Skrevet av Emne: Mat for folk som reiser og farter mye  (Lest 1446 ganger)

Utlogget Tranz25

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Mat for folk som reiser og farter mye
« : 14. januar 2009, 18:07 »
Hei er  i ny jobb som selger. reiser mye og er hjemme maks halve uken. kjører mye rundt. Vil ikke begynne med pølse i brød hver dag for å si det slik!
Er det noen andre her som reiser mye men fortsatt er opptatt av et sunt kosthold, eller bare folk som har gode tips til meg!.
Kan dere anbefale meg måltider på bensinstasjoner, matvarerhus, kafeer som ikke er alt for usunt. Må være mulig å kjøpe med. Prøver å lage matpakke, men den fungerer ikke alltid like bra på dag 2-3 i bilen for å være erlig!

Utlogget PERPERSEN78

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Mat for folk som reiser og farter mye
« #1 : 15. januar 2009, 22:27 »
Tech Nutrion selger mealtech... Måltidserstatning..  bland det ut i vann.. funker som et måltid. koster ca 25 kr pr pose.. men selges i en pakke..


ellers har du proteinbarer fra alle som selger kosttilskudd... prisen varierer fra 15 kr og oppover.. kommer an på mengde proteiner, kvalitet..


Dette er jo superenkelt og veldig billig og SUNT... Cheesy 

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Mat for folk som reiser og farter mye
« #2 : 16. januar 2009, 10:24 »
Hei du, og lykke til i ny jobb som selger. (: Her kommer noen tips fra meg:

Jeg pleier alltid å ha noen faste ting i veksa når jeg skal på jobb; en pose med skje, gaffel og kniv. I tillegg har jeg med en liten flaske jeg har fylt opp med ublandet funlight, nøtter og porsjonspakker med syltetøy. Da er det enkelt å gå innom en matvarebutikk og kjøpe med mager kesam og cottage cheese. Funlighten blander du i mager kesam, smaker som yoghurt. Bare mye mer protein, mindre karbo og fett. Herlig. Putt gjerne nøtter oppi eller spis dem ved siden av for sunt fett og energi. Porsjonspakkene med syltetøy kan du bruke i cottage cheesen. Proteinrikt og sunt. Kjøp gjerne med en pakke "fiberrik". Det er små kliknekkebrød med masse fiber. Dette kan du spise ved siden av cottage cheese eller mager kesam. Inviser gjerne i noen store proteinbarer (gjerne rundt 100g pr bar) for enkel energi og som erstaning for snacks. www.nordicnutrition.no har noen store og gode. Kan også anbefale proteincookiesen, absolutt nydelige! Dette er i hvert fall enkel og sunn mat som fungerer veldig bra for meg. Kanskje det kan være til hjelp Smiley

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Mat for folk som reiser og farter mye
« #3 : 16. januar 2009, 11:35 »
Hvis du alltid har bestikk og en plastskål/bolle/matboks liggende i bilen, kan du jo kjøpe melk og havregryn. Enten sånn liten melk(0,5l), eller 1l som du tar med deg hjem. Husk å ta med skåla også, hvis ikke blir det vond lukt!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Mat for folk som reiser og farter mye
« #4 : 16. januar 2009, 11:43 »
Kjølebag som går på strøm (du kobler den i sigarettenderen) er det du er ute etter. Det er i praksis kjøleskap på tur, og oppbevaring av mat er ikke noe problem. Særlig ikke når du kan fylle opp på et matvarebutikk fra tid til annen.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Mat for folk som reiser og farter mye
« #5 : 16. januar 2009, 11:47 »
Kjølebag som går på strøm (du kobler den i sigarettenderen) er det du er ute etter. Det er i praksis kjøleskap på tur, og oppbevaring av mat er ikke noe problem. Særlig ikke når du kan fylle opp på et matvarebutikk fra tid til annen.

Ah, du kom meg i forkjøpet der! Har selv et lite, bærbart kjøleskap med uttak til sigarettenner, hvilket etter sigende skal fungere bra hvis man tilbringer mye tid i bil. Det er jo rett og slett perfekt da man kan dra med seg ca hva det enn skulle være og dermed unngå å kjøpe pølse og hamburger hver gang man er sulten. Videre kan pakker fra bl.a. Real Turmat fungere greit nå og da. Ta med en skje/gaffel og det eneste du da trenger er varmtvann. Dette bør det ikke være noe problem å få tak i "langs veien" skulle jeg tro, men jeg har aldri prøvd selv...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Mat for folk som reiser og farter mye
« #6 : 16. januar 2009, 11:57 »
Basevarer:

Kesam
Cottage cheese
Mandler/nøtter
Påleggsskinke
Ost (ferdig skivet)
Grillet kylling
Nutrilett bar
Frukt
Melk/Biola/Sjokomelk

Alle disse får du i en vanlig matvarebutikk, og kan fort smelles sammen til ett greit måltid.
Ett par grove rundstykker og ett par pakker påleggsskinke f eks.

Ellers så er det ikke så galt med en burger i ny og ne. Bare skip milkshaken og pomfritten, så går det.

Ellers så er hardkokte egg fine å ha med i matpakka, og noe proteinpulver av noe slag burde ha fast plass i bilen.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Mat for folk som reiser og farter mye
« #7 : 16. januar 2009, 12:13 »
Hvis du farter mye bør du holde deg unna brokkoli og bønner ivertfall.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!