Skrevet av Emne: Nybegynner....  (Lest 547 ganger)

Utlogget hippie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Nybegynner....
« : 27. februar 2009, 18:05 »
Jeg er ei jente på 23 år som akkurat har begynt å trene igjen for første gang på mange mange år. Begynte mandag denne uken og skal trene 3 dager i uka i begynnelsen. Målet er å få store fine definerte muskler. Trener litt over 1 time hver gang der 10 min er oppvarming. Tar 3 sett av hver øvelse med 12 repetisjoner. Bruker 9 apparater der alle muskel gruppene blir trent da.
Jeg er helt uerfaren og kjempe svak. Jeg klarer max 40 kg på beinpress(heter det det?), 20 kg på push down og ca 10 kg på de andre øvelsene. Helt laimt med andre ord.. Det jeg egentlig lurer på er hvor lang tid det tar ca før man begynner å ser resultater? Forventer ikke noe på en god stund enda altså, bare så det er sagt, he he. Og jeg vet også at det selvfølgelig er individuelt. Jeg er 1,73 og veier 58 kg hvis noen lurer på det. Og hvordan ser programmet mitt ut egentlig syns dere? Noen som har noen tips?
Jeg kunne godt ha trent 5 dager i uka også, men har hørt at jeg burde ta det litt rolig i begynnelsen. Dette er noe jeg virkelig vil altså, så det er ikke viljen det står på.

Utlogget SjeF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 89

Sv: Nybegynner....
« #1 : 27. februar 2009, 18:47 »
Hvis du spiser bra så vil vel resultatene komme ganske fort. Hvis du trener f.eks. slik så vil det nok bli bra og du har samtidig fri i helgene:

Mandag - trening
Tirsdag - trening
Onsdag - fri
Torsdag - trening
Fredag - trening
Lørdag - fri
Søndag - fri

Skal du trene slik bør du vel å merke dele opp treningsprogrammet ditt i to etter forskjellige muskelgrupper og øvelser.

I starten er det viktig å bygge opp støttemuskelatur så å ta 12 reps med ikke alt for tunge vekter er nok bra.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!