Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 345786 ganger)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: allmektig Gud
« #2265 : 03. mai 2009, 19:24 »
fødseldeffekter, katastrofer, sykdom osv, nå kan vi se hvordan det ble når vi ville være vår egen herre, ingenting kan gå bra, og alt vil til slutt gå i oppløsning.

jada jada.livet er ille for dere som er kristne.
for oss som er så fornuftige og ikke tror på gud så er livet hærlig.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #2266 : 03. mai 2009, 19:43 »
Den trollete floraen og faunaen blir også utsatt for sykdom, katastrofer og betydelige defekter. Ikke rart når de absolutt skal være sine egne herrer.
Fysj altså, enda godt vi har de moralsk mektige og rasjonelle kristne til å vekke oss opp fra tullet vårt og få oss inn i flokken så vi kan bli gjetet straka vegen til ragnarok (morsomt at evangelister osv mener gud straffer oss fordi vi "bestemmer selv" når de sitter og bestemmer hvordan du og jeg skal leve livet vårt samtidig som de rævkjører planeten fordi gud har laget den "for å brukes").

Hurra!

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #2267 : 03. mai 2009, 21:30 »
jada jada.livet er ille for dere som er kristne.
for oss som er så fornuftige og ikke tror på gud så er livet hærlig.


Det er for oss livet virkelig er HERLIG Cheesy VI lever for noe! Vi har et håp om at noen elsker oss uansett hvor mye dritt vi gjør imot han, og vi har en evighet i vente med kule ting Cheesy
Vi kristne er de som har grunn til å smile og le! Cheesy (desverre mange som har missforstått det..)
Uten GUD og det kristne felleskapet osv, hadde mitt liv vært kjedelig.. da hadde det kun vært bil og trening.. (Skyline R33 GTS-T jubileumsutgave btw.. for å skryte Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #2268 : 03. mai 2009, 21:49 »
Tilbake til Evolusjon; Var på et seminar om Teistisk Evolusjon... Veldig interessant.. Ganske åpenlyst for meg at f.eks Makro Evolusjon trenger en Gud.. INGEN tvil.. Alt er så bra utvikla at noen MÅ stå bak.. Og hva satte det igang? Og startet alt fra ett punkt? Alle arter KAN ikke komme fra ett eneste punkt.. Noe må ha blitt skapt UANSETT hva man sier.. Tilbake i rekken en plass må vi til noe som har blitt planlagt og skapt.. ALT har en skaper..
 
Gud er såå god Cheesy masse folk ble frelst sist helg og igår, og mange helbreda Cheesy Til tross for at Norge er heeelt på vidda innen mening, moral, og holdning, viser Gud seg til den som vil Smiley GUD ELSKER ALLE UANSETT!

Du har allerede uthevet de mest dustete poengene i innlegget ditt noe som gjør det enklere for meg å kommentere: takk.
Du argumenterer for Gud pågrunn av at evolusjon er for avansert til å foregå på egenhånd, du mener derfor at det må være en enda mer avansert skaper for å få dette til. Deretter uthever du at ALT har en skaper, allikevel går det ikke frem noen plass i bibelen hvem som skapt Gud osv.... her faller dine argumentasjoner helt til grunn.

Gud elsker alle uansett, allikevel velger han å sette opp lover og regler som han på forhånd vet hvem som kommer til å bryte (da han er allmektig), og derfor kommer til å ende resten av sitt liv i helvete og evig tortur. Synest dette faller for sin egen urimelighet egentlig.

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #2269 : 03. mai 2009, 23:38 »
fødseldeffekter, katastrofer, sykdom osv, nå kan vi se hvordan det ble når vi ville være vår egen herre, ingenting kan gå bra, og alt vil til slutt gå i oppløsning.

Jeg forstår ikke hva du sikter til. Fødselsdefekter, katastrofer og sykdommer er vel ikke under menneskenes råderett?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2270 : 03. mai 2009, 23:41 »

Uten GUD og det kristne felleskapet osv, hadde mitt liv vært kjedelig..

trist for deg.

heldigvis har ikke vi andre det slik da =)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2271 : 03. mai 2009, 23:45 »

Riktig Smiley Livet er for kort, til å ikke ta sjansen på GUD Cheesy
Helgarderer meg for en evighet jeg ass Tongue amen!

mange som tror de ikke har noe å tape på å tro på gud, men i realitet er
downsiden er at du taper virkelighetssynet ditt og forståelse for verdenen rundt deg.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2272 : 03. mai 2009, 23:46 »
Evolusjon uten Gud er som å ta en eske med et avangsert puslespill på en milliard brikker å hive utover en gulv, og ALT lander perfekt..



nå griner jeg bare.

ALDRI SNAKK OM EVOLUSJON IGJEN FØR DU FAKTISK VET HVA DET ER.

det at du ikke har evne eller IQ til å forstå teorien gjør den ikke mindre sann.
vær så snill å få det inn i hodet ditt; det er ingenting tilfeldig med evolusjon. evolusjon er det motsatte av tilfeldighet.


du sier ALT må ha en skaper.
hvem skapte gud?

nei? aha. ok.
ser man det ja.

Utlogget vgar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

Sv: allmektig Gud
« #2273 : 03. mai 2009, 23:55 »
nå griner jeg bare.

Helt enig med deg! Herlighet, kverulanter som bare seier noe for å diskutere eller leke smart..

>.<
- Work hard or don't work at all..

Vgar goes Snekker Andersen; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87149.msg1264656;topicseen#new

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #2274 : 04. mai 2009, 00:03 »
nå griner jeg bare.

