Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 346081 ganger)

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: allmektig Gud
« #2310 : 06. mai 2009, 19:31 »
Så lenge man har det bra si Cheesy


Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: allmektig Gud
« #2311 : 07. mai 2009, 02:02 »
Hvis vi forestiller oss at Gud ikke finnes. Hva står vi igjen med da? Jo, mennesket. Hvem er skyld i all nød og elendighet? Jo, mennesket.
Der må eg bare kommentere å si at eg syns du har fullstendig rett! (Til en forandring)

det var jo tross alt mennesket som fant opp religion..
Westside disciple

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #2312 : 07. mai 2009, 03:49 »
forby mennesket?
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #2313 : 07. mai 2009, 08:07 »


Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #2314 : 07. mai 2009, 18:18 »

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #2315 : 15. mai 2009, 23:32 »
http://www.dagbladet.no/2009/05/15/nyheter/utenriks/kreft/alternativ_medisin/6246254/
Mer relgiøs idioti. Denne gangen er det ikke kristene, men en indianer relgion.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: allmektig Gud
« #2316 : 15. mai 2009, 23:34 »
Blir så feil når folk ikke får lov til å ta stilling til hva de holder seg til lenger, standard eksempel på overivrige taper foreldre.
De er villige til å ofre sønnen bare for å gi han naturmedisin isteden for noe som virker mye bedre, spesielt tilfelle tho.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #2317 : 16. mai 2009, 00:10 »
http://www.dagbladet.no/2009/05/15/nyheter/utenriks/kreft/alternativ_medisin/6246254/
Mer relgiøs idioti. Denne gangen er det ikke kristene, men en indianer relgion.
Denne saken er ikke unik. Liknende saker har dukket opp før. Journalisten vet godt å vinkle dette mot familiens favør, selv om det som skjer oppfattes aldri så galt.
I dette tilfellet er jeg enig at det høres ut som denne familien går for langt, for ikke å si mangel på langt. Likevel blir dette en prinsippsak som vil dreie seg om hvorvidt foreldre skal kunne råde over barnas liv, framfor retten. Spesielt hvis det foreldrene ønsker er i tråd med barnets vilje og gjøres i god hensikt.
At folk på prinsippielt grunnlag ikke ønsker å behandles av skolemedisin, må godtas. Akutte tilfeller er derimot noe annet. Ingen kan på forhånd si om gutten blir frisk ved å benytte seg av kosttilskudd i stedet for ordinær behandling, men det kan heller ikke påstås at gutten helbredes, dvs. blir varig frisk, ved å følge legens strategi. Som alltid fjerner skolemedisin aldri de underliggende årsakene til sykdom, kun demper symptomer eller holder den i sjakk en bestemt tid. Lever man under sykdomsfremkallende forhold, vil man før eller siden bli syk igjen, uansett hvor vellykket tiltaket fra helsevesenet var. Slik jeg oppfatter det virker det som familien prøver å ta tak i problemet på grunnleggende nivå, noe jeg mener er rett. Selv ville jeg kjørt en kombinasjon i dette tilfellet, siden det er akutt. Latt meg behandle av legen, men på sikt fokusert på behandling som tar tak i det virkelige problemet.

Det går for langt hvis man ikke benytter seg av sikker hjelp når det sannsynligvis står om liv og død, men det har også gått for langt hvis det å la være å "legge seg under kniven" forbys av myndighetene.

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: allmektig Gud
« #2318 : 16. mai 2009, 02:32 »
Akutte tilfeller er derimot noe annet. Ingen kan på forhånd si om gutten blir frisk ved å benytte seg av kosttilskudd i stedet for ordinær behandling, men det kan heller ikke påstås at gutten helbredes, dvs. blir varig frisk, ved å følge legens strategi. Som alltid fjerner skolemedisin aldri de underliggende årsakene til sykdom, kun demper symptomer eller holder den i sjakk en bestemt tid. Lever man under sykdomsfremkallende forhold, vil man før eller siden bli syk igjen, uansett hvor vellykket tiltaket fra helsevesenet var. Slik jeg oppfatter det virker det som familien prøver å ta tak i problemet på grunnleggende nivå, noe jeg mener er rett. Selv ville jeg kjørt en kombinasjon i dette tilfellet, siden det er akutt. Latt meg behandle av legen, men på sikt fokusert på behandling som tar tak i det virkelige problemet.

Det går for langt hvis man ikke benytter seg av sikker hjelp når det sannsynligvis står om liv og død, men det har også gått for langt hvis det å la være å "legge seg under kniven" forbys av myndighetene.

