Skrevet av Emne: Løping etter Styrketrening  (Lest 10396 ganger)

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Løping etter Styrketrening
« #30 : 19. februar 2009, 00:36 »
ja er sikkert godt med et tonn med pizza, men man spiser det ikke.
han sa ikke pizza, han sa kanel
Hvis du leser litt før du kverrulerer Ramsøskar, så ser du at jeg nevner at banan kan gi deg energi før en trening. Kutt ut cell max hvis du spiser banan el omvendt. Og rosiner er karb og havre er sundere. Kanel hjelper ihvertfall på forbrenninga... Rosiner gjør ikke.

Og ketchup nevner jeg i moderate mender...

Og 5 om dagen... Er enig i at frukt er godt og sundt, men her skal man sette opp en diett. Ikke Tv-propeganda

gi meg en god grunn for at jeg ikke skal spise 5 om dagen.
Så du mener den beste dietten for han er å ikke spise frukt?
Man skal kverulere, ellers så kommer man seg ingen vei.Smiley
Hvorfor er rosiner ikke sunt, mens havre er?

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Løping etter Styrketrening
« #31 : 19. februar 2009, 00:39 »
ja er sikkert godt med et tonn med pizza, men man spiser det ikke.
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #32 : 19. februar 2009, 00:44 »
gi meg en god grunn for at jeg ikke skal spise 5 om dagen.
Så du mener den beste dietten for han er å ikke spise frukt?
Man skal kverulere, ellers så kommer man seg ingen vei.Smiley
Hvorfor er rosiner ikke sunt, mens havre er?

all frukt er som regel unødvendig karb på diett, det samme er rosiner. 5 om dagen er også svada, man greier seg helt fint uten. Havre gir mer energi enn rosiner og går bedre sammen med kanel. Og på diett så trenger man ikke rosiner når man får havre i seg, unødvendig kalori og karb ved rosiner. Og Ramsøskar, jeg treffer deg imårra. Så får vi se hehe  biggrin                   

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Løping etter Styrketrening
« #33 : 19. februar 2009, 00:51 »
Jaah, da får du si hvem du er, slika t jeg får irettesatt deg litt:)
Da kan du jo være min PT, uten å spise frukt og helt sikkert fett, så blir dette bra vettu.


Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #34 : 19. februar 2009, 01:03 »
 biggrin            biggrin

 what Jeg vet ikke hva du prater om. Ikke spise fett, du tar noe ut av en setning som betydde noe annet.

Og man greier seg ganske fint uten karb, fett får man i seg en del ved mat... Så på en diett med lite av begge går helt fint det, eneste man kunne trenge er nøtter. Men jeg kjenner ganske mange som spiser lite fett og karb, og gjør dette store deler av året....

Alt i sin tid. Jeg er voksen mann, jeg har ikke tid til å leke med lego...


Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Løping etter Styrketrening
« #35 : 19. februar 2009, 01:09 »
Er enig at uten rosiner, så blir det tamt. Men du kan bytte ut rosiner med kanel, prøv det.
Og ketchup er ikke farlig, men ikke hver dag og masse liksom. Mye gjør det meste negativt.
Prøv også å kutte frukten ut, mener ikke at den er farlig. Men er sukker i frukt.
Bananen kan du droppe, hvis ikke så spis den før trening. Den kan gi deg energi, hvis du ikke har.
Cell-Max kan du også kutte ut, ihvertfall hvis du tar en banan. Begge gjør det samme på en måte.
Middag kan du spise det som er på bordet, men vær varsom med salt og saus osv.
Siste måltid, så trenger du ikke spise 3 brødskiver. Du skal jo gå å legge deg, og synes du spiser mye karb iløpet av dagen.

Ta å prøv dette litt, er ikke kjempe forandring. Men bare noe smått

Det er så lite nevnerverdig at det er sukker i frukt at det blir for dumt.
Frukt, grønt og bær med mer kan være viktige venner å ha under en deff, da det er kalorifattig, men har en del masse som kan hjelpe på metthetsfølelsen.
Og under deff så er det vel ekstra viktig med tilførsel av vitaminer, og det er da bare en bonus at dette kommer fra naturlige kilder, altså ikke i tablettform.
Noe annet jeg stusser på er det strikte kostholdsregimet du ymter frempå, totalt unødvendig for en nybegynner spør du meg, la han sause i seg en flaske med ketsjup om det er det han vil, man skal jo leve og ikke sant?
Så lenge man har et variert kosthold som ikke overskrider det nødvendige kcalinntak så er mye gjort.