ALDRI SNAKK OM EVOLUSJON IGJEN FØR DU FAKTISK VET HVA DET ER.

det at du ikke har evne eller IQ til å forstå teorien gjør den ikke mindre sann.
vær så snill å få det inn i hodet ditt; det er ingenting tilfeldig med evolusjon. evolusjon er det motsatte av tilfeldighet.


du sier ALT må ha en skaper.
hvem skapte gud?

nei? aha. ok.
ser man det ja.

Gud skapte seg selv, ganske åpenbart.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #2275 : 04. mai 2009, 00:18 »
Alle med litt fornuft i behold skjønner vel at et barn har godt av en MOR og en FAR??!
Norge er blitt et land der ALT Skal være lov, fordi vi er blitt redde for å "støte" noen... SYKT!
Kvalmt.. Når i all verden ble det en menneskerettighet å få barn??!!

Tilbake til Evolusjon; Var på et seminar om Teistisk Evolusjon... Veldig interessant.. Ganske åpenlyst for meg at f.eks Makro Evolusjon trenger en Gud.. INGEN tvil.. Alt er så bra utvikla at noen MÅ stå bak.. Og hva satte det igang? Og startet alt fra ett punkt? Alle arter KAN ikke komme fra ett eneste punkt.. Noe må ha blitt skapt UANSETT hva man sier.. Tilbake i rekken en plass må vi til noe som har blitt planlagt og skapt.. ALT har en skaper..

De fleste kristne i Norge tror på Teistisk Evolusjon.. Altså Evolusjon men med GUD som skaper.. Evolusjon uten Gud er som å ta en eske med et avangsert puslespill på en milliard brikker å hive utover en gulv, og ALT lander perfekt..

Personlig er jeg kreasjonist, bibelsk kristen, hardcore kristen, hehe Cheesy

Gud er såå god Cheesy masse folk ble frelst sist helg og igår, og mange helbreda Cheesy Til tross for at Norge er heeelt på vidda innen mening, moral, og holdning, viser Gud seg til den som vil Smiley GUD ELSKER ALLE UANSETT!

Hvordan ble skaperen skapt da? hvis det finnes en gud så må vel han ha blitt skapt på en eller annen måte? Det kan jo umulig vært der for evig? eller? Vi diskuterer religion her, det siste avsnittet kunne du spart deg for.

Edit: så det var flere som lurte på det nå. comeon nå jokke, et bra svar nå takk  Grin

- Gamle-Erik


Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #2276 : 04. mai 2009, 17:08 »
Gud skapte seg selv, ganske åpenbart.

Gud er noe mere enn et menneske, ser at uansett hva vi kristne her sier, blir det bare slått tilbake på.. Sorry, men dere er så hjernevaska av NORGE, samfunnet, og forskere at samma hva jeg sier blir denne diskusjonen bare død.. (IKKE prøv å liksom bli sur som noen jenter nå, for dere har sagt så mye stygt og hånet oss også... JEG HÅNER IKKE.. prøver iallefall ikke å gjøre det..)
VI gir ikke opp GUD om vi så må DØ, og dere vil tydligvis ikke tro..
MEN vi TROR.
GUD er som sagt større enn noe menneske, vi er UNDER han, og han er "allmektig", og han er "alpha og omega" - Begynnelsen og Slutten, han er EVIG, har alltid vært og vil alltid være. Dette er uansett umulig også for oss kristne å forstå, og jeg må være ydmyk og si at det er MYE jeg ikke forstår, men igjen, jeg TROR og tror GUD VET, og da trenger jeg ikke å vite alt, akkurat som en sønn stoler på sin far som barn. Vi mennesker får ALDRI svar på alt uansett..
De forsker på døden og nå faktisk.. haha.. Ja, de må no bare prøve..

Jesus dømmer ingen og elsker alle, og GUD er så stor at vi vil ikke fatte det uansett.
kan ikke gi noe bedre svar enn dette for jeg VET ikke mere.. Har lest Bibelen, Koranen og endel bøker om BigBang, Da vinci dekodet og myter rundt kristendommen osv, men vet fremdeles ikke svaret, men vet svaret er GUD.. Cheesy verdt å tro iallefall..

M.V.H
Joachim
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: allmektig Gud
« #2277 : 04. mai 2009, 17:18 »
Creds til at du står opp for din egen religion, men du trenger virkelig ikke å føle deg tvunget til å diskutere din religion Smiley Uansett hvor du går på nettet vil alltid oddsen være overlegen for ateister
Så hvis du f.eks skriver "Takk Gud" et eller annet sted, vil du straks ha 20 folk over deg som hetser deg for det du tror på!
Håper virkelig du ikke blir tynget av alle tilbakemeldingene du får fra de som ikke er kristne.
Tror du virkelig at Gud vil at du skal diskutere for han? Det tror jeg ikke Cheesy
Han elsker deg uansett!

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #2278 : 04. mai 2009, 17:20 »
Creds til at du står opp for din egen religion, men du trenger virkelig ikke å føle deg tvunget til å diskutere din religion Smiley Uansett hvor du går på nettet vil alltid oddsen være overlegen for ateister
Så hvis du f.eks skriver "Takk Gud" et eller annet sted, vil du straks ha 20 folk over deg som hetser deg for det du tror på!
Håper virkelig du ikke blir tynget av alle tilbakemeldingene du får fra de som ikke er kristne.
Tror du virkelig at Gud vil at du skal diskutere for han? Det tror jeg ikke Cheesy
Han elsker deg uansett!

Wow, takk Smiley det var iallefall noe av det beste og mest modne jeg har lest innpå her Smiley
AMEN! Cheesy Yes, han elsker alle uansett Cheesy
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #2279 : 04. mai 2009, 17:21 »
 Offtopic

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!