Skrevet av Emne: Proteiner bygger IKKE muskler!!  (Lest 23629 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #75 : 30. januar 2009, 21:33 »
Jeg er nesten villig til å betale deg hvis du kan dokumentere hva du spiser (og at du ikke spiser mer, f,x via regelmessig veiing) og hva du trener og hvor mye løfter og øker.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #76 : 30. januar 2009, 21:48 »
Jeg er nesten villig til å betale deg hvis du kan dokumentere hva du spiser (og at du ikke spiser mer, f,x via regelmessig veiing) og hva du trener og hvor mye løfter og øker.

Hmm.. Dr Young sier fisk er alkaliserende og anbefaler faktisk laks, tunfisk etc, men for å virkelig bekrefte denne teorien om at protein ikke bygger, så må jeg nesten kutte ut det også siden det inneholder protein.

Jeg skal prøve ut denne dieten i en mnd når jeg er klar, skal bare spise grønnsaker, litt frukt og supplementere med noen oljer og vitaminer,så ser jeg hva som skjer med kroppen min og styrkeøkningen.
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #77 : 30. januar 2009, 22:12 »
Jeg skal prøve ut denne dieten i en mnd når jeg er klar, skal bare spise grønnsaker, litt frukt og supplementere med noen oljer og vitaminer,så ser jeg hva som skjer med kroppen min og styrkeøkningen.

Styrkenedgang kanskje? Og hvorfor bytter du ikke tilbake til det fine nicket ditt?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget rutan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #78 : 30. januar 2009, 22:12 »
Jeg skal teste ut denne teorien til Dr Young selv, for å undersøke selv hvordan denne teorien påvirker min egen kropp. Da kommer ivertfall jeg et steg nærmere sannheten personlig..
Inntil da, så står jeg mer på proteinsiden enn Young sin side.
Det er flere teorier opp gjennom tidene som har blitt stemplet som fakta, men som senere har blitt avbekreftet, så med det så kan vi aldri være 100 % sikker på hva sannheten virkelig er.

Dette er den beste kommentaren hittil. Fikk meg til å tenkte på en blogger ved navn Steve Pavlina, (er blitt steinrik av nettstedet sitt) og som mener at vet ikke no for sikkert før man har prøvd det selv. Når han lurer på om han skal endre/legge til noen vaner, så tester han endringene i 30 dager, før han gjør opp en mening. Her er et utdrag fra ene artikkelen hans:

Here are some examples from my own life where I used 30-day trials to establish new habits:

1) In the Summer of 1993, I wanted to try being vegetarian. I had no interest in making this a lifelong change, but I’d read a lot about the health benefits of vegetarianism, so I committed to it for 30 days just for the experience. I was already exercising regularly, seemed in decent health, and was not overweight (6′0″, 155 lbs), but my typical college diet included a lot of In-N-Out burgers. Going lacto-ovo vegetarian for 30 days was a lot easier than I expected — I can’t say it was hard at all, and I never felt deprived. Within a week I noticed an increase in my energy and concentration, and I felt more clear-headed. At the end of the 30 days, it was a no-brainer to stick with it. This change looked a lot harder than it really was.

Han har sinnsykt mange artige og interessante artikkler. Verdt å sjekke ut.

her er linker til 2 interessante:

http://www.stevepavlina.com/blog/2005/04/30-days-to-success/
http://www.stevepavlina.com/blog/2008/02/raw-food-diet/

[edit]Siste er en 30 dag-for-dag detaljert beskrivelse av hans test av den rå dietten. Bilder av alle måltider, vekt, kcal, protein -,karbohydrater- og fettinnhold, samt den fysiske og psykiske virkningen dietten hadde. Selvom han ikke skulle "bygge muskeler" så er det likevel interresant og relevant til dette temaet syns eg.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #79 : 30. januar 2009, 23:33 »
Se her ja, nå fikk vi litt mer ut av deg:)
Foreslår 2 ting til deg slik at du skal slippe drittkasting! ( no som ikke er nødvendig)



1. Få ut slike utsagn tidligere i posten, samt ikke ha så "bastant" overskrift. Nå tenker 99% av alle som leser den " hahaha, fy faen for en gjøk....." 

2. Post dette under studie og forskninger. Da blir det ikke noe DU tror på 100%, men at du deler det med oss og at du syns det kan være en interessant tanke osvsvv!