Jeg ser mye av poenget med ting du skriver, men du ordlegger deg på en slik bastant måte at det nesten er provoserende. Personlig tror jeg ikke det er noen ordentlig fasit på dette deffetullet, men erfaring vil nok komme godt med.  Smiley

240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #36 : 19. februar 2009, 01:20 »
Det er så lite nevnerverdig at det er sukker i frukt at det blir for dumt.
Frukt, grønt og bær med mer kan være viktige venner å ha under en deff, da det er kalorifattig, men har en del masse som kan hjelpe på metthetsfølelsen.
Og under deff så er det vel ekstra viktig med tilførsel av vitaminer, og det er da bare en bonus at dette kommer fra naturlige kilder, altså ikke i tablettform.
Noe annet jeg stusser på er det strikte kostholdsregimet du ymter frempå, totalt unødvendig for en nybegynner spør du meg, la han sause i seg en flaske med ketsjup om det er det han vil, man skal jo leve og ikke sant?
Så lenge man har et variert kosthold som ikke overskrider det nødvendige kcalinntak så er mye gjort.

Jeg ser mye av poenget med ting du skriver, men du ordlegger deg på en slik bastant måte at det nesten er provoserende. Personlig tror jeg ikke det er noen ordentlig fasit på dette deffetullet, men erfaring vil nok komme godt med.  Smiley



hehe... jeg kan være litt provoserende, men jeg prøver bare være så enkel som mulig. Er ikke vits å lage en hel del tull, så jeg sier ting rett fram.
Som regel er frukt mye kalorier og karb som ikke gir masse energi, derfor er det unødvendig på diett. Banan kan man trenge, siden det gir deg kanskje mer kraft på de tunge løftene. Men Banan stopper forbrenningen der og da pga sukker som er i den, så å spise masse frukt er ikke å anbefale på diett. Da skal man ha noe som gir deg mer "valuta" for penga sine. Men jeg har aldri sagt at man skal kutte ut grønsaker...Huh Her var det snakk om frukt.

Utlogget tmsn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Løping etter Styrketrening
« #37 : 19. februar 2009, 12:27 »
Takker for gode svar nok en gang  Smiley
Har i hvert fall fått en god pekepinn på hva jeg burde gjøre nå.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Løping etter Styrketrening
« #38 : 19. februar 2009, 13:32 »
hehe... jeg kan være litt provoserende, men jeg prøver bare være så enkel som mulig. Er ikke vits å lage en hel del tull, så jeg sier ting rett fram.
Som regel er frukt mye kalorier og karb som ikke gir masse energi, derfor er det unødvendig på diett. Banan kan man trenge, siden det gir deg kanskje mer kraft på de tunge løftene. Men Banan stopper forbrenningen der og da pga sukker som er i den, så å spise masse frukt er ikke å anbefale på diett. Da skal man ha noe som gir deg mer "valuta" for penga sine. Men jeg har aldri sagt at man skal kutte ut grønsaker...Huh Her var det snakk om frukt.

Banan stopper forbrenningen??? Da regner jeg med at det gjelder all FRUKT, som har fruktsukker i seg. Må du tenke litt før du svarer...
Man skal spiuse grønnsaker, menn ikke frukt....
Mye unødvendige kalorier i frukt, men ikke i feks brødskiver?

Mener du selv at alt dette er riktig?

For en liten pekepinne på konseptet frukt på underskuddsdiett:
http://www.myorevolution.com/art_kosthold2.asp?NyhetsID=46

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #39 : 19. februar 2009, 15:16 »
Banan stopper forbrenningen??? Da regner jeg med at det gjelder all FRUKT, som har fruktsukker i seg. Må du tenke litt før du svarer...
Man skal spiuse grønnsaker, menn ikke frukt....
Mye unødvendige kalorier i frukt, men ikke i feks brødskiver?

Mener du selv at alt dette er riktig?

For en liten pekepinne på konseptet frukt på underskuddsdiett:
http://www.myorevolution.com/art_kosthold2.asp?NyhetsID=46

Banan stopper forbrenninga der og da, men kan gi deg krefter til trening osv. Jeg har aldri sagt at frukt er bad, men menneske kroppen greier seg helt fint uten. Og du vil vel holde karb nede på diet, hvis ikke man vil ha krefter til tunge løft osv. Men er ikke vits å tilføye masse forskjellig som gir lite, hvis man kan få bedre av noe annet. Spis det som gir deg muskler og bedre trening, det kan være: KORN, KJØTT, FISK, EGG OG MELK. Enkelt og greit....

Jeg selv spiste en del frukt, men hva ga det meg... Jeg ble ikke en snurt bedre form, men heller mindre lommebok selv om det ikke kostet meg stort. Og kunne godt brukt penga på annet liksom. For det er noe dritt egentlig. Vitaminer i frukt sier du, kanskje det... Men kroppen tar bare i seg det den trenger, så ikke noe vits å gi samme mengde hver dag. Kroppen pisser bare ut resten... Du har mere å hente av å spise mere grønnsaker enn mere frukt...

Og hvordan kom denne diskusjonen ut fra at jeg mente å droppe et stk frukt i dietten, til 5 om dagen. Ja les svarene mine Johan før du blåser deg opp til kamp. For det virker som du ikke greier å ta til deg info der du sitter. Kanskje for lite grønnsaker hahahahaha...

