Skrevet av Emne: Hvor mye har en benk-drakt å si?  (Lest 9642 ganger)

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Hvor mye har en benk-drakt å si?
« #45 : 06. februar 2009, 12:00 »
Når noen begynner å spørre og grave mer om skjorta, er det enkelt å forklare prinsippet, som regel mister de litt interressen når man forklarer at dette ikke er noe man blir sterkere av å trene med.

Men skal man ikke i teorien kunne bli sterkere av å trene med skjorte?
Når man trener med skjorte får man en negativ fase, som er tyngre enn hva man klarer opp. Uten skjorte da.
Og denne spenningen musklene får da, skal jo gjøre at man blir sterkere etter hvert? Smiley

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Hvor mye har en benk-drakt å si?
« #46 : 06. februar 2009, 12:26 »
Skjortejævler Cheesy

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Hvor mye har en benk-drakt å si?
« #47 : 06. februar 2009, 13:04 »
Skjortejævler Cheesy

Enig! Det er respektløs oppførsel og de undergraver demokratiet!  Grin

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Hvor mye har en benk-drakt å si?
« #48 : 06. februar 2009, 13:09 »
Kan ikke NSF loggføre RAW da?
Det må da være mulig?
Måtte blitt bedre : flere som løfter samt egen premiering RAW?

En tanke?

Evt. ett eget RAW-NM(benk i samme stevne), så mange RAW gutter det er omkring burde det latt seg gjøre?

KK67 gjorde en utrolig bra figur på Midt-Norsk ifjor: min stemme går til de da det også der er masse RAW power!

MÅ VÆRE GOD PROMO FOR NSF!OG STYRKELØFT!

Ja her er du inne på noe, skal sende en mail til NSF å høre om slikt lar seg gjøre. for hadde vert kjempe kult. For jeg har ikke noe i mot utstyrs løftere, men blir vanskelig for meg å konkurere mot noen da de har utstyr. så raw vs. raw og utstyr vs. utstyr er helt greit Smiley men raw vs. utstyr er jo dømt nedenom og hjem Smiley

Jeg kommer på raw stevnet ditt i år Cheesy men DU holder deg unna, 250 i benk raw hører ikke hjem noen plass hehe Cheesy Roy power Smiley
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvor mye har en benk-drakt å si?
« #49 : 06. februar 2009, 13:14 »
Kan ikke NSF loggføre RAW da?
Det må da være mulig?
Måtte blitt bedre : flere som løfter samt egen premiering RAW?

En tanke?

Evt. ett eget RAW-NM(benk i samme stevne), så mange RAW gutter det er omkring burde det latt seg gjøre?

KK67 gjorde en utrolig bra figur på Midt-Norsk ifjor: min stemme går til de da det også der er masse RAW power!

MÅ VÆRE GOD PROMO FOR NSF!OG STYRKELØFT!

Dersom man stiller opp på tinget og kommer med et forslag om noe slikt, kan det jo hende at man får til et demokratisk vedtak på dette Smiley
Ellers blir det vanskelig. Iniativet kommer ikke fra forbundets side fordi et par stykker ønsker det, dersom det er så himla mange burde det ikke være noe problem å få laget et forslag om dette og stemme det frem på tinget.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvor mye har en benk-drakt å si?
« #50 : 06. februar 2009, 13:15 »
Enig! Det er respektløs oppførsel og de undergraver demokratiet!  Grin

Flott at skjorta ble stemt igjennom demokratisk i 2004 da Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvor mye har en benk-drakt å si?
« #51 : 06. februar 2009, 13:18 »
Men skal man ikke i teorien kunne bli sterkere av å trene med skjorte?
Når man trener med skjorte får man en negativ fase, som er tyngre enn hva man klarer opp. Uten skjorte da.
Og denne spenningen musklene får da, skal jo gjøre at man blir sterkere etter hvert? Smiley

Jeg har ikke merket noen umiddelbar styrkefremgang i benkpress uten skjorte av å trene for skjorta. Og jeg bruker tross alt veldig lite tid på kloss/strikk/kjetting etc.
Merker heller litt det motsatte, mister litt av styrken i første fasen av løftet. Men styrken øker i triceps og skuldre. I mange tilfeller er draktene såpass stramme at man ikke trenger å bruke mye krefter i den negative fasen, kreftene brukes heller på å dra stangen ned på brystet
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Hvor mye har en benk-drakt å si?
« #52 : 06. februar 2009, 13:40 »
Enig.

Da jeg begynte med utstyr syntes jeg det var jævlig vondt og mye styr. (Og det syntes jeg forsåvidt det er fortsatt). Jeg kunne godt latt være å begynne der og da, og bare løftet raw.. Men det ville være den enkle og komfortable løsningen, right? DET ville være løsningen for feiginger.

Så når jeg benker 200kg raw, å du 200kg med skjorte, så er jeg feig å du sterk? 
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget ArildW

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 141
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 141

Sv: Hvor mye har en benk-drakt å si?
« #53 : 06. februar 2009, 13:42 »
Jeg må le av de elendige sammenligningene dere skjorteelskere kommer med  Smiley
Knotter under fotballskoene? De er da ikke prestasjonsfremmende, man løper ikke fortere elle sparker ikke hardere men man unngår å skli sånn at man ikke skader seg. De har en helt annen hensikt, de HAR faktisk en hensikt.

Hvis jeg skal sammenligne benkskjorte med noe så måtte det være at svømmere begynte med svømmeføtter.



Hva er hensikten da? Er det ikke at du kan ta kjappe svinger uten å skli? At du får bedre grep, og kan løpe fortere? Du klarer å stoppe opp fortere? Bedre balanse?

Hva kaller du det der da? Er ikke det prestasjonsfremmende? Gjør ikke knottene deg bedre til å utføre det fotball handler om? Nemmelig å holde seg på beina, score mål osv.

Jeg ser ikke forskjellen.


Konkurrerende utøver i styrkeløft og strongman

Perser ; 225 - 200 - 205

Treningsdagbok

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvor mye har en benk-drakt å si?
« #54 : 06. februar 2009, 13:50 »
Har jo som dere vet ikke prøvd skjorte før, og ligger på en 135 eller noe raw om dagen. Prøvde skjorte, etter 127 reps på 270 kg gadd jeg ikke mer. Synes derfor det blir rart med skjorte greiene.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hvor mye har en benk-drakt å si?
« #55 : 06. februar 2009, 14:05 »
Har jo som dere vet ikke prøvd skjorte før, og ligger på en 135 eller noe raw om dagen. Prøvde skjorte, etter 127 reps på 270 kg gadd jeg ikke mer. Synes derfor det blir rart med skjorte greiene.

Jawn jawn jawn
Vanskelig å bunne det her, så vi runder av
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!