Skrevet av Emne: Nevn tre låter og tre album du aldri går lei av.  (Lest 11850 ganger)

Utlogget stigvj

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 962
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 962

  • Some play hard to get, I play hard to want........
3 album:

Give me convenience or give me death - Dead Kennedys
From enslavement to obliteration - Napalm Death
PB - Per Bergersen

3 låter:
(Welcome home) Sanatarium - Metallica
Too Drunk to Fuck - Dead Kennedys
Holiday in Cambodia - Dead Kennedys
Some people wear Superman pajamas. Superman wears Chuck Norris pajamas.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Mer Punk rock som blir brukt av nazistiske band
Slik som Skrewdriver

http://www.youtube.com/watch?v=08gXA-y69pY#noexternalembed&feature=related

En sjanger som domineres fullstendig av politiske band og anti-facister.

ok. Vet egentlig ikke forskjellen på alle de forskjellige under sjangere av rock, men det blir ihvertfall relatert til skinheads ig nazister.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
ok. Vet egentlig ikke forskjellen på alle de forskjellige under sjangere av rock, men det blir ihvertfall relatert til skinheads ig nazister.

Det finnes 2-3 band som relateres til dette! Men hva er egentlig poenget ditt?
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Ikke noe peong hehe.

Noen nevnte tildliger i tråden at i metal synges det om ting som er grusomme, som ikke ville klanget med for eks. Akon sin stemme og da sa sa jeg at det ikke var rart at dette blir brukt av rasister/nazister osv.....
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Ikke noe peong hehe.

Noen nevnte tildliger i tråden at i metal synges det om ting som er grusomme, som ikke ville klanget med for eks. Akon sin stemme og da sa sa jeg at det ikke var rart at dette blir brukt av rasister/nazister osv.....

Så det at du er uvitende/uinteressert gjør at det er greit at du er fordomsfull?  Wink

Ser du at du diskriminerer en (flere) musikksjanger du ikke vet noe om kun på bakgrunn av noe du har hørt eller innbilt deg? Det er riktig at det finnes band med sympatier i den retningen du antyder innen metal, men det gjør det i country, rock, punk og pop også. På den annen side finnes det antirasistiske sider som lister opp band de mener er nazister eller nazisympatier som i flere tilfeller mer er basert på fordommer hos antirasistene enn faktisk nazistisk innhold i musikken.

Jeg forsvarer ikke dem som gjør det, på ingen måte, men det er viktig å få fram at disse bandene er få, små og stort sett helt uten gjennomslagskraft noe sted. Band med uttalte nazisympatier har ekstremt små sjanser til å få spillejobber eller platekontrakter unntatt i de miljøene som allerede er overbeviste.

Det er greit for meg at du ikke liker det, og derfor velger noe annet, men når du tillater deg å kaste om deg med fordomsfulle bemerkninger om de politiske sympatiene til musikere og fans til en musikksjanger må du regne med reaksjoner, slik er det bare.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Skjønner Smiley

Som jeg sa før, så var det ikke noe spesielt poeng med det jeg sa. Og jeg har aldri nektet at andre sjangere blir brukt for å freme rasistiske budskap. Men som du sier her så er tallet av slike band så små og de er upopulære hos større publikum og har mer sånn lokale tilhengere, ikke noe stort i verdensbasis, med andre ord ikke noe farlig Tongue

Er vi enige?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
3 album:

Midnight Choir; Waiting for the bricks to fall
Morphine; Like swimming
Yello; Baby

3 låter:

Pink Floyd; Comfortably numb
Midnight Choir; Will you carry me across the water?
Morphine; Hanging on a curtain

Men masse mer kan selvsagt nevnes.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Skjønner Smiley

Som jeg sa før, så var det ikke noe spesielt poeng med det jeg sa. Og jeg har aldri nektet at andre sjangere blir brukt for å freme rasistiske budskap. Men som du sier her så er tallet av slike band så små og de er upopulære hos større publikum og har mer sånn lokale tilhengere, ikke noe stort i verdensbasis, med andre ord ikke noe farlig Tongue

Er vi enige?

Vi er enige, og jeg mener at du ikke bør si slike ting uten å ha en helt klar mening med det.  Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Stormbringer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Feks; Det passer ikke å synge om atomkrig, død, lemlestelse og antireligion med stemmen til Akon, derfor har man en grovere stemme.

Helt riktig, hadde f.eks. Mötorhead hatt Timberlake på vokal så hadde sjarmen gått rett i dass.

Eksempel på ordentlig sinnarock:

http://www.youtube.com/watch?v=FB2t5CNasE4
"lead with speed - follow with power".

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Aldri hørt om, men gi meg et eller to eksempler da?

Storm er et eksempel på dette. De ga vel bare ut èn cd der blant annet Herr Nagel, Satyr Wongraven og Kari Rueslåtten bidro. Der synges det blant annet om at den "Norske elva er for oss, om du vil ha den må du slåss", det ropes "hill normannen" gjentatte ganger, og det ytres andre ekstrem-nasjonalistiske meninger.

