Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 345824 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #2085 : 19. mars 2009, 02:31 »
Opera..pretensiøst..

Wink

Zuul må være djevelen, siden han har forpestet denne tråden med ondskapens musikk.

( Ler meg ihjæl hvis jeg leser at de kristne her ÅSSÅ DIGGER METALL Å SÅNN AA!!!11!, FÅRDI DE ER KULE Å HIPE OG MÅDDERNE!1!"


LINCON ARK For Ex!!
Øyh jeg har hørt på klassisk og opera siden jeg var bitteliten.. biggrin Er ikke noe wannabe kultivert, nei, jeg liker all slags musikk som er behagelig å høre på.. Wink

Man må mao være kul får å høre på metal Å SÅNNN A!""11? Tongue Ser ikke helt problemet i at en kristen kan like metal. Er det kanskje andre sjangre som passer kristne bedre? Topp 20-lista og sånt noe, kanskje? Køntri, eller kanskje Sellin Diånn? Haha..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2086 : 19. mars 2009, 11:25 »
Man kan ikke få pose og sekk. Er man kristen så skal man høre på dissimmilies.
Sa brura

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: allmektig Gud
« #2087 : 19. mars 2009, 12:01 »
Man kan ikke få pose og sekk. Er man kristen så skal man høre på dissimmilies.
Hehe, så neste gang Showet "Er du helt mongo eller?" med Dissimmilis kommer til byen så er det min fulle plikt å møte opp og "like" musikken, klappe og synge med og smile? Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2088 : 19. mars 2009, 12:14 »
Hehe, så neste gang Showet "Er du helt mongo eller?" med Dissimmilis kommer til byen så er det min fulle plikt å møte opp og "like" musikken, klappe og synge med og smile? Smiley

Hvis du er kristen, ja.
Sa brura

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433


Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #2090 : 20. mars 2009, 00:11 »
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=541722
Fantastisk hva den øverste lederen for den katolskekirke klarer lire av seg. Godt å vite at en allmektig Gud bryr seg så mye om sexlivet til oss mennesker. Synest dette er betrygende å vite. Spesielt siden Gladiator sa tidligere at Gud sidestilte all synd likt. Så det at to personer er glad i hverandre og har sex utenfor ekteskap, blir i Guds øyne det samme som Fritzels gjerninger? Jeg synest vi skulle hatt enda flere sånne fantastiske klarsynte guder, men vent det har vi jo, hvem sa at religion ikke var godt for noe  what

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: allmektig Gud
« #2091 : 20. mars 2009, 00:46 »
George Carlin is the man!
Blablabla

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #2092 : 21. mars 2009, 07:34 »
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=541722
Fantastisk hva den øverste lederen for den katolskekirke klarer lire av seg. Godt å vite at en allmektig Gud bryr seg så mye om sexlivet til oss mennesker. Synest dette er betrygende å vite. Spesielt siden Gladiator sa tidligere at Gud sidestilte all synd likt. Så det at to personer er glad i hverandre og har sex utenfor ekteskap, blir i Guds øyne det samme som Fritzels gjerninger? Jeg synest vi skulle hatt enda flere sånne fantastiske klarsynte guder, men vent det har vi jo, hvem sa at religion ikke var godt for noe  what

Det kan i alle fall ikke benektes at aids-epidemien skyldes nettopp slik seksuell omgang som Bibelen forbyr. Homoseksuell omgang og sex med flere enn én sprer HIV-viruset effektivt.
Det kan se ut som naturen "straffer" slik atferd, ved å påføre de involverte ikke bare HIV, men også andre kjønnssykdommer. Det handler på ingen måte om å gjøre sex til styggedom - det er det ikke - men formaning om å la det finne sted i rette former; nemlig det monogame og livslange ekteskapet mellom mann og kvinne. Her er jeg ikke uenig med paven.
(Jeg er ikke feilfri på dette området selv, men har ikke endret mening av den grunn)

Gud sidestiller ikke all synd likt, slik vi heller ikke gjør i vårt moderne samfunn. Gamle testamentet viser ved ulike straffereaksjoner for ulike synder at noen synder er mer alvorlige enn andre. F. eks. ble sex utenfor ekteskapet straffet med døden. Bibelordet "øye for øye, tann for tann" understreker at en straff skal være rimelig (rettferdig) i forhold til forbrytelsen som har blitt begått. Det betyr at noe så "uskyldig" som at to mennesker ligger sammen utenfor ekteskapet - selv om de er glade i hverandre - ikke er uproblematisk fra bibelsk hold. (*Det ble ikke gitt dødsstraff for sex utenfor ekteskapet dersom begge var ugift, men om kvinnen fra før var gift, dvs. utroskap. 3Mos 20,10)
Gud likestiller altså ikke all synd, men selv den minste synd gjør oss til lovbrytere og avhengig av frelse. På den måten spiller det ingen rolle hvor mye eller hvilken synd man har begått i Guds øyne. Alle trenger frelse likevel. Det Fritzl har gjort er selvfølgelig mer alvorlig enn sex utenfor ekteskapet. Han har tross alt begått flere alvorlige lovbrudd parallellt (voldtekt, frihetsberøvelse, uaktsomt drap osv.)
Men Bibelen lærer tross alt at ingen synd er for stor til å tilgis, tvert imot: "Men der synden ble stor, ble nåden enda større." Rom. 5,20.
Dette kommer jo klart til uttrykk også gjennom Guds utvelgelse av Paulus som apostel. Paulus drev tidligere med forfølgelse og drap av kristne, og en som han valgte altså Vårherre som en av de viktigste forfatterne av det nye testamentet. Tilfeldig?

