Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 346135 ganger)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2520 : 22. mai 2009, 11:36 »

dette er helt feil.

slutt å kom med slikt piss er du grei.

hvorfor konvertere til islam? vist man ser hva man må gjøre i kristendommen forant muslimene, så kan jeg ikke forstå hvorfor noen vil konvertere over til muslimene, og de som har konvertert over til islam vil jeg nærmest si at de ikke er kristelige, når du kjenner Gud vil du ikke ha en annen religion. Jeg tror også mange skifter religion og sier de tilhører den den måneden osv, som en motesak.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #2521 : 22. mai 2009, 11:40 »
kjenner personlig en som konverterte fra kristendom til muslim.
tipper du får faktaene dine fra din lokale kirke. dvs null verdt.

Dette er nok bullshit ja, det finnes jo også svært kjente konverteringer (og folk som hopper imellom forskjellig kristen tro slik som Bush gjorde når han sanket støtte). Mike Tyson og Cat Stevens (nå kjent som Yusuf Islam!) er jo kjente eksempler og er kun dråper i havet.

Skjerp deg, hanzyman, det står til og med i boka di at du ikke skal lyve (men det står selvfølgelig ingenting om at du ikke skal være lite opplyst da...).

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: allmektig Gud
« #2522 : 22. mai 2009, 11:41 »
hvorfor konvertere til islam? vist man ser hva man må gjøre i kristendommen forant muslimene, så kan jeg ikke forstå hvorfor noen vil konvertere over til muslimene, og de som har konvertert over til islam vil jeg nærmest si at de ikke er kristelige, når du kjenner Gud vil du ikke ha en annen religion. Jeg tror også mange skifter religion og sier de tilhører den den måneden osv, som en motesak.

må få en moderator til og sjekke ip´en til hanzyman. regner med det er annen bruker som kødder her,ingen kan mene alt dette pisset seriøst.
men kristne/religiøse folk slutter vell aldri og overaske når det gjelder lav intelligens.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #2523 : 22. mai 2009, 16:32 »
hvorfor konvertere til islam? vist man ser hva man må gjøre i kristendommen forant muslimene, så kan jeg ikke forstå hvorfor noen vil konvertere over til muslimene, og de som har konvertert over til islam vil jeg nærmest si at de ikke er kristelige, når du kjenner Gud vil du ikke ha en annen religion. Jeg tror også mange skifter religion og sier de tilhører den den måneden osv, som en motesak.

Du har tydeligvis en god forklaring på alt du. Tror du på alt dette selv eller er det bare svada du kommer med for å diskutere?
Ja da alle elsker egentlig Mercedes, de som ikke gjør det har bare ikke kjørt en, de som har kjørt den og ikke liker den de må de være noe gale med for alle liker den bilen best. Kansje de bare ikke vil innrømme det.
Retorikken din er ganske banal vil jeg si. Du kommer med dine egne hypoteser, som om det skulle vert fakta, Det som er så tragisk med disse hypotesene dine er at det er ingen av de som holder mål. Det blir som å dikte en historie om enhjørninger, fauner og tidsmaskiner (sikter ikke til Bibelen eller kristendommen her, bare teoriene til hanzyman, ah hanzy hanzy comen sie bitte, ja ich comen), og regne med at alle skal ta det som god fisk, fordi de sikkert ikke gidder sjekke opp i fakta, enda dette er noe selv et barn vet er eventyr. Jepp dette endte visst også opp som svada, men men det slutter seg vel bare inn i rekken i denne tråden blant alle de gode innlegga.  Tongue

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #2524 : 22. mai 2009, 23:43 »
Ja, Abraham er stamfaren til jødefolket og muslimene. Det finnes såklart en del jøder som har fått øynene sine åpnet for Jesus som Guds Frelser til jord. Det samme gjeler muslimer. Men, Jesus tok til seg 12 helt normale mennesker, ikke jøder noen av dem. Det var disse som startet de vi kaller kristendommen. Paulus var jøde, men ingen disippel, men møtte Jesus i et syn og ble omvendt. Så, nei. Kristendommen stammer hovedsaklig ikke ifra Abraham.

Kristendommen bygger på det som var før og er bare et nytt skudd på samme treet.

Aktiv styrkeløfter

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #2525 : 22. mai 2009, 23:48 »
Kristendommen stammer da ikke ifra Abraham? Kristendom har ingenting med slektskap og gjøre. En kan ikke bli jøde sånn helt uten videre, på samme måte som man kan bli en kristen.

Det er dog riktig som du sier. Jødefolke og muslimene stammer i fra samme far, Abraham. Islam ble likevel ikke opprettet som en religion før over 1000 år senere. Jødefolket tilhører Isak. Muslimene tilhører Ismael. Ismael var Abrahams førstefødte, men han var ikke sønn av Sara. Det er ganske interessant å se hvordan Gud velger hvem som skal motta hans velsignelse og hvem som skal føre slektskapet videre. I våre øyne er ikke dette annet enn tilfeldigheter, men Gud har tydeligvis hatt en plan med det, på samme måte som at Ismael ikke var sønnen som skulle føre Israels slektskap videre etter Abraham. Isak var ekte sønn av både Sara og Abraham, og ble også velsignet av Gud til å føre Israels slektskap videre.