Jeg hører mye på metal, men mange black-metal band fra 90-tallet var ganske nært linket til nasjonalismen, og dermed var veien over til nazisme kort for mange.. Varg vikernes og Burzum er et eksempel på dette.

I dag er det ikke mange black metal band (om noen?) som er linket veldig nært opp mot nazisme/nasjonalisme. det finnes alltids band innen de fleste sjangere som har meninger som jeg ikke kan bifalle på noen som helst måte, men det er ikke dermed sagt at en bestemt sjanger kan ses i forhold til en bestemt ideologi?
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Storm er et eksempel på dette. De ga vel bare ut èn cd der blant annet Herr Nagel, Satyr Wongraven og Kari Rueslåtten bidro. Der synges det blant annet om at den "Norske elva er for oss, om du vil ha den må du slåss", det ropes "hill normannen" gjentatte ganger, og det ytres andre ekstrem-nasjonalistiske meninger.


så du mener det hadde vært bedre hvis de sang " Norske elva er for alle,vil du ha den kom og ta den fra oss.vi har ingen nasjonal tilhørighet"

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Storm er et eksempel på dette. De ga vel bare ut èn cd der blant annet Herr Nagel, Satyr Wongraven og Kari Rueslåtten bidro. Der synges det blant annet om at den "Norske elva er for oss, om du vil ha den må du slåss", det ropes "hill normannen" gjentatte ganger, og det ytres andre ekstrem-nasjonalistiske meninger.

Jeg hører mye på metal, men mange black-metal band fra 90-tallet var ganske nært linket til nasjonalismen, og dermed var veien over til nazisme kort for mange.. Varg vikernes og Burzum er et eksempel på dette.

I dag er det ikke mange black metal band (om noen?) som er linket veldig nært opp mot nazisme/nasjonalisme. det finnes alltids band innen de fleste sjangere som har meninger som jeg ikke kan bifalle på noen som helst måte, men det er ikke dermed sagt at en bestemt sjanger kan ses i forhold til en bestemt ideologi?

Storm var da ikke et nasjonalsosialistisk band. ''Norske elva........'', veeeel, er det nasjonaltsosialistisk av Norge å ha et militære som forsvarer landet også?

Hverken Fenris eller Satyr er noe nazi-lignende, vet ikke med Rueslåtten, men hun hadde ikke mye med bandet å gjøre. I hvertfall ikke ''Oppi fjellet'' som teksten er fra.
Men nasjonalROMANTISK derimot, det er det.

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Jeg mener at den nasjonalromantikken som utvises på den plata heller over i det nasjonalistiske.. Ingen av medlemmene har noe som helst med nazisme eller lignende ideologier å gjøre i dag, men er ikke så sikker på at de tok avstand fra den typen ideologi den gangen..

"Vi er norske og stolt av det..". Definisjon på nazisme: "troen på at ens rase er overlegen en annens". Mulig dette bare er et tolkningsspørsmål, men jeg tolker den i nasjonalistisk retning, og synes de gikk over en grense. "En grusom dag venter hver en mann, som ikke hyller vårt fedreland"...

Teletubbis meninger om innvandring (som jeg føler han hinter til her..) kommer nok aldri til å samsvare med mine, og det får heller bli en diskusjon for seg..
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Jeg mener at den nasjonalromantikken som utvises på den plata heller over i det nasjonalistiske.. Ingen av medlemmene har noe som helst med nazisme eller lignende ideologier å gjøre i dag, men er ikke så sikker på at de tok avstand fra den typen ideologi den gangen..

"Vi er norske og stolt av det..". Definisjon på nazisme: "troen på at ens rase er overlegen en annens". Mulig dette bare er et tolkningsspørsmål, men jeg tolker den i nasjonalistisk retning, og synes de gikk over en grense. "En grusom dag venter hver en mann, som ikke hyller vårt fedreland"...

Teletubbis meninger om innvandring (som jeg føler han hinter til her..) kommer nok aldri til å samsvare med mine, og det får heller bli en diskusjon for seg..



er ikke alle stolt av landet de kommer fra? jeg er ivertfall stolt som faen av og være norsk.
det betyr ikke at jeg synes nordmenn er rasemessig overlegne andre nasjoner.
det betyr at jeg synes at norge skal ta vare på sine verdier og sin kultur.
gro harlem brundtland sa en gang ; "det er typisk norsk å være god"
er dette rasistisk/ekstremt nasjonalistisk?

hvis du skammer deg over og være norsk,hvis du i det hele tatt er det,så burde du kansje flytte til et land der du føler deg mer hjemme.

Utlogget xxSilverbackxx

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Slipknot = Eyless
iced earth = Declaration day
W.A.S.P = Wana be sombody
Vekt: 91kg.
Rekorder uten noe som helst utstyr:
Benk 150kg / Knebøy 180kg/ Markløft 240kg.


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=101694.new#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!