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #80 : 31. januar 2009, 00:55 »
Jepp, skal vedde på du har en heftig styrkeøkning ja  Wink

hehe, sier heller det sånn : så ser vi om det går opp eller ned da Smiley




\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Reinsdyr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

  • Dreven hobbymosjonist
Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #81 : 01. februar 2009, 23:01 »
Gadd ikke lese lengre enn til første posten, men dette er bare feil. Hva mener han med at de sterkeste dyrene er vegetarianere? Dyr med mye muskelmasse i forhold til kroppsvekt, fra edderkopper til løver, er kjøttetere. Punktum. Hva er dvaskere enn en elefant?

Legevitenskapen er i stand til å se konkret hvordan proteiner virker i kroppen - ikke bare ved å foreta kontrollerte undersøkelser hvor proteinspisende mennesker pumper jern, men også gjennom kunnskap om hvordan organene fungerer.
Benk: 80
Bøy: 105
Mark: 130

Utlogget LeTigr3

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 267
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 267

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #82 : 07. februar 2009, 13:41 »
Hahah denne tråden er priceless. Lenge siden jeg har sett slik kvalitet. Og da snakker jeg ikke om diskusjonen, men om de diverse bildeinnslaga, samt svært kreative doktorsammenligninger.

^legge til i favoritter^

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #83 : 10. februar 2009, 02:32 »
"De fleste av oss er lært opp til å tenke at vitenskapen vet best, og de ”etablerte sannheter” er de rette. Vel, hvis det skulle stemme, ville ikke vår kunnskap ha endret seg mye med tiden, eller hva? Da hadde vi jo for lenge siden visst det ene, riktige svaret på det meste, og ikke hatt stort å lære nå…Her kommer noen eksempler på at en skal ikke alltid stole blindt på det en blir fortalt fra autoriteter og ”profesjonelle”.

Her har vi litt lesning(artikkelen nedenfor) som beviser at hva som har tidligere blitt hevdet for å være "sannheten", har etterhvert blitt bevist for å være helt feil....  Ergo, teoriene til dr robert young må ikke avfeies sånn helt uten videre basert på hva vi har blitt lært, og stolt på tidligere... Og som sitter klistret i hjernen vår som "FAKTA"

Her har vi artikkelen :

http://fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=1&flag=1&ban=1&id=603
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #84 : 10. februar 2009, 03:02 »
Eller Dr Alban


Va fan, d e stabillt.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #85 : 10. februar 2009, 07:29 »
Lurer på om jeg også skulle kjøpe meg en doktortittel. Ser at man får en for $29.99 her: www.themonastery.org. Er det noen som finner billigere?


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #86 : 10. februar 2009, 13:08 »
"De fleste av oss er lært opp til å tenke at vitenskapen vet best, og de ”etablerte sannheter” er de rette. Vel, hvis det skulle stemme, ville ikke vår kunnskap ha endret seg mye med tiden, eller hva? Da hadde vi jo for lenge siden visst det ene, riktige svaret på det meste, og ikke hatt stort å lære nå…Her kommer noen eksempler på at en skal ikke alltid stole blindt på det en blir fortalt fra autoriteter og ”profesjonelle”.

Her har vi litt lesning(artikkelen nedenfor) som beviser at hva som har tidligere blitt hevdet for å være "sannheten", har etterhvert blitt bevist for å være helt feil....  Ergo, teoriene til dr robert young må ikke avfeies sånn helt uten videre basert på hva vi har blitt lært, og stolt på tidligere... Og som sitter klistret i hjernen vår som "FAKTA"

Her har vi artikkelen :

http://fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=1&flag=1&ban=1&id=603

Det som blir feilen i denne sammenhengen, og som du mangler evne og kunnskaper om å se er at nå i 2009 er vi faktisk i stand til å VITE en god del om kroppen. Vi har nanoteknologi, vi kan rekonstruere nerver ( vi VET hva nerver er bygd opp av og hva som isolerer dem) Vi kan fikse ting i hjernen, vi kjenner sammenhengen mellom hormoner, hvilke funksjoner proteiner har. Altså, det jeg prøver å si er at vi kjenner til veldig mange av kroppens mekanismer nå. Når du snakker om at forskning prøver og feiler og at vi godtar sannheter, så må du huske på at forskning på kroppen igjennom flere hundre år, og med et rasende tempo de siste 100 årene har gitt oss endel fakta. Det er fortsatt mye som står igjen, spesielt i hjernen som står igjen, men IKKE enkle ting. Det er kompliserte ting forskere driver med nå. Vet ikke om du har fått med deg forskning om lesing av elektroner? Man kan nå fint tankestyre en rullestol eller få en pc til å skrive bare ved å tenke.

