Skrevet av Emne: Overpronasjon  (Lest 4474 ganger)

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Overpronasjon
« : 29. april 2009, 23:04 »
Hei alle godfolk! Jeg har nå funnet ut at jeg har overpronasjon, var på løbslabbet og sjekket istad. Jeg har en kneskade, og både ortoped og fysioterapaut foreslo at jeg skaffet meg sko med støtte.

Jeg lurer da på om det finnes noen "normale" sko beregnet for folk med overpronasjon!

taraquin

  • Gjest
Sv: Overpronasjon
« #1 : 09. mai 2009, 12:15 »
Det enkleste er nok å få såler støpt til deg som du kan ha i nær sagt alle slags sko, vet noen fysioterapeuter, ortopeder og kiropraktorer støper såler. MBT-sko (dyre som f...) har bygd opp på innsiden slik at du kanskje ikke trenger såle i slike sko. Jeg overpronerer litt selv og bruker MBT-sko uten såle. I tillegg kan det i treninga være lurt å ha mye fokus på øvelser som aktiverer gluteus-musklene siden de styrer knærne og bidrar til at de ikke går innover. Endel med overpronasjon er plaget av nettopp det at knærne går innover når de f.eks kjører knebøy, sykler, løper osv, noe som på sikt gir skjevbelastning og øke sjansen for kneplager.

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Overpronasjon
« #2 : 09. mai 2009, 12:29 »
Hei alle godfolk! Jeg har nå funnet ut at jeg har overpronasjon, var på løbslabbet og sjekket istad. Jeg har en kneskade, og både ortoped og fysioterapaut foreslo at jeg skaffet meg sko med støtte.

Jeg lurer da på om det finnes noen "normale" sko beregnet for folk med overpronasjon!

Om du tenker på joggesko så får du "normale" sko for folk med overpronasjon, det er stort sett bare å spørre de som jobber i butikkene. Når det gjelder vanlig sko er jeg usikker.

Utlogget Ka0s

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 12

Sv: Overpronasjon
« #3 : 26. mai 2009, 10:00 »
Du får vanlige sko også, til en viss grad. Det er flere merker og noen spesielle butikker som selger sko som er beregnet for folk med beinproblemer generelt og også sko som kommer med såler for å motvirke overpronasjon. Ecco har mye gode sko sånn sett, men det er ikke klodens billigste merke.

Ofte er det bare å ta en tur i skobutikken og sjekke sålene, alltids noen produsenter som lar det være ekstra støtte i skoen uten at det er så mye at det kan bli et problem for de som ikke har overpronasjon.

De selger også helt greit prisa vanlige såler for overpronasjon i skobutikkene som du dytter nedi skoa. Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!