Sånn som jeg ser det er foreldrene noen forbanna tullinger som ikke burde fått lov til og beholde barnet, da de bevisst nekter barnet behandling som redder liv. De kunne like så godt behandlet ham med voodoo eller annet piss. Skremmende syns jeg.

Sitat
Som alltid fjerner skolemedisin aldri de underliggende årsakene til sykdom, kun demper symptomer eller holder den i sjakk en bestemt tid

Jeg vil gjerne ha bevis på denne påstanden MB7. Jeg blir rett og slett forbannet når du sier sånt uten å ha noen form for bevis. Skjønner du ikke at noen som leser innlegget ditt faktisk tror på deg?

Sitat
Latt meg behandle av legen, men på sikt fokusert på behandling som tar tak i det virkelige problemet.
Jeg liker mye av det du skriver MB7. Ikke at jeg tror på det, men jeg syns det er sundt med flere synspunkter på helse og kosthold. Men hva ville du gjort i dette tilfellet, ettersom du mener legen tar feil. Jeg regner med du vet hva du ville behandlet med?
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #2319 : 16. mai 2009, 05:15 »
var det ikke dawkins som slukte et par glass med naturmedisin under et foredrag?
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: allmektig Gud
« #2320 : 16. mai 2009, 09:21 »
Som alltid fjerner skolemedisin aldri de underliggende årsakene til sykdom, kun demper symptomer eller holder den i sjakk en bestemt tid. Lever man under sykdomsfremkallende forhold, vil man før eller siden bli syk igjen, uansett hvor vellykket tiltaket fra helsevesenet var.

Tja, jeg har personlig erfaring på det stikk motsatte, at faktisk skolemedisin rett som det er fjerner den underliggende årsaken. F.eks pencillin har drept en del obsternasige halsinfeksjoner, og man får ikke halsinfeksjon uten å bli smittet. Så for å fjerne noe mer underliggende årsak her blir å kutte ut å ha kontakt med andre mennesker.

Da jeg var på en øy i sørstillehavet var det begrenset med skolemedisin og mye naturmedisin. Folk ble alikevel syke, folk hadde diabetes, stygge infeksjoner og kreft. Det var en liten klinikk på en av øyene som stod for skolemedisinen. Var mye stygge tilfeller som kom inn der.

Forøvrig, angående en annen diskusjon her, dietten der var veldig begrenset. Begrenset med proteiner, lite fett og i hovedsak mye karbohydrater; det var ris det gikk i for det meste. Generelt så var folk der sykt sterke, ganske muskuløse og rimelig rippa. For folk arbeidet mye, gikk langt og det var begrenset med mat.

Edit: Jeg påstår ikke at all naturmedisin er meningsløst, men å hive ut all skolemedisin som symptomdøyvende blir for meg direkte absurd.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: allmektig Gud
« #2321 : 16. mai 2009, 11:52 »


Edit: Jeg påstår ikke at all naturmedisin er meningsløst, men å hive ut all skolemedisin som symptomdøyvende blir for meg direkte absurd.

de aller fleste medisiner fjerner kun symptomene og ikke årsaken til smerte.
feks hodepinetabletter,de fjerner ikke årsaken til hodepine,kun smerten.
samme med medisiner mot leddsmerter,de er bare et middel for og fjerne smertesymptomer.
mens et bedre alternativ hadde vært og se på hva som forårsaker smerten i ledd,da feks overbelastning osv.

man bør egentlig se forbi måten skolemedisin behandler sykdommer og lignende på,kan være mye og hente på og se på årsaken og ikke problemet.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2322 : 16. mai 2009, 11:56 »
Likevel blir dette en prinsippsak som vil dreie seg om hvorvidt foreldre skal kunne råde over barnas liv, framfor retten. Spesielt hvis det foreldrene ønsker er i tråd med barnets vilje og gjøres i god hensikt.


det er ikke en menneskerett å få barn, og dette burde få samme konsekvenser som for eks mishandling o.l. mao at de mister barnet. her må barnevernet tre inn.

kidden er 13 år. hva tror du han vet om medisin, sykdom og livet generelt? HAN VET BARE DET FORELDRENE HAR FORTALT HAM.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2323 : 16. mai 2009, 11:58 »
Som alltid fjerner skolemedisin aldri de underliggende årsakene til sykdom, kun demper symptomer eller holder den i sjakk en bestemt tid.

drar du dette rett ut av rævva?


Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2324 : 16. mai 2009, 11:59 »

Edit: Jeg påstår ikke at all naturmedisin er meningsløst, men å hive ut all skolemedisin som symptomdøyvende blir for meg direkte absurd.

hvilken naturmedisin fungerer da?

hadde det beviselig fungert hadde det jo vært skolemedisin.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!