Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 346112 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2580 : 11. juni 2009, 17:21 »
Nei, men det finnes heller ikke over 1 milliard forskjellige tolkninger av Det Nye Testamentet.

de fleste har sin egen helt spesielle tolkning av bibielen.

om det er 10 000 eller 1 milliard spiller ingen rolle. poenget er det samme.

slutt å kverluer og prøv heller å diskuter =)

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2581 : 11. juni 2009, 17:25 »
de fleste har sin egen helt spesielle tolkning av bibielen.

om det er 10 000 eller 1 milliard spiller ingen rolle. poenget er det samme.

slutt å kverluer og prøv heller å diskuter =)

Ja, men veien til frelsen finnes det ikke mange tolkninger av, sett i forhold til hvor mange det er som kaller seg kristne, og det er det som skiller kristendommen ut ifra resten av verdens religioner.

Føler ikke jeg kverulerer ett sted Smiley
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #2582 : 11. juni 2009, 17:30 »
Men du mener tydeligvis at gjerningene vi gjør kvalifiserer oss mer eller mindre til helvette. Dette stemmer ikke. Det er ingen som kan gjøre seg mer/mindre fortjent til Guds nåde, på samme måte som at det er ingen som kan gjøre seg mer eller mindre forjent til evig fortapelse.

Smiley

Nei, jeg gjør ikke det; for jeg tror ikke på det.
Men det er veldig mange som gjør det; en stor del kristne ser vel for seg, f.eks Hitler i helvete.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2583 : 11. juni 2009, 17:41 »
Smiley

Nei, jeg gjør ikke det; for jeg tror ikke på det.
Men det er veldig mange som gjør det; en stor del kristne ser vel for seg, f.eks Hitler i helvete.

Det er nok mange som har lyst til å dømme Hitler ja. Hva de siste tankene til Gud, eller om han i det heletatt hadde noen gikk ut på vites jo ikke. Men ut ifra det livet han levde og den forbannelsen han pådro jødene, er det jo urimelig for et menneske å tro noe annet.

Mener det står ett eller annet sted i bibelen at; De som velsigner Israel, skal Gud velsigne, og de som forbanner Israel, skal Gud forbanne. Israel i denne sammenhegen er da jødefolket, Guds folk.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2584 : 11. juni 2009, 23:07 »
igår var det evolusjons -"debatt" i stavanger sentrum.

debatt og debatt fru blom. en hel del ufaglærte utvitenskapelige kristne opp mot realfagslærere.
(det hele er jo bare pinlig)

uansett: det kom en hel del veldig kristiske spørsmål fra faglærte realfagsmenn i salen, og da måtte tilslutt ordstyreren be dem om å roe ned på det falige nivået pga av debatantene ikke kunne fysikk.

sier alt om disse klovnene. man kan ikke engang bruke terminologi når man diskuterer mot dem for de har så lite peiling. helt sinnsykt spør du meg.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2585 : 11. juni 2009, 23:13 »
Hørt John Lennox og Richard Dawkins debattere noen gang? Interesanne greier. Selv om Dawkins er professor og Lennox kun er doktor så holder de ihvertfall saklige debatter og svarer bra for seg begge to.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #2586 : 11. juni 2009, 23:19 »
Hørt John Lennox og Richard Dawkins debattere noen gang? Interesanne greier. Selv om Dawkins er professor og Lennox kun er doktor så holder de ihvertfall saklige debatter og svarer bra for seg begge to.

Er helt greit det, men tingen er den at når aviser prøver å dra fram debatt rundt evolusjon og religion så ender det som regel opp med at en realfaglig professor møter en person med såvidt videregående utdanning.  Hvis jeg husker rett så var det Dawson som dro fram grafene hvor omlag 95% av de med høyere utdanning i USA er ateister..
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2587 : 11. juni 2009, 23:31 »
Overdriver vel litt du nå. "Såvidt fullført videregående utdanning." Man trenger ikke være professor for å være realfagslærer, eller må man det?

Igjen. Ateister som tar høyere utdanning blir sett på som de O store heltene, altvitende gudene til ateister flest. Siden de har så høy utdanning så MÅ de jo ha rett.

Det er jo synd at det ikke er flere kristne som tar høyere utdanning, ikke det at det hadde påvirket mitt standpunkt i betydelig grad, men det hadde muligens roet dere ateister ned noen få hakk. De finnes, det skal være sikkert, men det er ikke akkurat slik som blir almennt kjent.

Dessuten. Her i Norge, og forsovidt verden rundt generelt må man i stor grad forkaste sin kristne tro, dersom man i det heletatt skal ha håp om å få noen som helst grad.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: allmektig Gud
« #2588 : 11. juni 2009, 23:33 »
Det er vel det som er hovedforskjellen mellom oss, vi har tro, dere har kunnskap.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: allmektig Gud
« #2589 : 12. juni 2009, 00:21 »
Det er vel det som er hovedforskjellen mellom oss, vi har tro, dere har kunnskap.

Fint at du påpeikar det sjølv Cheesy

Honnør!

Utlogget Skr3d3

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

Sv: allmektig Gud
« #2590 : 12. juni 2009, 00:24 »
Det er vel det som er hovedforskjellen mellom oss, vi har tro, dere har kunnskap.

Du skal jaggu få honnør fra meg og:) Bra innlegg!
I heard that there was this ninja who was eating at a diner, and when some dude dropped a spoon, the ninja killed the whole town.

Xbox360 Gamertag:     ninjashreD
PS3 ID:                         ninjaShredd

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2591 : 12. juni 2009, 00:30 »
Nå må jeg le. Du skal jammen få en honnør ifra meg og. Dette er jo tragikomisk. Smiley Slenger meg på honnørorgien jeg.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: allmektig Gud
« #2592 : 12. juni 2009, 00:31 »
Skal vel ikke dra alle under en kam kan du si, men alle ateistene jeg har møtt har enten høy utdanning eller så har de sett masse videoer på youtube/internett og lest utrolig mange artikkler der de fyller seg opp med kunnskap i fra alt av teorier. Det går jo sikkert ut ifra at livssynet deres baserer seg på teorier som er kunnskap.

De fleste kristne jeg har møtt har en vanlig utdanning men troen deres er uansett veldig sterk.
Tror de aller fleste ikke trenger beviser/kunnskap for å tro.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #2593 : 12. juni 2009, 07:30 »
Det er vel det som er hovedforskjellen mellom oss, vi har tro, dere har kunnskap.



Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #2594 : 12. juni 2009, 07:51 »
Det er jo synd at det ikke er flere kristne som tar høyere utdanning, ikke det at det hadde påvirket mitt standpunkt i betydelig grad, men det hadde muligens roet dere ateister ned noen få hakk. De finnes, det skal være sikkert, men det er ikke akkurat slik som blir almennt kjent.

Dessuten. Her i Norge, og forsovidt verden rundt generelt må man i stor grad forkaste sin kristne tro, dersom man i det heletatt skal ha håp om å få noen som helst grad.

Det er vanskelig å formulere dette uten en sarkastisk undertone, men hva tror du det kan være en sammenheng mellom høyere utdannelse og evne til kritisk tenkning?

Hvorvidt man på forkaste sin tro for å kunne ha ett håp om å få høyere utdannelse, så har jeg ingen erfaring med det. Tro er i det heletatt ikke relevant/er ikke et tema med mindre man studerer noe innen filosofi/etikk osv.

Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!