*endret på innlegget

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: allmektig Gud
« #2093 : 21. mars 2009, 09:46 »
MB7:
Hva synes du om tatoveringer på kristne? Har vært en del debatt pga (husker ikke norsk henv) "Ye shall not make any cuttings in your flesh for the dead, nor print any marks upon you: I am the LORD." - Leviticus 19:28.

Men på den annen side har man jo den tøffe uttalelsen:

"On his robe and on his thigh he has a name inscribed, King of kings and Lord of lords." -Revelation 19:16

Det kan tyde på at Jesus hadde en tatovering på låret Smiley Vanskelig å bortforklare dette selv om enkelte kristne hevder at tatovering er tabu og en hedningeskikk. Hvordan ellers skal man få noe innskrevet på låret enn med en tatovering? Jesus tok jo et oppgjør med en del av de forbudene som var nedfelt i det gamle testamentet, er tatoveringsforbudet dermed avskaffet?

Spørsmålet gjelder i samme grad for scarifications, selv om Jesus ikke hadde dette, se over.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2094 : 21. mars 2009, 10:39 »
Det kan i alle fall ikke benektes at aids-epidemien skyldes nettopp slik seksuell omgang som Bibelen forbyr. Homoseksuell omgang og sex med flere enn én sprer HIV-viruset effektivt.
Det er tydelig at "naturen" straffer slik atferd, ved å påføre de involverte ikke bare HIV, men også andre kjønnssykdommer. Det handler på ingen måte om å gjøre sex til styggedom - det er det ikke - men formaning om å la det finne sted i rette former; nemlig det monogame og livslange ekteskapet mellom mann og kvinne. Her er jeg ikke uenig med paven.
(Jeg er ikke feilfri på dette området selv, men har ikke endret mening av den grunn)

Gud sidestiller ikke all synd likt, slik vi heller ikke gjør i vårt moderne samfunn. Gamle testamentet viser ved ulike straffereaksjoner for ulike synder at noen synder er mer alvorlige enn andre. F. eks. ble sex utenfor ekteskapet straffet med døden. Bibelordet "øye for øye, tann for tann" understreker at en straff skal være rimelig (rettferdig) i forhold til forbrytelsen som har blitt begått. Det betyr at noe så "uskyldig" som at to mennesker ligger sammen utenfor ekteskapet - selv om de er glade i hverandre - ikke er uproblematisk fra bibelsk hold. Å dele "alt" uten å være forpliktet på hverandre kan skape store sår eller problemer i framtiden. Så viktig var tydeligvis dette punktet for Gud, at synd skulle straffes med døden. (Hadde jeg personlig levd for godt og vel 2000 år siden, hadde jeg altså vært en død mann... OK, hadde jeg kjent til denne loven, så hadde det vært fortjent)
Gud likestiller altså ikke all synd, men selv den minste synd gjør oss til lovbrytere og avhengig av frelse. På den måten spiller det ingen rolle hvor mye eller hvilken synd man har begått i Guds øyne. Alle trenger frelse likevel. Det Fritzl har gjort er selvfølgelig mer alvorlig enn sex før ekteskapet. Han har tross alt begått flere alvorlige lovbrudd parallellt (voldtekt, frihetsberøvelse, uaktsomt drap osv.)
Men Bibelen lærer tross alt at ingen synd er for stor til å tilgis, tvert imot: "Men der synden ble stor, ble nåden enda større." Rom. 5,20.
Dette kommer jo klart til uttrykk også gjennom Guds utvelgelse av Paulus som apostel. Paulus drev tidligere med forfølgelse og drap av kristne, og en som han valgte altså Vårherre som en av de viktigste forfatterne av det nye testamentet. Tilfeldig?

men hva faen er galt med kondomer?

kondomer er det eneste som kan stoppe spredningen av slike sykdommer. du får ikke folk til å slutte med sex. håper dere kristne er klar over at dere muligens ødelegger millioner av liv med slike uttalelser.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #2095 : 22. mars 2009, 09:28 »
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2096 : 22. mars 2009, 11:49 »
Åååh..men Satan da  No no 
Sa brura

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #2097 : 22. mars 2009, 20:38 »

Fysj. Han der Satan altså. Hva sier morra hans til dette da?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2098 : 22. mars 2009, 21:45 »
140 sider med bullshit now, djesus

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #2099 : 22. mars 2009, 21:48 »
ja xD Og vi har vel kommet frem til at det ikke finnes noe gud? Jeg er i hvertfall mere overbevist  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!