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Løping etter Styrketrening
« #40 : 19. februar 2009, 17:43 »
Banan stopper forbrenninga der og da, men kan gi deg krefter til trening osv. Jeg har aldri sagt at frukt er bad, men menneske kroppen greier seg helt fint uten. Og du vil vel holde karb nede på diet, hvis ikke man vil ha krefter til tunge løft osv. Men er ikke vits å tilføye masse forskjellig som gir lite, hvis man kan få bedre av noe annet. Spis det som gir deg muskler og bedre trening, det kan være: KORN, KJØTT, FISK, EGG OG MELK. Enkelt og greit....

Jeg selv spiste en del frukt, men hva ga det meg... Jeg ble ikke en snurt bedre form, men heller mindre lommebok selv om det ikke kostet meg stort. Og kunne godt brukt penga på annet liksom. For det er noe dritt egentlig. Vitaminer i frukt sier du, kanskje det... Men kroppen tar bare i seg det den trenger, så ikke noe vits å gi samme mengde hver dag. Kroppen pisser bare ut resten... Du har mere å hente av å spise mere grønnsaker enn mere frukt...

Og hvordan kom denne diskusjonen ut fra at jeg mente å droppe et stk frukt i dietten, til 5 om dagen. Ja les svarene mine Johan før du blåser deg opp til kamp. For det virker som du ikke greier å ta til deg info der du sitter. Kanskje for lite grønnsaker hahahahaha...

Kanskje du gjør mye annet feil, i tillegg til det, har du noen gang tenkt over det?

Nei, du sa at frukt var unødvendig, punktum.

Jeg tar til meg masse av kunnskap, men fra personer som kan mere enn meg:)
Åjada, kroppen pisser både næringen i frukt ut og proteinene du spiser.
Men ikke noe vits å svare, for energien min bruker jeg på noe annet enn å forsvare frukt og bær:)

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #41 : 19. februar 2009, 18:04 »
ha ha ha ha ha ha... Dagens moro spøk. Over til alvor, så trenger man ikke frukt. Bedre å spise mere av noe annet enn mindre av det pga man spiser noe frukt.

Faktisk så kan jeg nevne... Tok blodprøver for å sjekke om det hadde noen virkning, jeg tar faktisk mange blodprøver pga noe annet. Jeg spurte om det var noe forskjell på verdiene, nei var helt normale... Ikke mindre el mer av noen vitaminer el mineraler. Helt likt som da jeg tok den andre... Snakket med legen om det, han sa bare spis som du gjør og ikke bry deg om det der. Man får alle de nødvendige vitaminene av så mange forskjellige ting.

Utlogget couchever

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Løping etter Styrketrening
« #42 : 19. februar 2009, 19:59 »
Diett er diett, men å kutte frukt, ketchup og rosiner er og blir feil, feil og atter feil! De nevnte ting er alle faktisk frukt eller grønt, og de inneholder så mange gode mineraler, vitaminer, antioksidanter, sporstoffer m.m. at å utelate dette, er som å be om  å bli syk! Men som med alt annet er det mulig å overspise...

Kunsten under en diett (slik som her ment, og altså ikke tilsvarende høykarbo- eller fettdietter) er å bytte ut det fete med noe mindre fett og mer næringsrikt. F.eks. pasta vs. fullkornspasta, salatdressing vs. olivenolje, potetgull vs. frukt osv. (vilkårlige eksempler). Og for all del; blir du for oppsatt på at alt skal være magert og sunt, så husk at det er det totale kaloriinntaket som avgjør her - så det er lov å unne seg noe godt innimellom, da kan du f.eks. kompensere ved å ta vekk igjen noe annet den dagen!

Og forøvrig; kos deg! Du lever livet en dag av gangen, hvorfor ikke nyte det?

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #43 : 19. februar 2009, 20:16 »
Diett er diett, men å kutte frukt, ketchup og rosiner er og blir feil, feil og atter feil! De nevnte ting er alle faktisk frukt eller grønt, og de inneholder så mange gode mineraler, vitaminer, antioksidanter, sporstoffer m.m. at å utelate dette, er som å be om  å bli syk! Men som med alt annet er det mulig å overspise...

Kunsten under en diett (slik som her ment, og altså ikke tilsvarende høykarbo- eller fettdietter) er å bytte ut det fete med noe mindre fett og mer næringsrikt. F.eks. pasta vs. fullkornspasta, salatdressing vs. olivenolje, potetgull vs. frukt osv. (vilkårlige eksempler). Og for all del; blir du for oppsatt på at alt skal være magert og sunt, så husk at det er det totale kaloriinntaket som avgjør her - så det er lov å unne seg noe godt innimellom, da kan du f.eks. kompensere ved å ta vekk igjen noe annet den dagen!

Og forøvrig; kos deg! Du lever livet en dag av gangen, hvorfor ikke nyte det?

nyte den... Tror jeg har kjørt "Life" hardt i ræva før og trenger ikke å kose meg noe mer hehe...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!