Skrevet av Emne: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?  (Lest 4176 ganger)

Utlogget neXurN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #30 : 15. februar 2009, 17:21 »
Russerne er vel helt klikk nå da :p

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #31 : 16. februar 2009, 09:37 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=558587

Russerne er faen meg ikke sanne... Motbydelig...

Først klokken 20.58 fikk den tyske tv-stasjonen ZDF anledning til å intervjue den russiske hovedlederen Dimitry Aleksashin. Han bekreftet at russerne har lagt inn protest på Bjørndalens løping og la ikke skjul på at han ville ha toeren Maxim Tsjudov som vinner.

- Vi synes loven skal være lik for alle. Det er den ikke når vi ikke fikk erstattet for tre hjemsendte (dopingdømte) løpere, sier den russiske hovedlederen Dimitry Aleksashin. Noen minutter senere skiftes det flagg til seiersseremonien. Det norske vinnerflagget byttes ut med det russiske. Bjørndalen er nede på bronse og sier at den medaljen «ikke betyr noen ting. Jeg ville heller blitt disket».


Argumentet i seg selv sier vel alt om dette laget?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #32 : 16. februar 2009, 10:04 »
NOW THEY ARE SUEING US!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #33 : 16. februar 2009, 10:30 »
Jeg ser ikke problemet.... :

7.1.3 Wrong Course Section
"If a competitor skis on a wrong course section, which would result in a time advantage or the wrong sequence, he must return to the point where he made the wrong turn, along the part of the course he skied in error. In order to do so, the competitor may have to ski against the correct ski direction and shall be totally responsible for ensuring that he does not obstruct or endanger other competitors. There will be no penalty for having committed the error as long as no time advantage has been gained and there has been no interference with other competitors."

Det er jo enighet om at tidsmessig var det ikke lønnsomt å gå over broen.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #34 : 16. februar 2009, 10:44 »
Jeg kan faktisk til en viss grad forstå at russerne reagerer som de gjør. Riktignok var det utklassing og tester igår har vel funnet ut at de som gikk over broen faktisk tapte et par sekunder på å gå over den.

MEN, det her er ikke arrangøren sin feil som har merket opp for dårlig. Når det har kommet ut et skriv om at løypene er endret og nordmennene, det være seg apparatet eller løperne, ikke har fått med seg dette, så hviler faktisk ansvaret på deres skuldre. Det er en grunn for at den norske landslagstreneren var på gråten i hele går, han visste at dette var hans ansvar om det gikk i russerne sin favør.

Jeg tror faktisk også at nordmennene hadde lagt inn en protest om dette var et skriv de hadde fått med seg, mens russerne ikke hadde det.

Når man da har et Russland så ekstremt bitre fordi hele verden hater dem, de måtte sende hjem tre utøvere uten å få ta inn reserver og man er en nasjon hvor gull er det eneste som betyr noe, da er det klart man vil gå fram og ha et ord med i laget.


Med det sagt er jeg helt enig i at Bjørndalen skulle ha gullet, at dette har vært flisespikkeri fra ende til annen og at 1-minutts tidsstraff for å ha gått en løype som du har tapt tid på er helt bak mål. Men forskjellen på sølv og gull er så enorm, spesielt i en nasjon som Russland, at jeg forstår man prøver å bruke de midlene man kan. Dog, hadde jeg vært i Tsjudov sine sko og fått guller pga det her så er det en gullmedalje jeg ikke ville tatt imot selv, man fortjener ikke gull etter å ha blitt utklasset. Men han sa jo til Hanevold eller Berger selv igår at han mente han var den rettmessige vinneren. Det er Gull det handler om, sølv og 11.plass er ikke veldig ulikt i den nasjonen.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #35 : 16. februar 2009, 11:33 »
I utgangspunktet enig med deg, men når det kommer til reglen jeg linket til i forrige innlegg og det er enighet om at det ikke var fordelsmessig å gå over brua - da burde vel saken bare legges død?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #36 : 16. februar 2009, 11:57 »
Hmm, hvem fikk sølvet?

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #37 : 16. februar 2009, 12:24 »
Forresten... dette ville aldri ha skjedd under USSR...

Lenin er skuffet... dypt skuffet.

Utlogget Zuul

Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #38 : 16. februar 2009, 12:29 »
Jeg kan faktisk til en viss grad forstå at russerne reagerer som de gjør. Riktignok var det utklassing og tester igår har vel funnet ut at de som gikk over broen faktisk tapte et par sekunder på å gå over den.

