Skrevet av Emne: Skulderblad "vinger"  (Lest 7018 ganger)

Utlogget imsdal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Skulderblad "vinger"
« : 08. januar 2009, 19:48 »
Hei  Smiley Jeg har gangske synlige skulderblad eller "vinger". Noen jeg kan gjøre for og få de mindre synlige ? 

Utlogget smith

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 85

Sv: Skulderblad "vinger"
« #1 : 08. januar 2009, 19:50 »
du mener at beinene stikker ut bare på ryggen da altså?
"I just dont trust anything that bleeds
for five days and doesn't die"

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Skulderblad "vinger"
« #2 : 08. januar 2009, 19:51 »
Tung markløft gjør susen her.

Utlogget treningstyrke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 262

  • Slem hund! sitt!
Sv: Skulderblad "vinger"
« #3 : 08. januar 2009, 19:58 »
foroverbøyd roing, roing liggene på benk, opptrekk til haka
og du får ikke vinger før du har trent de øvelsene en stund Wink

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Skulderblad "vinger"
« #4 : 09. januar 2009, 13:03 »
ROYM: trur ikke han snakker om at han vil ha større lats, men å få mindre synlige skulderblader..

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Skulderblad "vinger"
« #5 : 09. januar 2009, 13:03 »
Spis mer mat.
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Skulderblad "vinger"
« #6 : 09. januar 2009, 14:41 »
Tren øvelser som trekker skuldrene bakover som roym skrive, dette gjør at du får bedre holdning. Jeg er sikker på at når du presser skuldrene bakover vil skulderbladene vært "inntil" kroppen og ikke så utestående.

Utlogget treningstyrke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 262

  • Slem hund! sitt!
Sv: Skulderblad "vinger"
« #7 : 09. januar 2009, 17:49 »
ROYM: trur ikke han snakker om at han vil ha større lats, men å få mindre synlige skulderblader..

Det skjønner jeg, men det er musklatur omkring de skulderbladene, samme med opptrekk øvelsen den tar også på kappe musklelen som er midt i mellom.
det gjør også liggende roing fra høy benk.
Og det at han vil få mer lats av dette i tilegg ser ikke jeg på som noe minus. Wink

Utlogget saftpresser

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Skulderblad "vinger"
« #8 : 09. januar 2009, 20:00 »
.

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Skulderblad "vinger"
« #9 : 09. januar 2009, 20:10 »
Mange merkelige svar du får her på spørsmålet ditt. Det du kaller er utstående skulderblader (scapula)

Jeg regner ikke med at du har noe tilgang på treningsstudio eller manualer. Problemet er at muskulatur rundt/under/ved skulderblader er underaktivisert/svake.

Følgende øvelser vil hjelpe på dette:

Scapulare push-up: http://www.youtube.com/watch?v=z4G0lSwL2os

Y's: http://www.youtube.com/watch?v=322cmEdmPyQ&eurl=http://www.sandviksstrength.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=35

T`s: http://www.youtube.com/watch?v=W4-7xpMsWkU&eurl=http://www.sandviksstrength.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=35

Y\ene og T/ene kan du kjøre liggende på gulvet evt stå fremoverbøyd (lik stilling som om du feks kjører utfor på ski).

Kjør disse øvelsene 2-3 dager i uken 15-20 repetisjoner 2-5 sett. (litt vansklig å gi en vurdering uten å ha sett kroppen din)

Disse øvelsene (ja jeg er er klar over at det finnes andre øvelser også) vil over legge skulderbladene inn mot ryggen.
MEN, det kan også være diagnosen englevinger da er det ikke muskulært men nerver som kan være i klem, ikke aktive mm.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Skulderblad "vinger"
« #10 : 09. januar 2009, 20:20 »
ROYM: trur ikke han snakker om at han vil ha større lats, men å få mindre synlige skulderblader..

roym sine øvelser er perfekte for å få mindre utstikkende skulderblader, rett og slett textbook, opptrekk til haken er vel en øvelse som kan være litt dårlig for skuldrene, men funker veldig bra til å sette ryggbladene på plass.

Utlogget Evjen333

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 198
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 198

  • I squats deeps ;)
Sv: Skulderblad "vinger"
« #11 : 09. januar 2009, 20:24 »
stangroing og facepulls kanskje?

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Skulderblad "vinger"
« #12 : 09. januar 2009, 20:37 »
Kan vere ein nerveskade i skulderregionen og då av nervus thoracicus longus. Denne nerven innerverer serratus anterior og latissimus dorsi musklane. Dette kan du utelukke ganske enkelt.
Har du nokke form for dov, verkande smerte som opptrådte spontant etter trening, bæring med sekk etc?
Klarer du å løfte armen?
Forsøk å gjøre armhevinger inntil ein vegg. Skyter innerdelen av scapula(skulderbladet) utover er det ganske sikkert at du har det vi kaller for vingscapula.
Då er behandlinga todelt: NSAID og styrketrening (først og fremst då serratus anterior og latissimus dorsi, men også andre muskler som påvirker scapula og generelt sjølvsagt) med gradvis aukande intensitet.

Men det kan også vere slik som det er skissert ovenfor her at musklaturen kring skulderbladet er for svak og at du kanskje rett og slett har lite musklatur i området av naturlige årsaker.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Skulderblad "vinger"
« #13 : 09. januar 2009, 20:46 »
Kan vere ein nerveskade i skulderregionen og då av nervus thoracicus longus. Denne nerven innerverer serratus anterior og latissimus dorsi musklane. Dette kan du utelukke ganske enkelt.
Har du nokke form for dov, verkande smerte som opptrådte spontant etter trening, bæring med sekk etc?
Klarer du å løfte armen?
Forsøk å gjøre armhevinger inntil ein vegg. Skyter innerdelen av scapula(skulderbladet) utover er det ganske sikkert at du har det vi kaller for vingscapula.
Då er behandlinga todelt: NSAID og styrketrening (først og fremst då serratus anterior og latissimus dorsi, men også andre muskler som påvirker scapula og generelt sjølvsagt) med gradvis aukande intensitet.

Men det kan også vere slik som det er skissert ovenfor her at musklaturen kring skulderbladet er for svak og at du kanskje rett og slett har lite musklatur i området av naturlige årsaker.


Interessant det du sier her, selv kjenner jeg at ene skulderbladet vipper utover under retraksjon; og spesielt når jeg slenger med armene (bakover) - sånn oppvarmings greier.

Får også en "knytt" følelse under kanten på dette skulderbladet av og til.

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Skulderblad "vinger"
« #14 : 09. januar 2009, 21:35 »
Det er veldig sjeldent det er en nerveskade som Axis skriver her, og gutten trener ikke på treningsstudio så facepulls blir vansklig å få til. Det er ikke uvanlig for unge gutter (under utvikling) at de har utstående skulderblader. Igjen viser til øvelsene jeg linket.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!