for at broren ikke skulle få etterkommere. 10 Men det Onan gjorde, var ondt i Herrens øyne, og han lot også ham dø

Juda(faren) fant en kone til sønnen(Er), det var vel sånn i gammle dager at faren fant en fin kone til sønnene og kvinnene ville gifte seg ganske fort vist det var en bra mann(brydde seg kansje ikke så mye om utseende bare mannen var bra og kunne fø både kvinnen å barna som ble født. Uansett var det faren som sa at kona til Er som døde, skulle gifte seg med Onan så han kunne få etterkommere. Onan begjærte henne garantert siden han bare hadde sex med henne for sexens skyld, og lot sæden spille på marka.
Gud lot ham dø.

Selv forstår jeg ikke helt dette bibelverset, men jeg kan forstå det vist skikken var sånn før i gammle dager at man tok brorens kone vist man ikke hadde kone fra før av når broen døde, det var liksom ren høffelighet og skikk, det blir heller ikke ekteskapsbrudd når hun gifter seg på ny siden det står " til døden skiller oss ad". Når en dør i ekteskapet kan en gifte seg på ny uten synd i bilde:)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: allmektig Gud
« #2125 : 24. mars 2009, 10:47 »
Når en dør i ekteskapet kan en gifte seg på ny uten synd i bilde:)


Med øye for øye friskt i minnet - hvis jeg tar knekken på OJ, og deretter banker løs på hans fohenværende kone etter OJ's siste åndedrag, så kommer jeg fortsatt til himmelen?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2126 : 24. mars 2009, 10:51 »
utdannelse->kunnskap->atraktiv jobb->penger->helvete

jesus er livet->jesus er livet->jesus er livet->fattig->framstår som en kunnskapsløs idiot-jesus er livet->himmelen

Selv om en er kristelig kan en ha utdannelse, en bra jobb, og en del penger, samt ha Jesus er livet, men det kan være vanskelig å være kristelig siden når man har mange penger kan man fort bli ganske grådig, og kan føre til at penger blir det viktigste i livet. At man blir fattig når man er kristelig vil jeg ikke si stemmer siden jeg ikke er fattig selv. Den som ikke har og ikke gidder å jobbe for det, skal til og med bli fratatt det minste han har(det nytter ikke å være lat, man trenger penger i dette livet for å overleve, men når det går over til å overleve for å få mest penger blir det galt.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2127 : 24. mars 2009, 10:53 »

Med øye for øye friskt i minnet - hvis jeg tar knekken på OJ, og deretter banker løs på hans fohenværende kone etter OJ's siste åndedrag, så kommer jeg fortsatt til himmelen?

?? vist du banker opp OJ, så banker du dama hans, om du da kommer til himmelen?

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #2128 : 24. mars 2009, 11:06 »
Så ble hun med barn igjen og fødte en sønn; hun kalte ham Onan.  5 Siden fikk hun enda en sønn og kalte ham Sjela. Da han ble født, var Juda i Kesib.
     6 Juda tok en kone til Er, sin eldste sønn. Hun hette Tamar.  7 Men Er, Judas eldste sønn, gjorde det som var ondt i Herrens øyne, og Herren lot ham dø.  8 Da sa Juda til Onan: «Ta din brors kone hjem til deg, gift deg med henne i din brors sted, så du kan skaffe din bror etterkommere.»  9 Men Onan visste at barna ikke skulle høre ham til. Når han hadde omgang med sin brors kone, lot han sæden gå til spille på jorden, for at broren ikke skulle få etterkommere. 10 Men det Onan gjorde, var ondt i Herrens øyne, og han lot også ham dø

Den allmektige Gud som ikke engang gadd blande seg inn i jødeutryddelsen, og diverse andre grufulle ting der mennesker i titusentall og mer har blitt slaktet, gikk inn og begynte og detaljstyre en familie, og drepte til og med en som sikkert bare ble litt nervøs under samleiet og trekte seg ut da han skjønte han hadde en litt kinkig allmektig gud hengende over seg.
Jo da det virker sannsynlig.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2129 : 24. mars 2009, 11:21 »
Den allmektige Gud som ikke engang gadd blande seg inn i jødeutryddelsen, og diverse andre grufulle ting der mennesker i titusentall og mer har blitt slaktet, gikk inn og begynte og detaljstyre en familie, og drepte til og med en som sikkert bare ble litt nervøs under samleiet og trekte seg ut da han skjønte han hadde en litt kinkig allmektig gud hengende over seg.
Jo da det virker sannsynlig.

Dette med at Gud blandet seg inn i bare denne familien stemmer ikke, men han blandet seg også inn i denne fordi denne historien i bibelen har en betydning som vi kan lære av. Man må av og til lese 1-2 kapittler der "fortellingen" starter før man kan forstå hvorfor Gud blandet seg inn i denne familien. Jeg kan lese hele denne fortellingen og "prøve å gi et fornuftig svar senere når jeg ikke er på skolen. Men det har altså seg en grunn.
Det med hitlers jødeutryddelse har alt med at jødene skal bli hatet, vi har alle fri vilje til å drepe andre, stopper det Guds plan å drepe noen kristne eller jøder kan han gripe inn uten at det tukler med noens frie vilje siden han beskytter kristelige og jøder når noen prøver å stå i veien eller drepe noen som skal forkynne Guds ord til noen som ikke har hørt det osv. Mange kan også bli kalt jøder selv om de ikke er troende. kan ikke gi et godt svar på dette øyeblikkelig

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!