Videre så kan jeg på ingen måte se noe annet enn uvitenhet ut ifra innlegget du postet. Jøder og kristne har ingenting med terrorisme og gjøre, om du skulle ha en oppfattelse av det.

Det er ikke snakk om slektskap men allt har samme kilde som har blit tolket og delt opp igjennom tiden og blitt til de store regligionene i dag fordi det nye bygger på det forige osv. Hvilken retning er egentglig den rette når alle har samme bakgrunn?



Aktiv styrkeløfter

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #2526 : 23. mai 2009, 00:45 »
Det er ikke snakk om slektskap men allt har samme kilde som har blit tolket og delt opp igjennom tiden og blitt til de store regligionene i dag fordi det nye bygger på det forige osv. Hvilken retning er egentglig den rette når alle har samme bakgrunn?
Ved første øyekast kan vel slektskapet se ganske så uvesentlig ut. Dog, når det feks kommer til delen som har å gjøre med hvem som har rett til å bo i Israel (muslimene vs jødene), er det helt sentralt.. Kanskje litt utafor diskusjonen, men tenkte bare jeg skulle nevne det.. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2527 : 23. mai 2009, 07:04 »
Det er ikke snakk om slektskap men allt har samme kilde som har blit tolket og delt opp igjennom tiden og blitt til de store regligionene i dag fordi det nye bygger på det forige osv. Hvilken retning er egentglig den rette når alle har samme bakgrunn?




Abraham var ikke den eneste gamlingen som levde på den tiden om du måtte tro det. I denne sammenhengen har dette alt å si. Jødefolket er basert på slektskap, og slektskap alene.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #2528 : 23. mai 2009, 10:00 »
hvorfor konvertere til islam? vist man ser hva man må gjøre i kristendommen forant muslimene, så kan jeg ikke forstå hvorfor noen vil konvertere over til muslimene, og de som har konvertert over til islam vil jeg nærmest si at de ikke er kristelige, når du kjenner Gud vil du ikke ha en annen religion. Jeg tror også mange skifter religion og sier de tilhører den den måneden osv, som en motesak.

Spørsmålet var vel om det forekom at kristne konverterte til islam, ikke hvorvidt du skjønte rasjonalen bak det. En liste over slike konvertitter finnes for øvrig her:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #2529 : 23. mai 2009, 11:19 »
Abraham var ikke den eneste gamlingen som levde på den tiden om du måtte tro det. I denne sammenhengen har dette alt å si. Jødefolket er basert på slektskap, og slektskap alene.

Dette er reindyrka rasisme.  Kan du nevne en sekulær ideologi som baserer seg på denne typen tankegang og som ikke er en høyreekstrem ideologi?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2530 : 23. mai 2009, 15:24 »
må få en moderator til og sjekke ip´en til hanzyman. regner med det er annen bruker som kødder her,ingen kan mene alt dette pisset seriøst.
men kristne/religiøse folk slutter vell aldri og overaske når det gjelder lav intelligens.

http://www.youtube.com/watch?v=mHey5g56CIs#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=-qmglGWMsdk#noexternalembed&feature=related     rofl
Sa brura

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #2531 : 23. mai 2009, 16:32 »

dette er helt feil.

slutt å kom med slikt piss er du grei.
Må nesten bare signere denne, altså.. Hanzy, du gjør mer skade enn godt her.. Tongue Du av alle her burde jo skjønne _hvorfor_ en kristen konverterer til islam?

Ang dinosaurer, den her er litt interessant..

Dette er reindyrka rasisme.  Kan du nevne en sekulær ideologi som baserer seg på denne typen tankegang og som ikke er en høyreekstrem ideologi?
Rasisme? Fordi du tolker det han skriver i retning at andre ikke kan bli jøde, går jeg ut i fra? Mulig du tolket det han skrev litt feil. Han mente nok bare at man ikke kan bli jøde, som i nedstamme fra israelittene, sånn helt uten videre, av naturlige årsaker. Man kan derimot konvertere til jødedommen når man måtte ønske det, selv om konvertering innen jødedommen ofte er en prosess.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #2532 : 23. mai 2009, 16:50 »
Sitat
Ang dinosaurer, den her er litt interessant..
På ingen måte. Man skal legge ekstreme mengder godvilje til for å tro at det der er en referanse til dinosaurene. Spesielt når forskning beviser at dinosaurene ble utryddet lenge før menneskets tid.

Men det er vel greiere å forholde seg til obskure kvasibevis enn det er å forholde seg til ekte vitenskap så lenge kvasibevisene passer inn i de kristnes forvrengte verdenssyn.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #2533 : 23. mai 2009, 18:07 »
Da så. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2534 : 23. mai 2009, 18:14 »
Da så. Smiley

mener du man skal se bort ifra dateringsmetodene som blir brukt idag?

viss den "da så:)" var ment på den måten jeg tor den var =P

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!