MEN, det her er ikke arrangøren sin feil som har merket opp for dårlig. Når det har kommet ut et skriv om at løypene er endret og nordmennene, det være seg apparatet eller løperne, ikke har fått med seg dette, så hviler faktisk ansvaret på deres skuldre. Det er en grunn for at den norske landslagstreneren var på gråten i hele går, han visste at dette var hans ansvar om det gikk i russerne sin favør.

Jeg tror faktisk også at nordmennene hadde lagt inn en protest om dette var et skriv de hadde fått med seg, mens russerne ikke hadde det.

Når man da har et Russland så ekstremt bitre fordi hele verden hater dem, de måtte sende hjem tre utøvere uten å få ta inn reserver og man er en nasjon hvor gull er det eneste som betyr noe, da er det klart man vil gå fram og ha et ord med i laget.


Med det sagt er jeg helt enig i at Bjørndalen skulle ha gullet, at dette har vært flisespikkeri fra ende til annen og at 1-minutts tidsstraff for å ha gått en løype som du har tapt tid på er helt bak mål. Men forskjellen på sølv og gull er så enorm, spesielt i en nasjon som Russland, at jeg forstår man prøver å bruke de midlene man kan. Dog, hadde jeg vært i Tsjudov sine sko og fått guller pga det her så er det en gullmedalje jeg ikke ville tatt imot selv, man fortjener ikke gull etter å ha blitt utklasset. Men han sa jo til Hanevold eller Berger selv igår at han mente han var den rettmessige vinneren. Det er Gull det handler om, sølv og 11.plass er ikke veldig ulikt i den nasjonen.

Nå kom det vel også frem at veien over broen ikke ble sperret av før ettet at de fremste hadde passert. Så det er et moment. Men, så lenge man ikke tjener på det så er det jo greitt uansett i følge regelverket.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #39 : 16. februar 2009, 14:45 »
I utgangspunktet enig med deg, men når det kommer til reglen jeg linket til i forrige innlegg og det er enighet om at det ikke var fordelsmessig å gå over brua - da burde vel saken bare legges død?

Jepp, den regelen gjør det hele såre enkelt og at dette ble en så stor sak er ikke mulig for meg å forstå. Eneste det kan virke som da er at man ikke kan reglene i sitt eget forbund.

Nå kom det vel også frem at veien over broen ikke ble sperret av før ettet at de fremste hadde passert. Så det er et moment. Men, så lenge man ikke tjener på det så er det jo greitt uansett i følge regelverket.

At den ikke ble sperret har egentlig ikke noe å si. De norske løperne hadde ikke fått beskjed om at løypa var endret. Dette er trener/støtte-apparat sitt ansvar å sjekke ut på forhånd. Om det stemmer at det var kommet ut et skriv, noe som må ha skjedd, da det var 1 og 2, samt 10-17 som gikk over brua. Nr. 3-9 visste altså at man skulle gå rundt selv om det enda ikke var sperret eller dårlig merket. Ansvaret for dette må dermed nordmennene ta på sin kappe.

Men om regelen UAC linket til stemmer så er jo ikke dette noen sak i det hele tatt, enkelt og greit. De tok tiden, testet med utøvere og alt og fant ut at det ikke var noe å tjene på det. En såre enkelt sak som ble blåst til unødvendig store proposjoner, hvor en jury tydeligvis ikke kunne sitt eget regelverk ettersom de gav en tidsstraff.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #40 : 17. februar 2009, 08:51 »
Tredje VM-gull på like mange forsøk!

http://www.dagbladet.no/2009/02/17/sport/ski/jaktstart/skiskyting/skiskytter-vm_2009/4892430/

Dette gullet kan i alle fall ingen ta fra ham! Tre av tre mulige og første VM-gull på normaldistansen! Mannen er 35 år, men alder ser overhodet ikke ut til å hemme ham - en fantastisk utøver som imponerer meg kraftig gang på gang! Når han i tillegg har åpnet for å gå til han er rundt 40 kan det være mye moro i vente og! Det som kanskje imponerer spesielt mye denne gangen var det psykiske stresset de siste dagene, men det så ikke ut til å plage ham nevneverdig...


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

IntX

  • Gjest
Sv: Ole Einar Bjørndalen fratatt gullmedaljen?
« #41 : 17. februar 2009, 08:56 »
Helt rått!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!