Og du setter spørsmålstegn ved om proteiner bygger muskler? Dette har vi visst i, tja kanskje hundre år? Selvsagt har man funnet ut mer om det, men det faktum at muskler BESTÅR av proteiner, og mange mange forskningsrapporter der man har testet ut inntak av proteiner kontra effekten av trening, har i alle rapporter vist at riktig mengde proteiner bygger mer muskler enn mindre proteiner.

Det virker som om denne fyren ikke har NOE greie på proteiner? Proteiner bygger ikke bare muskler, men proteiner gjør nesten ALLE de viktige greiene i kroppen. Selvsagt produserer kroppen endel proteiner selv, men den er avhengig av essensielle proteiner utenifra. Proteiner er antistoffer i immunforsvaret, transportproteiner som frakter blod, signalmoleykler/hormoner, samt at hud, bindeved og musklatur består av proteiner.

Så når du vet at muskler BESTÅR av proteiner, da er det for deg logisk å ikke få i deg proteiner?
Lykke til Smiley

Sa brura

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #87 : 10. februar 2009, 14:54 »
Det som blir feilen i denne sammenhengen, og som du mangler evne og kunnskaper om å se er at nå i 2009 er vi faktisk i stand til å VITE en god del om kroppen. Vi har nanoteknologi, vi kan rekonstruere nerver ( vi VET hva nerver er bygd opp av og hva som isolerer dem) Vi kan fikse ting i hjernen, vi kjenner sammenhengen mellom hormoner, hvilke funksjoner proteiner har. Altså, det jeg prøver å si er at vi kjenner til veldig mange av kroppens mekanismer nå. Når du snakker om at forskning prøver og feiler og at vi godtar sannheter, så må du huske på at forskning på kroppen igjennom flere hundre år, og med et rasende tempo de siste 100 årene har gitt oss endel fakta. Det er fortsatt mye som står igjen, spesielt i hjernen som står igjen, men IKKE enkle ting. Det er kompliserte ting forskere driver med nå. Vet ikke om du har fått med deg forskning om lesing av elektroner? Man kan nå fint tankestyre en rullestol eller få en pc til å skrive bare ved å tenke.

Og du setter spørsmålstegn ved om proteiner bygger muskler? Dette har vi visst i, tja kanskje hundre år? Selvsagt har man funnet ut mer om det, men det faktum at muskler BESTÅR av proteiner, og mange mange forskningsrapporter der man har testet ut inntak av proteiner kontra effekten av trening, har i alle rapporter vist at riktig mengde proteiner bygger mer muskler enn mindre proteiner.

Det virker som om denne fyren ikke har NOE greie på proteiner? Proteiner bygger ikke bare muskler, men proteiner gjør nesten ALLE de viktige greiene i kroppen. Selvsagt produserer kroppen endel proteiner selv, men den er avhengig av essensielle proteiner utenifra. Proteiner er antistoffer i immunforsvaret, transportproteiner som frakter blod, signalmoleykler/hormoner, samt at hud, bindeved og musklatur består av proteiner.

Så når du vet at muskler BESTÅR av proteiner, da er det for deg logisk å ikke få i deg proteiner?
Lykke til Smiley



SIer ikke jeg er 100 % enig med Dr Robert young, men at folk må ikke avfeie ny forskning generelt sånn uten videre, uten å komme med noen gode argumenter som avfeier dr robert young sine påstander.. Jeg har et åpent sinn, det er slik man utvikler seg..
Uansett, vi trenger ikke diskutere dette mer, dette innlegget var bare for å understreke at vi har tatt feil mange ganger før.  Vi har sikkert bedre teknologi nå i 2009 til å være mer presis enn tidligere, men det betyr ikke at vi er fullstendig feilfrie nå heller...
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #88 : 10. februar 2009, 15:12 »
Lurer på om jeg også skulle kjøpe meg en doktortittel. Ser at man får en for $29.99 her: www.themonastery.org. Er det noen som finner billigere?

Tror du virkelig at Dr robert young kjøpte sin grad på ebay eller noe??
Også har han oppnådd alt dette her, basert på en løgn, som du antyder indirekte:

Dr. Young has been honored with an invitation to sit on the Vegetarian and Fasting Committee for NASA's earth and space missions
Dr. Young's research findings have been published in several noted journals, including The Journal of Alternative and Complementary Medicine. (Sympathetic Resonance Technology, Scientific Foundations and Summary of Biologic and Clinical Studies, Dec. 2002.

jaja, hvis en "falsk" grad skaffer deg jobb hos NASA, da må jeg skaffe meg en slik en også..
Også skal jeg publisere noe forsking også med min falske grad, siden det er så lett..
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #89 : 10. februar 2009, 15:31 »
Hvor står det at han har fått jobb hos NASA?
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!